Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1408
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 23541

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 15. jun 2018, 20:07

At min yndlings lampe ikke virker, den virkede i går - og der er ikke sket noget :(
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 503
Likede indlæg: 6379

Indlægaf Guilded_Lily » 15. jun 2018, 21:16

paint skrev:
Guilded_Lily skrev:
paint skrev: Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. ]

Jeg forstår slet ikke de ben dér. Knæ højt på lårene og haserne længere nede - hvordan skal man forestille sig, de bøjer under bevægelse? :gruble:

'Knæene', bøjer bagud - faktisk på samme måde som en kats bagben. Dette betyder at 'personen' vil have en enorm spring/hoppe-styrke. Formentlig vil dén slags ben betyde, at man kan springe 2½-3 meter lige op i luften. De vil også kunne give en stor fremdrift, idet de kan bøjes i lige præcis dén vinkel bagud, som øger fremdriften maksimalt. En løve, kan f.eks løbe omkring 60km/t. Et menneske kan 'kun' løbe maksimalt (verdens hurtigste) ca. 35 km/t. Hende på billedet, vil formentlig kunne løbe en løve op ;)

Billede

Jo jo, det kan jeg godt se. Og det var også sådan, jeg tænkte, benene skulle fungere. Jeg synes bare, det ser ud som om, knæskallerne sidder foran på lårene. Men det er måske bare kraftige muskler.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14776

Indlægaf Juki » 16. jun 2018, 01:51

Inspireret af indlæg i en anden tråd om togforsinkelser med DSB undrer det mig at de toge DSB kører ret tit er forsinkede, men når jeg kører med Arriva så er de så godt som aldrig forsinkede, og hvis de er er det meget sjældent mere end nogle minutter og endnu sjældnere at det ikke bliver indhentet.

Der er sikkert flere mennesker der rejser med intercity togene fx, end Arrivas toge, men det er stadig de samme spor/skinner/strækninger, det samme vejr og de samme problemer der kan opstå.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Santa
Kort karma: 271
Likede indlæg: 7199

Indlægaf Santa » 16. jun 2018, 09:25

paint skrev:
Guilded_Lily skrev:
paint skrev: Her er så det optimale menneske i hunkøns-udgaven. ]

Jeg forstår slet ikke de ben dér. Knæ højt på lårene og haserne længere nede - hvordan skal man forestille sig, de bøjer under bevægelse? :gruble:

'Knæene', bøjer bagud - faktisk på samme måde som en kats bagben. Dette betyder at 'personen' vil have en enorm spring/hoppe-styrke. Formentlig vil dén slags ben betyde, at man kan springe 2½-3 meter lige op i luften. De vil også kunne give en stor fremdrift, idet de kan bøjes i lige præcis dén vinkel bagud, som øger fremdriften maksimalt. En løve, kan f.eks løbe omkring 60km/t. Et menneske kan 'kun' løbe maksimalt (verdens hurtigste) ca. 35 km/t. Hende på billedet, vil formentlig kunne løbe en løve op ;)

Billede

Det er faktisk ikke knæet, som bøjer bagud. Knæet sidder længere oppe, ved bugen og bøjer samme vej som på mennesker.
Det, som bøjer bagud, er ankelleddet - ligesom på mennesker. De fleste firbenede dyr er bygget således, og går altså på forfoden.
Heste går ikke bare på tæerne, men i princippet kun på een tå, den mellemste.
Men det er et interessant emne :)
1
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4088

Indlægaf Confucius » 16. jun 2018, 09:31

Santa skrev:Heste går ikke bare på tæerne, men i princippet kun på een tå, den mellemste.

Ligesom indbrudstyve i teaterstykker.
4
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Chichu
Kort karma: 19
Likede indlæg: 759

Indlægaf Chichu » 16. jun 2018, 10:42

Juki skrev:Inspireret af indlæg i en anden tråd om togforsinkelser med DSB undrer det mig at de toge DSB kører ret tit er forsinkede, men når jeg kører med Arriva så er de så godt som aldrig forsinkede, og hvis de er er det meget sjældent mere end nogle minutter og endnu sjældnere at det ikke bliver indhentet.

Der er sikkert flere mennesker der rejser med intercity togene fx, end Arrivas toge, men det er stadig de samme spor/skinner/strækninger, det samme vejr og de samme problemer der kan opstå.

Når jeg har kørt med Arriva har toget brugt åndssvagt lang tid på at holde og vente på forskellige stationer. Så hvis man indlægger en lang nok buffer i sin køreplan, så kan man nå en ret høj rettidighed...
2
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4088

Indlægaf Confucius » 16. jun 2018, 10:56

Chichu skrev:
Juki skrev:Inspireret af indlæg i en anden tråd om togforsinkelser med DSB undrer det mig at de toge DSB kører ret tit er forsinkede, men når jeg kører med Arriva så er de så godt som aldrig forsinkede, og hvis de er er det meget sjældent mere end nogle minutter og endnu sjældnere at det ikke bliver indhentet.

Når jeg har kørt med Arriva har toget brugt åndssvagt lang tid på at holde og vente på forskellige stationer. Så hvis man indlægger en lang nok buffer i sin køreplan, så kan man nå en ret høj rettidighed...

