Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 30. jan 2016, 22:04

Jeg undrer mig oprigtigt over, at en af mine veninder kan undvære sin børn så meget, som hun gør helt frivilligt (de bliver passet hos bedsteforældre ca to weekender hver måned plus andre dage med overnatning).

Hun har en mand, og de er begge sunde, raske og velfungerende mennesker.

Jeg synes, de går glip af så meget af deres børns barndom :(.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 31. jan 2016, 09:37

Tibbler skrev:For nogle dage siden, skrev de på en af nyhedssiderne, at der ville falde dom, i sagen om den danske kvinde, der havde været udsat for en gruppevoldtægt, den samme dag. Men jeg er ikke stødt på en opfølgning af sagen siden :gruble:


Skulle vel ikke være den fra Indien?

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-kvinde-gruppevoldtaget-potens-test-udskyder-retssag/5918756
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 31. jan 2016, 10:12

icelady skrev:
Tibbler skrev:For nogle dage siden, skrev de på en af nyhedssiderne, at der ville falde dom, i sagen om den danske kvinde, der havde været udsat for en gruppevoldtægt, den samme dag. Men jeg er ikke stødt på en opfølgning af sagen siden :gruble:


Skulle vel ikke være den fra Indien?

http://ekstrabladet.dk/112/dansk-kvinde-gruppevoldtaget-potens-test-udskyder-retssag/5918756


Tak, det er lige præcis den retsag :gogo:
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 31. jan 2016, 11:54

Smiling_Goat skrev:
Sorenspige skrev:Jeg undrer mig oprigtigt over, at en af mine veninder kan undvære sin børn så meget, som hun gør helt frivilligt (de bliver passet hos bedsteforældre ca to weekender hver måned plus andre dage med overnatning).

Hun har en mand, og de er begge sunde, raske og velfungerende mennesker.

Jeg synes, de går glip af så meget af deres børns barndom :(.


Måske prioriterer de bare et nært forhold barn og bedsteforældre imellem? Måske vil børnene meget gerne overnatte der? Der kan jo være andre grunde, end at hun har brug for ro.


Er af hendes argumenter er netop et nært forhold til bedsteforældrene. Det mener jeg så at børn sagtens kan få uden at være væk fra deres forældre 4-10 dage hver måneden.

Hendes yngste barn er desuden så lille, at det endnu ikke kan give udtryk for, at det gerne vil besøge sine bedsteforældre.

Min dreng bliver også passet af sine bedsteforældre, og de har et nært og trygt forhold, selvom det ikke er 2-3 weekender om måneden.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 31. jan 2016, 13:37

Som sagt synes jeg heller ikke, at det er forkert at være meget sammen med sine bedsteforældre. Det er min søn også.

Men jeg undrer mig stadig over, at hun har lyst til at gå glip af så meget tid med sin børn. Det er netop ofte i weekenderne, at man har mulighed for at være sammen lidt mere end bare 3-4 timer.

Det her er ikke noget, jeg siger til hende, for jeg er godt klar over, at mine valg og prioriteringer ikke nødvendigvis er bedre end hendes.
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 31. jan 2016, 13:50

Sorenspige skrev:Som sagt synes jeg heller ikke, at det er forkert at være meget sammen med sine bedsteforældre. Det er min søn også.

Men jeg undrer mig stadig over, at hun har lyst til at gå glip af så meget tid med sin børn. Det er netop ofte i weekenderne, at man har mulighed for at være sammen lidt mere end bare 3-4 timer.

Det her er ikke noget, jeg siger til hende, for jeg er godt klar over, at mine valg og prioriteringer ikke nødvendigvis er bedre end hendes.

Måske det er mere et behov end lyst der skal tages hensyn til? Der kan være mange grunde til at hun måtte have brug for sådan en ordning. Havde jeg børn ville jeg også have brug for at finde en eller anden form for ordning så jeg kunne få alenetid til at lade op i, så jeg kunne være der for børnene senere
3
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Purple Haze » 31. jan 2016, 14:33

Sorenspige skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sorenspige skrev:Jeg undrer mig oprigtigt over, at en af mine veninder kan undvære sin børn så meget, som hun gør helt frivilligt (de bliver passet hos bedsteforældre ca to weekender hver måned plus andre dage med overnatning).

Hun har en mand, og de er begge sunde, raske og velfungerende mennesker.

