Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20487
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43982

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 7. jul 2017, 07:32

Delfin skrev:
paint skrev:
Og i S-togene, er der ligeledes kun engelsksproget information om aflyste tog: " Cancelled due to engineering work"

Fint med service til turisterne. Men der findes altså danskere (måske især ældre mennesker) som ikke er så stive i det engelske, og det officielle sprog i Danmark, er trods alt stadig dansk. Der var i hvert fald en ældre dame, der i går spurgte mig, hvad det der "engineering work" betød.


Er det sådan lige nu, de er begyndt på det? I sidste uge sagde de det først på dansk og dernæst på engelsk på 'mine' stationer, som de plejer at gøre


Det var ikke i højtalerne, men på deres infoskærme i bussen, og i S-toget (samt perronens infoskærme)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaScrooge » 7. jul 2017, 07:38

BlueBunny skrev:Jeg synes ikke min barm er voldsom.
Alligevel måtte jeg i en lingeributik (wonderwear som fører forskellige mærker) over til udvalgte mærker som IKKE var på udsalg. Og så var der nærmest kun to modeller som var meget dyre.
Jeg bruger åbenbart 80F. Synes nu ikke jeg har en kæmpe barm. (Altså den er da fin, men ikke sådan kæmpe).

Tænker når jeg ser andres barm, at mange har samme størrelse eller større. Derfor undrer det mig.


Jeg synes heller ikke min er meget lille, men at finde en BH i størrelse 65D der ikke også har meget dybe skåle, er nærmest umuligt. Kombinationen af brede men ikke særligt store bryster er åbenbart mega sjælden. Næh du, 75B eller C virker som den optimale størrelse, så kan man få BH'er alle steder.

Jeg spekulerer engang imellem på (skulle til at skrive ofte, men så ofte er det heller ikke :D) om mange kvinder egentlig bruger den rigtige størrelse. BHen skal helst ikke presse på vævet på ydersiden af boob'en, men støtte rundt om og nedefra. Det er kun derfor jeg bruger en D-skål, fordi mine bryster starter på siden af kroppen og ikke lidt inde på torso, og jeg tror jeg de fleste kvinders gør?
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9844
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1860
Likede indlæg: 9578

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Spjaerten » 7. jul 2017, 07:46

LaScrooge skrev:
BlueBunny skrev:Jeg synes ikke min barm er voldsom.
Alligevel måtte jeg i en lingeributik (wonderwear som fører forskellige mærker) over til udvalgte mærker som IKKE var på udsalg. Og så var der nærmest kun to modeller som var meget dyre.
Jeg bruger åbenbart 80F. Synes nu ikke jeg har en kæmpe barm. (Altså den er da fin, men ikke sådan kæmpe).

Tænker når jeg ser andres barm, at mange har samme størrelse eller større. Derfor undrer det mig.


Jeg synes heller ikke min er meget lille, men at finde en BH i størrelse 65D der ikke også har meget dybe skåle, er nærmest umuligt. Kombinationen af brede men ikke særligt store bryster er åbenbart mega sjælden. Næh du, 75B eller C virker som den optimale størrelse, så kan man få BH'er alle steder.

Jeg spekulerer engang imellem på (skulle til at skrive ofte, men så ofte er det heller ikke :D) om mange kvinder egentlig bruger den rigtige størrelse. BHen skal helst ikke presse på vævet på ydersiden af boob'en, men støtte rundt om og nedefra. Det er kun derfor jeg bruger en D-skål, fordi mine bryster starter på siden af kroppen og ikke lidt inde på torso, og jeg tror jeg de fleste kvinders gør?


Det er præcis også sådan mine 80F bryster sidder. Derudover har jeg minimal plads mellem brysterne - så kan ikke bruge alm. Bøjle BH'er - lukningen mellem brysterne skal være nærmest ikke eksisterende.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 7. jul 2017, 07:47

LaScrooge skrev:
BlueBunny skrev:Jeg synes ikke min barm er voldsom.
Alligevel måtte jeg i en lingeributik (wonderwear som fører forskellige mærker) over til udvalgte mærker som IKKE var på udsalg. Og så var der nærmest kun to modeller som var meget dyre.
Jeg bruger åbenbart 80F. Synes nu ikke jeg har en kæmpe barm. (Altså den er da fin, men ikke sådan kæmpe).

