Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 28. jul 2018, 10:03

paint skrev:
LadyFox skrev:
Daine skrev:
paint skrev:Folk der bestiller rejser med 'uspecificeret' ophold, og efterfølgende klager over standarden på hotellet. Gad vide hvad disse mennesker, havde regnet med at få for 4000 kr for to personer med fly og hotel i en uge? Et 4-stjernet hotel måske?

Rejsebureauet (Spies) tilbød dem, at de mod betaling på 108 euro, kunne blive flyttet til et 4-stjernet hotel. De har de afslået. De vil ikke betale ekstra, når de allerede har betalt den formidable sum af 4000 kr for to personer, i skole ferien. På deres rejsebevis, står der at 'uspecificeret hotel er lig med 'Enkel indkvartering, uden nogen komfort. Med ret til rengøring én gang om ugen' (skrive Ekstrabladet) :stoned:

Jeg kan heller ikke forstå at de ikke valgte at tage imod muligheden for at blive overflyttet til et 4-stjernet hotel mod lidt egenbetaling, for dog i det mindste at få noget ud af deres ferie. Men når det så er sagt, så synes jeg det er under al kritik at benytte pågældende hotel også til uspecificerede rejser, det er dog nogle af de mest ulækre billeder ever :puke:
Parret har benyttet sig af rejseformen før, og aldrig haft så grelle problemer - der virker ikke til at være gjort rent inden der kom nye gæster, sengetøj er ikke skiftet, pool er ikke rengjort og afløb løber over og ned på spiseområder. En uspecificeret rejse går jeg ikke ud fra må være direkte sundhedsskadelig og det synes jeg egentligt det virker til at være her.

Artiklen, hvis andre vil læse med: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ie/7247463

Det er jeg enig i. :)

Selvfølgelig skal man ikke forvente den vilde luksus hvis man rejser uspecificeret, men altså, uanset man bor på 5 stjernet hotel, eller sovesal på et vandrehjem så synes jeg da der ere nogle minimumskrav mam kan forvente at der leves op til. Man burde da f.eks. kunne forvente der bliver gjort rent uanset hvilken type hotel man bor på.


Det står på rejsebeviset, at man (med uspecificeret) har ret til én ugentlig rengøring, også selvom der bliver gjort rent på de andre værelser hver dag. Man har heller ikke ret til hverken aircondition eller morgenmad, selvom de andre gæster på hotellet får det.

Jeg har selv siddet i en bus fra et rejsebureau, for nogle år siden. Og der sad nogen i bussen som havde købt uspecificeret rejse. De brokkede sig helt vildt, da de så hvor de skulle bo. De havde helt klart regnet med, at de ville få ét af de hoteller som rejsebureauet normalt brugte, og som de andre i bussen havde betalt 4 gange så meget for. Men det fik de ikke, med henvisning til hvad der stod på rejsebeviset.

Men selvfølgelig, skal der være rent sengetøj (én gang om ugen) og der skal selvfølgelig heller ikke være direkte uhumsk. Men standarden kan man ikke klage over. Det står der også på deres side.


Uanset hvad synes jeg ikke det er for meget forlangt at der er gjort rent inden man kommer, altså, mellem to gæster. Det undre mig faktisk hvis man ikke mener at det er noget man ALTID kan forvente. En ting er at bo nogle dage i sit eget snavs, noget andet er at bo i andres snavs.

Hvis jeg skulle bedømme ud fra videoen, så er det f.eks. MANGE uger siden at der er nogen der har givet armaturet på badeværelset en klud.

Man kan vel godt klage over standarten når der netop ER uhumsk. Og det er jo det som der er casen i denne her historie.
6
...
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. jul 2018, 10:08

LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
Daine skrev:
paint skrev:Folk der bestiller rejser med 'uspecificeret' ophold, og efterfølgende klager over standarden på hotellet. Gad vide hvad disse mennesker, havde regnet med at få for 4000 kr for to personer med fly og hotel i en uge? Et 4-stjernet hotel måske?

