Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 4. aug 2018, 13:30

Mistermor skrev:
fisken80 skrev:
Mistermor skrev:
fisken80 skrev:
Fuldkommen enig. Og de udgør jo som nævnt også en fare for kirkegårdens personale. Derfor sikres de gravminder, der er offentlige også.


Hvis vi snakker om større bevaringsværdige monumenter, som står på parkområderne, så kan de være en risiko for personalet. Sten i den størrelse som i uheldet, er simpelthen ikke en fare for normale voksne mennesker, der er vant til at arbejde med fysisk arbejde.


Det er monumenter i forskellige størrelser der sikres. Og jo, det kan de godt være, det er derfor man sikrer dem.


Jeg vil virkelig gerne have et eksempel på, at et voksent menneske er blevet ramt af en væltende gravsten.

Stenen er måske 70 cm høj. Graverne kommer fast på kirkegården og kender forholdene. En sten vælter ikke særlig hurtigt. Jeg kan simpelthen ikke forstå, hvordan du kan tro, at der er nogen risiko forbundet med gravsten af den størrelse for voksne normalfungerende mennesker. Gravere kan givetvis komme til skade på arbejde.... på andre måder. Med deres maskiner. Ved fald og forkerte løft. Men at de bliver ramt af en mindre gravsten, det nægter jeg at tro på nogensinde har fundet sted.

I et af linkene udtalte en tidligere graver også, at han syntes, det var fjollet.


Men også på kirkegårde har man flere steder mennesker i løntilskud. Eller jobprøvning. Eller i lære. Eller en der er ny i jobbet. Alt sammen mennesker, der ikke nødvendigvis ved, hvad de skal være opmærksomme på.
Jeg forholder mig til, at når en ekspert på området udtaler, at det også er for at sikre de ansatte, at man kigger på gravminder, så er det korrekt. Og jeg kan som skrevet nemt komme med eksempler på at der kan arbejde mennesker på en kirkegård, der ikke er opmærksom på risikoen.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Undtagelsen » 4. aug 2018, 13:31

Guilded_Lily skrev:Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor kirkegårde bruges som rekreativt område. Det er der ingen af vores, der gør. Det er sådan lidt en kulturting for mig, tror jeg.


Feks Bispebjerg kirkegård i København bliver brugt mindre og mindre. Især har det stor betydning at langt de fleste nye gravsteder er til urner og dermed ikke fylder nær så meget som traditionelle gravsteder.
For at en meget meget stor del af kirkegården ikke kommer til at stå død (pun intended) har Københavns kommune selv valgt at bruge den som en del af byens rekreative område.
Det betyder ikke at man kan te sig som man vil og at der er etableret legeplads o.l. derinde, men det betyder at man til enhver tid er velkommen på kirkegården - også selvom ens ærinde "bare" er en gåtur.
3
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bergen » 4. aug 2018, 14:07

Mistermor skrev:
fisken80 skrev:
Men også på kirkegårde har man flere steder mennesker i løntilskud. Eller jobprøvning. Eller i lære. Eller en der er ny i jobbet. Alt sammen mennesker, der ikke nødvendigvis ved, hvad de skal være opmærksomme på.
Jeg forholder mig til, at når en ekspert på området udtaler, at det også er for at sikre de ansatte, at man kigger på gravminder, så er det korrekt. Og jeg kan som skrevet nemt komme med eksempler på at der kan arbejde mennesker på en kirkegård, der ikke er opmærksom på risikoen.


Hvor har du læst en ekspert udtale sig? Det har jeg misset.


Arbejdstilsynet var ude med et påbud i 17 om at få sikret gravsteder ved behov. Det formoder jeg, at der er fagfolk bag.

Googler man har Kirkeministeriet også været på banen. De må også have nogle fagfolk ansat.

'Kirkeministeriet har i et brev af 6. marts 2018 til Odder provsti skrevet (uddrag): "Det er således menighedsrådets opgave at sørge for, at det ikke er forbundet med fare for mennesker at færdes på kirkegården. Tilsvarende har menighedsrådet som arbejdsgiver pligt til at sikre, at arbejdspladsen overholder de almindelige arbejdsmiljømæssige regler.'.

Man kan sikkert grave mere frem, hvis man har lyst.
0
Bergen
Indlæg: 7286
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11891

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bergen » 4. aug 2018, 14:24

Mistermor skrev:
Bergen skrev:
Arbejdstilsynet var ude med et påbud i 17 om at få sikret gravsteder ved behov. Det formoder jeg, at der er fagfolk bag.

Googler man har Kirkeministeriet også været på banen. De må også have nogle fagfolk ansat.

'Kirkeministeriet har i et brev af 6. marts 2018 til Odder provsti skrevet (uddrag): "Det er således menighedsrådets opgave at sørge for, at det ikke er forbundet med fare for mennesker at færdes på kirkegården. Tilsvarende har menighedsrådet som arbejdsgiver pligt til at sikre, at arbejdspladsen overholder de almindelige arbejdsmiljømæssige regler.'.

Man kan sikkert grave mere frem, hvis man har lyst.


