Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 11. jan 2016, 11:59

Bilkørsel i København :stoned:

På en forholdsvis kort tur var jeg to gange de for, at én overhalede mig ved en lyskurv via venstresvingsbanen!
Den ene gang "bare", at han holdt i svingbanen og huggede sømmet i, da der blev grønt og så ligeud og ind foran.
Den anden gang var da jeg standsede rødt, hvorefter en kæmpenar ræsede udenom i svingbanen, ind foran og over for rødt.
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 11. jan 2016, 12:35

Jailbird skrev:
ShuruQ skrev:But why :gruble:?

Ad?! Nå, endnu en ting i livet jeg åbenbart har fejlet :D


Jeg føler mig også udenfor :8:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 11. jan 2016, 16:54

Folk som ændre deres navn på facebook eller indsætter til et eller andet 'sjovt' eller 'kunstnerisk'.

Selvfølgelig ikke hvis man har et meget specielt mellemnavn og et almindeligt efternavn f.eks.

Men jeg har lidt svært ved at tro på at random kommentator på et opslag blev døbt Ædelsten til efternavn. Eller at jeg kender folk som hedder Jazz, eller mystic til mellemnavn.
2
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 11. jan 2016, 17:16

Jeg undrer mig over den unge fyr, som kom og ringede på. Han havde læst 2 bøger, og nu ville han åbenbart ud og sprede budskabet. Jeg takkede nej, inden han kom igang, og tænkte da jeg lukkede døren, at han nok var fra scientologi.

Den bog han stod med var skrevet af en Dale Carnegie og hed "How to win friends and influence people", og jeg kunne se, at det ikke havde noget med scientologi at gøre, da jeg tjekkede på nettet.

Gad vide hvorfor han så gik rundt? :gruble:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 11. jan 2016, 17:43

Lemonella skrev:At man i medierne kalder Inger Støjbergs historie for en "anekdote". Den var, påstår hun, fra det virkelige liv, men plejer en anekdote ikke, at være morsom? Det synes jeg da bestemt ikke den var.

Jeg tror ikke, pointen i en anekdote behøver være morsom ... overraskende eller uventet er vist godt nok :)

Men nu har jeg ikke hørt historien, så jeg må hellere gå ind og se News.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 11. jan 2016, 19:31

Hvornår yngsteknægten får taget mod til sig og fortæller sin far, han vil droppe hans (dvs faderens) efternavn til fordel for mit. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 12. jan 2016, 05:47

Tibbler skrev:Jeg undrer mig over den unge fyr, som kom og ringede på. Han havde læst 2 bøger, og nu ville han åbenbart ud og sprede budskabet. Jeg takkede nej, inden han kom igang, og tænkte da jeg lukkede døren, at han nok var fra scientologi.

Den bog han stod med var skrevet af en Dale Carnegie og hed "How to win friends and influence people", og jeg kunne se, at det ikke havde noget med scientologi at gøre, da jeg tjekkede på nettet.

Gad vide hvorfor han så gik rundt? :gruble:


Mit gæt er, at bogen opfordrer til det på en eller anden måde. Eller at han måske tager ting fra bogen lidt for bogstaveligt :) Det er udelukket baseret på titlen, jeg kender ikke ellers til bogen. Men om det er det ene eller det andet, så synes jeg det er en lidt spooky opførsel ... jeg ville også få lukket døren ret hurtigt.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 12. jan 2016, 06:32

Fru Sunshine skrev:Jeg synes, det er fesent, at de æg med dobbeltblommer bliver sorteret fra. Så er der jo ikke noget ved at lege æggebingo.


Jeg forstår heller ikke, hvad det skal til for. Jo mere blomme, des bedre :ivrig:
1
14 11 14
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 12. jan 2016, 06:51

Der burde faktisk være en æggegård (Hvad filan hedder det? -jeg er lige vågnet og tænkeren fungerer ikke rigtigt) som sorterede æg fra unge høns fra og solgte dem specielt som ungehøneæg. Så kunne man købe dem, hvis man, som mig, er vild med blommer, eller hvis man bare synes at æggebingo er nice.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 12. jan 2016, 06:57

Pernille skrev:
kidkomb skrev:Der burde faktisk være en æggegård (Hvad filan hedder det? -jeg er lige vågnet og tænkeren fungerer ikke rigtigt) som sorterede æg fra unge høns fra og solgte dem specielt som ungehøneæg. Så kunne man købe dem, hvis man, som mig, er vild med blommer, eller hvis man bare synes at æggebingo er nice.


