Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20483
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43964

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 18. maj 2018, 15:53

Der var engang - f.eks da jeg selv var i Søværnet, at jeg kunne genkende et krigsskib, når jeg så et :gruble: :gammel:

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 18. maj 2018, 16:50

Ado skrev:Veganerne. Igen. DR spørger på deres Facebookside, om folk har droppet mælken. Og der er svar fra begge lejre. Og selvfølgelig også de sædvanlige "veganer betyder dårlig jæger"-kommentarer. Og så er der den hårde veganerkerne, der suser rundt og kommenterer på mælkedrikkernes svar. Ikke ét sted har jeg endnu set i det kommentarfelt, at det omvendte er sket: At et mælkeskæg har kommenteret på en veganers kommentar.

Hold nu op, hvor har de travlt med at kommentere med grædende reaktioner og links og "ad, drikker du af et andet pattedyrs patter?".
Jeg undrer mig virkelig. Tror de oprigtigt, at de kan omvende folk? Det ER da naivt.

Jeg bliver så træt..

Fair nok at man selv har set lyset i at være veganer, eller hvad som helst andet, men hvor er det dog belastende når folk prædiker deres snæversynede overbevisning uden ordentlig/videnskabelig baggrundsviden. Og når nu ikke det hjælper at være irriterende overfor andre, der ikke sympatiserer med deres happenings og demonstrationer, er det måske ved at være tid til at ændre taktik :rulle:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. maj 2018, 19:34

Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 18. maj 2018, 20:39

FormerlyKnownAs skrev:Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.


Hvor skippes det af sted fra? Seks timer lyder godt nok ikke af meget.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 18. maj 2018, 21:02

Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.


Hvor skippes det af sted fra? Seks timer lyder godt nok ikke af meget.


Alt står på et lager i Skælskør og så skal det ind i den container de har med og videre til Kbh. Det meste er pakket ned fra da vi kom fra Bangla, men meget er også tilføjet. Alt skal pakkes om pga forsikring. Alt!

6 timer inkl transport lyder helt vanvittigt
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 19. maj 2018, 04:58

FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.


Hvor skippes det af sted fra? Seks timer lyder godt nok ikke af meget.


Alt står på et lager i Skælskør og så skal det ind i den container de har med og videre til Kbh. Det meste er pakket ned fra da vi kom fra Bangla, men meget er også tilføjet. Alt skal pakkes om pga forsikring. Alt!

6 timer inkl transport lyder helt vanvittigt


Med mindre de er 25 mand, og så går de nok alligevel bare i vejen for hinanden :lol:

Til gengæld lyder det, som om du er ret god til at bevare overblikket. Hvor opbevarer I så det, der ikke skal med?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. maj 2018, 04:59

Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.


Hvor skippes det af sted fra? Seks timer lyder godt nok ikke af meget.


Alt står på et lager i Skælskør og så skal det ind i den container de har med og videre til Kbh. Det meste er pakket ned fra da vi kom fra Bangla, men meget er også tilføjet. Alt skal pakkes om pga forsikring. Alt!

6 timer inkl transport lyder helt vanvittigt


Med mindre de er 25 mand, og så går de nok alligevel bare i vejen for hinanden :lol:

Til gengæld lyder det, som om du er ret god til at bevare overblikket. Hvor opbevarer I så det, der ikke skal med?



Vi har vores sommerhus :) men der står stadig en del på lageret. Vi har to rum derude.
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 19. maj 2018, 05:02

FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.


Hvor skippes det af sted fra? Seks timer lyder godt nok ikke af meget.


Alt står på et lager i Skælskør og så skal det ind i den container de har med og videre til Kbh. Det meste er pakket ned fra da vi kom fra Bangla, men meget er også tilføjet. Alt skal pakkes om pga forsikring. Alt!

6 timer inkl transport lyder helt vanvittigt


Med mindre de er 25 mand, og så går de nok alligevel bare i vejen for hinanden :lol:

Til gengæld lyder det, som om du er ret god til at bevare overblikket. Hvor opbevarer I så det, der ikke skal med?



Vi har vores sommerhus :) men der står stadig en del på lageret. Vi har to rum derude.


Nå ja, sommerhuset! Det er lidt smart. Vi er ude i sådan et rum hos Pelican, men æv, det er dyrt.

Hvad har I så boet i de sidste, når I har så meget på lageret?
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 19. maj 2018, 05:07

Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.


Hvor skippes det af sted fra? Seks timer lyder godt nok ikke af meget.


Alt står på et lager i Skælskør og så skal det ind i den container de har med og videre til Kbh. Det meste er pakket ned fra da vi kom fra Bangla, men meget er også tilføjet. Alt skal pakkes om pga forsikring. Alt!

6 timer inkl transport lyder helt vanvittigt


Med mindre de er 25 mand, og så går de nok alligevel bare i vejen for hinanden :lol:

Til gengæld lyder det, som om du er ret god til at bevare overblikket. Hvor opbevarer I så det, der ikke skal med?



