Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 2. dec 2018, 13:37

Hvad the f*** mine overboer laver siden de hele tiden traver rundt? De har en to-værelses at bevæge sig rundt i, så jeg undrer mig over hvilken aktivitet der kan medføre så meget rend på sådan et lille areal
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 2. dec 2018, 13:58

Om FB har ændret noget :gruble:


Hvert tredje opslag på min newsfeed er sponsorede annoncer.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20887

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 2. dec 2018, 15:56

Dmitra skrev:Jeg ser ret mange mordmysterievideoer på Youtube. Til tider er der nogle ret grafiske beskrivelser af mordene. Men en del af youtuberne er begyndt at advare hvis de i sagerne skal nævne noget om seksuelle overgreb i forbindelse med mordene. Hvilket egentligt undrer mig, forstå mig ret, det er da ikke rare beskrivelser men jeg undrer mig lidt over hvorfor der skal advares mod seksuelle overgreb men ikke om grafiske mordbeskrivelser :gruble:?

Jeg ved ikke om det er det samme med de videoer du ser, men kan det være fordi sager med børn er lettere at relatere til for mange(fordi de evt. selv har børn) og det derfor frygtes det kan trigger eller påvirke seerne hårdere?

Lidt som når TV Avisen og Nyhederne viser billeder fra krig, død og ødelæggelse. Det bliver smækket på skærmen i bedste sendetid, nærmest uden videre, for det er jo bare krig og uroligheder i Mellemøsten. Herregud, det har vi efterhånden set så mange gange før, men sker der en katastrofe, et terrorangreb eller en ulykke hvor en eller flere danskere(nogle gange bare skandinaver, europæere eller vesterlændinge) tilfældigvis har været i nærheden uha så er der ingen grænser for hvor slemt det må have været og hvor meget der bliver advaret om stærke billeder. Der bliver interviewet eksperter, folk på gaden, politikere m.m. for tænk nu hvis det var os eller i Danmark det skete.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 2. dec 2018, 19:57

Kattefjæs skrev:
Annione skrev:Folk, der ser/hører ting på deres telefon uden hørebøffer :nerve:
Hvad er de for nogen mennesker? Hvad er der galt med den? Jeg kan nærmest ikke komme på noget mere irriterende at høre på.


Det er noget af det mest uciviliserede. Jeg har oplevet det virkelig mange gange... Folk gør det i supermarkedet, i køen på apoteket, i flyet, i lufthavnen, i bussen, i toget... Og jeg tager altså toget kl. 6.30 om morgenen.


Jeg bad nogle unge fyre skrue lidt ned i S toget hvor de sad og hørte musikvideoer ret højt. Svar : Luk røven din fede so.

Tja nogle mennesker mangler bare almindelig opdragelse.
2
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 2. dec 2018, 21:56

En besked i eboks fra udbetaling Danmark, om at min arbejdsgiver har søgt om refusion af løn da jeg ifølge ham er på barselsorlov.
Say what ? Han plejer altid at kan finde ud af at søge refusion hjem når jeg har været syg, men denne gang er det da stukket helt af , for i følge de oplysninger som udbetaling Danmark de har, så skulle jeg have fået barn d. 20/10 .
Da jeg havde læst beskeden 2 gange , smed jeg mig tilbage i sofaen og skreg af grin .
Nå. så må jeg lige gribe knoglen i morgen og få rettet oplysningerne, som jeg for resten ikke aner hvor han ( min arbejdsgiver ( KN rengøring ) ) har fra .
Dagens billige grin fik jeg så .
7
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 2. dec 2018, 22:20

Jeg undrer mig over at nærmest alle klapper når en kunstner træder ind på scenen.
Altså det er jo ikke ligefrem en præstation at gå ind på en scene.
Klapper gerne med efter hver nummer.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 3. dec 2018, 04:48

Queen Molly skrev:Jeg undrer mig over at nærmest alle klapper når en kunstner træder ind på scenen.
Altså det er jo ikke ligefrem en præstation at gå ind på en scene.
Klapper gerne med efter hver nummer.

