Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24470

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 14. dec 2016, 17:31

Right back at ya! Jeg undrede mig over at man skriver for at spørge om noget man selv kan google sig til, og skrev faktisk direkte at den ikke var rettet mod dig, netop fordi tråden er som den er - men at dit indlæg fik mig til at komme i tanke om at den adfærd undrede mig.

Yeez, Louise.

(og så virkede det ikke som om at du undrede dig over hvad funktionen var, men mere en ganske kort beskrivelse, som du også fik.)
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4890
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8805

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 14. dec 2016, 17:35

Moxy-lady skrev:Right back at ya! Jeg undrede mig over at man skriver for at spørge om noget man selv kan google sig til, og skrev faktisk direkte at den ikke var rettet mod dig, netop fordi tråden er som den er - men at dit indlæg fik mig til at komme i tanke om at den adfærd undrede mig.

Yeez, Louise.

(og så virkede det ikke som om at du undrede dig over hvad funktionen var, men mere en ganske kort beskrivelse, som du også fik.)


Ja, sådan kan man jo også pakke den ind.

Vi stopper den bare her tænker jeg.
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 14. dec 2016, 19:53

Skorstenen skrev:
paint skrev:
Moxy-lady skrev:
Skorstenen skrev:Hovedvandsæg. Hva er det?


Jeg undrer mig altid over hvorfor folk laver et indlæg eller et opslag på facebook hvor de spørger om noget der kan besvares hurtigere ved en google-søgning, hvor 1. man kan være rimelig sikker på at det er det rigtige svar der dukker op og 2. man ikke skal vente på at andre googler det :p

Det er intet personligt, jeg kom bare i tanke om det igen da jeg så dit indlæg! ;)


https://lmgtfy.com/?q=hovedvands%C3%A6g ;)


Til dig også. Du behøver ikke at komme med den slags til mig. Du må lære at se hvilken tråd du befinder dig i, før du kommer med den slags nedladende ting.


Det var ment som en joke. Intet andet ;)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 15. dec 2016, 00:17

Skorstenen skrev:
dgd2007 skrev:TV2 News snakker om, at udlændinge frem over skal have betalt til en dansk A-kasse i tre måneder, før de kan få understøttelse - og at dette vil være en stramning.

Det lyder da dybt mærkeligt. Danske statsborgere skal have været i A-kasse OG samtidig have arbejdet et år, før de kan få understøttelse :forvirret:

Som jeg har forstået det, så er det fordi de i forvejen er dagpengeberettigede i deres eget land.

Så kan de jo få dagpenge derfra og undlade af indblande os
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 15. dec 2016, 08:36

I morges så jeg en voksen mand, uden overtøj på, der undrede jeg mig pænt meget.

Nu har jeg så lige kørt i tog med en skoleklasse, mit bud vil være at de var 10-12 år. Og af de drenge var der 2 uden jakker på og en der bare havde en sweatshirt/måske noget fleece agtigt på. Det er mellem 0 og 2 grader udenfor, hvorfor har små børn ikke vintertøj på?!?! Undrer mig virkelig. En ting er om forældrene ved det eller ej, men lader lærerne dem så gå fra skolen uden tøj på.... meget mærkeligt
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14787
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24881

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 15. dec 2016, 08:56

I går eftermiddags ved bilvaskehallen så jeg en ung mand iført shorts og hættetrøje. Han havde det sikkert fint varmt inde i bilen, men da han så havde kørt bilen ind i vaskehallen og skulle stå i venterummet, mens bilen blev vasket, fik han det alligevel så koldt, at han måtte have hætten trukket på.
Jeg forstår det altså heller ikke, selvom der vist er lavet videnskabelige undersøgelser, der viser, at kvinder lettere kommer til at fryse end mænd. Men derfra og så til at gå i shorts om vinteren. :forvirret:
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 15. dec 2016, 09:16

Jeg undre mig lidt over at 'knæfald' åbenbart har fået en enorm revival her sidst på året. Alting er knæfald åbenbart, det er lidt før man må indkøbe sig knæbeskyttere :gruble:
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1487
Likede indlæg: 22934

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf POCKETKITTEN » 15. dec 2016, 09:22

Jeg bruger Facebooks daglige mindeservice til at rydde ud i pinlige, gamle statusopdateringer, jeg har lavet.

På denne dato for et par år siden har jeg åbenbart lavet en, hvor der bare står: "Øvelse borgmester"

Hvor er det mærkeligt, at man brugte Facebook så anderledes for bare et lille stykke tid siden.
5
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lulu-p » 15. dec 2016, 09:48

Jeg har måske skrevet det i tråden før..men hvad sker der for alle de unge mennesker (mest mænd) som spytter på gaden. Det er jo en epidemi. Store spytklatter overalt på fortorvet..og når man skal vente på bussen...det er dumt at stille sin indkøbspose på jorden..for sandsynligheden for at man sætter den i en ordentlig hakker er 50%. Og så alle dem man kommer til at træde i. Og de gange hvor mand er et hårstrå for at blive ramt...fordi en forangående UNG MAND lige lyster at smide en hakker bag over skulderen uden at se sig for.

Jamen jeg FORSTÅR det ikke. Jeg SVÆRGER...da jeg var ung gik mændene altså ikke og spyttede? Hvad drejer det sig om? Er det smart? Sejt? eller lider de alle af en helt ny sygdom som giver ekstra spytproduktion.