Rejsebureauet (Spies) tilbød dem, at de mod betaling på 108 euro, kunne blive flyttet til et 4-stjernet hotel. De har de afslået. De vil ikke betale ekstra, når de allerede har betalt den formidable sum af 4000 kr for to personer, i skole ferien. På deres rejsebevis, står der at 'uspecificeret hotel er lig med 'Enkel indkvartering, uden nogen komfort. Med ret til rengøring én gang om ugen' (skrive Ekstrabladet) :stoned:

Jeg kan heller ikke forstå at de ikke valgte at tage imod muligheden for at blive overflyttet til et 4-stjernet hotel mod lidt egenbetaling, for dog i det mindste at få noget ud af deres ferie. Men når det så er sagt, så synes jeg det er under al kritik at benytte pågældende hotel også til uspecificerede rejser, det er dog nogle af de mest ulækre billeder ever :puke:
Parret har benyttet sig af rejseformen før, og aldrig haft så grelle problemer - der virker ikke til at være gjort rent inden der kom nye gæster, sengetøj er ikke skiftet, pool er ikke rengjort og afløb løber over og ned på spiseområder. En uspecificeret rejse går jeg ikke ud fra må være direkte sundhedsskadelig og det synes jeg egentligt det virker til at være her.

Artiklen, hvis andre vil læse med: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ie/7247463

Det er jeg enig i. :)

Selvfølgelig skal man ikke forvente den vilde luksus hvis man rejser uspecificeret, men altså, uanset man bor på 5 stjernet hotel, eller sovesal på et vandrehjem så synes jeg da der ere nogle minimumskrav mam kan forvente at der leves op til. Man burde da f.eks. kunne forvente der bliver gjort rent uanset hvilken type hotel man bor på.


Det står på rejsebeviset, at man (med uspecificeret) har ret til én ugentlig rengøring, også selvom der bliver gjort rent på de andre værelser hver dag. Man har heller ikke ret til hverken aircondition eller morgenmad, selvom de andre gæster på hotellet får det.

Jeg har selv siddet i en bus fra et rejsebureau, for nogle år siden. Og der sad nogen i bussen som havde købt uspecificeret rejse. De brokkede sig helt vildt, da de så hvor de skulle bo. De havde helt klart regnet med, at de ville få ét af de hoteller som rejsebureauet normalt brugte, og som de andre i bussen havde betalt 4 gange så meget for. Men det fik de ikke, med henvisning til hvad der stod på rejsebeviset.

Men selvfølgelig, skal der være rent sengetøj (én gang om ugen) og der skal selvfølgelig heller ikke være direkte uhumsk. Men standarden kan man ikke klage over. Det står der også på deres side.


Uanset hvad synes jeg ikke det er for meget forlangt at der er gjort rent inden man kommer, altså, mellem to gæster. Det undre mig faktisk hvis man ikke mener at det er noget man ALTID kan forvente. En ting er at bo nogle dage i sit eget snavs, noget andet er at bo i andres snavs.

Hvis jeg skulle bedømme ud fra videoen, så er det f.eks. MANGE uger siden at der er nogen der har givet armaturet på badeværelset en klud.

Man kan vel godt klage over standarten når der netop ER uhumsk. Og det er jo det som der er casen i denne her historie.


Naturligvis, som jeg også skriver. Man kan ikke forvente at folk skal finde sig i uhumskheder. Men selve hotelstandarden - altså bygningen, indretningen, værelserne, at der er udsigt til en mur etc. kan man ikke klage over.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 28. jul 2018, 10:11

paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
Daine skrev:
paint skrev:Folk der bestiller rejser med 'uspecificeret' ophold, og efterfølgende klager over standarden på hotellet. Gad vide hvad disse mennesker, havde regnet med at få for 4000 kr for to personer med fly og hotel i en uge? Et 4-stjernet hotel måske?

Rejsebureauet (Spies) tilbød dem, at de mod betaling på 108 euro, kunne blive flyttet til et 4-stjernet hotel. De har de afslået. De vil ikke betale ekstra, når de allerede har betalt den formidable sum af 4000 kr for to personer, i skole ferien. På deres rejsebevis, står der at 'uspecificeret hotel er lig med 'Enkel indkvartering, uden nogen komfort. Med ret til rengøring én gang om ugen' (skrive Ekstrabladet) :stoned:

Jeg kan heller ikke forstå at de ikke valgte at tage imod muligheden for at blive overflyttet til et 4-stjernet hotel mod lidt egenbetaling, for dog i det mindste at få noget ud af deres ferie. Men når det så er sagt, så synes jeg det er under al kritik at benytte pågældende hotel også til uspecificerede rejser, det er dog nogle af de mest ulækre billeder ever :puke:
Parret har benyttet sig af rejseformen før, og aldrig haft så grelle problemer - der virker ikke til at være gjort rent inden der kom nye gæster, sengetøj er ikke skiftet, pool er ikke rengjort og afløb løber over og ned på spiseområder. En uspecificeret rejse går jeg ikke ud fra må være direkte sundhedsskadelig og det synes jeg egentligt det virker til at være her.

