Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Modesty Blame
Indlæg: 4419
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 18. apr 2024, 17:06

K.toldam skrev:
Modesty Blame skrev:
K.toldam skrev:
Sofakartoflen skrev:
K.toldam skrev:Jeg gentager da gerne svaret, selv om dreng / pige model umiddelbart ser ens ud kan det godt være forskelle


Hvilken forskel tænker du, at der er på tøj til en dreng og pige, - altså når vi taler om børn? Hvilke behov skulle det handle om?


Det må du snakke med producenterne om.
Jeg kan bare konstaterer at der er forskel

Hvis der var forskel, ville klædningsstykkerne ikke være ens bortset fra farven.


læs en at de andre svar jeg allerede har givet på samme spørgsmål

Så forstår jeg ikke din fremturen.
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9627
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 995
Likede indlæg: 26971

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 18. apr 2024, 17:11

Hvorfor jeg pludselig fik lyst til at høre Jean Michel Jarre??
Virkelig et blast from the past, og ikke en kunstner jeg på nogen måde dyrkede i 70’erne og 80’erne - udover det, som blev spillet på mainstream medier.
Men det er underfundigt weird og jeg burde næsten tage et par af mine virkelig stærke smertestillende til og space helt ud.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
K.toldam
Indlæg: 4166
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1793

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf K.toldam » 18. apr 2024, 21:16

Modesty Blame skrev:
K.toldam skrev:
Modesty Blame skrev:
K.toldam skrev:
Sofakartoflen skrev:
K.toldam skrev:Jeg gentager da gerne svaret, selv om dreng / pige model umiddelbart ser ens ud kan det godt være forskelle


Hvilken forskel tænker du, at der er på tøj til en dreng og pige, - altså når vi taler om børn? Hvilke behov skulle det handle om?


Det må du snakke med producenterne om.
Jeg kan bare konstaterer at der er forskel

Hvis der var forskel, ville klædningsstykkerne ikke være ens bortset fra farven.


læs en at de andre svar jeg allerede har givet på samme spørgsmål

Så forstår jeg ikke din fremturen.


Som sagt spørgsmålet er besvaret
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
K.toldam
Indlæg: 4166
Tilmeldt: 15. dec 2021, 16:53
Kort karma: 18
Likede indlæg: 1793

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf K.toldam » 18. apr 2024, 21:18

Santa skrev:Hvorfor jeg pludselig fik lyst til at høre Jean Michel Jarre??
Virkelig et blast from the past, og ikke en kunstner jeg på nogen måde dyrkede i 70’erne og 80’erne - udover det, som blev spillet på mainstream medier.
Men det er underfundigt weird og jeg burde næsten tage et par af mine virkelig stærke smertestillende til og space helt ud.


Så du oplevede heller ikke hans koncert på en jysk pløremark
0
Der burde laves en lov i imod PaP SugerøR
Brugeravatar
.Magic.
Indlæg: 10259
Tilmeldt: 27. apr 2021, 17:44
Kort karma: 1227
Likede indlæg: 18496

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf .Magic. » 20. apr 2024, 19:44

Hvorfor folk skriver kommentarer som denne under boligsalgsopslag. Hvad skal sælger og ejendomsmægler bruge det til… Flytte ejendommen… :forvirret:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
7
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 22. apr 2024, 12:16

At nogle kunder mener det er vores (som firma) ansvar at få dem tilmeldt til e-boks eller levering af regning på mail.
Jeg kan ikke tilmelde dem e-boks og såfremt de ikke har oplyst en mail adresse er det også lidt svært at fremsende den vej.
7
fisken80
Indlæg: 22607
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1145
Likede indlæg: 53168

Re: Hvad undrer du dig over

Indlægaf fisken80 » 24. apr 2024, 17:59

Hvorfor ingen streamingtjenester har særlig mange ældre film fra især 80’erne liggende.

Jeg læste forleden, at der er opstået et ret stort marked for brugte dvd’er, fordi det er den eneste måde at se mange gamle film på.
Det samme gælder serier fra 80’erne og 90’erne.
4
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 332
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf EmoJanice » 25. apr 2024, 04:53

Jeg kender ikke meget til Telepromptere.