Oplys mig TAK! For jeg forstår det virkelig ikke. Det er ulækkert, uopdragent og meget mere.
17
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
lulu-p
Indlæg: 1781
Tilmeldt: 20. aug 2015, 08:05
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2242

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lulu-p » 15. dec 2016, 11:18

Lemonella skrev:
lulu-p skrev:Jeg har måske skrevet det i tråden før..men hvad sker der for alle de unge mennesker (mest mænd) som spytter på gaden. Det er jo en epidemi. Store spytklatter overalt på fortorvet..og når man skal vente på bussen...det er dumt at stille sin indkøbspose på jorden..for sandsynligheden for at man sætter den i en ordentlig hakker er 50%. Og så alle dem man kommer til at træde i. Og de gange hvor mand er et hårstrå for at blive ramt...fordi en forangående UNG MAND lige lyster at smide en hakker bag over skulderen uden at se sig for.

Jamen jeg FORSTÅR det ikke. Jeg SVÆRGER...da jeg var ung gik mændene altså ikke og spyttede? Hvad drejer det sig om? Er det smart? Sejt? eller lider de alle af en helt ny sygdom som giver ekstra spytproduktion.

Oplys mig TAK! For jeg forstår det virkelig ikke. Det er ulækkert, uopdragent og meget mere.


http://www.dagbladene.dk/index.php?mod= ... ea=1&id=93


Tak for link. Det forklarer bare ikke hvorfor mænd først er begyndt at spytte så voldsom meget de sidste år. Jeg er helt sikker på, at det gjorde de ikke da jeg var ung. De gjorde så nok noget andet. Røg fx.
0
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46275

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 15. dec 2016, 11:33

Lemonella skrev:
lulu-p skrev:Jeg har måske skrevet det i tråden før..men hvad sker der for alle de unge mennesker (mest mænd) som spytter på gaden. Det er jo en epidemi. Store spytklatter overalt på fortorvet..og når man skal vente på bussen...det er dumt at stille sin indkøbspose på jorden..for sandsynligheden for at man sætter den i en ordentlig hakker er 50%. Og så alle dem man kommer til at træde i. Og de gange hvor mand er et hårstrå for at blive ramt...fordi en forangående UNG MAND lige lyster at smide en hakker bag over skulderen uden at se sig for.

Jamen jeg FORSTÅR det ikke. Jeg SVÆRGER...da jeg var ung gik mændene altså ikke og spyttede? Hvad drejer det sig om? Er det smart? Sejt? eller lider de alle af en helt ny sygdom som giver ekstra spytproduktion.

Oplys mig TAK! For jeg forstår det virkelig ikke. Det er ulækkert, uopdragent og meget mere.


http://www.dagbladene.dk/index.php?mod= ... ea=1&id=93

Jeg er vild med at man åbenbart kan købe kundstigt spyt :lol:
1
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20471
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43935

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 15. dec 2016, 12:17

paint skrev:
Skorstenen skrev:
paint skrev:
Moxy-lady skrev:
Skorstenen skrev:Hovedvandsæg. Hva er det?


Jeg undrer mig altid over hvorfor folk laver et indlæg eller et opslag på facebook hvor de spørger om noget der kan besvares hurtigere ved en google-søgning, hvor 1. man kan være rimelig sikker på at det er det rigtige svar der dukker op og 2. man ikke skal vente på at andre googler det :p

Det er intet personligt, jeg kom bare i tanke om det igen da jeg så dit indlæg! ;)


https://lmgtfy.com/?q=hovedvands%C3%A6g ;)


Til dig også. Du behøver ikke at komme med den slags til mig. Du må lære at se hvilken tråd du befinder dig i, før du kommer med den slags nedladende ting.


Det var ment som en joke. Intet andet ;)



Brugeren 'Overditlevsen', er en lille smule genert og kommunikerer helst med mig, i form af røde kort. Jeg har det synspunkt at når der er tale om en debat, så siger man man hvad man mener, åbent, så alle kan deltage - så, hér, er den lille besked i det røde kort:

Måske du bare skulle droppe de nedladende jokes ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 15. dec 2016, 12:50

sigge skrev:I går eftermiddags ved bilvaskehallen så jeg en ung mand iført shorts og hættetrøje. Han havde det sikkert fint varmt inde i bilen, men da han så havde kørt bilen ind i vaskehallen og skulle stå i venterummet, mens bilen blev vasket, fik han det alligevel så koldt, at han måtte have hætten trukket på.
Jeg forstår det altså heller ikke, selvom der vist er lavet videnskabelige undersøgelser, der viser, at kvinder lettere kommer til at fryse end mænd. Men derfra og så til at gå i shorts om vinteren. :forvirret:


Det år min søn gik på efterskole, var vi ude at købe vinterstøvler til ham i december. Han var iført sandaler og bukser/shorts der gik lige under knæet. Jeg var lidt i tvivl om han skulle have nye sandaler eller vinterstøvler. Han fik vinterstøvler og har vist nok kun brugt dem i den uge de var på skitur i Norge.
1
Klimatosse
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 15. dec 2016, 14:24

MaybeBaby skrev:De burde lave dem generelt med 31 låger, så der er et tilsvarende antal låger som der er dage i december.

Ja! En nytårskalender! :klap:
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 15. dec 2016, 14:31

Ladysparrow skrev:Hvordan kan det være at når jeg går i seng i ordentlig tid at jeg så har så svært ved at komme ud af fjerene og når jeg ikke får mere end et par timers søvn så kan jeg uden problemer stå op og komme afsted.

https://www.mind-expanding-techniques.n ... ycles.html
1

Tilbage til "Generelt"