Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bimmerdyret » 11. aug 2016, 22:59

kidkomb skrev:
Bimmerdyret skrev:
kidkomb skrev:Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud.
Ej, men hvorfor!?


I mit tilfælde fordi jeg får ondt i ørerne hvis jeg ikke gør.
Min datter springer sine trommehinder hvis hun ikke har lyd på sine nys. Det skyldes tynde trommehinder / ny trommehinde forårsaget af huller fra dræn, der ikke ville lukke.

Jeg tillader mig at gå ud fra, at det er lige så sjældent som folk, der har en sygdom som gør at de ikke kan tabe sig.
Ingen sammenligning i øvrigt i øvrigt.



Hva pokker...jeg er ikke tyk bag ørene...eller noget :genert: :gruble: :gruble: :gruble: :gruble:

:lol: :lol: :lol: :lol:
Forstår præcis hvad du mener.
1
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over

Indlægaf Aspargsen » 11. aug 2016, 23:05

HappyHippo skrev:
kidkomb skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mennesker, typisk ældre, der bruger lommetørklæde, ik'? Hvordan laver de den dér trompet-lyd, når de pudser næse?
Og vigtigst: hvorfor?

Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud. Eller folk, der "slår" deres indkøbspose ud med så meget kraft de overhovedet kan mønstre, så samtlige uheldige sjæle i nærheden får høreskader?
Ej, men hvorfor!?


Altså, jeg kan pudse næse med lyd, hvis der er undertryk og jeg puster luft ud af øjnene.
Og nyser med lyd fordi det er mest behageligt.
Har engang slået en pose så kraftigt ud, at der gik hul i bunden

Jeg er et meget larmende menneske...

Hvordan kan man puste luft ud af øjenene, det er godt nok første gang jeg har hørt om det :8:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 11. aug 2016, 23:12

Lemonella skrev:
lillebjoern skrev:Om man ikke skal være hjemløs for at sælge husforbi? :gruble: Der er i hvert fald en fra vores ejendom som hver dag går ned og sælger det foran vores fakta.


http://www.husforbi.dk/om/saelgerne/


Jeg havde spekuleret på det samme, efter jeg fik min lokale sælgers historie, men HusForbis forklaring giver sådan set meget god mening.
Jeg kan bare ikke undgå at have sådan en lille orm, der gnaver og siger; Jamen han har jo fået sin pension, hvorfor så ikke hellere støtte dem, som ingen indtægt har overhovedet.
Han har et sted at bo, og han kommer der med sin bil og henter campingstolen ud af bagagerummet og sætter sig lige ved indgangen. Der skovler han så rent ud sagt penge ind, da han er kendt fra sin tid som selvstændig erhvervsdrivende i området. Det med at skovle ind, ved jeg fordi, han selv har fortalt det.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2016, 08:59

Smiling_Goat skrev:
kidkomb skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mennesker, typisk ældre, der bruger lommetørklæde, ik'? Hvordan laver de den dér trompet-lyd, når de pudser næse?
Og vigtigst: hvorfor?

Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud. Eller folk, der "slår" deres indkøbspose ud med så meget kraft de overhovedet kan mønstre, så samtlige uheldige sjæle i nærheden får høreskader?
Ej, men hvorfor!?


Jeg gad virkelig godt være sådan en kvinde, der nyser med et diskret: "Hrmng" bag en hånd og så kan gå videre med sit liv i al ubemærkethed. I stedet er jeg sådan en kvinde, der eksploderer i et nys af fedtmulske proportioner, der får væggene til at dirre og alle omkringstående til at måbe vantro - jeg overdriver ikke desværre. Jeg modtog engang en SMS med: "prosit" fra min kæreste efter et nys. Han var ellers gået i Fakta.

Jeg har forsøgt at være den diskrete kvinde, men jeg kan virkelig ikke. Hver gang jeg skal nyse faktisk. Jeg når at tænke: "Åh nej, men måske denne gang...." og så.. Ja. Det er træls.

