Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 23. okt 2018, 08:52

Folk, der siger, at de ikke tror på UFO'er. Okay, så du tror ikke på, at der kan forekomme Uidentificerede Flyvende Objekter, eller hvad? Jeg kunne forstå, hvis de sagde, at de ikke troede på, at UFO'er er rumskibe fra en anden civilisation. Men det første udsagn virker lidt mærkeligt.
3
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 23. okt 2018, 09:10

Jeg undrer mig nogle gange over utjekkede og ustrukturede mennesker. Altså jeg forstår godt hvor det kan komme fra og jeg kan også selv være super distræt. Men hvis ens utjekkethed gang på gang giver een problemer på den ene eller anden måde, så forstår jeg ikke at man ikke prøver at stramme op.
6
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. okt 2018, 09:35

sigge skrev:Folk, der siger, at de ikke tror på UFO'er. Okay, så du tror ikke på, at der kan forekomme Uidentificerede Flyvende Objekter, eller hvad? Jeg kunne forstå, hvis de sagde, at de ikke troede på, at UFO'er er rumskibe fra en anden civilisation. Men det første udsagn virker lidt mærkeligt.

Kværulant! :naughty: :D
Du ved jo godt hvad der menes: sådan nogle der flyver rundt og bortfører folk i Californien - eller har bygget pyramiderne ...

Ja ja, teknisk set er en gås et uidenticeret flyvende objekt, hvis den er så langt væk at du ikke kan se om det er en gås eller en svane. :)
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 23. okt 2018, 12:07

Jeg undrer mig over den her lampe, jeg så til salg på DBA. Og den hedder Le Klint? KliNt?

Hm hm... ja ok... måske jeg bare er 14 år gammel. Men den kunne jeg altså ikke i ramme alvor have hængende derhjemme :D

20181023_140352.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 23. okt 2018, 12:51

.. hvor mange der i følge Fordomstråden sætter lighedstegn mellem at flage med Dannebrog og at være racister.
Jeg overvejer at overplastre min altan med flag, jordbærtærter og Danske Protestsvin! - og samtidigt gøre hvad jeg kan for at vise at det at være glad for sit fædreland ikke er det samme som at man hader folk af anden oprindelse. Æv hvor er det trist :(
10
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 23. okt 2018, 13:58

PerXX skrev:.. hvor mange der i følge Fordomstråden sætter lighedstegn mellem at flage med Dannebrog og at være racister.
Jeg overvejer at overplastre min altan med flag, jordbærtærter og Danske Protestsvin! - og samtidigt gøre hvad jeg kan for at vise at det at være glad for sit fædreland ikke er det samme som at man hader folk af anden oprindelse. Æv hvor er det trist :(

Du hentyder jo til mit indlæg, og i dette tilfælde synes jeg bare det er sært at flage i et område hvor der ellers ingen flag er overhovedet. Det virker så demonstrativt...?

Hvis det var en flagstang i en villahave ville jeg ikke skænke det en tanke (selvom de fleste vel bare har en vimpel til ikke-særlige anledninger).
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 23. okt 2018, 14:14

HappyPaww skrev:
PerXX skrev:.. hvor mange der i følge Fordomstråden sætter lighedstegn mellem at flage med Dannebrog og at være racister.
Jeg overvejer at overplastre min altan med flag, jordbærtærter og Danske Protestsvin! - og samtidigt gøre hvad jeg kan for at vise at det at være glad for sit fædreland ikke er det samme som at man hader folk af anden oprindelse. Æv hvor er det trist :(

Du hentyder jo til mit indlæg, og i dette tilfælde synes jeg bare det er sært at flage i et område hvor der ellers ingen flag er overhovedet. Det virker så demonstrativt...?

Hvis det var en flagstang i en villahave ville jeg ikke skænke det en tanke (selvom de fleste vel bare har en vimpel til ikke-særlige anledninger).


Nej, det var nu en kombination af din, Fyrst Eberhart og Dirtylittledevil's indlæg.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 23. okt 2018, 14:54

Skorstenen skrev:
Lemonella skrev:
Skorstenen skrev:Jeg undrer mig over, at min telefon bare slet ikke duer når den går over på 4G.


Prøv og tjekke APN, inde i mobilnetværkindstillingerne. Har du TDC eller Telenor, skal der stå internet. (Mener jeg). :)


Jeg har 3 - og der står data.tre.dk :o)



Jeg har også 3 og det har virket helt af h til den seneste uge.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 23. okt 2018, 15:21

PerXX skrev:
HappyPaww skrev:
PerXX skrev:.. hvor mange der i følge Fordomstråden sætter lighedstegn mellem at flage med Dannebrog og at være racister.
Jeg overvejer at overplastre min altan med flag, jordbærtærter og Danske Protestsvin! - og samtidigt gøre hvad jeg kan for at vise at det at være glad for sit fædreland ikke er det samme som at man hader folk af anden oprindelse. Æv hvor er det trist :(

Du hentyder jo til mit indlæg, og i dette tilfælde synes jeg bare det er sært at flage i et område hvor der ellers ingen flag er overhovedet. Det virker så demonstrativt...?