Artiklen, hvis andre vil læse med: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ie/7247463

Det er jeg enig i. :)

Selvfølgelig skal man ikke forvente den vilde luksus hvis man rejser uspecificeret, men altså, uanset man bor på 5 stjernet hotel, eller sovesal på et vandrehjem så synes jeg da der ere nogle minimumskrav mam kan forvente at der leves op til. Man burde da f.eks. kunne forvente der bliver gjort rent uanset hvilken type hotel man bor på.


Det står på rejsebeviset, at man (med uspecificeret) har ret til én ugentlig rengøring, også selvom der bliver gjort rent på de andre værelser hver dag. Man har heller ikke ret til hverken aircondition eller morgenmad, selvom de andre gæster på hotellet får det.

Jeg har selv siddet i en bus fra et rejsebureau, for nogle år siden. Og der sad nogen i bussen som havde købt uspecificeret rejse. De brokkede sig helt vildt, da de så hvor de skulle bo. De havde helt klart regnet med, at de ville få ét af de hoteller som rejsebureauet normalt brugte, og som de andre i bussen havde betalt 4 gange så meget for. Men det fik de ikke, med henvisning til hvad der stod på rejsebeviset.

Men selvfølgelig, skal der være rent sengetøj (én gang om ugen) og der skal selvfølgelig heller ikke være direkte uhumsk. Men standarden kan man ikke klage over. Det står der også på deres side.


Uanset hvad synes jeg ikke det er for meget forlangt at der er gjort rent inden man kommer, altså, mellem to gæster. Det undre mig faktisk hvis man ikke mener at det er noget man ALTID kan forvente. En ting er at bo nogle dage i sit eget snavs, noget andet er at bo i andres snavs.

Hvis jeg skulle bedømme ud fra videoen, så er det f.eks. MANGE uger siden at der er nogen der har givet armaturet på badeværelset en klud.

Man kan vel godt klage over standarten når der netop ER uhumsk. Og det er jo det som der er casen i denne her historie.


Naturligvis, som jeg også skriver. Man kan ikke forvente at folk skal finde sig i uhumskheder. Men selve hotelstandarden - altså bygningen, indretningen, værelserne, at der er udsigt til en mur etc. kan man ikke klage over.

Men det er jo dig selv der starter med at skrive et indlæg om den her sag, og være uforstående overfor deres skuffelser i forhold til det de har betalt og i denne her sag er der jo uhumsk.
3
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 28. jul 2018, 10:16

YouSee.


Eksen havde pludselig mistet alle sine sports-kanaler (Oh skræk oh ve oh dommedag :cuss: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: )


Han dur ikke til at ringe og snakke med dem, så jeg ringer for ham. De siger at han selv har placeret en ordre i dag via nettet. Han har så bare ikke været på nettet på det tidspunkt :D
"I kan ringe mandag og få fat i opsigelses-afdelingen. Så kan de måske ændre ordren"


Han kan ikek klare en weekend uden sportskanaler, så han ringer og snakker med rimeligt store ord... 5 minutter og de har annulleret det og han har alle sin kanaler.



Det er sgu noget fis, at den ene medarbejder siger det ene, og den anden siger noget andet.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2018, 10:16

paint skrev:De klager over alt, ikke mindst manglende rengøring og det de mener er kloakvand, der kommer op i brusebadet. Om det så også er kloakvand, melder historien ikke noget om. Jeg ved at før i tiden. skrev Spies under uspecificerede rejser: "Ussel indkvartering, uden nogen former for komfort". Det skulle de måske vende tilbage til.


Jeg synes bare, de skal droppe samarbejdet med møgbeskidte, sundhedsskadelige hoteller med mug på væggene og jordslåede møbler.
Videoen er i særklasse ulækker.

Rejseselskaber skal selvfølgelig tjene penge på at arrangere andres ferie, men jeg undrer mig over, at professionelle agenter med internt netvært i branchen kun kan støve sådan noget op i et land som Bulgarien, når jeg som lægmand har kunne finde pæne og rene standardværelser i vestlige byer som Wien, Bruxelles, London og Berlin til et sted mellem 200 og 350 kr.
Jeg ved godt, at det af forskellige grunde ikke er direkte sammenligneligt, men jeg kan ikke lade være med at undre mig. Heller ikke over at et selskab som Spies har interesse i at sælge rejser, der må udløse en temmelig lille avance og til gengæld kan give hak i renommeet.
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. jul 2018, 10:23

LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
Daine skrev:
paint skrev:Folk der bestiller rejser med 'uspecificeret' ophold, og efterfølgende klager over standarden på hotellet. Gad vide hvad disse mennesker, havde regnet med at få for 4000 kr for to personer med fly og hotel i en uge? Et 4-stjernet hotel måske?