Vi har ofte købt æg ved en gårdbutik og der oplevede vi især i foråret/først på sommeren, at der var dobbeltblomme i over halvdelen af æggene :D

Strengt, jeg får æg fra en øko-fritgående-gård og jeg har aldrig oplevet dobbeltblomme. Jeg får æg derfra, fordi jeg ved, at hønsene har det godt og når man, som jeg, spiser i gennemsnit 50 æg om måneden, så er det altså også vigtigt at det er ordentlige æg.
Der er to mærker på markedet, som jeg kan spise, udover mine egne, resten smager decideret dårligt, fordi jeg er vant til bedre.
Jeg knuselsker min æggemand. -også selvom der er sygt dårlige odds i æggebingo :lol:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 12. jan 2016, 07:16

Øv, jeg har aldrig fået æggebingo :trist:

Til gengæld har jeg engang fundet et dødt foster i et æg :tie:
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Whoosh » 12. jan 2016, 07:43

Flora skrev:Øv, jeg har aldrig fået æggebingo :trist:

Til gengæld har jeg engang fundet et dødt foster i et æg :tie:

Det der er bare min største skræk ifm æg! :nerve:
Jeg tænker på det hver eneste gang jeg håndterer æg.
Jeg vil hellere møje mig til et analprolaps af salmonella, end jeg vil opleve at slå et kyllingfoster ud i min sandkagedej! :shock:

Jeg havde lige fået overbevist mig selv om at det var en urban legend, og ikke kunne lade sig gøre i moderne ægproduktion.
Skide mange tak! :whine:
2
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 12. jan 2016, 07:58

Whoosh skrev:
Flora skrev:Øv, jeg har aldrig fået æggebingo :trist:

Til gengæld har jeg engang fundet et dødt foster i et æg :tie:

Det der er bare min største skræk ifm æg! :nerve:
Jeg tænker på det hver eneste gang jeg håndterer æg.
Jeg vil hellere møje mig til et analprolaps af salmonella, end jeg vil opleve at slå et kyllingfoster ud i min sandkagedej! :shock:

Jeg havde lige fået overbevist mig selv om at det var en urban legend, og ikke kunne lade sig gøre i moderne ægproduktion.
Skide mange tak! :whine:


Jeg kan så berolige dig med at ægget ikke stammede fra moderne ægproduktion. Det var da jeg var barn og vi fik æg fra et ældre familiemedlem som havde høns og åbenbart lod æggene ligge lidt for længe under hønen før han tog dem :/.

Men klamt var det. Jeg har vel været en 10-12 år og var i gang med at bage en kage. Så slår jeg det der foster ud og så var jeg i den grad færdig med kagebagningen :badr:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 12. jan 2016, 10:54

... at medierne stadig snakker, som om de slet ikke aner, hvad der er sket ved det bombeangreb i morges i Tyrkiet, og nøjes med at citere facebook-opslag m.m. Så remote er Instanbul da heller ikke :gruble:
0
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Vixen » 12. jan 2016, 10:59

Whoosh skrev:
Flora skrev:Øv, jeg har aldrig fået æggebingo :trist:

Til gengæld har jeg engang fundet et dødt foster i et æg :tie:

Det der er bare min største skræk ifm æg! :nerve:
Jeg tænker på det hver eneste gang jeg håndterer æg.
Jeg vil hellere møje mig til et analprolaps af salmonella, end jeg vil opleve at slå et kyllingfoster ud i min sandkagedej! :shock:

Jeg havde lige fået overbevist mig selv om at det var en urban legend, og ikke kunne lade sig gøre i moderne ægproduktion.
Skide mange tak! :whine:


Det kan heller ikke lade sig gøre, med mindre hønsene har været i nærheden af en hane. Og det har de ikke i moderne ægproduktion, kan man vidst godt slå fast.

Æg som vi spiser dem, er hønens menstruation. :slem:
2
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?

Tilbage til "Generelt"