Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 17. dec 2015, 10:46

Jeg undrer mig over alle dem der falder i detox fælden, på trods af de manglende videnskabelig beviset for at det rent faktisk virker.
Men så er det da nogen der kan tjene på det
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 17. dec 2015, 11:08

:gruble:
Lucky_Me skrev:Dette spil :gruble: :

Poohat - et hørmende spil til alle aldre
Nomineret i kategorien Årets familiespil 2015
Spillet Poohat er et rigtigt sjovt spil, hvor du med garanti får grinet en masse sammen med venner og familie.

Alle spillere smider deres kort i en bunke, og skal så sørge for at spille dem i den rigtige rækkefølge: Toilet, pølle, papir, vask dine hænder.

Når en spiller ikke har et kort at spille, klemmer han eller hun straks på pruttepuden. Den der har flest kort tilbage, skal tage en pølle på hovedet.

Efter 5 runder har spilleren med flest pøller på hovedet tabt spillet.


What the freakin' fuck??! :lol: :panik:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 17. dec 2015, 11:47

ShuruQ skrev:Hvordan visse mennesker formår at få deres hjerne til at brygge sådan noget her sammen :gruble:?


Jeg undrer mig over, at Midttrafiks community manager lader sådan et opslag ligge på siden ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 17. dec 2015, 12:20

Lucky_Me skrev:Dette spil :gruble: :

Poohat - et hørmende spil til alle aldre
Nomineret i kategorien Årets familiespil 2015
Spillet Poohat er et rigtigt sjovt spil, hvor du med garanti får grinet en masse sammen med venner og familie.

Alle spillere smider deres kort i en bunke, og skal så sørge for at spille dem i den rigtige rækkefølge: Toilet, pølle, papir, vask dine hænder.

Når en spiller ikke har et kort at spille, klemmer han eller hun straks på pruttepuden. Den der har flest kort tilbage, skal tage en pølle på hovedet.

Efter 5 runder har spilleren med flest pøller på hovedet tabt spillet.

Jeg vil gerne have det spil. Det taler til mit indre bæ-er-sjovt-fikserede jeg.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 17. dec 2015, 15:04

Jeg BEGRIBER ikke hvordan den klinik jeg har arbejdet på kan have SÅ lidt styr på tingene :nej: En ting er at de forsøger at slippe for at udbetale løn for 8 dage men i dag modtager jeg så en oversigt som formodentlig er for noget jeg har lavet. Men de har også sendt noget som er til en terapeut, der ikke har været der siden juli! Ah men hvad sker der???
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19617

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 17. dec 2015, 15:16

1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 15:25


Dét der gør mig så flintrende arrig!!
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. dec 2015, 15:38

Ej, men jeg er næsten grædefærdig.
Vi må simpelthen have disse sager for domstolene, når de opstår og så få prøvet ved retten, om der er belæg for, at de kan blive i Danmark.
Jeg er med på, at man ikke kan dømme med følelserne, men jeg synes faktisk ikke (modsat mange tror jeg) at det vil være umenneskeligt, at lade det have en indflydelse, i hvor høj grad vedkommende kommer til at bidrage til Danmark.
Det er røvkontroversielt og Haag ville korse sig og sende små soldater, men jeg synes det altså.
Ligesom der bliver taget højde for alt muligt andet.
Det ville ikke fratage nogen noget. Der ville ikke være andre, der blev udvist for, at vedkommende kunne blive, men hvis der ingen familiære bånd er i Danmark og ingen grund til humanitær opholdstilladelse, så synes jeg faktisk at det ville være relevant at se på, om mennesket kan dansk og er i stand til, at varetage et arbejde.
Selvfølgelig kan man ikke skelne mellem folk, der læser til læge eller læser til mekaniker.
Det er ikke det jeg mener.
Men kan man bevise, at man passer sine studier og sit arbejde og ellers ikke har gjort noget galt... Come on altså!
Vi smider gang på gang guld på gaden på denne måde.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. dec 2015, 16:17

At creme mod forkølelsessår får såret til at svulme op og blive ømt.
Tak for lort.
3
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fillie » 17. dec 2015, 18:51