Måske er det fordi der holder et DSB-tog foran og spærrer?
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1341

Indlægaf Sevii » 16. jun 2018, 11:12

Hvorfor er det umuligt for voksne mennesker at tie stille, hvis de sætter sig i stillezonen? De ved endda de skal tie stille, men så hvisker de højt til hinanden. Gentager fordi den anden ikke kan høre hvad personen hvisker, og sådan bliver det ved.
Ej, hvor er jeg træt af folk. Så sæt jer dog der, hvor man må tale sammen. Der er nærmest ingen mennesker.

Og ja, har ikke fået søvn i flere dage, så der skal snart intet til før jeg ønsker død, ødelæggelse og en brækket tå for mennesker over det mindste. :træt2:
10
:banan: :banan:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1522
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 18736
Kontakt:

Indlægaf Ado » 16. jun 2018, 12:52

Over dem, der på Facebook i div. kommentarfelter, kommer med en fladpandet kommentar og grinesmileys, til sagen om lærlingen, der blev udsat for overgreb.
6
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 647
Likede indlæg: 9078

Indlægaf Moxy-lady » 16. jun 2018, 13:04

Hvad der er sket hos debattens yndlingsblogger? Jeg læser ikke derinde fast, men var inde i dag for at læse. Det lyder til at hun har mistet lejlighed, barn og arbejde, men kan ikke finde nogle indlæg om det?
0
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 328
Likede indlæg: 4085

Indlægaf Mani » 16. jun 2018, 13:24

Moxy-lady skrev:Hvad der er sket hos debattens yndlingsblogger? Jeg læser ikke derinde fast, men var inde i dag for at læse. Det lyder til at hun har mistet lejlighed, barn og arbejde, men kan ikke finde nogle indlæg om det?

Jeg undre mig over hvem der er debattens yndlingsblogger? Det har jeg fuldstændig misset i de tråde jeg kommer i.
9
'Don’t be afraid to be open minded. Your brain is not going to fall out.'
Chichu
Kort karma: 19
Likede indlæg: 759

Indlægaf Chichu » 16. jun 2018, 13:30

Confucius skrev:
Chichu skrev:

Måske er det fordi der holder et DSB-tog foran og spærrer?

Nej, selvom det da godt kunne have været en sandsynlig forklaring :lol: Det var simpelthen for at overholde køreplanen, at toget hele tiden var nødt til at holde og vente. Det tog meget kortere tid at køre mellem stationerne end det, der var sat af i køreplanen. Det var mod Herning.
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 1408
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 23541

Indlægaf LadyFox » 16. jun 2018, 14:01

Hvordan Grunduddannelse København modtager post når de tilsyneladende ikke har nogen postkasse? :gruble:

Nu har jeg brugt 100 år på at rende rundt i deres bygning for at finde den. Jeg synes godt nok ikke at det er særlig smart når jeg skal aflevere en kontrakt inden mandag klokken 12, og deres åbningstid kun er mellem 10 og 14 hvor jeg ikke har fri, og den tid der har været til at få det ordnet ikke er lang nok til at jeg har ville turde satse på Post Nord :wacko:
0
- Helgen og ordensstifter, prædikant og digter, dyreven og miljøforkæmper.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 647
Likede indlæg: 9078

Indlægaf Moxy-lady » 16. jun 2018, 14:13

Moxy-lady skrev:Hvad der er sket hos debattens yndlingsblogger? Jeg læser ikke derinde fast, men var inde i dag for at læse. Det lyder til at hun har mistet lejlighed, barn og arbejde, men kan ikke finde nogle indlæg om det?

Inden jeg får flere grønne hvor jeg skal svare på hvem jeg mener, så udspecificerer jeg lige: den blogger det for ~ et halvt år siden var en tråd om, hvor en debattør var blevet bekymret for hende fordi hun bad om penge fra sine læsere. Hun fandt tråden og blev frygteligt vred og skrev også et indlæg om os tabere "for enden af internettet" der tillod os at have en holdning til de ting hun selv delte.
Jeg vil ikke skrive navnet, da jeg er usikker på om det overskrider retningslinjerne. Jeg mener egentlig at hun er en offentlig person, ligesom den tråd om Bloggere der er i politik&samfund hvor flere også nævnes ved navn. Men for at være sikker skriver jeg ikke navnet her. Håber og tror at de fleste kan huske hvem Jeg taler om alligevel. :)
1
:dåne: baby Z 12.10.18 :dåne:
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 509
Likede indlæg: 4360

Indlægaf Sophies-mor » 16. jun 2018, 15:06

Hvor svært det kan være for manden - når vi talte sammen i går - at ønske tillykke med i dag?
Eller få sine forældre, der bor lige ved siden af til at plukke en buket ukrudt eller købe en blomst og få dem til at levere den?
Eller at bestille via Interflora, når han HAR internet dækning, hvad de jo trods alt har af og til?
Og hvorfor jeg i det hele taget håber på, at han gør noget ud af dagen?

Surt at sidde på sin 18-års bryllupsdag og overveje om de sidste 5-6 år har været en fejl ...
Senest rettet af Sophies-mor 16. jun 2018, 15:08, rettet i alt 1 gang.
0
Hæklerier på hjernen :cool:

Tilbage til "Generelt"