Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 30. dec 2016, 08:18

Hvad klokken er... for her på debatten er de åbenbart længere fremme end mine ure... indlæg før mig... 09.51... klokken er hos mig 9.18
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10661

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 30. dec 2016, 08:19

cola skrev:Hvad klokken er... for her på debatten er de åbenbart længere fremme end mine ure... indlæg før mig... 09.51... klokken er hos mig 9.18


Indlæg før dig, hedder hos mig 08:51 :)
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55656
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 30. dec 2016, 08:37

At man mener, man kan tillade sig at sætte et "tudefjæs" op og tigge om kransekage, når man er inviteret til spisning med det hele. Køb det for helvede selv, hvis du mener, det kan presses ind i dit budget.
4
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sophaya » 30. dec 2016, 08:38

At organisationspsykologi kan være så hjernedødt kedeligt.
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 30. dec 2016, 08:44

Jailbird skrev:Er der nogen som kan svare mig på, om GLS' pakkelabel (i samarbejde med den blå avis) er noget jeg kan skrive på pakken ligesom portokoder, eller om det kræver en printer? :D

Jeg ved de plejer at scanne stregkoden på pakkelablen, så tror ikke du kan bruge koden direkte på pakken, du er nok nødt til at printe (vi sender meget med erhvervsGLS og vi skal printe hver gang).
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 30. dec 2016, 08:49

Jailbird skrev:
Daine skrev:Jeg ved de plejer at scanne stregkoden på pakkelablen, så tror ikke du kan bruge koden direkte på pakken, du er nok nødt til at printe (vi sender meget med erhvervsGLS og vi skal printe hver gang).

Øv, det var jo ikke det du skulle svare når jeg ingen printer har :D Nå, det bliver så sidste gang jeg lover at sende noget med GLS, øv, ville ellers gerne undgå postdanmark.

Beklager :kram: :D Men sender du pakker med postdk skal du vel også skrive en label ud? Er det ikke kun deres brevporto, man kan købe kode til? (Jeg sender aldrig med dem, så aner det faktisk ikke)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 30. dec 2016, 08:54

Jailbird skrev:
Daine skrev:Beklager :kram: :D Men sender du pakker med postdk skal du vel også skrive en label ud? Er det ikke kun deres brevporto, man kan købe kode til? (Jeg sender aldrig med dem, så aner det faktisk ikke)

Det kan godt være. Jeg stoppede med at sende som pakke efter en pakke forsvandt, som postdanmark ikke ville kendes ved. Så ingen grund til at betale ekstra for at de smider tingene væk :P

Nej okay, det er måske også lige i overkanten :lol:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 30. dec 2016, 10:08

Tænker folk i deres dialekt? :gruble:

Altså. Hørte lige noget på P4, de har haft lavet en afstemning om den mest sexede dialekt, på baggrund af en oplæsning af 50 shades(er tilbage fra oktober vist) med gode/kraftige dialekter.

Men tænker man så også på det "sprog"?
De fleste jeg snakker med, som har dialekt, er fra Århus. De snakker selvfølgelig meget mere århusiansk når de fx snakker med forældre, en anden jyde eller har været hjemme. Men hvordan med dem der nærmest er tosprogede?
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 30. dec 2016, 10:59

Ficus skrev:Tænker folk i deres dialekt? :gruble:

Altså. Hørte lige noget på P4, de har haft lavet en afstemning om den mest sexede dialekt, på baggrund af en oplæsning af 50 shades(er tilbage fra oktober vist) med gode/kraftige dialekter.

Men tænker man så også på det "sprog"?
De fleste jeg snakker med, som har dialekt, er fra Århus. De snakker selvfølgelig meget mere århusiansk når de fx snakker med forældre, en anden jyde eller har været hjemme. Men hvordan med dem der nærmest er tosprogede?


Jeg havde en tyrkisk chef engang, hvor han stort set talte dansk hele tiden på arbejdspladsen. Jeg spurgte ham da, hvilket sprog han tænkte på, og han svarede, at det faktisk også mest var på dansk.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 30. dec 2016, 11:16

Ficus skrev:Tænker folk i deres dialekt? :gruble:

Altså. Hørte lige noget på P4, de har haft lavet en afstemning om den mest sexede dialekt, på baggrund af en oplæsning af 50 shades(er tilbage fra oktober vist) med gode/kraftige dialekter.

