Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 25. okt 2015, 20:28

icelady skrev:http://nyhederne.tv2.dk/2015-10-25-trump-verden-ville-vaere-et-bedre-sted-med-hussein-og-gaddafi-ved-magten


Om den mand ikke har nogle spindoktorer ansat, der kan stoppe ham? Eller er han bare så ligeglad med at fremstå som en klovn med roterende fis i kasketten???

Han fremstår som en mand, der synes at han ved bedst. Eventuelle spindoktorer ville nok ikke kunne forhindre ham i at lukke lort ud :tie:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 26. okt 2015, 08:43

Randers Kommune. :gruble:

De vil gennemføre politisk, at det skal være forbudt at ryge i parker, offfentlige anlæg og på kommunens matrikler generelt.

Det bliver dælme sjovt at gå tur gennem midtbyen; "Tænd smøg...hov, vi går på kommunens område, sluk smøgen. Nu er vi ikke på kommunens område længere, tænd smøgen."

De satser på at kun 5% af byens befolkning skal være rygere i år2025.

Jeg kan som udgangspunkt godt forstå det. Men sikke en gang skiltning der skal til.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 26. okt 2015, 09:33

Der blev lavet et opslag af 2 studerende fra Århus i Randers FB.

Jeg tænkte "Har Århus ikke en FB-gruppe?" Jo, det har de da... Men de eneste 2 jeg kan finde har hhv 111 og 434 medlemmer. Randers FB har over 20.000. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 11:03

Hvorfor bilforsikring skal være så fandens dyrt når man er ung. Jeg kører ikke for stærkt, er ekstremt forsigtig i trafikken og min ledsygdom skriger på at jeg skaffer mig en bil. Det er bare umuligt at få råd til at lægge 8600 i forsikring samtidig med at man lægger penge til selve bilen. Hvis det kunne betales månedligt ville det ikke være noget problem, men at starte ud med en forsikringsregning på så mange penge stopper drømmen...
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 26. okt 2015, 11:08

Sophaya skrev:Hvorfor bilforsikring skal være så fandens dyrt når man er ung. Jeg kører ikke for stærkt, er ekstremt forsigtig i trafikken og min ledsygdom skriger på at jeg skaffer mig en bil. Det er bare umuligt at få råd til at lægge 8600 i forsikring samtidig med at man lægger penge til selve bilen. Hvis det kunne betales månedligt ville det ikke være noget problem, men at starte ud med en forsikringsregning på så mange penge stopper drømmen...

Jeg har min bil forsikret hos TopDanmark og der kan jeg betale på månedlig basis :) Om det er dyrere ved jeg ikke men det er mere overskueligt for mig at betale noget hver måned. Prøv at kontakte de forskellige forsinkringssteder og spørg til muligheden for månedlig betaling :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 26. okt 2015, 12:39

Pernille skrev:
Men der er altså også mange fra andre byer i FB Randers gruppen. Har indtryk af, at der kom en del ind da ham AndersHemmingsen begyndte at dele Randers-jokes. Hvilket vel efterhånden er ret længe siden.


Admins har førhen ikke været opmærksomme på hvor folk kom fra, men bare lukket dem ind. Så ja, der er en del derinde, som ingen tilknytning har til byen.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 26. okt 2015, 12:43

Hvordan man mener man kan tillade sig at ytre sig nedladende om flygtninge og "alt det de får", når man selv er storforbruger af offentlige ydelser, tilskud, hjælp til dagligdagen og en planlægning af at lade det offentlige betale sit barns efterskole.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55889
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 26. okt 2015, 12:46

Pernille skrev:
Ado skrev:Hvordan man mener man kan tillade sig at ytre sig nedladende om flygtninge og "alt det de får", når man selv er storforbruger af offentlige ydelser, tilskud, hjælp til dagligdagen og en planlægning af at lade det offentlige betale sit barns efterskole.


Generelt undrer jeg mig over folk der bruger SÅ meget energi på, at have ondt i røveren over, hvad "naboen" får.