Vi har vores sommerhus :) men der står stadig en del på lageret. Vi har to rum derude.


Nå ja, sommerhuset! Det er lidt smart. Vi er ude i sådan et rum hos Pelican, men æv, det er dyrt.

Hvad har I så boet i de sidste, når I har så meget på lageret?


Vi har dobbelt husholdning. Det var jo et helt hjem der kom fra Bangla, bortset fra de fleste møbler- vi solgte næsten alt, og vi har et helt hjem her i sommerhuset.

Det der bliver stående på lageret er vores søns babyhalløj og 5-6 flyttekasser med hans gamle tøj. En antik kiste som vi ikke hsr plads til her eller der, puder og tingel tangel. Det kunne sikkert presses ind i det ekstra værelse vi har i sommerhuset, men da vi skal bygge det om de næste 3-4 år i etaper, bliver det derude.

Vi har Nettolager, det er ikke så dyrt synes jeg
0
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 19. maj 2018, 09:32

FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:
Kalimsofie skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Hvor mange mand flyttefirmaet stiller med på tirsdag når der kun er afsat 6 timer inkl transport til nedpakning af 50 flyttekasser plus en hel del af det løse som møbler, malerier osv.


Hvor skippes det af sted fra? Seks timer lyder godt nok ikke af meget.


Alt står på et lager i Skælskør og så skal det ind i den container de har med og videre til Kbh. Det meste er pakket ned fra da vi kom fra Bangla, men meget er også tilføjet. Alt skal pakkes om pga forsikring. Alt!

6 timer inkl transport lyder helt vanvittigt


Med mindre de er 25 mand, og så går de nok alligevel bare i vejen for hinanden :lol:

Til gengæld lyder det, som om du er ret god til at bevare overblikket. Hvor opbevarer I så det, der ikke skal med?



Vi har vores sommerhus :) men der står stadig en del på lageret. Vi har to rum derude.


Nå ja, sommerhuset! Det er lidt smart. Vi er ude i sådan et rum hos Pelican, men æv, det er dyrt.

Hvad har I så boet i de sidste, når I har så meget på lageret?


Vi har dobbelt husholdning. Det var jo et helt hjem der kom fra Bangla, bortset fra de fleste møbler- vi solgte næsten alt, og vi har et helt hjem her i sommerhuset.

Det der bliver stående på lageret er vores søns babyhalløj og 5-6 flyttekasser med hans gamle tøj. En antik kiste som vi ikke hsr plads til her eller der, puder og tingel tangel. Det kunne sikkert presses ind i det ekstra værelse vi har i sommerhuset, men da vi skal bygge det om de næste 3-4 år i etaper, bliver det derude.

Vi har Nettolager, det er ikke så dyrt synes jeg


Jeg kendte ikke Nettolager, men jeg kan se, at det da lige er halv pris af Pelican, og der ligger et tæt ved mine forældre! Så det skal vi da lige se på i stedet :-D

Vi har en del bøger, tøj og den slags, som barnet ikke stor nok til endnu og ikke bliver, før vi er hjemme igen, som vi i hvert fald skal opbevare.

Ser frem til at høre, hvor mange mænd der så dukker op til flytningen :lol:
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 16:07

Hvorfor der er størrelsesforskel på de billeder jeg tager med min mobil, når nu det er det samme kamera med de samme indstillinger der tager billederne?! :cuss:

Nogle gange kan jeg vedhæfte 2-3 billeder i en sms, andre gange kun et. Det gør ingen forskel om der tekst og smileys i sms'en også eller hvad motivet er, fx om der er mange forskellige farver og elementer. Eller om de er lodrette eller vandrette. Nogle gange er screenshots også for store, selvom de bliver gemt i samme format som andre billeder.

I don't get it Billede
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 21:17

Mistermor skrev:Skal buschauffører ikke helst blive i deres bus?
Nu har jeg to gange oplevet, at chaufføren forlader bussen undervejs på ruten.

1. gang havde en anden bus påkørt en fodgænger i fodgængerfeltet. Det er sket i et venstresving, og bussen spærrer nu for den vej, vi skal. Vi er dog ikke ude i krydset men holder i venstresvingsbanen med en anden bus foran. Buschaufføren springer ud af bussen og løber over vejen (det er et stort kryds) og blander sig i, hvad der nu foregår ovre ved "ulykken". Han bliver væk et stykke tid, kommer så tilbage og siger, at hvis vi ikke skal langt, kan vi lige så godt stå ud og gå, for det kommer til at tage lang tid. (jeg vælger at gå, men jeg opdager, at det faktisk ikke tog så lang tid, idet køen ikke vokser hen i byen, hvor jeg sætter mig på en cafe.)

