Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 10:38

Jailbird skrev:Om "forventet ankomst" ved et fly er den tid flyet lander? Jeg skal hente nogen, men ved ikke om det er nødvendigt jeg er der ved forventet ankomst, eller om jeg godt kan lægge 15-20 minutter til.

Hvis de har kuffert med, så kan du roligt lægge mindst 20 min. til. I Kastrup sikkert også 30.
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 20. jun 2016, 10:38

dgd2007 skrev:
Tibbler skrev:Hvorfor en lort er brun :gruble:

Hvad ville du foreslå? :gruble:


Skrigende lyserød. :D
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 20. jun 2016, 10:39

Hvorfor får jeg altid hikke af rugbrød?
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. jun 2016, 10:39

Mani skrev:
kidkomb skrev:Jeg troede at det dækkede, som vi får dækket i Danmark. Jeg er ærlig talt chokeret :trist:
Jeg kan overhovedet ikke se, hvorfor et andet eu-lands tilskudsordning skal gælde mig. Det er sgu ikke dér jeg betaler skat!
Jeg synes virkelig det er latterligt.
Oh, well, det går ikke rigtig ud over mig, for vi har Mastercard-forsikring, men holy moly jeg synes det er dårlig stil.

Det skal den fordi du vælger at tage på ferie der til.

Godt du/I havde en rejseforsikring :)

Jeg kan bare ikke se det rimelige overhovedet.
Det kan godt være det bare er mig.
Der er i øvrigt gudskelov ikke sket os noget, det var en artikel jeg læste om en pige, der kun fik dækket 740kr ud af de 3500kr hun havde betalt.
Det synes jeg er vanvittigt.
Hvad så hvis man bliver indlagt med noget alvorligt?
Hvis vi blæser størrelsesordenen op, så er det altså 74000 ud af 350000. Det er jo helt væk. En indlæggelse med alt hvad det indebærer render hurtigt derop. Selvom man har tegnet hjemrejseforsikring et andet sted.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11227
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 20. jun 2016, 10:42

kidkomb skrev:Jeg kan bare ikke se det rimelige overhovedet.
Det kan godt være det bare er mig.
Der er i øvrigt gudskelov ikke sket os noget, det var en artikel jeg læste om en pige, der kun fik dækket 740kr ud af de 3500kr hun havde betalt.
Det synes jeg er vanvittigt.
Hvad så hvis man bliver indlagt med noget alvorligt?
Hvis vi blæser størrelsesordenen op, så er det altså 74000 ud af 350000. Det er jo helt væk. En indlæggelse med alt hvad det indebærer render hurtigt derop. Selvom man har tegnet hjemrejseforsikring et andet sted.

Det samme har jo altid været gældende hvis man rejste udenfor Europa. Jeg kan ikke se det adskiller sig så meget. Men man bør da helt sikkert have en rejseforsikring, hvis man rejser ud. Det synes jeg sådan set er fair nok - altså at man skal forsikre sig når man rejser i udlandet.
5
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2016, 10:45

Velvet-Goldmine skrev:
Frk._Strawberry skrev:
D.itsen skrev:
Tibbler skrev:Hvorfor en lort er brun :gruble:

Så vidt jeg husker er det noget med at nedbrudt galle er brunt


Det er bilirubin fra nedbrudte røde blodlegemer, der er med til at farve det brunt :-)


Mjaa mjoo. Nedbrydningen af røde blodlegemer sker i milten, hvilket danner bilirubin, der så udskilles via galden i leveren (sammen med de andre stoffer, som galden er dannet af).
Det er galden der farver aff. brun.
Hvis der er nedbrydning af blod i tarmen bliver aff. sort (hvis blodet kommer højt oppe fra), og dette skal man reagere på - der må ikke være blod som sådan, direkte ud i mave/tarmkanalen.