Ja. Og altså, når man selv lever på div. tilskud, så synes jeg egentlig bare det er mest klædeligt at holde sin mund lukket.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 26. okt 2015, 13:39

Dem der hele tiden render rundt med en af de der hands free dims på øret non stop. Og det er vel at mærke uanset om de sidder i bilen eller ej. Regner de med at der hele tiden er nogen der vil ringe til dem?
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 13:46

Skumfidusen skrev:
Sophaya skrev:Hvorfor bilforsikring skal være så fandens dyrt når man er ung. Jeg kører ikke for stærkt, er ekstremt forsigtig i trafikken og min ledsygdom skriger på at jeg skaffer mig en bil. Det er bare umuligt at få råd til at lægge 8600 i forsikring samtidig med at man lægger penge til selve bilen. Hvis det kunne betales månedligt ville det ikke være noget problem, men at starte ud med en forsikringsregning på så mange penge stopper drømmen...


Jeg undrer mig over at det ligefrem stopper drømmen. Det kan vel højst udsætte den?


Jo jo, det er klart - men det kommer til at tage lang tid at spare op til både en bil og så stor en udbetaling på SU :)
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 26. okt 2015, 13:46

Sophaya skrev:Hvorfor bilforsikring skal være så fandens dyrt når man er ung. Jeg kører ikke for stærkt, er ekstremt forsigtig i trafikken og min ledsygdom skriger på at jeg skaffer mig en bil. Det er bare umuligt at få råd til at lægge 8600 i forsikring samtidig med at man lægger penge til selve bilen. Hvis det kunne betales månedligt ville det ikke være noget problem, men at starte ud med en forsikringsregning på så mange penge stopper drømmen...


Jeg kan ikke helt udlede af dit indlæg om du allerede har en bil eller du kigger på både bil og forsikring. Hvis det er det sidste kunne du jo overveje at købe en gammel brugt bil til at starte med. Så er det måske muligt at købe den kontant så du ikke både har forsikringen og afbetaling på bilen.

Altså, jeg har ikke selv bil, så jeg ved ikke så meget om det. Det var bare lige en tanke :)
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 13:50

Flora skrev:
Sophaya skrev:Hvorfor bilforsikring skal være så fandens dyrt når man er ung. Jeg kører ikke for stærkt, er ekstremt forsigtig i trafikken og min ledsygdom skriger på at jeg skaffer mig en bil. Det er bare umuligt at få råd til at lægge 8600 i forsikring samtidig med at man lægger penge til selve bilen. Hvis det kunne betales månedligt ville det ikke være noget problem, men at starte ud med en forsikringsregning på så mange penge stopper drømmen...


Jeg kan ikke helt udlede af dit indlæg om du allerede har en bil eller du kigger på både bil og forsikring. Hvis det er det sidste kunne du jo overveje at købe en gammel brugt bil til at starte med. Så er det måske muligt at købe den kontant så du ikke både har forsikringen og afbetaling på bilen.

Altså, jeg har ikke selv bil, så jeg ved ikke så meget om det. Det var bare lige en tanke :)


Jeg har ikke bil, men overvejede at tage en masse overarbejde og spare op til en brugt bil :) Problemet ligger i, at udbetalingen til forsikringen er helårlig hos mit selskab, og derfor ville jeg skulle lægge de mange forsikringspenge samtidig med at jeg køber bilen. Så gik det fra at være muligt at bruge fra min opsparing + måske 6 mdrs ekstra opsparing, til at der i hvert fald skulle spares op af en del af min SU i et år eller halvandet.. Det synes jeg er længe :D
Senest rettet af Sophaya 26. okt 2015, 13:57, rettet i alt 2 gange.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14722
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 26. okt 2015, 13:56

Sophaya skrev:
Flora skrev:
Sophaya skrev:Hvorfor bilforsikring skal være så fandens dyrt når man er ung. Jeg kører ikke for stærkt, er ekstremt forsigtig i trafikken og min ledsygdom skriger på at jeg skaffer mig en bil. Det er bare umuligt at få råd til at lægge 8600 i forsikring samtidig med at man lægger penge til selve bilen. Hvis det kunne betales månedligt ville det ikke være noget problem, men at starte ud med en forsikringsregning på så mange penge stopper drømmen...


Jeg kan ikke helt udlede af dit indlæg om du allerede har en bil eller du kigger på både bil og forsikring. Hvis det er det sidste kunne du jo overveje at købe en gammel brugt bil til at starte med. Så er det måske muligt at købe den kontant så du ikke både har forsikringen og afbetaling på bilen.