Er teksten der skal oplæses ikke markeret på en anden måde end støttende bemærkninger?

JOE BIDEN AGAIN READS TELEPROMPTER INSTRUCTION ... '4 More Years ... Pause' (TMZ)
0
Brugeravatar
EmoJanice
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 4. dec 2017, 15:17
Kort karma: 13
Geografisk sted: Rødovre
Likede indlæg: 332
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf EmoJanice » 25. apr 2024, 07:13

Nogle ellers venlige bjørne kommer pludselig i tanke om at de er sultne fordi turisterne begynder at tale om mad. Er Rumænien så overrendt at turister at de lokale bjørne kan forstå fremmedsprog?

The women think that their conversation about food may have triggered the attack.

“My friend said, let’s get something to eat,” Widdowson told the news station. “No, you are not allowed to give food. Absolutely nothing, nothing, nothing. And I think he heard it and decided he had to eat my friend instead.”


Tourist Mauled After Rolling Down Window to Take Selfie with Bear (People Magazine)
2
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16489
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1421
Likede indlæg: 30813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 26. apr 2024, 09:04

Behovet for at spice denne artikel op med et skræmmende billede og ordlyd som "harassing swimmers".
Strandgæsterne er i hajens element, så det er vel snarere dem, der generer den, end omvendt.

https://www.perthnow.com.au/news/sharks ... c-12823502
Senest rettet af TinaW 26. apr 2024, 11:58, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 774
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14780

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 26. apr 2024, 11:02

Hvordan it-supportere er skruet sammen i forhold til tålmodighed. De må sidde med et andet beroligende foran sig :D

Jeg anser mig selv som nogenlunde moderat teknisk begavet, jeg kan oftest selv løse div. Problemer vha FAQ og Google. Men min ret nye router har bare ikke rigtig gidet at række særlig langt i min nye ikke ret store lejlighed. Dvs jeg kunne ikke tage ipad med i seng for at se tv. Så i dag ringede jeg til supporteren hos mit internet selskab og hans tålmodighed var sååååå lang. Jeg tænker bare, hvordan pokker får de feks min mor der er 74 år og totalt ubegavet isforhold til teknik , til at trykke de rigtige ting. Jeg er ved at kvæle hende bare jeg skal hjælpe hende over tlf til at skifte betalingskort hos fx rejsekortet :lol:

Jeg måtte tvinge hende til at købe en iPhone , så jeg har nøjagtig samme skærmbillede når jeg skal guide hende igennem ting,
3
:ninja:
Modesty Blame
Indlæg: 4419
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 26. apr 2024, 15:44

Pjeps skrev:Hvordan it-supportere er skruet sammen i forhold til tålmodighed. De må sidde med et andet beroligende foran sig :D

Jeg anser mig selv som nogenlunde moderat teknisk begavet, jeg kan oftest selv løse div. Problemer vha FAQ og Google. Men min ret nye router har bare ikke rigtig gidet at række særlig langt i min nye ikke ret store lejlighed. Dvs jeg kunne ikke tage ipad med i seng for at se tv. Så i dag ringede jeg til supporteren hos mit internet selskab og hans tålmodighed var sååååå lang. Jeg tænker bare, hvordan pokker får de feks min mor der er 74 år og totalt ubegavet isforhold til teknik , til at trykke de rigtige ting. Jeg er ved at kvæle hende bare jeg skal hjælpe hende over tlf til at skifte betalingskort hos fx rejsekortet :lol:

Jeg måtte tvinge hende til at købe en iPhone , så jeg har nøjagtig samme skærmbillede når jeg skal guide hende igennem ting,

Min tolerance stiger, når det ikke er mine forældre, jeg skal hjælpe.
3
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7538
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1583
Likede indlæg: 23762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aragorn » 26. apr 2024, 20:30

Modesty Blame skrev:
Pjeps skrev:Hvordan it-supportere er skruet sammen i forhold til tålmodighed. De må sidde med et andet beroligende foran sig :D