Rejsebureauet (Spies) tilbød dem, at de mod betaling på 108 euro, kunne blive flyttet til et 4-stjernet hotel. De har de afslået. De vil ikke betale ekstra, når de allerede har betalt den formidable sum af 4000 kr for to personer, i skole ferien. På deres rejsebevis, står der at 'uspecificeret hotel er lig med 'Enkel indkvartering, uden nogen komfort. Med ret til rengøring én gang om ugen' (skrive Ekstrabladet) :stoned:

Jeg kan heller ikke forstå at de ikke valgte at tage imod muligheden for at blive overflyttet til et 4-stjernet hotel mod lidt egenbetaling, for dog i det mindste at få noget ud af deres ferie. Men når det så er sagt, så synes jeg det er under al kritik at benytte pågældende hotel også til uspecificerede rejser, det er dog nogle af de mest ulækre billeder ever :puke:
Parret har benyttet sig af rejseformen før, og aldrig haft så grelle problemer - der virker ikke til at være gjort rent inden der kom nye gæster, sengetøj er ikke skiftet, pool er ikke rengjort og afløb løber over og ned på spiseområder. En uspecificeret rejse går jeg ikke ud fra må være direkte sundhedsskadelig og det synes jeg egentligt det virker til at være her.

Artiklen, hvis andre vil læse med: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ie/7247463

Det er jeg enig i. :)

Selvfølgelig skal man ikke forvente den vilde luksus hvis man rejser uspecificeret, men altså, uanset man bor på 5 stjernet hotel, eller sovesal på et vandrehjem så synes jeg da der ere nogle minimumskrav mam kan forvente at der leves op til. Man burde da f.eks. kunne forvente der bliver gjort rent uanset hvilken type hotel man bor på.


Det står på rejsebeviset, at man (med uspecificeret) har ret til én ugentlig rengøring, også selvom der bliver gjort rent på de andre værelser hver dag. Man har heller ikke ret til hverken aircondition eller morgenmad, selvom de andre gæster på hotellet får det.

Jeg har selv siddet i en bus fra et rejsebureau, for nogle år siden. Og der sad nogen i bussen som havde købt uspecificeret rejse. De brokkede sig helt vildt, da de så hvor de skulle bo. De havde helt klart regnet med, at de ville få ét af de hoteller som rejsebureauet normalt brugte, og som de andre i bussen havde betalt 4 gange så meget for. Men det fik de ikke, med henvisning til hvad der stod på rejsebeviset.

Men selvfølgelig, skal der være rent sengetøj (én gang om ugen) og der skal selvfølgelig heller ikke være direkte uhumsk. Men standarden kan man ikke klage over. Det står der også på deres side.


Uanset hvad synes jeg ikke det er for meget forlangt at der er gjort rent inden man kommer, altså, mellem to gæster. Det undre mig faktisk hvis man ikke mener at det er noget man ALTID kan forvente. En ting er at bo nogle dage i sit eget snavs, noget andet er at bo i andres snavs.

Hvis jeg skulle bedømme ud fra videoen, så er det f.eks. MANGE uger siden at der er nogen der har givet armaturet på badeværelset en klud.

Man kan vel godt klage over standarten når der netop ER uhumsk. Og det er jo det som der er casen i denne her historie.


Naturligvis, som jeg også skriver. Man kan ikke forvente at folk skal finde sig i uhumskheder. Men selve hotelstandarden - altså bygningen, indretningen, værelserne, at der er udsigt til en mur etc. kan man ikke klage over.

Men det er jo dig selv der starter med at skrive et indlæg om den her sag, og være uforstående overfor deres skuffelser i forhold til det de har betalt og i denne her sag er der jo uhumsk.


