Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16075
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1398
Likede indlæg: 29893

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 11. jul 2019, 09:15

Vi sorterer hård og blød plast seperat.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jul 2019, 10:15

At når der igen-igen fokuseres på navnes popularitet, skriver journalisterne gerne noget med, at der er håb for personer, som hedder det og det, da deres navn nok skal blive populært igen.
Er der seriøst nogle voksne mennesker, der bekymrer sig om det?
16
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20415
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43828

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 11. jul 2019, 10:23

DetSorteCirkus skrev:At når der igen-igen fokuseres på navnes popularitet, skriver journalisterne gerne noget med, at der er håb for personer, som hedder det og det, da deres navn nok skal blive populært igen.
Er der seriøst nogle voksne mennesker, der bekymrer sig om det?


Det kommer måske an på hvad de hedder. Jeg var i kontakt med en advokat for nyligt. Han hed Zeus, til fornavn (han var i øvrigt pæredansk)

Men det er nok tvivlsomt om gamle græske gudenavne, nogensinde bliver populære blandt forældre, der skal finde på navne til deres børn :-D
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 11. jul 2019, 14:15

Primerose skrev:
zembra1986 skrev:Om jeg mon er den eneste der får hovedpine af at være ude i blæsevejr?


Det gør jeg også! Det starter i ørerne og føles som at blive stukket med strikkepinde ind i øregangen, hvorefter smerten spreder sig til hele hovedet :shock:
Heldigvis sker det næsten kun når jeg cykler i blæsevejr. Specielt om vinteren.

Tror desuden det er arveligt. Min mor og mormor har også altid sagt, at de får ørepine af blæsevejr.


Det er så træls! Har ikke tænkt over det kunne være arveligt. Har ikke spurgt nogle omkring mig om de også oplever det. Jeg får sådan en stram trykkende hovedpine af det og også nogle gange ørepine. Burde egentlig bruger nogle ørevarmere/et hårband noget mere, når jeg er ude i blæsevejr....men glemmer det ofte.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 11. jul 2019, 16:05

zembra1986 skrev:
Primerose skrev:
zembra1986 skrev:Om jeg mon er den eneste der får hovedpine af at være ude i blæsevejr?


Det gør jeg også! Det starter i ørerne og føles som at blive stukket med strikkepinde ind i øregangen, hvorefter smerten spreder sig til hele hovedet :shock:
Heldigvis sker det næsten kun når jeg cykler i blæsevejr. Specielt om vinteren.

Tror desuden det er arveligt. Min mor og mormor har også altid sagt, at de får ørepine af blæsevejr.


Det er så træls! Har ikke tænkt over det kunne være arveligt. Har ikke spurgt nogle omkring mig om de også oplever det. Jeg får sådan en stram trykkende hovedpine af det og også nogle gange ørepine. Burde egentlig bruger nogle ørevarmere/et hårband noget mere, når jeg er ude i blæsevejr....men glemmer det ofte.

Jeg tåler også blæst i ørerne rigtig dårligt. Jeg har nogle earbags som jeg bruger hele året rundt, de kan klemmes fast på ørerne og beskytter mod blæsten. Jeg har dem altid på når jeg cykler og 9 ud af 10 gange når jeg går en tur (er det helt vindstille behøver jeg dem ikke på gåture), de er geniale! De ses ikke vildt meget, slet ikke når man har langt hår, og kan nemt bruges under en cykelhjelm hvis det er :)
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 11. jul 2019, 16:16

Hvorfor kendte, unge, danske tennisspillere, inkl. Wozniacki, lyder så irriterende og monotont når de snakker.

:mellow:
3
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 12. jul 2019, 17:10

Jeg venter på en pakke, som jeg kan se blev sorteret onsdag aften og læsset på en lastbil torsdag morgen (samme sted), hvorefter den så om eftermiddagen "has been delivered to another unit. Package has been transferred to pickup point". Stadig samme by som det andet er foregået :gruble:
Burde den så ikke være kommet i dag? Er der nogen, der har erfaring med at det er normal praksis hos Bring?
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36728

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 12. jul 2019, 18:19

Lucia skrev:Jeg venter på en pakke, som jeg kan se blev sorteret onsdag aften og læsset på en lastbil torsdag morgen (samme sted), hvorefter den så om eftermiddagen "has been delivered to another unit. Package has been transferred to pickup point". Stadig samme by som det andet er foregået :gruble:
Burde den så ikke være kommet i dag? Er der nogen, der har erfaring med at det er normal praksis hos Bring?

