Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 12. maj 2018, 13:58

At så mange mennesker synes det er fjong at ryge en Johnny Margrethe på offentlige steder, hvor der sidder mange mennesker?
Har intet imod weed, men ryg det lige derhjemme eller gå lidt væk.
5
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 12. maj 2018, 14:27

Jeg har mistet 5 venner på Facebook de sidste par dage :gruble:
0
...
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2018, 09:49

Hvordan medier prioriterer historier, og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:

I løbet af ugen har man kørt lidt af et tema om plast, naturen og forurening, man har dækket at butikker vil fjerne engangsplast som glas, bestik mm.
I går var historien alt det plast som ender i naturen, og journalisten var ude og samle plastbægre mm. op i København.
I dag er historien så Copenhagen Marathon, og som del af dækningen har journalisten så placeret sig ved et vanddepot, hvor der langes plastglas med og energidrik til løberne, og dækningen går så på hvor godt det er at der er 17.000 plastglas/krus ved dette depot, og hvordan det lyder nå alle de glas/krus bliver tømt, smidt og jokket på. Kritikken/historierne fra tidligere er åbenbart totalt glemt. :stoned:
6
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 13. maj 2018, 10:34

Wizzze skrev:[...] og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:
[...]

Gør de da ikke det? :gruble: :gruble:
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 13. maj 2018, 12:12

Wizzze skrev:Hvordan medier prioriterer historier, og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:

I løbet af ugen har man kørt lidt af et tema om plast, naturen og forurening, man har dækket at butikker vil fjerne engangsplast som glas, bestik mm.
I går var historien alt det plast som ender i naturen, og journalisten var ude og samle plastbægre mm. op i København.
I dag er historien så Copenhagen Marathon, og som del af dækningen har journalisten så placeret sig ved et vanddepot, hvor der langes plastglas med og energidrik til løberne, og dækningen går så på hvor godt det er at der er 17.000 plastglas/krus ved dette depot, og hvordan det lyder nå alle de glas/krus bliver tømt, smidt og jokket på. Kritikken/historierne fra tidligere er åbenbart totalt glemt. :stoned:

Men der bliver forhåbentligt ryddet op efter et marathon, så de krus ikke havner i naturen?
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 13. maj 2018, 13:07

Mani skrev:
Wizzze skrev:Hvordan medier prioriterer historier, og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:

I løbet af ugen har man kørt lidt af et tema om plast, naturen og forurening, man har dækket at butikker vil fjerne engangsplast som glas, bestik mm.
I går var historien alt det plast som ender i naturen, og journalisten var ude og samle plastbægre mm. op i København.
I dag er historien så Copenhagen Marathon, og som del af dækningen har journalisten så placeret sig ved et vanddepot, hvor der langes plastglas med og energidrik til løberne, og dækningen går så på hvor godt det er at der er 17.000 plastglas/krus ved dette depot, og hvordan det lyder nå alle de glas/krus bliver tømt, smidt og jokket på. Kritikken/historierne fra tidligere er åbenbart totalt glemt. :stoned:

Men der bliver forhåbentligt ryddet op efter et marathon, så de krus ikke havner i naturen?


Tror du at nogen går HELE ruten igennem og sikre at inden har smidt glas undervejs, og du tror ikke vind, løbende fødder og store mængder tilskuere ikke får spredt dem godt rundt i byen, for til sidst at ende i søer, kanaler og havnen?

Jeg er da sikker på at mange glas/krus vil blive samlet sammen, men mange vil også ende i naturen.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kattefjæs » 13. maj 2018, 13:35

HerErJeg skrev:De folk som bor i lande med kraftig turisme, hvor tager de selv hen på ferie? Jeg har svært ved at tro at spaniolerne tager til tursthotellerne på Gran Canaria eller grækerne tager til Kreta, men hvor mon det så er?


Der er jo store områder af både Grækenland og Spanien som ikke er indrettet til turisme. Alle de mange grækere, som jeg kender, rejser enten til udlandet på ferie eller benytter sig af de dele af landet hvor der ikke er nogen decideret turistinfrastruktur, og hvor de mere eller mindre har det for sig selv.

Det er fx ude vestpå hvor meget få taler engelsk, offentligt transport er nærmest ikke-eksisterende, og strandene er tusind gange renere, pænere og bare generelt mere behagelige end de turistoverrendte helvedesområder. Især athenerne flygter i august måned hvor byen er ulidelig, både pga. varmen men i høj grad også pga. turismen. Der er nogle fantastiske dele af Grækenland som heldigvis stadig ikke er blevet ødelagt af turisme, så indtil videre har de nogle helt fine steder at slappe af i ferierne. Så længe det varer :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 13. maj 2018, 13:36

Lemonella skrev:
HerErJeg skrev:De folk som bor i lande med kraftig turisme, hvor tager de selv hen på ferie? Jeg har svært ved at tro at spaniolerne tager til tursthotellerne på Gran Canaria eller grækerne tager til Kreta, men hvor mon det så er?


For mange år siden, var Tenerife mit foretrukne feriested. Jeg var der en 10 gange og flere jeg talte med, var turister fra fastlandet og det var da også det indtryk jeg fik når jeg snakkede med tjenerne fra de forskellige spisesteder, hvor jeg kom tit.
Så måske det er meget normalt at tage til de mindre steder som turist i eget land.