Hvis det var en flagstang i en villahave ville jeg ikke skænke det en tanke (selvom de fleste vel bare har en vimpel til ikke-særlige anledninger).


Nej, det var nu en kombination af din, Fyrst Eberhart og Dirtylittledevil's indlæg.


Jeg har samme fordom. Fordi... Det er bare så ofte at en racistisk kommentar kommer fra en med Dannebrog på profilbilledet. Og jeg har få venner på Facebook med racistiske holdninger har bare nærmest alle sammen på et eller andet tidspunkt haft en eller anden form for profilbillede med det danske flag på, ingen af mine andre venner har jeg bidt mærke i have et dansk flag på profilbilledet.

Jeg siger ikke man nødvendigvis er racist hvis man har Dannebrog som profilbillede, jeg siger bare at ifølge mine erfaringer er det stor chance for at det er sådan det hænger sammen.
7
...
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 23. okt 2018, 15:33

LadyFox skrev:
PerXX skrev:
HappyPaww skrev:
PerXX skrev:.. hvor mange der i følge Fordomstråden sætter lighedstegn mellem at flage med Dannebrog og at være racister.
Jeg overvejer at overplastre min altan med flag, jordbærtærter og Danske Protestsvin! - og samtidigt gøre hvad jeg kan for at vise at det at være glad for sit fædreland ikke er det samme som at man hader folk af anden oprindelse. Æv hvor er det trist :(

Du hentyder jo til mit indlæg, og i dette tilfælde synes jeg bare det er sært at flage i et område hvor der ellers ingen flag er overhovedet. Det virker så demonstrativt...?

Hvis det var en flagstang i en villahave ville jeg ikke skænke det en tanke (selvom de fleste vel bare har en vimpel til ikke-særlige anledninger).


Nej, det var nu en kombination af din, Fyrst Eberhart og Dirtylittledevil's indlæg.


Jeg har samme fordom. Fordi... Det er bare så ofte at en racistisk kommentar kommer fra en med Dannebrog på profilbilledet. Og jeg har få venner på Facebook med racistiske holdninger har bare nærmest alle sammen på et eller andet tidspunkt haft en eller anden form for profilbillede med det danske flag på, ingen af mine andre venner har jeg bidt mærke i have et dansk flag på profilbilledet.

Jeg siger ikke man nødvendigvis er racist hvis man har Dannebrog som profilbillede, jeg siger bare at ifølge mine erfaringer er det stor chance for at det er sådan det hænger sammen.


Det har jeg fuld forståelse for, og det er højst sandsynligt også korrekt i mange situationer.
Og er det nok især derfor at jeg gerne vil kæmpe for at mennesker med et "ordenligt" menneskesyn benytter sig af Danske symboler. Ganske enkelt fordi det skal de racistiske og nationalistiske idioter ikke tage fra os der er glade for vores ophav, uden at det samtidigt betyder at vi har et negativt syn på "fremmede".
11
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 23. okt 2018, 16:47

At supermarkeder får ros for at skjule tobak.

Det er et kæmpe bluff fra supermarkederne for at score billige point i deres markedsføring af at tage ansvar. De siger, de helst ikke vil sælge tobak, deres handling fortæller noget andet.

Hvorfor stopper de ikke salg af tobak, hvis de vil være så hellige ?
7
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
1234
Midlertidigt udelukket efter eget ønske
Indlæg: 5320
Tilmeldt: 18. feb 2018, 11:09
Kort karma: 257
Likede indlæg: 6679

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 1234 » 23. okt 2018, 18:18

At flyttemænd skulle være den nemmest løsning. Jeg synes godt nok det er meget mere uoverskueligt og tidskrævende. Og så mener mange åbenbart, at man ikke kan stole på flyttemænd, så man skal flytte ens mest værdifulde møbler selv så de ikke bliver ridset. Hvad er så pointen med flyttefirma?
Senest rettet af 1234 23. okt 2018, 19:02, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55650
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 23. okt 2018, 18:21

Hvorfor jeg altid får tyndskid når jeg får menstruation.
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 23. okt 2018, 18:33

Ado skrev:Hvorfor jeg altid får tyndskid når jeg får menstruation.

Det er kroppen der “renser ud” :genert:
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4348
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 484
Likede indlæg: 10660

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 23. okt 2018, 18:33

Ado skrev:Hvorfor jeg altid får tyndskid når jeg får menstruation.

Ha ha det har jeg også tænkt. :lol:
2
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne

Tilbage til "Generelt"