Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 369
Likede indlæg: 10785

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fyrst Eberhard » 16. nov 2017, 12:24

Tjotjalt Åblyst skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Beboere i etagebyggeri, der ikke hilser igen, men nærmest har en hånd for øjnene og blikket stift rettet mod gulvet, når man passerer dem i en opgang.
Man bestemmer selvfølgelig selv, om man vil hilse, men opgangen er jo en del af ens hjem - den del man har til fælles med de andre beboere, og på den led en del af et fællesskab.

Når huset brænder og alle står i deres undertøj nede på gaden, tager det også lissom det værste af stemningen, hvis man har hilst før. Alternativet med en flok halvnøgne mennesker, som ikke vil anerkende hinanden, bliver jo bare for mærkeligt.

Jojo, den er god med dig! Hvis først jeg hilser på dig, så kommer du jo lige straks og inviterer på en eller anden græsselig, indisk urtete, og før jeg ved af det, så har du fået ejerskabsfornemmelser over min førhen så private hækklipper*. Vi ved allesammen godt, hvordan I opererer, jer opgangshilsere.

*JA! Jeg er sgu godt klar over at det ikke giver mening at have en hækklipper, når man bor i opgang. Det er blot endnu et af de spørgsmål, jeg forsøger at undgå, når jeg lader som om at andre mennesker ikke findes.

Der er hilsepligt på Det Kongelige Teater - jeg har det på samme måde i opgange, uanset om jeg møder folk som bor der, eller det blot er gæster.
Hvis humøret er til det, hilser jeg på alle mulige. Gerne med bilens horn også, hvis det synes passende (læs: nødvendigt) for at de opdager det. Kvinder, mænd, unge, gamle, grimme, pæne. Uanset etnicitet. Ingen diskrimination her - bare mega flink og hilsende. De fleste hilser tilbage pr. refleks.

Det er egentlig lidt besynderligt, for i elevatorer klapper jeg i som en østers.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så er jeg også opgangshilser, og det med at jeg har egen hækklipper, det var også løgn. Jeg HAR haft en hækklipper, men det var jo ude i kolonihaven for 100 år siden. Alle hilser i kolonihaven, og hvis man er dum nok til at lade sin havelåge stå på klem, så kommer de ind og sætter kaffekanden for munden imens de diskuterer emner, der er meget, meget neutrale.

Elevatoren derimod, det er et ganske særligt sted, hvor man finder en andægtighed, der overstiger den, man oplever i kirken. Hvis man kigger sine medpassagerer i øjnene i mere end 2-3 sekunder, så er man psykopat, det ved enhver.
Jeg kan egentlig godt lide den spænding, der undertiden bygger sig op, imens man stiger op eller ned; når dørene går op, springer man ud og tager en meget dyb, livgivende indånding. Jeg har ofte tænkt på, om det er sådan, det føles at blive født.

Når nu vi er i gang med at være hudløst ærlige, så skider jeg faktisk indimellem på reglerne, og hilser på deciderede fremmede mennesker i elevatoren. Det sker hvis vi begge intuitivt synes hinanden er the shit i den måde vi bærer os selv på.
Bare sådan et anerkendelsesnik. Altså sådan en flygtig form for synergieffekt.
3
Peace!
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 31
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 498

Indlægaf vulpesVelox » 16. nov 2017, 12:46

Fyrst Eberhard skrev:Når nu vi er i gang med at være hudløst ærlige, så skider jeg faktisk indimellem på reglerne, og hilser på deciderede fremmede mennesker i elevatoren. Det sker hvis vi begge intuitivt synes hinanden er the shit i den måde vi bærer os selv på.

Det ville jeg slet ikke turde; der er for mange faktorer, der spiller ind. - Hvad nu hvis de bare reagerer og smiler igen ud af ren forskrækkelse? Har jeg noget mellem tænderne? Er det ud af ren og skær medlidenhed? Vil vedkommende forsøge at myrde mig? Nej, det er nok bedst bare at slå dem for panden i en fart, inden de selv kommer på samme ide!
2
Hvorfor udvider DR ikke programfladen med det helt åbenlyse "Proktologer Uden Grænser"?
Brugeravatar
Ghattner
Kort karma: 8
Likede indlæg: 826

Indlægaf Ghattner » 16. nov 2017, 12:57

Tjotjalt Åblyst skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Når nu vi er i gang med at være hudløst ærlige, så skider jeg faktisk indimellem på reglerne, og hilser på deciderede fremmede mennesker i elevatoren. Det sker hvis vi begge intuitivt synes hinanden er the shit i den måde vi bærer os selv på.

Det ville jeg slet ikke turde; der er for mange faktorer, der spiller ind. - Hvad nu hvis de bare reagerer og smiler igen ud af ren forskrækkelse? Har jeg noget mellem tænderne? Er det ud af ren og skær medlidenhed? Vil vedkommende forsøge at myrde mig? Nej, det er nok bedst bare at slå dem for panden i en fart, inden de selv kommer på samme ide!