Jeg fik leveret en pakke fra dem for 14 dage siden, der stod som læsset på bil om morgenen ... og så skete der ikke mere. Det var en fredag, søndag fik jeg en mail om at den var forsinket (no shit Sherlock) og den ville blive leveret mandag. Det gjorde den også, men jeg tror de har problemer med ferieafløsere eller noget. Du kan evt kontakte deres kundeservice de har vist åbent til kl 21.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kerrigan » 12. jul 2019, 19:10

Maxikjoler.
1
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 12. jul 2019, 20:35

Kerrigan skrev:Maxikjoler.

Uddyb?
1
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kerrigan » 12. jul 2019, 20:39

HappyPaww skrev:
Kerrigan skrev:Maxikjoler.

Uddyb?


Jeg finder dem virkelig uflatterende, men det er åbenbart højeste mode?
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 13. jul 2019, 02:54

Kerrigan skrev:
HappyPaww skrev:
Kerrigan skrev:Maxikjoler.

Uddyb?


Jeg finder dem virkelig uflatterende, men det er åbenbart højeste mode?

Er det konsekvent længden du ikke finder flatterende eller en bestemt type maxikjoler?

Jeg er enig med dig i at mange maxikjoler ikke er flatterende, men selve længden synes jeg nogle gange "hører sig til" :D
0
Brugeravatar
Kerrigan
Indlæg: 7722
Tilmeldt: 31. jan 2019, 18:30
Kort karma: 589
Likede indlæg: 11407

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kerrigan » 13. jul 2019, 07:12

Misantropen skrev:
Kerrigan skrev:
HappyPaww skrev:
Kerrigan skrev:Maxikjoler.

Uddyb?


Jeg finder dem virkelig uflatterende, men det er åbenbart højeste mode?

Er det konsekvent længden du ikke finder flatterende eller en bestemt type maxikjoler?

Jeg er enig med dig i at mange maxikjoler ikke er flatterende, men selve længden synes jeg nogle gange "hører sig til" :D


Ikke længden, det er det med at de er så uformelige. Store og posede.
Og hvorfor er så mange storblomstrede eller har leopardmønster? Som om en har tænkt, "mormors gardiner kan vi da sagtens sy om til kjoler".
0
Har du husket at lave knibeøvelser i dag?
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. jul 2019, 07:34

Kerrigan skrev:
Misantropen skrev:
Kerrigan skrev:
HappyPaww skrev:
Kerrigan skrev:Maxikjoler.

Uddyb?


Jeg finder dem virkelig uflatterende, men det er åbenbart højeste mode?

Er det konsekvent længden du ikke finder flatterende eller en bestemt type maxikjoler?

Jeg er enig med dig i at mange maxikjoler ikke er flatterende, men selve længden synes jeg nogle gange "hører sig til" :D


Ikke længden, det er det med at de er så uformelige. Store og posede.
Og hvorfor er så mange storblomstrede eller har leopardmønster? Som om en har tænkt, "mormors gardiner kan vi da sagtens sy om til kjoler".

Det er fordi blomster også ser pæne ud jo større de blir, så du kan måske passe en marguerit, mens din nabo i samme kjole går rundt med en solsikkeblomst :-)
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 13. jul 2019, 08:57

Kerrigan skrev:
Misantropen skrev:Er det konsekvent længden du ikke finder flatterende eller en bestemt type maxikjoler?

Jeg er enig med dig i at mange maxikjoler ikke er flatterende, men selve længden synes jeg nogle gange "hører sig til" :D


Ikke længden, det er det med at de er så uformelige. Store og posede.
Og hvorfor er så mange storblomstrede eller har leopardmønster? Som om en har tænkt, "mormors gardiner kan vi da sagtens sy om til kjoler".

Nåh, men er en maxikjole ikke bare en betegnelse for lange kjoler uanset om det er en sommerkjole, gallakjole eller natkjole? :genert:

Men bortset fra det er de motiver heller ikke mine favoritter.
1

Tilbage til "Generelt"