Sådan er det med alle kvinderne i min familie. Mændene derimod, de nyser stille og diskret :rulle:

Syret. Jeg var ikke klar over, at det er så svært at styre for andre.
Det er det ikke for mig.
Jeg kan selv bestemme, hvordan jeg siger, når jeg nyser.
Så jeg har valgt den mest diskrete version :D
Nå, men så må jeg nøjes med, at være irriteret på pose-folket.
Og mennesker som min svigermor, der nyser og SÅ råber "ATJU" lige bagefter. Det kan sgu ikke være ufrivilligt.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
OsCoccygis
Indlæg: 215
Tilmeldt: 1. okt 2015, 11:31
Kort karma: 17
Likede indlæg: 372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf OsCoccygis » 12. aug 2016, 09:58

Antallet af traktorer jeg har mødt i dag, i Århus. Hvad laver de der? :gruble:
0
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3852

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 12. aug 2016, 10:10

Hvorfor i alverden tre mænd overfalder en 70 årig dame på et plejecenter, de er oven i købet familie :8:
Hun har fået livstruende skader :(
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2016, 10:10

Smiling_Goat skrev:Jeg glemte helt at nævne, hvad jeg undrer mig over.

Jeg købte for et års tid siden en dyne ved Jysk. Det var ikke en dyr dyne, jovist, og jeg købte den mest, fordi jeg skulle have én til den (meget) korte periode, hvor det er for varmt til min vinterdyne og for koldt til et tæppe. Jeg gik dog et eller andet sted ud fra, at jeg kunne vaske den korrekt..

Jeg vil godt vaske mine dyner en gang om året, pga. husstøvmider osv., og en dyne skal vaskes ved 60 grader for at dræbe de kryb. Nåmen, den her kan kun klare 40 grader. Jeg var noget undrende og ringede til Jysk, som fortalte mig, at det skam er helt rigtigt, at jeg ikke kan komme af med husstøvmiderne. Og hvis jeg skulle få den vanvittige idé at vaske den ved 60 grader alligevel, ville stoffet simpelthen gå i stykker og fyldet falde ud.

Men.. Må man virkelig godt sælge en dyne, man ikke kan vaske ordentligt? Må man godt sælge noget, der ikke kan rengøres korrekt? Jeg mener, man kan jo få allergi og alt muligt, hvis man ikke kommer af med husstøvmiderne jævnligt. Det er ikke en ligegyldig ting. Det var Jysk-damen i øvrigt enig med mig i, så jeg måtte jo smide den ud, hvis det gik mig på.

Ehm.. huh?

Ja, det må man gerne. Det er op til forbrugeren at tjekke sådan noget inden køb.
Mange mennesker vasker aldrig deres dyner.
Men jeg ville også selv synes det var virkelig nederen.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4932
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7924

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 12. aug 2016, 11:41

Hvorfor tiden går så langsomt idag.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 12. aug 2016, 11:54

At der er en Dorthe fra skolefritidsområdet i Fredericia Kommune (ifølge google), der har ringet til mig to gange. :forvirret: Uden at lægge besked. Hvis hun ringer igen, bliver jeg vist nødt til at tage den :lol:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 12. aug 2016, 12:01

Puffi skrev:At der er en Dorthe fra skolefritidsområdet i Fredericia Kommune (ifølge google), der har ringet til mig to gange. :forvirret: Uden at lægge besked. Hvis hun ringer igen, bliver jeg vist nødt til at tage den :lol:


Hun skulle snakke med Michael :stoned: :skeptisk:
4
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2016, 12:02

Puffi skrev:
Puffi skrev:At der er en Dorthe fra skolefritidsområdet i Fredericia Kommune (ifølge google), der har ringet til mig to gange. :forvirret: Uden at lægge besked. Hvis hun ringer igen, bliver jeg vist nødt til at tage den :lol:


Hun skulle snakke med Michael :stoned: :skeptisk:

Jamen, så giv ham dog den telefon. Helt ærligt, du gør det alt for svært for Dorthe her. Hun passer altså bare sit job.
9
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 12. aug 2016, 12:04

Smiling_Goat skrev:
kidkomb skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Mennesker, typisk ældre, der bruger lommetørklæde, ik'? Hvordan laver de den dér trompet-lyd, når de pudser næse?
Og vigtigst: hvorfor?

Det er lidt ligesom, når folk skriger deres nys ud. Eller folk, der "slår" deres indkøbspose ud med så meget kraft de overhovedet kan mønstre, så samtlige uheldige sjæle i nærheden får høreskader?
Ej, men hvorfor!?


Jeg gad virkelig godt være sådan en kvinde, der nyser med et diskret: "Hrmng" bag en hånd og så kan gå videre med sit liv i al ubemærkethed. I stedet er jeg sådan en kvinde, der eksploderer i et nys af fedtmulske proportioner, der får væggene til at dirre og alle omkringstående til at måbe vantro - jeg overdriver ikke desværre. Jeg modtog engang en SMS med: "prosit" fra min kæreste efter et nys. Han var ellers gået i Fakta.