Når jeg lever livet allermest farligt, så er det når jeg går ind i en næsten mennesketom tog-kupe med masser af ledige dobbeltsæder, og sætter mig lige ved siden af en af de personer der sidder alene.
5
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8099

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2017, 13:07

Ghattner skrev:Hvordan man i sin jobtitel kan have ordet "senior" når man ikke engang er fyldt 30.

Senior og djunior i jobtitler er jo engelsk. Det betyder hhv. over- og under- :lol:
Men jeg giver dig ret i, det lyder fjollet på danesisk.

I USA kalder de også de to senatorer fra hver stat for hhv. junior og senior, men der er det, hvem af dem, der har siddet længst - uanset om "the senior senator" er 40 og "junior ditto" er 70.
0
Brugeravatar
Pax Romana
Kort karma: 27
Likede indlæg: 451

Indlægaf Pax Romana » 16. nov 2017, 13:13

Frank skrev:
Pax Romana skrev:Hvorfor der ligger et par af kærestens nyvaskede uldsokker i skuffen med knive og gafler. :gruble:
Spændingen er nu trukket ud i så lang tid og er næsten uudholdelig. :nerve:
Vi må vide det! :slem:
Rent Magi - siger hun. :gruble:
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Brugeravatar
vulpesVelox
Kort karma: 31
Geografisk sted: intetsteds og allevegne
Likede indlæg: 498

Indlægaf vulpesVelox » 16. nov 2017, 13:23

Ghattner skrev:
Tjotjalt Åblyst skrev:

Når jeg lever livet allermest farligt, så er det når jeg går ind i en næsten mennesketom tog-kupe med masser af ledige dobbeltsæder, og sætter mig lige ved siden af en af de personer der sidder alene.

Det kunne tyde på, at du lider af anti-angst. Jeg er aldrig kommet helt tæt på de andre passagerer, men jeg har da dristet mig til at sætte mig uhyggeligt tæt på (læs; mindre end tre båse væk).
4
Hvorfor udvider DR ikke programfladen med det helt åbenlyse "Proktologer Uden Grænser"?
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 57
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 733

Indlægaf Venus222 » 16. nov 2017, 13:26

Jeg undre mig over at det nu er 6 dage siden at mit nye dankort kom, men koden er ikke dukket op endnu. :panik:
Hvordan kan det tage SÅ lang tid?! :gruble:
0
fisken80
Kort karma: 157
Likede indlæg: 4783

Indlægaf fisken80 » 16. nov 2017, 13:28

Venus222 skrev:Jeg undre mig over at det nu er 6 dage siden at mit nye dankort kom, men koden er ikke dukket op endnu. :panik:

Min kom aldrig, jeg måtte bestille en ny. Så måske får du den slet ikke. Post Nord og deres såkaldte service...
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1263
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 12644

Indlægaf Daine » 16. nov 2017, 13:40

Venus222 skrev:Jeg undre mig over at det nu er 6 dage siden at mit nye dankort kom, men koden er ikke dukket op endnu. :panik:

Den sendes, går jeg ud fra, som alm brev og det kan tage op til 5 dage. Hvis man er heldig :D Hvis de så også sender koden 2-3 dage senere end kortet, hvilket jeg pr ud fra de gør, så regn med op til 10 dages ventetid.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland
Brugeravatar
Æble
Kort karma: 252
Likede indlæg: 2344

Indlægaf Æble » 16. nov 2017, 14:02

Måske er koden bare den samme son dit gamle kort?
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8099

Indlægaf dgd2007 » 16. nov 2017, 14:04

Æble skrev:Måske er koden bare den samme son dit gamle kort?

Det er i hvert fald det normale nu til daws. :)
0
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 57
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 733

Indlægaf Venus222 » 16. nov 2017, 15:53

Æble skrev:

Måske er koden bare den samme son dit gamle kort?

Men der stod sgu da i et brev jeg fik at koden ville komme i løbet af 3-5 dage.... Nu er jeg forvirret på et højere plan. :genert: Hvordan kan man finde ud af om man får en ny kode eller ej..? Min bank er i øvrigt Nordea, så har nogen fået nyt kort der fra for nyligt? :)

Update: Jeg ringende til banken, og fik ad vide at koden til mit nye kort ikke er det samme som til det gamle kort. Og koden burde gerne komme i morgen. Oh the drama...! :D
3
cola
Kort karma: 47
Likede indlæg: 734

Indlægaf cola » 16. nov 2017, 16:06

Om der ikke er et minimums antal rosiner der skal være i en rosinbolle... jeg tror altså at 5 er for lidt :(
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 822
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12862

Indlægaf LadyFox » 16. nov 2017, 16:08

cola skrev:Om der ikke er et minimums antal rosiner der skal være i en rosinbolle... jeg tror altså at 5 er for lidt :(

Der er et maximum på 0.
22
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
cola
Kort karma: 47
Likede indlæg: 734

Indlægaf cola » 16. nov 2017, 16:10

LadyFox skrev:
cola skrev:Om der ikke er et minimums antal rosiner der skal være i en rosinbolle... jeg tror altså at 5 er for lidt :(

Der er et maximum på 0.

Så har jeg da været heldig :banan:
1

Tilbage til "Generelt"