Jeg anser mig selv som nogenlunde moderat teknisk begavet, jeg kan oftest selv løse div. Problemer vha FAQ og Google. Men min ret nye router har bare ikke rigtig gidet at række særlig langt i min nye ikke ret store lejlighed. Dvs jeg kunne ikke tage ipad med i seng for at se tv. Så i dag ringede jeg til supporteren hos mit internet selskab og hans tålmodighed var sååååå lang. Jeg tænker bare, hvordan pokker får de feks min mor der er 74 år og totalt ubegavet isforhold til teknik , til at trykke de rigtige ting. Jeg er ved at kvæle hende bare jeg skal hjælpe hende over tlf til at skifte betalingskort hos fx rejsekortet :lol:

Jeg måtte tvinge hende til at købe en iPhone , så jeg har nøjagtig samme skærmbillede når jeg skal guide hende igennem ting,

Min tolerance stiger, når det ikke er mine forældre, jeg skal hjælpe.


Min mor er slem fordi hun ikke kan holde sin kæft og prøver at hjælpe mig. Mor, jeg er Lead Architect. Jeg skal bare have ro til at læse hvordan din nye printer til 300 kroner skal sættes op, jeg kan godt finde ud af det.
4

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 22006
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2519
Likede indlæg: 59750

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. apr 2024, 21:48

Jeg sad lige og læste om anklagerne mod Mette Holm, og i den forbindelse kan jeg så se, at hun ikke engang er cand. psych, men blot har taget en overbygning i pædagogisk psykologi på DPU. Hun er egentlig uddannet lærer.
Jeg undrer mig over, at det er nok til at blive en flittigt brugt ekspert i medierne. Eller egentlig bekræfter det nok bare mine i forvejen lave tanker om mainstream-medier.
Jeg siger ikke, at en cand.pæd.psych-uddannelse på baggrund af en professionsbachelor er fup og fidus, overhovedet ikke; jeg tænker bare, at der må være bedre egnede til at være ekspert udi psykologi, når det gælder en terapeutisk tilgang, for det er mig bekendt ikke det, som uddannelsen lægger op til.
6
Modesty Blame
Indlæg: 4419
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 529
Likede indlæg: 9580

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Modesty Blame » 27. apr 2024, 06:16

Aragorn skrev:
Modesty Blame skrev:
Pjeps skrev:Hvordan it-supportere er skruet sammen i forhold til tålmodighed. De må sidde med et andet beroligende foran sig :D

Jeg anser mig selv som nogenlunde moderat teknisk begavet, jeg kan oftest selv løse div. Problemer vha FAQ og Google. Men min ret nye router har bare ikke rigtig gidet at række særlig langt i min nye ikke ret store lejlighed. Dvs jeg kunne ikke tage ipad med i seng for at se tv. Så i dag ringede jeg til supporteren hos mit internet selskab og hans tålmodighed var sååååå lang. Jeg tænker bare, hvordan pokker får de feks min mor der er 74 år og totalt ubegavet isforhold til teknik , til at trykke de rigtige ting. Jeg er ved at kvæle hende bare jeg skal hjælpe hende over tlf til at skifte betalingskort hos fx rejsekortet :lol:

Jeg måtte tvinge hende til at købe en iPhone , så jeg har nøjagtig samme skærmbillede når jeg skal guide hende igennem ting,

Min tolerance stiger, når det ikke er mine forældre, jeg skal hjælpe.


Min mor er slem fordi hun ikke kan holde sin kæft og prøver at hjælpe mig. Mor, jeg er Lead Architect. Jeg skal bare have ro til at læse hvordan din nye printer til 300 kroner skal sættes op, jeg kan godt finde ud af det.

Jeg føler nogle gange, at min mors insisteren på at ringe til mig, når tv'et ikke virker, kunne være løst ved at klikke på ja, når det spørger, om hun vil opdatere.

Eller min fars "min Kindle ville ikke gå på internettet" - christ, manden underviser i programmering.
0

Tilbage til "Generelt"