Sort kan også bare være fordi man har spist finsk lakrids :blush:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. jun 2016, 10:46

Mani skrev:
kidkomb skrev:Jeg kan bare ikke se det rimelige overhovedet.
Det kan godt være det bare er mig.
Der er i øvrigt gudskelov ikke sket os noget, det var en artikel jeg læste om en pige, der kun fik dækket 740kr ud af de 3500kr hun havde betalt.
Det synes jeg er vanvittigt.
Hvad så hvis man bliver indlagt med noget alvorligt?
Hvis vi blæser størrelsesordenen op, så er det altså 74000 ud af 350000. Det er jo helt væk. En indlæggelse med alt hvad det indebærer render hurtigt derop. Selvom man har tegnet hjemrejseforsikring et andet sted.

Det samme har jo altid været gældende hvis man rejste udenfor Europa. Jeg kan ikke se det adskiller sig så meget. Men man bør da helt sikkert have en rejseforsikring, hvis man rejser ud. Det synes jeg sådan set er fair nok - altså at man skal forsikre sig når man rejser i udlandet.

Jeg troede netop det blå sygesikring var en forsikring. Som dog ikke gjaldt hjemrejse.
Jeg har måske sovet i timen, da der blev sendt oplysningskampagne om det blå.
Jeg boede i Sverige på det tidspunkt og havde integreret rejseforsikring gratis inkluderet i indboforsikringen, så jeg har nok ikke tænkt så meget over det. Der er de altså lige lidt foran, svenskerne.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29989

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 20. jun 2016, 10:49

Badesandalen skrev:
dgd2007 skrev:
Tibbler skrev:Hvorfor en lort er brun :gruble:

Hvad ville du foreslå? :gruble:


Skrigende lyserød. :D


Bare spis godt med rødbeder, så skal du nok få din vilje :devil:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Velvet-Goldmine » 20. jun 2016, 10:55

Wizzze skrev:
Sort kan også bare være fordi man har spist finsk lakrids :blush:


Så er der nok meget jern i finsk lakrids :lol: Men ja, ellers jernholdige fødevarer som spinat og indmad, men så er det alligevel ikke helt så sort som hvis der er blod, eller man har taget jerntabletter. Det bliver nemlig også lidt.... øehm... 'klistret' og fuldstændigt kulsort.

*Afføringslektion off*
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. jun 2016, 11:28

Ballademager skrev:
Det handler ikke kun om hjemrejseforsikring, men om hele rejseforsikringen. Så meget ubegrænset dækning som muligt og hos en af de store alarmcentaler (Europæiske, Gouda, Falck etc.). De dækker det, som det blå kort ikke dækker (egenbetaling, hjemtransport, evt. tilkald etc.) med minde, at der er tale om en sygdom/skade, som man er rejst ud med.

Og jeg synes egentlig, at det er rimeligt nok, at DK ikke skal betale for vores lægebesøg, når vi er på ferie. Man bør have styr på forsikring, før man rejser ud, som I ganske rigtigt også havde, Kidkomb.

Jeg ved faktisk ikke, hvorfor jeg føler det er så uretfærdigt :genert:
Måske blev jeg bare så overrasket. Jeg må vænne mig til tanken :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 20. jun 2016, 11:33

kidkomb skrev:Jeg troede netop det blå sygesikring var en forsikring. Som dog ikke gjaldt hjemrejse.
Jeg har måske sovet i timen, da der blev sendt oplysningskampagne om det blå.
Jeg boede i Sverige på det tidspunkt og havde integreret rejseforsikring gratis inkluderet i indboforsikringen, så jeg har nok ikke tænkt så meget over det. Der er de altså lige lidt foran, svenskerne.


Jeg tror måske, du så er gået glip af lidt af "mediedækningen" i forbindelse med skiftet, netop fordi du boede i Sverige. Jeg synes, der var en del om det i nyheder mm. dengang, og jeg var også selv irriteret over den forringelse det gav i vores offentlige dækning. Og så er det vist kun 20 mio.* eller sådan noget, statskassen sparer på årsbasis ved det. Det er selvfølgelig mange pædagog-/sygeplejerske-/lærer-/sosu-timer, men i det store "husholdningsregnskab" batter det ikke meget, sammenlignet med hvor store konsekvenser, det kan have for den enkelte dansker, der ikke lige har fået sat sig ind i det.