Idag skulle jeg og min kæreste så med bybus først og med en bus videre ud på Djursland. Bussen er forsinket, og efter 12 minutter vælger vi at gå hjem og tage cyklerne. På hjørnet opdager vi så, at bussen holder nede af vejen. Vi kan se, at chaufføren løber hen efter en ældre mand, som hun så gelejder ind i bussen. - Jeg har tidligere set manden ovre ved nogle ældreboliger ved et plejecenter, mens vi ventede. Buschaufføren siger, at hun ikke ved, om hun kommer til at køre, så vi kan nå vores bus nede i byen. (Hun forholder sig ikke til, at hun har en service, hun burde yde. )Vi går hjem og tager cyklerne, og da vi ankommer til busstationen, ankommer hun med bussen. :cuss: - Vi kan så ikke tage bybussen hjem til aften, fordi vi nu har cyklerne nede i byen. (og ja, det hedder nede, for det er op af bakke hjem!)

Keder buschauffører sig? Føler de sig forpligtet til at løse alle problemer på deres vej, eller hvad pokker går der af dem?

Er det Midttrafik?

I det første eksempel tænker jeg at hjælpen overruler eventuelle retningslinjer(afhængig af situationen) hvis det er et spørgsmål om "liv eller død" eller varige mén at give førstehjælp fx.

Det andet eksempel virker mærkeligt. Det kan da ikke være de andre passagers problem at buschaufføren skal hjælpe en passager. Det tror jeg slet ikke de "må", hvis man sammenligner med hjælp til barnevogne og rollatorer :gruble:

Men prøv at skriv til Midttrafik eller hvem der står for buskørslen. Jeg har kontaktet både Midttrafik og Movia to gange i alt, pga. noget tilsvarende. Begge gange har de været flinke og takket for henvendelsen. De er jo heller ikke i deres interesse at chaufføren er upassende, sure osv.
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 20. maj 2018, 22:45

Jeg kørte nogle år for det der hed HT i Kbh. for længe siden. Der var i hvert fald noget samarbejde om plejehjemsbeboere, der gik hjemmefra, og chaufførerne blev bedt om at hjælpe med at finde dem (via busradioen). Det burde mske være nok at kalde ind og sige, at man har set ham der og der. Men jeg synes ikke det lyder helt usandsynligt at de er blevet bedt om at holde øje med pågældende (som måske har en forhistorie med at gå hjemmefra).

Ligesådan med at sikre at der er styr på situationen omkring et uheld. Det er selvfølgelig ikke så vigtigt nu, som det var dengang jeg kørte, hvor vi kunne foretage nødopkald fra bussen. Nu har alle folk jo mobiler i lommen. Men altså de to tilfælde lyder ikke helt uhørte i mine ører.
4
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 20. maj 2018, 23:12

Mistermor skrev:
Juki skrev:Er det Midttrafik?

I det første eksempel tænker jeg at hjælpen overruler eventuelle retningslinjer(afhængig af situationen) hvis det er et spørgsmål om "liv eller død" eller varige mén at give førstehjælp fx.

Det andet eksempel virker mærkeligt. Det kan da ikke være de andre passagers problem at buschaufføren skal hjælpe en passager. Det tror jeg slet ikke de "må", hvis man sammenligner med hjælp til barnevogne og rollatorer :gruble:

Men prøv at skriv til Midttrafik eller hvem der står for buskørslen. Jeg har kontaktet både Midttrafik og Movia to gange i alt, pga. noget tilsvarende. Begge gange har de været flinke og takket for henvendelsen. De er jo heller ikke i deres interesse at chaufføren er upassende, sure osv.


Ja, det er Midttrafik. I første eksempel var der mange andre mennesker kommet til hjælp, og chaufføren gjorde ingen positiv forskel på situationen.

I andet tilfælde er jeg slet ikke sikker på, at manden var en passager. Jeg havde set ham gå på græsset ved nogle ældreboliger, og chaufføren hentede ham ved en bil bag ved og i modsat side end bussen... men jeg kender selvfølgelig ikke forhistorien, så jeg ved ikke, om han har forsøgt at komme med bussen og så er gået. Hun hentede ham i alt fald ind i bussen og gav ham vand.

Jeg gætter på, at hun har tænkt, han har forvildet sig ud af ældreområdet , - måske var han senil? Jeg tænker bare, at hun så må have et kontor, hun kan ringe til, og så kan de overtage sagen, når han ikke er kommet til skade.

Jeg overvejer også at skrive til Midttrafik for at høre, hvad deres politik er omkring chaufførerne.

Okay, det virker mærkeligt i første eksempel så. Men det er svært at vide om han blev bekymret for sin kollega eller hvad nu.

Jeg synes sagtens du kan skrive til Midttrafik og høre ad. Om ikke andet så for at være forberedt fremover.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 21. maj 2018, 06:32

Lige i situationen med den ældre mand synes jeg nu det er en utrolig sympatisk handling, at chaufføren hjælper ham. Hvis han er senil og dehydreret skal han da hjælpes med det samme, så kan man da ikke vente på, at man får ringet efter hjælp.
11
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"