Jeg har også læst denne http://www.danskekirkegaarde.dk/uploads ... ikring.pdf. Men den har jo også fokus på arbejdsmiljøet. Jeg mindes at have læst i en anden sammenhæng, at kirkegårdspersonalet ikke længere må bære kisten, og at det gav problemer, hvor kirkedøren var så smal, at man ikke kunne bruge hjælpemidler.

Jeg mener bare ikke, at det er bevis på, at noget er farligt, at arbejdstilsynes udsteder "dekreter"; jeg husker stadig, da vores tillidsmand rendte rundt og satte brugsanvisninger op på kaffemaskiner og deslige, fordi det pludselig kom op. Men der kan selvfølgelig også komme en person i jobprøvning i en børnehave, som aldrig har prøvet at bruge en kaffemaskine. :-p


Det kan formentlig være fuldstændigt rimeligt at man ikke lader ansatte bære kister på uforsvarlig måde. Arbejdsgiver må da finde en anden løsning på problemstillingen.
Kister kan jo veje temmelig meget i kg. og den tid er forbi, hvor man tog chancen og fik en førtidspension efter en arbejdsskade.

Hvis der er regler for kaffemaskiner i børnehaver fra arbejdsgivers side, så ser jeg hellere ingen grund til ikke at følge dem.
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 4. aug 2018, 15:37

At ingen ligesom tænkte over at fortælle mig at min fodboldklubs nye første målmand er dansk. Ikke engang som i den jeg er fan af, men den jeg arbejder for. Brugte fem måneder der og alle ved jeg er dansk, var der nogen der lige sagde “Hey A, sjovt sammentræf du ved..” næææh. Jeg synes det er så vildt :lol:
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 5. aug 2018, 11:23

Jeg skal skrive en jobansøgning. Der stå den max på være på 1000 tegn. Er det ikke meget lidt? :gruble: Ved sgu ikke om jeg kan holde mig inden for det :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 5. aug 2018, 11:27

Animi skrev:Jeg skal skrive en jobansøgning. Der stå den max på være på 1000 tegn. Er det ikke meget lidt? :gruble: Ved sgu ikke om jeg kan holde mig inden for det :lol:

Giv mig et job, jeg er god.

Jeg tror det var max 1000 tegn :-)
5
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 5. aug 2018, 14:34

Animi skrev:Jeg skal skrive en jobansøgning. Der stå den max på være på 1000 tegn. Er det ikke meget lidt? :gruble: Ved sgu ikke om jeg kan holde mig inden for det :lol:


Det er meget kort. Min seneste ansøgning var på 2040 uden mellemrum.
Jeg tjekkede lige de seneste tre og de to andre var på ca 1660 uden mellemrum.
1
Klimatosse
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 5. aug 2018, 15:02

Animi skrev:Jeg skal skrive en jobansøgning. Der stå den max på være på 1000 tegn. Er det ikke meget lidt? :gruble: Ved sgu ikke om jeg kan holde mig inden for det :lol:

Det er ikke meget - men kan godt forstå dem, da man alligevel sjældent læser de meget lange ansøgninger.

Jeg ville fokusere på motivationen for at søge jobbet - erfaring og baggrund kan de se i cv’et :)
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 17:17

Folk der liker deres egen indlæg.
Specielt herinde og det så er det eneste like der er :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 6. aug 2018, 17:18

kidkomb skrev:Folk der liker deres egen indlæg.
Specielt herinde og det så er det eneste like der er :gruble:

Hvordan kan du se at de har liket deres eget?!
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 6. aug 2018, 17:51

Santa skrev:
kidkomb skrev:Folk der liker deres egen indlæg.
Specielt herinde og det så er det eneste like der er :gruble:

Hvordan kan du se at de har liket deres eget?!

Hvis man, fra pc, fører musen over hjertet kan man se hvem der har liket et givent indlæg.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 6. aug 2018, 17:53

kidkomb skrev:
Santa skrev:
kidkomb skrev:Folk der liker deres egen indlæg.
Specielt herinde og det så er det eneste like der er :gruble:

Hvordan kan du se at de har liket deres eget?!

Hvis man, fra pc, fører musen over hjertet kan man se hvem der har liket et givent indlæg.

Nå ok. Jeg er altid på fra iPad, så det går jeg glip af. Men det vil så sige at det ikke længere er hemmeligt, når jeg nogengange liker begge sider i en meningsudveksling..... :lol:
Senest rettet af Santa 6. aug 2018, 17:54, rettet i alt 1 gang.
4
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 6. aug 2018, 17:54

kidkomb skrev:
Santa skrev:
kidkomb skrev:Folk der liker deres egen indlæg.
Specielt herinde og det så er det eneste like der er :gruble:

Hvordan kan du se at de har liket deres eget?!

Hvis man, fra pc, fører musen over hjertet kan man se hvem der har liket et givent indlæg.

Jeg kan sikkert godt have liket mine egne indlæg :ninja: for mine fummelfingre rammer nogle gange ting de ikke skal
5
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 6. aug 2018, 17:54

kidkomb skrev:Folk der liker deres egen indlæg.
Specielt herinde og det så er det eneste like der er :gruble:

Kan det ikke bare være sket ved et uheld, når de scroller på telefon eller tablet. Jeg er i hvert fald kommet til at like en del indlæg på den måde.
4

Tilbage til "Generelt"