Men bortset fra det har det nu i flere år før det været en god idé at have en rejseforsikring, fordi at hjemtransport begyndte at være for egen regning nogle år før, det det med blå sundhedskort blev indført.
Så derfor undrer det mig faktisk lidt, at der stadig er mennesker, som ikke ved, at man skal have en rejseforsikring. En ting er at træffe et valg om, at man ikke vil have den, men at man ikke kender til nødvendigheden af den, undrer mig.

*Disclaimer: Beløbet er direkte efter lettere hullet hukommelse, så jeg har ikke nogen dokumentation for det.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 20. jun 2016, 11:36

sigge skrev:
kidkomb skrev:Jeg troede netop det blå sygesikring var en forsikring. Som dog ikke gjaldt hjemrejse.
Jeg har måske sovet i timen, da der blev sendt oplysningskampagne om det blå.
Jeg boede i Sverige på det tidspunkt og havde integreret rejseforsikring gratis inkluderet i indboforsikringen, så jeg har nok ikke tænkt så meget over det. Der er de altså lige lidt foran, svenskerne.


Jeg tror måske, du så er gået glip af lidt af "mediedækningen" i forbindelse med skiftet, netop fordi du boede i Sverige. Jeg synes, der var en del om det i nyheder mm. dengang, og jeg var også selv irriteret over den forringelse det gav i vores offentlige dækning. Og så er det vist kun 20 mio.* eller sådan noget, statskassen sparer på årsbasis ved det. Det er selvfølgelig mange pædagog-/sygeplejerske-/lærer-/sosu-timer, men i det store "husholdningsregnskab" batter det ikke meget, sammenlignet med hvor store konsekvenser, det kan have for den enkelte dansker, der ikke lige har fået sat sig ind i det.

Men bortset fra det har det nu i flere år før det været en god idé at have en rejseforsikring, fordi at hjemtransport begyndte at være for egen regning nogle år før, det det med blå sundhedskort blev indført.
Så derfor undrer det mig faktisk lidt, at der stadig er mennesker, som ikke ved, at man skal have en rejseforsikring. En ting er at træffe et valg om, at man ikke vil have den, men at man ikke kender til nødvendigheden af den, undrer mig.

*Disclaimer: Beløbet er direkte efter lettere hullet hukommelse, så jeg har ikke nogen dokumentation for det.

20 mio er godt nok ikke meget, nej. Hvis det er så lidt, så er jeg da først forarget :lol:
Ja, jeg må være gået glip af det. Før det blå, efter hjemrejse ikke var med mere, var jeg også i Sverige, så jeg havde ikke det behov.
Men at rejse ud uden hjemrejse dengang, det er farligt og det er penge godt givet ud. Det ville jeg ikke gøre selv!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 20. jun 2016, 11:36

dgd2007 skrev:
Tibbler skrev:Hvorfor en lort er brun :gruble:

Hvad ville du foreslå? :gruble:


Der havde været en form for logik i at lorten havde farve efter, hvad man havde spist. Grønlig, bleg, rødlig, osv.
0
Sjo
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23. mar 2016, 09:19
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1101

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sjo » 20. jun 2016, 11:47

Tibbler skrev:
dgd2007 skrev:
Tibbler skrev:Hvorfor en lort er brun :gruble:

Hvad ville du foreslå? :gruble:


Der havde været en form for logik i at lorten havde farve efter, hvad man havde spist. Grønlig, bleg, rødlig, osv.

http://www.dagens.dk/viralt/du-tror-det ... ens-farver
glitter.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. jun 2016, 11:56

Tibbler skrev:Der havde været en form for logik i at lorten havde farve efter, hvad man havde spist. Grønlig, bleg, rødlig, osv.

Billede

Mon ikke, den alvidende Fader valgte den farve, for at man ikke skulle stå og falde i svime over det, men se at få det skaffet af vejen i en fart? ;)
0

Tilbage til "Generelt"