Jeg tænker også, at de sommetider holder ferie i eget land, ligesom vi danskerne tager til en anden del af landet i sommerhus, feriecenter osv
0
14 11 14
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. maj 2018, 13:38

Det undrer mig så mange hunde der spiser ting ude i naturen, det er jo ikke svært at opdrage hunden til ikke at spise den der stump lækker rå kød der dufter SÅ godt, så jeg forstår det virkelig ikke.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 13. maj 2018, 13:41

Wizzze skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:Hvordan medier prioriterer historier, og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:

I løbet af ugen har man kørt lidt af et tema om plast, naturen og forurening, man har dækket at butikker vil fjerne engangsplast som glas, bestik mm.
I går var historien alt det plast som ender i naturen, og journalisten var ude og samle plastbægre mm. op i København.
I dag er historien så Copenhagen Marathon, og som del af dækningen har journalisten så placeret sig ved et vanddepot, hvor der langes plastglas med og energidrik til løberne, og dækningen går så på hvor godt det er at der er 17.000 plastglas/krus ved dette depot, og hvordan det lyder nå alle de glas/krus bliver tømt, smidt og jokket på. Kritikken/historierne fra tidligere er åbenbart totalt glemt. :stoned:

Men der bliver forhåbentligt ryddet op efter et marathon, så de krus ikke havner i naturen?


Tror du at nogen går HELE ruten igennem og sikre at inden har smidt glas undervejs, og du tror ikke vind, løbende fødder og store mængder tilskuere ikke får spredt dem godt rundt i byen, for til sidst at ende i søer, kanaler og havnen?

Jeg er da sikker på at mange glas/krus vil blive samlet sammen, men mange vil også ende i naturen.

Når spejdere og diverse andre frivillige kan rydde op efter Roskilde Festival, så der nærmest ikke er så meget som en kapsel fra en ølflaske tilbage burde det vel også være muligt at fjerne diverse plastikkrus fra en løberute.

Der er vel også skraldespande og frivillige der har et godt overblik, og bl.a også sørger for at guide og hjælpe folk hvis det skulle blive nødvendigt, så det er vel noget man kan ordne løbende imens løbet er i gang :gruble:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 13. maj 2018, 14:00

cola skrev:Det undrer mig så mange hunde der spiser ting ude i naturen, det er jo ikke svært at opdrage hunden til ikke at spise den der stump lækker rå kød der dufter SÅ godt, så jeg forstår det virkelig ikke.

Der er forskel på både racer, og individer. Min greyhound-blandning med mynde-sind, gud hvor var det let, min bull terrier lærte det aldrig.
2
...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23201

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 13. maj 2018, 16:00

Wizzze skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:Hvordan medier prioriterer historier, og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:

I løbet af ugen har man kørt lidt af et tema om plast, naturen og forurening, man har dækket at butikker vil fjerne engangsplast som glas, bestik mm.
I går var historien alt det plast som ender i naturen, og journalisten var ude og samle plastbægre mm. op i København.
I dag er historien så Copenhagen Marathon, og som del af dækningen har journalisten så placeret sig ved et vanddepot, hvor der langes plastglas med og energidrik til løberne, og dækningen går så på hvor godt det er at der er 17.000 plastglas/krus ved dette depot, og hvordan det lyder nå alle de glas/krus bliver tømt, smidt og jokket på. Kritikken/historierne fra tidligere er åbenbart totalt glemt. :stoned:

Men der bliver forhåbentligt ryddet op efter et marathon, så de krus ikke havner i naturen?


Tror du at nogen går HELE ruten igennem og sikre at inden har smidt glas undervejs, og du tror ikke vind, løbende fødder og store mængder tilskuere ikke får spredt dem godt rundt i byen, for til sidst at ende i søer, kanaler og havnen?

Jeg er da sikker på at mange glas/krus vil blive samlet sammen, men mange vil også ende i naturen.

Altså jeg har lige stået på væskedepot ved et 1/2 marathon og der sørgede vi da for løbende at samle sammen + cyklede distancen efterfølgende. Der er dels grænser for hvor langt fra væskedepoterne løberne drøner rundt med en kop i hånden og forhåbentlig også grundig oprydning. Jeg kan ikke garanterer alle kopper er samlet sammen men det er i hvertfald højest nogle enkelte vi ikke finder (og ja, nogle enkelte er også for mange).
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophies-mor » 13. maj 2018, 20:09

Hvorfor jeg hele tiden kommer til at tænke på sugardating-serien med hende trutmunds-Gina-et eller andet..., når jeg læser tråden om casual relationship... :gruble:
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 14. maj 2018, 14:26

Det undrer mig hvor mange der mener at en lille pige på 1,5 år nok selv var skyld i at hun blev bidt af en hund

https://www.facebook.com/skallerup.dk/p ... 9808683247

https://ekstrabladet.dk/112/nikolajs-da ... iv/7155283

Ikke at jeg peger fingre af hunden heller, det er mere det faktum at en masse mennesker der IKKE overværede det, kan konkludere at pigen nok gjorde det ene eller det andet som fik hunden til at bide.
5
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 14. maj 2018, 15:40

Tilly skrev:Det undrer mig hvor mange der mener at en lille pige på 1,5 år nok selv var skyld i at hun blev bidt af en hund

https://www.facebook.com/skallerup.dk/p ... 9808683247

https://ekstrabladet.dk/112/nikolajs-da ... iv/7155283

Ikke at jeg peger fingre af hunden heller, det er mere det faktum at en masse mennesker der IKKE overværede det, kan konkludere at pigen nok gjorde det ene eller det andet som fik hunden til at bide.

En hund kan godt bide en gang som... "av fo H... stop med det" men kun en gang, sådan som det blir fortalt, så ruskede den pigen og slap og bed igen, det ville en "normal" hund ikke gøre.
1

Tilbage til "Generelt"