Ja. Det siger dem der har brokket sig. Men de der billeder, kan man altid finde et sted at tage - selv på 4-stjernede hoteller. Der er folk på Tripadvisor, som har boet på samme hoteller som jeg selv har boet på, som har vist billeder af skimmelsvamp på et badeværelse, en snavset vandhane, en karkerlak, en nullermand under en seng etc. Jeg selv havde intet at udsætte på hotellet, som var absolut udmærket. Disse mennesker her, har jeg en fornemmelse af, håber på at få et bedre hotel til samme pris. De gider ikke engang betale 108 Euro for et 4-stjernet hotel (for to personer) som de blev tilbudt.
Hvis man vil vide hvad man kommer ned til på ferien, må man betale for en specifikt hotel, hvor man kan tjekke standarden på f.eks tripadvisor.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2018, 10:26

Bare til sammenligning.

Min veninde og jeg købte for nogle år siden en rejse til Budapest hos Skan. Det var inkl. (rute)fly, pænt hotel lige i centrum og kæmpe morgenmadsbuffet. Vi havde seks overnatninger og gav 2700 kr. pr. person.
Vores værelse så sådan her ud:

Billede
4
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. jul 2018, 10:32

DetSorteCirkus skrev:Bare til sammenligning.

Min veninde og jeg købte for nogle år siden en rejse til Budapest hos Skan. Det var inkl. (rute)fly, pænt hotel lige i centrum og kæmpe morgenmadsbuffet. Vi havde seks overnatninger og gav 2700 kr. pr. person.
Vores værelse så sådan her ud:

Billede


Det ser da fint nok ud. Men her i skoleferien (har jeg lige tjekket) koster en rejse til Sunny Beach, på et 3-stjernet hotel ca. 10.000 kr for to personer (i en uge). Disse mennesker, har givet 4.000 - formentlig i håbet om at få det ovenstående. Det fik de så bare ikke. Men selvfølgelig kan det være for ulækkert
I øvrigt er der faktisk mennesker, som køber en uspecificeret rejse, uden nogensinde at dukke op på hotellet. De tager det pga flyrejsen. Jeg vil gætte på at for 4.000 kr, kan du måske, hvis du er heldig, få to flybilletter til Burgas Airport (Sunny Beach) for 4.000 kr for to personer. Men så er det formentlig ikke direkte og sikkert med ét eller andet bulgarsk flyselskab.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2018, 10:42

paint skrev:Det ser da fint nok ud. Men her i skoleferien (har jeg lige tjekket) koster en rejse til Sunny Beach, på et 3-stjernet hotel ca. 10.000 kr for to personer (i en uge). Disse mennesker, har givet 4.000 - formentlig i håbet om at få det ovenstående. Det fik de så bare ikke. Men selvfølgelig kan det være for ulækkert
I øvrigt er der faktisk mennesker, som køber en uspecificeret rejse, uden nogensinde at dukke op på hotellet. De tager det pga flyrejsen. Jeg vil gætte på at for 4.000 kr, kan du måske, hvis du er heldig, få to flybilletter til Burgas Airport (Sunny Beach) for 4.000 kr for to personer.


Jeg er ikke uenig i logikken, og for mig er det helt naturligt at lave baggrundstjek, hvis noget lyder lidt for godt.
Til stadighed mener jeg dog, at det er rejseselskabet, der er den professionelle her. De har overblikket og branchekendskabet, og forbrugeren må kunne stole på, at hvis Spies tilbyder basis-ferierejser til 2000 kr., så gør de det, fordi de har fået et særlig godt tilbud på hånden, og ikke fordi de sender deres gæster afsted til hvad som helst. Jeg savner simpelthen den faglige ansvarlighed og stolthed hos selskabet.

Jeg fik engang et knaldtilbud på et decideret luksushotel i Berlin, og det, fik vi at vide, kunne kun lade sig gøre, fordi hotellet var nyt og kørte med intropriser for at gøre opmærksom på sig selv.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2018, 10:45

paint skrev:Ja. Det siger dem der har brokket sig. Men de der billeder, kan man altid finde et sted at tage - selv på 4-stjernede hoteller. Der er folk på Tripadvisor, som har boet på samme hoteller som jeg selv har boet på, som har vist billeder af skimmelsvamp på et badeværelse, en snavset vandhane, en karkerlak, en nullermand under en seng etc. Jeg selv havde intet at udsætte på hotellet, som var absolut udmærket. Disse mennesker her, har jeg en fornemmelse af, håber på at få et bedre hotel til samme pris. De gider ikke engang betale 108 Euro for et 4-stjernet hotel (for to personer) som de blev tilbudt.
Hvis man vil vide hvad man kommer ned til på ferien, må man betale for en specifikt hotel, hvor man kan tjekke standarden på f.eks tripadvisor.