Men tænker man så også på det "sprog"?
De fleste jeg snakker med, som har dialekt, er fra Århus. De snakker selvfølgelig meget mere århusiansk når de fx snakker med forældre, en anden jyde eller har været hjemme. Men hvordan med dem der nærmest er tosprogede?


Jeg tænker aldrig på sønderjysk, selvom jeg er vokset op med at snakke det.
Jeg har to modersmål, og kan derudover også snakke engelsk flydende, jeg tænker på dansk, tysk og engelsk. Det er lidt forskelligt. Men aldrig sønderjysk, der tænker jeg dansk i stedet. Lidt mærkeligt egentlig :gruble:
2
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 30. dec 2016, 11:45

Hvilke(t) sprog drømmer I så?

Jeg har ikke rigtigt tænkt over det før, men i nat drømte jeg om nogle karakterer fra Buffy the Vampire Slayer, og da talte Angel dansk. :stoned:
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 30. dec 2016, 11:55

Badesandalen skrev:Hvilke(t) sprog drømmer I så?

Jeg har ikke rigtigt tænkt over det før, men i nat drømte jeg om nogle karakterer fra Buffy the Vampire Slayer, og da talte Angel dansk. :stoned:

Jeg tænker og drømmer normalt dansk.
Men i de perioder hvor jeg har læst rigtig meget på engelsk kan jeg godt både komme til at tænke og drømme på engelsk. Og der er bare en del ord der er så bedre på engelsk.
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Badesandalen » 30. dec 2016, 12:08

Studsgaard skrev:
Badesandalen skrev:Hvilke(t) sprog drømmer I så?

Jeg har ikke rigtigt tænkt over det før, men i nat drømte jeg om nogle karakterer fra Buffy the Vampire Slayer, og da talte Angel dansk. :stoned:

Jeg tænker og drømmer normalt dansk.
Men i de perioder hvor jeg har læst rigtig meget på engelsk kan jeg godt både komme til at tænke og drømme på engelsk. Og der er bare en del ord der er så bedre på engelsk.

Jeg læser og ser mest på engelsk, så i tankerne slår jeg også somme tider over i engelsk, men nu hvor jeg tænker over det tror jeg aldrig jeg har drømt på engelsk. :gruble: Jeg er helt enig i det sidste.
1
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 30. dec 2016, 12:38

At et menneske med så udtalt mangel på empati og evner til at kommunikere kan blive chef med personaleansvar. Jeg græmmes.
0
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4851
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 544
Likede indlæg: 8751

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 30. dec 2016, 14:10

Ado skrev:
Studsgaard skrev:Jeg er i en gruppe på facebook om actifry - beregnet til at dele opskrifter og tip.

Der er åbentbart en masse der har fået en i julegave, men istedet for lige at kikke opslagene i gruppen igennem, eller selv Google nogle af ens spørgsmål, så spammes gruppen af helt vildt mange underlige spørgsmål om hvad slags der er bedst og hvilket tilbehør der fåes til de forskellige modeller. Og andet i den stil - Dvs ting der enten kan ses i det fastgjorte opslag i gruppen eller Googles. Eller ting der er helt afhængig af hvilke behov man har.

Jeg undrer mig over hvorfor man ikke bare laver en lille smule arbejde selv og finder det der er relevant for en selv.

Jeg undrer mig over det samme. :D Jeg har også fået en i julegave og har lige meldt mig ind i gruppen. Damn, der er mange af de samme spørgsmål.


Jeg var også medlem af en engang. Hold nu kæft nogen spørgsmål. "hvor længe skal brasede kartofler have" - her vil jeg gerne svare at de skal have til de er færdige.
"frikadeller - med eller uden arm" for helvede, rører du normalt rundt i dine deller??
"ristede græskarkerner - opskrift HELT fra bunden tak" øh - put kerner ned i dyret og tænd??

Jeg holder mig fra at svare, jeg kan slet ikke have de spørgsmål og jeg ville sikkert blive smidt ud :lol:
4

Tilbage til "Generelt"