Du har aldrig været til koncert kan jeg regne ud. For det at få kunstneren på scenen er noget af en bedrift, de kan sagtens vente længe før de får sig snøvlet på scenen for at spille lidt musik for alle dem der har betalt for at høre dem.
3
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 3. dec 2018, 05:36

Queen Molly skrev:Jeg undrer mig over at nærmest alle klapper når en kunstner træder ind på scenen.
Altså det er jo ikke ligefrem en præstation at gå ind på en scene.
Klapper gerne med efter hver nummer.


Det er med til at skabe stemning. Folk har glædet sig, så
det er klart at det kommer til udtryk. Det modsatte ville i mine øjne være endnu mere mærkeligt
12
Brugeravatar
Yuna
Indlæg: 450
Tilmeldt: 13. maj 2016, 15:51
Kort karma: 39
Likede indlæg: 1527

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Yuna » 3. dec 2018, 07:02

Jeg undrer mig over at danskerne er så intimsfære-forskrækkede at man ligger sin taske på det yderste sæde selv om bussen/toget er propfuld. OG at dem der står op ikke lige beder personen om at flytte den, så de kan sidde ned. Men nej nej, det er da mere hyggeligt at stå som sild i en tønde og blive mast...
5
Pille, pille ned...så har man taget nej-hatten på igen...
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 3. dec 2018, 07:21

cola skrev:
Queen Molly skrev:Jeg undrer mig over at nærmest alle klapper når en kunstner træder ind på scenen.
Altså det er jo ikke ligefrem en præstation at gå ind på en scene.
Klapper gerne med efter hver nummer.

Du har aldrig været til koncert kan jeg regne ud. For det at få kunstneren på scenen er noget af en bedrift, de kan sagtens vente længe før de får sig snøvlet på scenen for at spille lidt musik for alle dem der har betalt for at høre dem.


Jeg har været til mange forskellige koncerter. Det ændrer bare ikke på at jeg stadig undrer mig over det.
0
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 3. dec 2018, 07:25

Ghattner skrev:
Queen Molly skrev:Jeg undrer mig over at nærmest alle klapper når en kunstner træder ind på scenen.
Altså det er jo ikke ligefrem en præstation at gå ind på en scene.
Klapper gerne med efter hver nummer.


Det er med til at skabe stemning. Folk har glædet sig, så
det er klart at det kommer til udtryk. Det modsatte ville i mine øjne være endnu mere mærkeligt


Kan sagtens se hvad du mener med at folk har glædet sig og viser det ved at klappe.
Men kunstneren har jo selv valgt at lave koncerten, og så synes jeg at det er underligt at de skal hyldes for at dukke op. :D
0
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 3. dec 2018, 07:39

Gær med D-vitamin.
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 3. dec 2018, 09:27

Hvorfor folk ikke fatter, at det koster penge at lave journalistik og derfor brokker sig over, at de skal betale for at læse en artikel.

Jeg ser aldrig nogen brokke sig over, at de skal betale for filmstreaming... men journalistik, dét skal åbenbart være gratis. Folk er dumme.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 3. dec 2018, 09:36

Hvorfor der bliver stemt FOR sådan et parti? Hvem er det, der har sådan et livs- og menneskesyn?

For første gang siden Franco: Højreorienteret parti vinder pladser i Andalusien

Vox er indvandringskritisk, vil begrænse abort, tilbagerulle partnervoldlovgivningen og er imod catalansk selvstændighed.
2
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4844
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8745

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 3. dec 2018, 16:14

Flot plankebord til salg. Det første spørgsmål går på, hvorvidt benene kan skrues af.

Hvorfor skal de ben af? Og ærligt talt, det er et plankebord, med et jern-understel. Selvfølgelig kan det vel skrues af.
0

Tilbage til "Generelt"