Jeg synes, de går glip af så meget af deres børns barndom :(.


Måske prioriterer de bare et nært forhold barn og bedsteforældre imellem? Måske vil børnene meget gerne overnatte der? Der kan jo være andre grunde, end at hun har brug for ro.


Er af hendes argumenter er netop et nært forhold til bedsteforældrene. Det mener jeg så at børn sagtens kan få uden at være væk fra deres forældre 4-10 dage hver måneden.

Hendes yngste barn er desuden så lille, at det endnu ikke kan give udtryk for, at det gerne vil besøge sine bedsteforældre.

Min dreng bliver også passet af sine bedsteforældre, og de har et nært og trygt forhold, selvom det ikke er 2-3 weekender om måneden.



Jeg tillader mig muligvis at være lidt provokerende.
Men inspireret af ovenstående, så undre det mig at mange folk er fordømmende overfor den måde andre vælger at indrette deres familie på, hvis det virker for dem og deres børn.
5
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14803
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24911

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 31. jan 2016, 14:51

At mine nye briller er så svære at pudse, så de ikke får striber.
0
You can't spell awesome without me.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 31. jan 2016, 16:19

Smiling_Goat skrev:Hvad der lige får nogle mænd til at gå så meget op i kvinders kropsbehåring, at de sender dødstrusler til én, der går ud i medierne og siger, at hun ikke barberer ben. Jam... Det er hår! Hvordan kan det være så vigtigt, at man ikke bare hidser sig op over at læse en artikel om hende, men også rent faktisk finder hende på facebook og sender hende en dødstrussel?

Jeg forstår ikke engang den første harme, men hvordan den kan hænge ved længe nok til, at man kan nå at åbne facebook, søge efter kvinden, finde hende, åbne muligheden for at sende beskeden, skrive: "Jeg håber du dypper dine ben i syre, så de i det mindste er rene" OG sende den, kan jeg slet ikke fatte. Virkelig overhovedet ikke.

Det kan da godt være, hun har hår på benene, men han er et kæmpe røvhul, er det bedre? Ejmen jeg fatter det på ingen måde.

Det undrer også mig såre, at andre menneskers kropsbehåring overhovedet er noget man synes man skal blande sig i :nerve: Og ja...ligefrem at hidse sig op over det? :forvirret:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 31. jan 2016, 16:24

Smiling_Goat skrev:Hvad der lige får nogle mænd til at gå så meget op i kvinders kropsbehåring, at de sender dødstrusler til én, der går ud i medierne og siger, at hun ikke barberer ben. Jam... Det er hår! Hvordan kan det være så vigtigt, at man ikke bare hidser sig op over at læse en artikel om hende, men også rent faktisk finder hende på facebook og sender hende en dødstrussel?

Jeg forstår ikke engang den første harme, men hvordan den kan hænge ved længe nok til, at man kan nå at åbne facebook, søge efter kvinden, finde hende, åbne muligheden for at sende beskeden, skrive: "Jeg håber du dypper dine ben i syre, så de i det mindste er rene" OG sende den, kan jeg slet ikke fatte. Virkelig overhovedet ikke.

Det kan da godt være, hun har hår på benene, men han er et kæmpe røvhul, er det bedre? Ejmen jeg fatter det på ingen måde.

Han må da være bindegal :8:
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3851

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 31. jan 2016, 16:54

Smiling_Goat skrev:
HappyQ skrev:
Smiling_Goat skrev:Hvad der lige får nogle mænd til at gå så meget op i kvinders kropsbehåring, at de sender dødstrusler til én, der går ud i medierne og siger, at hun ikke barberer ben. Jam... Det er hår! Hvordan kan det være så vigtigt, at man ikke bare hidser sig op over at læse en artikel om hende, men også rent faktisk finder hende på facebook og sender hende en dødstrussel?

Jeg forstår ikke engang den første harme, men hvordan den kan hænge ved længe nok til, at man kan nå at åbne facebook, søge efter kvinden, finde hende, åbne muligheden for at sende beskeden, skrive: "Jeg håber du dypper dine ben i syre, så de i det mindste er rene" OG sende den, kan jeg slet ikke fatte. Virkelig overhovedet ikke.

Det kan da godt være, hun har hår på benene, men han er et kæmpe røvhul, er det bedre? Ejmen jeg fatter det på ingen måde.