Tænker når jeg ser andres barm, at mange har samme størrelse eller større. Derfor undrer det mig.


Jeg synes heller ikke min er meget lille, men at finde en BH i størrelse 65D der ikke også har meget dybe skåle, er nærmest umuligt. Kombinationen af brede men ikke særligt store bryster er åbenbart mega sjælden. Næh du, 75B eller C virker som den optimale størrelse, så kan man få BH'er alle steder.

Jeg spekulerer engang imellem på (skulle til at skrive ofte, men så ofte er det heller ikke :D) om mange kvinder egentlig bruger den rigtige størrelse. BHen skal helst ikke presse på vævet på ydersiden af boob'en, men støtte rundt om og nedefra. Det er kun derfor jeg bruger en D-skål, fordi mine bryster starter på siden af kroppen og ikke lidt inde på torso, og jeg tror jeg de fleste kvinders gør?


Altså min BH-bøjle starter også nærmest inde under armhulen. Men jeg har så også reelt store bryster og bruger 90F.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Persnikedy » 7. jul 2017, 07:54

Jeg undre mig tit over hvorfor market med bh'er til store bryster er begyndt at holde omkresen nede. Det er pisse irriterende at skulle bruge forlængere fordi de så flytter stropperne længere ud på skuldrene.
Og hvor dælen bliver de bh'er med med padding af i de store størrelser? Nogle af os har altså livlige brystvorter som ikke skal prikke sig frem i tide og udtide....
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15372
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 7. jul 2017, 10:05

paint skrev:
Delfin skrev:
paint skrev:
Og i S-togene, er der ligeledes kun engelsksproget information om aflyste tog: " Cancelled due to engineering work"

Fint med service til turisterne. Men der findes altså danskere (måske især ældre mennesker) som ikke er så stive i det engelske, og det officielle sprog i Danmark, er trods alt stadig dansk. Der var i hvert fald en ældre dame, der i går spurgte mig, hvad det der "engineering work" betød.


Er det sådan lige nu, de er begyndt på det? I sidste uge sagde de det først på dansk og dernæst på engelsk på 'mine' stationer, som de plejer at gøre


Det var ikke i højtalerne, men på deres infoskærme i bussen, og i S-toget (samt perronens infoskærme)


Ok det er da helt tosset. Jeg vil prøve at lægge mærke til det næste gang
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jul 2017, 11:26

Ellin skrev:Hvorfor så mange mennesker synes, at Danmark er et dårligt land at holde ferie i. Det må da være deprimerende at tænke så dårligt om set land, man er bosat i.

Jeg elsker ferie i Danmark, der er så mange skønne steder her. :lun:


Jeg bliver også lidt træt i hovedet. Jeg har kolleger, der den sidste dag på arbejde kommer med bilen pakket og klar, og så er det væk, så snart klokken ringer. Og de har så travlt med at brokke sig over Danmark og vejret. Altså, jeg kan da godt sætte mig ind i, at man gerne vil være, hvor det er varmest, hvis man ikke kan nøjes med 20-25 grader, men når de så samtidig nedgør os, der netop foretrækker diversiteten i det danske vejr og alle de trods alt dejlige muligheder, der er her i landet, så bliver jeg sgu knotten. Jeg siger sjældent noget, men tænker mit.

Men jeg er også typen, der slet ikke kan se charmen i at ligge ved en pool dag ud og dag ind (jeg kan ikke slappe af dér, når jeg konstant skal have et øje på hver finger for at holde styr på børnene), og bare tanken om de gange, jeg har skruet og skruet på aircon'en på hotelværelset for at få bare en lille smule søvn i de altid alt for hårde senge. Urgh! For slet ikke at tale om at skulle dele bad og toilet med flere hundrede andre på campingpladser - hvilket også gælder herhjemme, selvfølgelig. Jeg kommer altid hjem mere træt og presset end før, jeg tog af sted. De lange køreture eller stressede lufthavne er også med til at bremse min lyst til den type ferie.