God pointe med Tripadvisor, men har du set videoen? Ikke bare billederne.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 28. jul 2018, 10:48

paint skrev:
Juki skrev:Til gengæld har de fået taget et fint gruppebillede, sammen med de andre utilfredse gæster, til fotoalbummet derhjemme :santa2:

(Undskyld :blush2: Ud fra billederne at dømme ser stedet ikke så lækkert ud. Den type billeder med forurettede mennesker ser bare tit så komiske ud)


Ja. det bringer minder om en gammel tv-serie (Den gode, den onde og den virkelig sjove) som altid havde et gruppebillede, hvor mantraet var: "Vi synes det er for dårligt" :-D

De er altid lige så overbevisende som de der dårlige billeder reklamebilleder man kan købe.. :stoned:

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede

:forvirret: :forvirret: :forvirret:
Billede

Ikke så sært han ikke kan høre hvad hun siger når hun er optaget af at læse..
Billede

(Sorry for spam. De er bare så dårlige :lol: Bortset fra Harold, selvfølgelig)
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 28. jul 2018, 10:55

icelady skrev:YouSee.


Eksen havde pludselig mistet alle sine sports-kanaler (Oh skræk oh ve oh dommedag :cuss: :nerve: :nerve: :nerve: :nerve: )


Han dur ikke til at ringe og snakke med dem, så jeg ringer for ham. De siger at han selv har placeret en ordre i dag via nettet. Han har så bare ikke været på nettet på det tidspunkt :D
"I kan ringe mandag og få fat i opsigelses-afdelingen. Så kan de måske ændre ordren"


Han kan ikek klare en weekend uden sportskanaler, så han ringer og snakker med rimeligt store ord... 5 minutter og de har annulleret det og han har alle sin kanaler.



Det er sgu noget fis, at den ene medarbejder siger det ene, og den anden siger noget andet.

Man skulle da også tro de vil sende en bekræftelse til ham, fx på mail. Jeg synes jeg får mail fra dem om nærmest den mindste ændring i indstillingerne eller tv-abonnement(jeg har det det der bland selv)

Jeg hader når sådan nogle kundeservicemedarbejdere lyver, og når man gør dem opmærksom på at de tager fejl eller beder om en vejledning til deres idé af problemet så spiser de en af med at man skal have fat i en anden medarbejder eller afdeling. Som om man ikke har luret at de ikke aner hvad problemet er eller hvad de snakker om :cuss:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20488
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43984

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. jul 2018, 11:05

DetSorteCirkus skrev:
paint skrev:Det ser da fint nok ud. Men her i skoleferien (har jeg lige tjekket) koster en rejse til Sunny Beach, på et 3-stjernet hotel ca. 10.000 kr for to personer (i en uge). Disse mennesker, har givet 4.000 - formentlig i håbet om at få det ovenstående. Det fik de så bare ikke. Men selvfølgelig kan det være for ulækkert
I øvrigt er der faktisk mennesker, som køber en uspecificeret rejse, uden nogensinde at dukke op på hotellet. De tager det pga flyrejsen. Jeg vil gætte på at for 4.000 kr, kan du måske, hvis du er heldig, få to flybilletter til Burgas Airport (Sunny Beach) for 4.000 kr for to personer.


Jeg er ikke uenig i logikken, og for mig er det helt naturligt at lave baggrundstjek, hvis noget lyder lidt for godt.
Til stadighed mener jeg dog, at det er rejseselskabet, der er den professionelle her. De har overblikket og branchekendskabet, og forbrugeren må kunne stole på, at hvis Spies tilbyder basis-ferierejser til 2000 kr., så gør de det, fordi de har fået et særlig godt tilbud på hånden, og ikke fordi de sender deres gæster afsted til hvad som helst. Jeg savner simpelthen den faglige ansvarlighed og stolthed hos selskabet.

Jeg fik engang et knaldtilbud på et decideret luksushotel i Berlin, og det, fik vi at vide, kunne kun lade sig gøre, fordi hotellet var nyt og kørte med intropriser for at gøre opmærksom på sig selv.