Han må da være bindegal :8:


Jamen han var langt fra den eneste. Det er fuldstændigt vanvittigt.

Jeg håber, hun melder dem for truslerne, det må da være forfærdeligt for hende :trist:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 31. jan 2016, 18:38

Smiling_Goat skrev:Jamen han var langt fra den eneste. Det er fuldstændigt vanvittigt.

Ja, det lyder betænkeligt sindssygt.
Og lidt overrraskende, fordi min erfaring fra internetdebatter er, at man tværtimod bliver forfulgt af kvindelige tæskehold, hvis man sætter spørgsmålstegn ved, om alt det barbereri er nødvendigt ;)
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 31. jan 2016, 19:11

2SHY skrev:
Sorenspige skrev:Som sagt synes jeg heller ikke, at det er forkert at være meget sammen med sine bedsteforældre. Det er min søn også.

Men jeg undrer mig stadig over, at hun har lyst til at gå glip af så meget tid med sin børn. Det er netop ofte i weekenderne, at man har mulighed for at være sammen lidt mere end bare 3-4 timer.

Det her er ikke noget, jeg siger til hende, for jeg er godt klar over, at mine valg og prioriteringer ikke nødvendigvis er bedre end hendes.

Måske det er mere et behov end lyst der skal tages hensyn til? Der kan være mange grunde til at hun måtte have brug for sådan en ordning. Havde jeg børn ville jeg også have brug for at finde en eller anden form for ordning så jeg kunne få alenetid til at lade op i, så jeg kunne være der for børnene senere


Nu er min veninde meget ærlig, og hun siger direkte, at hun gerne vil have mulighed for at gå til fester, ud at spise og i fx biografen på samme niveau, som før hun fik børn.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 31. jan 2016, 19:15

Purple Haze skrev:
Sorenspige skrev:
Smiling_Goat skrev:
Sorenspige skrev:Jeg undrer mig oprigtigt over, at en af mine veninder kan undvære sin børn så meget, som hun gør helt frivilligt (de bliver passet hos bedsteforældre ca to weekender hver måned plus andre dage med overnatning).

Hun har en mand, og de er begge sunde, raske og velfungerende mennesker.

Jeg synes, de går glip af så meget af deres børns barndom :(.


Måske prioriterer de bare et nært forhold barn og bedsteforældre imellem? Måske vil børnene meget gerne overnatte der? Der kan jo være andre grunde, end at hun har brug for ro.


Er af hendes argumenter er netop et nært forhold til bedsteforældrene. Det mener jeg så at børn sagtens kan få uden at være væk fra deres forældre 4-10 dage hver måneden.

Hendes yngste barn er desuden så lille, at det endnu ikke kan give udtryk for, at det gerne vil besøge sine bedsteforældre.

Min dreng bliver også passet af sine bedsteforældre, og de har et nært og trygt forhold, selvom det ikke er 2-3 weekender om måneden.



Jeg tillader mig muligvis at være lidt provokerende.
Men inspireret af ovenstående, så undre det mig at mange folk er fordømmende overfor den måde andre vælger at indrette deres familie på, hvis det virker for dem og deres børn.


Jeg fordømmer ikke min veninde. Jeg undrer mig og forstår hende ikke. Jeg skriver ingen steder, at hendes børn lider nød, eller at hun er en dårlig mor. Jeg skriver, at jeg undrer mig over, at hun kan undvære sin børn så meget. Hvis hun kom herinde, ville hun nok undre sig over, at jeg ikke får mit barn passet mere.

Hvis jeg ikke må skrive det på en anonym debat, så forstår jeg ikke formålet med denne tråd.
5
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 31. jan 2016, 19:27

Sorenspige skrev:Nu er min veninde meget ærlig, og hun siger direkte, at hun gerne vil have mulighed for at gå til fester, ud at spise og i fx biografen på samme niveau, som før hun fik børn.

Men er der noget galt i det hvis hun så ellers er nærværende når hun er sammen med sine børn? Kvalitetstid med sine børn kommer vel ikke af hvor meget man er sammen men hvad man laver sammen?

Fair nok at du ikke har det samme behov for den type voksentid som hun har. Jeg forstår nok bare ikke problematikken i hendes måde at prioritere på hvis ellers børnene ikke lider afsagn på kærlighed og omsorg
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"