Næh du, et sommerhus ved Vesterhavet i sol, en udholdelig temperatur, regn, evt. rusk med lange ture i klitterne og måske gang i brændeovnen om aftenen eller vandreture på Bornholm anyday for me! SKAL jeg til udlandet, er det storbyferier med masser af historie og kultur, der står på programmet :-D
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 7. jul 2017, 11:28

Hvad der er med aviser og børnesange på facebook i dag.
Politiken skriver om kænguruen i køge, ved at skrive nogle linier fra "stop den lille kænguru, gør den hopper igen"
Berlinske anmelder en kro, og skriver "langt ude i skoven der lå en lille kro...
Aldrig så jeg så dejlig en kro."

Hvorfor?
1
...
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jul 2017, 11:43

Ellin skrev:Vesterhavet :lun:

Jeg synes folk skal gøre whatever de vil i deres ferie, men det er netop den der nedgørelse af "ferie i Danmark :rulle: :tie: "-agtige holdning, jeg bliver virkelig træt i hovedet af.
Fint nok kammerat, at du kan ikke lide ferie i Danmark, men stop med at rulle øjne af dem der kan.


Præcis. Jeg ved godt, jeg lige gjorde mig skyldig i det samme med omvendt fortegn, men jeg blev grebet af stemningen - og når jeg nu ikke ytrer mig om det uden for dette forum, så håber jeg, det går :-D
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12731
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jul 2017, 11:51

Ellin skrev:
Guilded_Lily skrev:
Ellin skrev:Vesterhavet :lun:

Jeg synes folk skal gøre whatever de vil i deres ferie, men det er netop den der nedgørelse af "ferie i Danmark :rulle: :tie: "-agtige holdning, jeg bliver virkelig træt i hovedet af.
Fint nok kammerat, at du kan ikke lide ferie i Danmark, men stop med at rulle øjne af dem der kan.


Præcis. Jeg ved godt, jeg lige gjorde mig skyldig i det samme med omvendt fortegn, men jeg blev grebet af stemningen - og når jeg nu ikke ytrer mig om det uden for dette forum, så håber jeg, det går :-D


Altså medmindre du gør det samme IRL, så tror jeg det går. ;)


Det var netop pointen. Jeg holder det herinde :)
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3079
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 7. jul 2017, 11:54

Ellin skrev:Hvorfor så mange mennesker synes, at Danmark er et dårligt land at holde ferie i. Det må da være deprimerende at tænke så dårligt om set land, man er bosat i.

Jeg elsker ferie i Danmark, der er så mange skønne steder her. :lun:

Danmark ER skønt, men vejret er bare tit mindre skønt. Og for mig betyder sommer altså også sol og varme, og det er der ikke garanti for i Danmark. Og derudover så elsker jeg at rejse og opleve noget andet end Danmark - i år skal vi f.eks. holde ferie herhjemme, og jeg har allerede udlængsel.

Når det så er sagt, så vil jeg gerne give dig ret i at der er en generel tendens til at ferie i Danmark ikke har særlig stor status.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 7. jul 2017, 12:12

LadyFox skrev:Hvad der er med aviser og børnesange på facebook i dag.
Politiken skriver om kænguruen i køge, ved at skrive nogle linier fra "stop den lille kænguru, gør den hopper igen"
Berlinske anmelder en kro, og skriver "langt ude i skoven der lå en lille kro...
Aldrig så jeg så dejlig en kro."

Hvorfor?