Ikke hvis det de tilbyder er i kategorien 'uspecificeret', som mere skal opfattes som et overnatningssted end som et hotel. Jeg har en kusine, som engang var rejseguide i et rejsebureau. Og hun taler om det endnu. Dem der helt uden for konkurrence, brokkede sig allermest, var dem der havde betalt mindst for rejsen. Mange mennesker tror eller håber på, at de nok bare får et af de hoteller som rejsebureauet i forvejen benytter, og hvis nogen så er heldige faktisk at få det, sidder de så på hotellet og griner af dem, som har betalt fuld pris og praler med, hvor lidt de selv har betalt. Og SÅ begynder alle de andre, som har betalt fuld pris også at klage.

Hun fortalte også om en episode engang, hvor nogle havde købt uspecificeret, men det eneste sted de havde et ledigt værelse, var på et 5-stjernet luksushotel. Dem der fik det, var nogle halv-hippie typer, som kom med rygsæk, hestehale med perler i (manden). Da de satte dem af fra bussen, blev de modtaget af uniformerede hoteldrenge der skulle tage bagagen, og ved døren ind til hotellet stod der uniformerede hotelportier og åbnede dørene for dem. Men hér ville de fandme ikke bo - sådan noget småborgerligt fims - kunne de ikke bare få - et eller andet værelse et sted.

Det er nok ikke nemt at gøre alle tilfredse ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 28. jul 2018, 11:11

paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
paint skrev:
LadyFox skrev:
Daine skrev:
paint skrev:Folk der bestiller rejser med 'uspecificeret' ophold, og efterfølgende klager over standarden på hotellet. Gad vide hvad disse mennesker, havde regnet med at få for 4000 kr for to personer med fly og hotel i en uge? Et 4-stjernet hotel måske?

Rejsebureauet (Spies) tilbød dem, at de mod betaling på 108 euro, kunne blive flyttet til et 4-stjernet hotel. De har de afslået. De vil ikke betale ekstra, når de allerede har betalt den formidable sum af 4000 kr for to personer, i skole ferien. På deres rejsebevis, står der at 'uspecificeret hotel er lig med 'Enkel indkvartering, uden nogen komfort. Med ret til rengøring én gang om ugen' (skrive Ekstrabladet) :stoned:

Jeg kan heller ikke forstå at de ikke valgte at tage imod muligheden for at blive overflyttet til et 4-stjernet hotel mod lidt egenbetaling, for dog i det mindste at få noget ud af deres ferie. Men når det så er sagt, så synes jeg det er under al kritik at benytte pågældende hotel også til uspecificerede rejser, det er dog nogle af de mest ulækre billeder ever :puke:
Parret har benyttet sig af rejseformen før, og aldrig haft så grelle problemer - der virker ikke til at være gjort rent inden der kom nye gæster, sengetøj er ikke skiftet, pool er ikke rengjort og afløb løber over og ned på spiseområder. En uspecificeret rejse går jeg ikke ud fra må være direkte sundhedsskadelig og det synes jeg egentligt det virker til at være her.

Artiklen, hvis andre vil læse med: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ie/7247463

Det er jeg enig i. :)

Selvfølgelig skal man ikke forvente den vilde luksus hvis man rejser uspecificeret, men altså, uanset man bor på 5 stjernet hotel, eller sovesal på et vandrehjem så synes jeg da der ere nogle minimumskrav mam kan forvente at der leves op til. Man burde da f.eks. kunne forvente der bliver gjort rent uanset hvilken type hotel man bor på.


Det står på rejsebeviset, at man (med uspecificeret) har ret til én ugentlig rengøring, også selvom der bliver gjort rent på de andre værelser hver dag. Man har heller ikke ret til hverken aircondition eller morgenmad, selvom de andre gæster på hotellet får det.

Jeg har selv siddet i en bus fra et rejsebureau, for nogle år siden. Og der sad nogen i bussen som havde købt uspecificeret rejse. De brokkede sig helt vildt, da de så hvor de skulle bo. De havde helt klart regnet med, at de ville få ét af de hoteller som rejsebureauet normalt brugte, og som de andre i bussen havde betalt 4 gange så meget for. Men det fik de ikke, med henvisning til hvad der stod på rejsebeviset.

Men selvfølgelig, skal der være rent sengetøj (én gang om ugen) og der skal selvfølgelig heller ikke være direkte uhumsk. Men standarden kan man ikke klage over. Det står der også på deres side.


Uanset hvad synes jeg ikke det er for meget forlangt at der er gjort rent inden man kommer, altså, mellem to gæster. Det undre mig faktisk hvis man ikke mener at det er noget man ALTID kan forvente. En ting er at bo nogle dage i sit eget snavs, noget andet er at bo i andres snavs.