Altså, jeg har ikke selv bil, så jeg ved ikke så meget om det. Det var bare lige en tanke :)


Jeg har ikke bil, men overvejede at tage en masse overarbejde og spare op til en brugt bil :) Problemet ligger i, at udbetalingen til forsikringen er helårlig hos mit selskab, og derfor ville jeg skulle lægge de mange forsikringspenge samtidig med at jeg køber bilen. Så gik det fra at være muligt at bruge fra min opsparing + måske 6 mdrs ekstra opsparing, til at der i hvert fald skulle spares op af en del af min SU i mindst et år eller halvandet.. Det synes jeg er længe :D


Ah ok. Det kan jeg godt se. Hvad med studielån? Hvis du ikke allerede får det kan du jo få det med tilbagevirkende kraft for hele året. Det er jo en lav rente og hvis du har mulighed for at spare pengene op i løbet af et år til halvandet, så kan du jo betale det tilbage der.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2973
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 26. okt 2015, 14:00

Flora skrev:
Sophaya skrev:
Flora skrev:
Sophaya skrev:Hvorfor bilforsikring skal være så fandens dyrt når man er ung. Jeg kører ikke for stærkt, er ekstremt forsigtig i trafikken og min ledsygdom skriger på at jeg skaffer mig en bil. Det er bare umuligt at få råd til at lægge 8600 i forsikring samtidig med at man lægger penge til selve bilen. Hvis det kunne betales månedligt ville det ikke være noget problem, men at starte ud med en forsikringsregning på så mange penge stopper drømmen...


Jeg kan ikke helt udlede af dit indlæg om du allerede har en bil eller du kigger på både bil og forsikring. Hvis det er det sidste kunne du jo overveje at købe en gammel brugt bil til at starte med. Så er det måske muligt at købe den kontant så du ikke både har forsikringen og afbetaling på bilen.

Altså, jeg har ikke selv bil, så jeg ved ikke så meget om det. Det var bare lige en tanke :)


Jeg har ikke bil, men overvejede at tage en masse overarbejde og spare op til en brugt bil :) Problemet ligger i, at udbetalingen til forsikringen er helårlig hos mit selskab, og derfor ville jeg skulle lægge de mange forsikringspenge samtidig med at jeg køber bilen. Så gik det fra at være muligt at bruge fra min opsparing + måske 6 mdrs ekstra opsparing, til at der i hvert fald skulle spares op af en del af min SU i mindst et år eller halvandet.. Det synes jeg er længe :D


Ah ok. Det kan jeg godt se. Hvad med studielån? Hvis du ikke allerede får det kan du jo få det med tilbagevirkende kraft for hele året. Det er jo en lav rente og hvis du har mulighed for at spare pengene op i løbet af et år til halvandet, så kan du jo betale det tilbage der.


Det er rigtig sødt af dig at komme med gode forslag :) Jeg har fået SU-lån hele året, da jeg har forholdsvis dyr bolig og mange medicinudgifter.
Jeg er lige nu i tvivl om hvorvidt jeg skal fortsætte med det fulde lån og få råd til bil senere hen, eller om jeg burde sætte mit studielån ned til halvdelen og derved ende på en lavere gæld når jeg er færdig. Jeg tror lige jeg skal tænke mere over det hele :)
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15651
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 26. okt 2015, 14:08

Skumfidusen skrev:
Sophaya skrev:
Flora skrev:Det er rigtig sødt af dig at komme med gode forslag :) Jeg har fået SU-lån hele året, da jeg har forholdsvis dyr bolig og mange medicinudgifter.
Jeg er lige nu i tvivl om hvorvidt jeg skal fortsætte med det fulde lån og få råd til bil senere hen, eller om jeg burde sætte mit studielån ned til halvdelen og derved ende på en lavere gæld når jeg er færdig. Jeg tror lige jeg skal tænke mere over det hele :)


Med fare for at blande mig i noget der ikke rager mig, så lyder det i hvert fald som en lidt farlig vej at gå. SU, dyr bolig, høje medicinudgifter og bil....kapyha, det kan blive en grim omgang ret hurtigt. En bil er en stor glæde, men en dyr en.

Og med trælse uforudsete udgifter af og til (siger jeg der lige har måttet have et ophæng svejset for at jeg kunne køre videre uden at miste ting og sager på vejen)
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"