Måske fordi den danske sang er en ung, blond pige? :)

Eller også er der bare feriebemanding på redaktionerne for tiden.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 7. jul 2017, 12:24

dgd2007 skrev:
LadyFox skrev:Hvad der er med aviser og børnesange på facebook i dag.
Politiken skriver om kænguruen i køge, ved at skrive nogle linier fra "stop den lille kænguru, gør den hopper igen"
Berlinske anmelder en kro, og skriver "langt ude i skoven der lå en lille kro...
Aldrig så jeg så dejlig en kro."

Hvorfor?

Måske fordi den danske sang er en ung, blond pige? :)

Eller også er der bare feriebemanding på redaktionerne for tiden.

Bare det ikke bliver hængende. Det kunne hurtigt ende upassende.
1
...
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 7. jul 2017, 13:54

Guilded_Lily skrev:Jeg bliver også lidt træt i hovedet. Jeg har kolleger, der den sidste dag på arbejde kommer med bilen pakket og klar, og så er det væk, så snart klokken ringer. Og de har så travlt med at brokke sig over Danmark og vejret. Altså, jeg kan da godt sætte mig ind i, at man gerne vil være, hvor det er varmest, hvis man ikke kan nøjes med 20-25 grader, men når de så samtidig nedgør os, der netop foretrækker diversiteten i det danske vejr og alle de trods alt dejlige muligheder, der er her i landet, så bliver jeg sgu knotten. Jeg siger sjældent noget, men tænker mit.

Men jeg er også typen, der slet ikke kan se charmen i at ligge ved en pool dag ud og dag ind (jeg kan ikke slappe af dér, når jeg konstant skal have et øje på hver finger for at holde styr på børnene), og bare tanken om de gange, jeg har skruet og skruet på aircon'en på hotelværelset for at få bare en lille smule søvn i de altid alt for hårde senge. Urgh! For slet ikke at tale om at skulle dele bad og toilet med flere hundrede andre på campingpladser - hvilket også gælder herhjemme, selvfølgelig. Jeg kommer altid hjem mere træt og presset end før, jeg tog af sted. De lange køreture eller stressede lufthavne er også med til at bremse min lyst til den type ferie.

Næh du, et sommerhus ved Vesterhavet i sol, en udholdelig temperatur, regn, evt. rusk med lange ture i klitterne og måske gang i brændeovnen om aftenen eller vandreture på Bornholm anyday for me! SKAL jeg til udlandet, er det storbyferier med masser af historie og kultur, der står på programmet :-D

Jeg vil gerne på ferie med dig, du har lige beskrevet mine foretrukne ferieformer :lun: :D
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 7. jul 2017, 14:48

Ellin skrev:
Charly skrev:
Ellin skrev:Hvorfor så mange mennesker synes, at Danmark er et dårligt land at holde ferie i. Det må da være deprimerende at tænke så dårligt om set land, man er bosat i.

Jeg elsker ferie i Danmark, der er så mange skønne steder her. :lun:

Danmark ER skønt, men vejret er bare tit mindre skønt. Og for mig betyder sommer altså også sol og varme, og det er der ikke garanti for i Danmark. Og derudover så elsker jeg at rejse og opleve noget andet end Danmark - i år skal vi f.eks. holde ferie herhjemme, og jeg har allerede udlængsel.

Når det så er sagt, så vil jeg gerne give dig ret i at der er en generel tendens til at ferie i Danmark ikke har særlig stor status.


Jeg kan sagtens forstå man gerne vil ud i verden, eller have større garanti for sol og sommer.
Som du skriver, er der bare en tendens til at ferie i Danmark ses som lavstatus og jeg forstår det virkelig ikke.


Jeg kan godt lide varme og sol og flere dage ved poolen, men med tre børn så er det ikke så meget afslapning, samt drengene og manden har ADHD og så er ferie med mange mennesker ikke noget der skal gøres alt for tit.
Men jeg elsker også vores fastlægger campingvogn på en luksusplads 2 km fra Vesterhavet - den natur der er i Danmark er skøn, jeg elsker at side i forteltet om aftenen når der er faldet ro på og lytte til havets brusen.
Og når Danmark så en gang imellem viser sig fra den varme side så er det min total ynglingsferie.
2

Tilbage til "Generelt"