Hvis jeg skulle bedømme ud fra videoen, så er det f.eks. MANGE uger siden at der er nogen der har givet armaturet på badeværelset en klud.

Man kan vel godt klage over standarten når der netop ER uhumsk. Og det er jo det som der er casen i denne her historie.


Naturligvis, som jeg også skriver. Man kan ikke forvente at folk skal finde sig i uhumskheder. Men selve hotelstandarden - altså bygningen, indretningen, værelserne, at der er udsigt til en mur etc. kan man ikke klage over.

Men det er jo dig selv der starter med at skrive et indlæg om den her sag, og være uforstående overfor deres skuffelser i forhold til det de har betalt og i denne her sag er der jo uhumsk.


Ja. Det siger dem der har brokket sig. Men de der billeder, kan man altid finde et sted at tage - selv på 4-stjernede hoteller. Der er folk på Tripadvisor, som har boet på samme hoteller som jeg selv har boet på, som har vist billeder af skimmelsvamp på et badeværelse, en snavset vandhane, en karkerlak, en nullermand under en seng etc. Jeg selv havde intet at udsætte på hotellet, som var absolut udmærket. Disse mennesker her, har jeg en fornemmelse af, håber på at få et bedre hotel til samme pris. De gider ikke engang betale 108 Euro for et 4-stjernet hotel (for to personer) som de blev tilbudt.
Hvis man vil vide hvad man kommer ned til på ferien, må man betale for en specifikt hotel, hvor man kan tjekke standarden på f.eks tripadvisor.

Har du set videoen?

Men altså, men altså, en dårlig oplevelse er jo stadig en dårlig oplevelse på trods af andre har haft en god oplevelse. Hvis jeg får køber et stykke højbelagt smørrebrød med mig på, så er der jo stadig mug på min mad selvom du har købt 100 stykker det samme sted uden mig på. Og jeg mister da ikke klageretten bare fordi du ikke har været lige så uheldig som jeg.

Og nej, selvfølgelig gider de da ikke betale 108£ ekstra for deres ferie for at blive opgraderet når problemet er at de har købt et produkt der ikke er i orden. Det er da overhovedet ikke en god deal. Et hotel med flere stjerner er jo ikke den eneste mulighed, en mulighed kunne også være et hotel i samme klasse men hvor at tingene er i orden i forhold til hvad man burde kunne forvente af et hotel i den klasse. Jeg synes faktisk det er strengt at beskylde de her mennesker for at have forventninger om luksus, bare fordi de klager og ikke vil finde sig i et uhumsk hotelværelse uanset prisen.
4
...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. jul 2018, 11:14

paint skrev:Ikke hvis det de tilbyder er i kategorien 'uspecificeret', som mere skal opfattes som et overnatningssted end som et hotel. Jeg har en kusine, som engang var rejseguide i et rejsebureau. Og hun taler om det endnu. Dem der helt uden for konkurrence, brokkede sig allermest, var dem der havde betalt mindst for rejsen. Mange mennesker tror eller håber på, at de nok bare får et af de hoteller som rejsebureauet i forvejen benytter, og hvis nogen så er heldige faktisk at få det, sidder de så på hotellet og griner af dem, som har betalt fuld pris og praler med, hvor lidt de selv har betalt. Og SÅ begynder alle de andre, som har betalt fuld pris også at klage.

Hun fortalte også om en episode engang, hvor nogle havde købt uspecificeret, men det eneste sted de havde et ledigt værelse, var på et 5-stjernet luksushotel. Dem der fik det, var nogle halv-hippie typer, som kom med rygsæk, hestehale med perler i (manden). Da de satte dem af fra bussen, blev de modtaget af uniformerede hoteldrenge der skulle tage bagagen, og ved døren ind til hotellet stod der uniformerede hotelportier og åbnede dørene for dem. Men hér ville de fandme ikke bo - sådan noget småborgerligt fims - kunne de ikke bare få - et eller andet værelse et sted.

Det er nok ikke nemt at gøre alle tilfredse ;)


Jeg finder egentlig kundens opførsel underordnet. For mig har selskabet ansvaret for at tilbyde et ordentlig produkt, ellers er deres prissætning forkert. Hvis "uspecificeret" i højsæsonen kun kan dækkes af af et hotel, som det, der vises i videoen, må denne kategori undlades i visse perioder.
Man kan også sælge virkelig billig mad, hvis det ikke gør noget, at ingredienserne er rådne.
7

Tilbage til "Generelt"