Jeg har forsøgt at være den diskrete kvinde, men jeg kan virkelig ikke. Hver gang jeg skal nyse faktisk. Jeg når at tænke: "Åh nej, men måske denne gang...." og så.. Ja. Det er træls.

Sådan er det med alle kvinderne i min familie. Mændene derimod, de nyser stille og diskret :rulle:


Åh jeg føler med dig.
Jeg er også sådan en der nyser helt vildt. Jeg og når jeg nyser så kommer der altid en hel masse nys, gerne fem-otte nys i træk, og jeg når aldrig at trække vejret imellem dem. Så jeg bliver helt forpustet.
Jeg har engang præsteret at få et helt auditorium til at vende sig om og kigge efter mig, jeg havde virkelig kæmpet imod men jeg kunne ikke holde nyset tilbage - det var virkelig pinligt.
Jeg vil også gerne kunne nyse sådan et lille feminint nys.
2
Brugeravatar
Puffi
Indlæg: 1085
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:06
Kort karma: 311
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Puffi » 12. aug 2016, 12:06

kidkomb skrev:
Puffi skrev:
Puffi skrev:At der er en Dorthe fra skolefritidsområdet i Fredericia Kommune (ifølge google), der har ringet til mig to gange. :forvirret: Uden at lægge besked. Hvis hun ringer igen, bliver jeg vist nødt til at tage den :lol:


Hun skulle snakke med Michael :stoned: :skeptisk:

Jamen, så giv ham dog den telefon. Helt ærligt, du gør det alt for svært for Dorthe her. Hun passer altså bare sit job.


Det regner, det må Dorthe have forståelse for.
2
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Orchidea » 12. aug 2016, 12:35

At i betragtning af, at jeg overordnet anser mig selv som et både fornuftigt og forholdsvis intelligent menneske, så er det alligevel for ofte, at jeg træder ned i gulvspanden med min ene fod når jeg gør rent :gruble:
11
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 12. aug 2016, 12:47

Smiling_Goat skrev:
kidkomb skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg glemte helt at nævne, hvad jeg undrer mig over.

Jeg købte for et års tid siden en dyne ved Jysk. Det var ikke en dyr dyne, jovist, og jeg købte den mest, fordi jeg skulle have én til den (meget) korte periode, hvor det er for varmt til min vinterdyne og for koldt til et tæppe. Jeg gik dog et eller andet sted ud fra, at jeg kunne vaske den korrekt..

Jeg vil godt vaske mine dyner en gang om året, pga. husstøvmider osv., og en dyne skal vaskes ved 60 grader for at dræbe de kryb. Nåmen, den her kan kun klare 40 grader. Jeg var noget undrende og ringede til Jysk, som fortalte mig, at det skam er helt rigtigt, at jeg ikke kan komme af med husstøvmiderne. Og hvis jeg skulle få den vanvittige idé at vaske den ved 60 grader alligevel, ville stoffet simpelthen gå i stykker og fyldet falde ud.

Men.. Må man virkelig godt sælge en dyne, man ikke kan vaske ordentligt? Må man godt sælge noget, der ikke kan rengøres korrekt? Jeg mener, man kan jo få allergi og alt muligt, hvis man ikke kommer af med husstøvmiderne jævnligt. Det er ikke en ligegyldig ting. Det var Jysk-damen i øvrigt enig med mig i, så jeg måtte jo smide den ud, hvis det gik mig på.

Ehm.. huh?

Ja, det må man gerne. Det er op til forbrugeren at tjekke sådan noget inden køb.
Mange mennesker vasker aldrig deres dyner.
Men jeg ville også selv synes det var virkelig nederen.


Vanvittigt. Det svarer for mig lidt til at sælge karklude, der ikke kan vaskes ved 60 grader.

Men det kan også godt være, det er mig, der er hysterisk. Jeg ved det ikke.

Det synes jeg ikke. Jeg vasker vist min(e) dyne(r) ca. hver 3. måned og efter jeg har været syg og ligget meget i sengen f.eks. ved influenza eller andet. Jeg har det bare bedst med at den er ren og fri for sved og bakterier af forskellig art når jeg har ligget og nyst og snottet i en uge eller to :badr:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate

Tilbage til "Generelt"