Om Marius (den nye - altså superstudenten): Vi gør da også alt, hvad vi kan for at jage folk væk. Skal man ikke bare tilbagebetale SU, hvis man tjener for meget? Hvad sker der, danskere?! :8:
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Firebird » 17. dec 2015, 19:25

Jeg fatter bare ikke at vi er blevet så racistiske, kortsynede og uinteligente på så kort tid. Når jeg hører om indvanderere der skal smides ud fordi de tjener for meget, efterlader det mig med dether udtryk på ansigtet.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. dec 2015, 20:47

Nu uden at kende sagen eller reglerne noget videre må jeg lige mane til besindighed. Det er nemt nok at himle op op over en historie om en enkeltperson i pressen, hvor der bare bliver nævnt nogle ting, der lyder uretfærdige.
Men jeg formoder, det handler om, at der er et sæt regler for, hvornår en person fra et land uden for EU kan tage til Danmark og arbejde. Og så er der et andet - formentlig lempeligere - sæt regler for, hvornår en sådan kan komme til DK og studere.
Og følgelig er der også nogle grænser for, hvor meget man må arbejde, hvis man er her på sidstnævnte betingelser, for at man ikke skal kunne omgå reglerne ved at pro forma-tilmelde sig et studie, mens man i virkeligheden er her for at arbejde.
2
Brugeravatar
Garfield
Indlæg: 805
Tilmeldt: 7. sep 2015, 07:19
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1309

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 17. dec 2015, 22:16

dgd2007 skrev:Nu uden at kende sagen eller reglerne noget videre må jeg lige mane til besindighed. Det er nemt nok at himle op op over en historie om en enkeltperson i pressen, hvor der bare bliver nævnt nogle ting, der lyder uretfærdige.
Men jeg formoder, det handler om, at der er et sæt regler for, hvornår en person fra et land uden for EU kan tage til Danmark og arbejde. Og så er der et andet - formentlig lempeligere - sæt regler for, hvornår en sådan kan komme til DK og studere.
Og følgelig er der også nogle grænser for, hvor meget man må arbejde, hvis man er her på sidstnævnte betingelser, for at man ikke skal kunne omgå reglerne ved at pro forma-tilmelde sig et studie, mens man i virkeligheden er her for at arbejde.


Og det er da også fordi myndighederne tvivler på, at han er i Danmark for at studere, når han nu i enkelte uger har arbejdet mere end de 15 timer om ugen som er tilladt, at han bliver udvist.

Manden kan jo så fremvise et flot sæt af karakterer med en del 10 og 12 taller.. Jo, klart, han har bare tilmeldt sig et ingeniørstudie for at snyde :rulle:. Han taler også fint forståeligt dansk og har sagt, at det jo nemt kan checkes ved at snakke med Århus universitet, som han studerer på. Universitetet og hans vejleder bekræfter, at han er aktiv studerende, men de er ikke blevet spurgt.

Han får ikke SU og betaler selv for studiet.

Jeg synes faktisk det er en ommer. Der er regler og så er der intentionen bag reglerne.
9
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OsCoccygis » 18. dec 2015, 11:18

kidkomb skrev:Jeg undrer mig over, at det kun er Enhedslisten, Dansk Folkeparti og Alternativet, der stemte for Enhedslistens forslag om, at folketingspolitikere skal følge samme pensionsalder som øvrige befolkning.
Dvs at kun de partier, som af mange bliver betragtet som lidt tossegode (alternativt tosse-dårlige alt efter hvilken lejr man befinder sig i) stemmer i overensstemmelse med befolkningens ønsker.

Hvis noget er tankevækkende, så er det vist dét!

Der var een, der i forbindelse med afstemningen om retsforbeholdet argumenterede sit ja med, at når langt de fleste af partierne vil have os til at stemme ja, så er det nok fordi de ved, hvad de snakker om. Altså implicit, at det ved EL, O og Å ikke.
Det bør give anledning til seriøse overvejelser, idet det ser ud som om, at ja-partierne stemmer ud fra, hvad der er bedst for dem personligt og ikke ud fra, hvad der er bedst for Danmark.

Hvis der var en god og logisk årsag til, at de fleste partier ikke vil hæve pensionsalderen for folketingspolitikere, så burde de brandhyleme da bare fortælle det? Istedet for at sætte sig til at vente på shit-stormen med en selvtilfreds mine.
Det er helt utroligt provokerende overfor den danske befolkning.

Hvis nogen herinde, kan komme på et godt argument for, at de bør pensioneres så tidligt, så vil jeg rigtig gerne høre det.


Har lige kopieret et indlæg fra fb, som forklarer meget godt hvorfor der bliver stemt nej. Det handler altså overhovedet ikke om at politikernes pensionsalder ikke skal hæves, men om at folketinget ikke skal udforme det selv.

I dag fremsatte Enhedslisten et lovforslag i Folketinget om at hæve politikeres pensionsalder til 68 år. Det er alle enige om, er en god idé. Alligevel har S, R, V, K og LA stemt imod, hvilket har fået Enhedslistens rene og ordentlige sjæle til at beskylde disse partiers politikere for at være nogle hyklere, som kun er i politik for at rage til sig og gå på pension når de er 60, imens almindelige mennesker må arbejde hårdt hele livet indtil de fylder 68.

I virkeligheden er det lige omvendt. I virkeligheden er det Enhedslisten, som med deres lovforslag skaber politikerlede gennem et populististisk mediestunt. Og hvorfor så det?

Fordi SF, S, R, V og K har nedsat en kommission, som skal gennemgå alle danske folkevalgtes løn, eftervederlag, pension og pensionsalder med en tættekam, herunder godtgørelser, omkostningstillæg, eftervederlag, modregningsregler, samordningsregler, uddannelsesmidler og den løbende regulering af vederlagene.

Ikke kun i Folketinget og for ministre. Men også for byrådsmedlemmer, rådmænd, borgmestre, regionsrådsmedlemmer og regionsrådsformænd.

Der er altså rigtig mange regler der skal gennemgås. Og der er rigtig mange af dem, som er ude af trit med virkeligheden og derfor er der også rigtig mange løsninger, man skal finde. Det er ikke noget man bare lige ordner på en eftermiddag i Folketingssalen med ét enkelt lovforslag.

Jamen er denne kommission ikke bare en syltekrukke? En undskyldning for ikke at gøre noget? Nej, det er den ikke. Kommissionen skal være færdig med sit arbejde ved udgangen af 2015. Vi kan derfor forvente, at rapporten allerede er færdig og at det eneste der mangler er at rette kommaer og sende det til tryk. Og når det er trykt har SF, S, R, V og K givet hinanden håndslag på, at rapporten bliver gennemført ord for ord - Uanset om Carl Holst kan lide det, eller ej!

Når Enhedslisten så her 2 uger før rapporten skal være færdig, stiller et lovforslag om politikeres pensionsalder, kan man kun opfatte det som et mediestunt. Hvorfor skulle vi dog bruge skatteborgernes penge på at sætte embedsmændene til at gennemføre deres lovforslag, som kun berører pensionsalderen og ikke alle de andre ting, for så 2 uger senere at bruge flere af skatteborgernes penge på, at bede embedsmændene om at lave det om igen?!

Det er selvfølgelig ikke en ansvarlig eller ordentlig måde at omgås andre menneskers penge på.

Nu har Enhedslistens rene og ordentlige politikere så brugt dagen på de sociale medier på at kalde de andre politikere for hyklere. På at insinuere, at de kun er i politik for at hæve en fed løn og så ellers være ligeglade med almindelige mennesker. Problemet er bare, at det er forkert.

Derfor skaber Enhedslistens forslag politikerlede. Det skaber en forkert fortælling om, at politikerne kun er i Folketinget for pengenes skyld. Man bidrager til politikerleden. Med åbne øjne. På et falskt grundlag.

For de vælgere, som godt kan gennemskue Enhedslistens populisme, skaber det også politikerlede. De vælgere får nemlig en fortælling om, at politikere kun bekymrer sig om mediestunts og ikke om at lave et ordentligt og solidt stykke rugbrødsarbejde, når man skal løse problemerne i vores samfund. Dermed taber vi allesammen.

Men billige populistiske tricks frister åbenbart også de rene og retfærdige hjerter i Enhedslisten.
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 18. dec 2015, 17:12

Hvis vi nu forestiller os, at en alm gennemsnitlig størrelse gulvspand er fyldt halvt op med sødmælk...

hvor lang tid skal de 2 mus så svømme, før det bliver til smør? :gruble:


:D
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"