Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 22. sep 2015, 15:24

At min stemme lyder som den gør. Har lige optaget en besked der skulle sendes og :nerve:
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2694
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3852

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 22. sep 2015, 16:48

En flok idioter i byen her, der står i avisen, at Helsingør skal modtage 134 flygtninge, de går helt amok på byens sider.

Jeg er så træt af de kvajpander. :rulle:

Man skulle tro, vi alle blev drevet fra hus og hjem, heldigvis er de fleste positive og byder velkommen :)
1
23-06-16 :love2:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 06:54

Jeg undrer mig, når en kvinde i 30'erne slet ikke kan engelsk. Hverken tale, læse eller forstå. På noget plan. Som i at der ligeså godt kunne blive talt arabisk eller kinesisk til hende.
Jeg kan sagtens forstå, nogle ikke er så gode til det, eller at den ældre generation ikke rigtigt kan engelsk. Men en så ung kvinde, der har færdiggjort folkeskolen og en erhvervsuddannelse. Jeg tænker bare.. Serier, tv, film, musik, internet må da have givet nogle møder med det? + folkeskolen
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 23. sep 2015, 09:42

Hvorfor i alverden der ikke er blevet lavet en bro/dæmning/anden fast forbindelse til Fur. Det der med en færge virker bare unødigt bøvlet for den korte afstand.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. sep 2015, 15:00

Jaja, det er jo meget fint når sådan en "indendørsarkitekt" poster før og efter billeder, hvor før-billedet viser reoler og borde fyldt med rod og mapper og papirer og nips, og på efter-billedet er der bare et skinnende hvidt skrivebord med en buket roser, og så et vindue og en bar hvid væg.
Jep, det ser meget fint ud. Men det undrer mig lidt hvor alt rodet så er henne? Det holder da ikke op med at eksistere bare fordi der kommer en buket roser ind i huset...
4
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 23. sep 2015, 17:56

Jeg undrer mig virkelig over, at man giver en lillelillebitte spritnyfødt baby jeans (ikke bare bløde bukser i jeanslook, men reelle jeans med knaplukning i hårdt denimstof) og en skjorte på. Han er seriøst 1 dag gammel. Burde sådan en ikke ligge og få noget hud-til-hud-kontakt og sådan lidt..
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 23. sep 2015, 20:03

At min FB er fler-sproget??

Når jeg feks vil vælge "Få notifikationer" på et opslag står det på engelsk...mens de andre muligheder står på dansk.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5395
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10424

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf lillebjoern » 23. sep 2015, 20:10

Karkluden skrev:Jeg undrer mig virkelig over, at man giver en lillelillebitte spritnyfødt baby jeans (ikke bare bløde bukser i jeanslook, men reelle jeans med knaplukning i hårdt denimstof) og en skjorte på. Han er seriøst 1 dag gammel. Burde sådan en ikke ligge og få noget hud-til-hud-kontakt og sådan lidt..


Whaaat. Nogle forældre, altså...
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 23. sep 2015, 20:53

Persnikedy skrev:Hvordan andre ikke er imponeret over det at flyve i flyvemaskiner :gruble:
Nu har jeg aldrig prøvet det (måske der min wow følelse kommer fra) men jeg forstår virkelig ikke at andre kan sige ting som "Så skal vi flyve dertil, det bliver så kedeligt". Du er i en tons tung maskine der er oppe i luften og kan få dig fra A til B pænt hurtigt! Det er da skide imponerende.


Jeg tror helt sikker, det er der din wow kommer fra. Vist er det da imponerede, at det kan lade sig gøre at få sådan en tingest til at flyve, men alting bliver vane, og det er ikke mere spændende at sidde fast i et flysæde, end det er at sidde på et bussæde. (der er bare endnu mindre plads i flyet) I flyet kan man ikke engang følge landskabet udenfor vinduet. Ok det kan være spændende at kigge ned, hvis man er så heldig at sidde ved vinduet, men det kan man trods alt ikke bruge 5 timer på, og selv det at se verden lidt fra oven bliver en vane med tiden.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hthy » 24. sep 2015, 00:24

sigge skrev:Hvorfor i alverden der ikke er blevet lavet en bro/dæmning/anden fast forbindelse til Fur. Det der med en færge virker bare unødigt bøvlet for den korte afstand.


Det er måske fordi de gerne vil have en lille smule kontrol med, hvor mange turister, der kommer. Lidt lige som på Fanø, hvor der selv i højsæsonen aldrig er fuldstændig overrendt af turister (især endags) fordi færgebilletten er ret dyr selv om den kun tager 12 minutter . Modsat på Rømø hvor der er meget fyldt på en god sommerdag.

Hvad angår Fanø er det så lidt træls, at man først, når man er om bord på færgen, spørger manden om han har nøglen til den lejlighed , vi skulle låne og han sagde, at det spurgte han da om inden vi kørte hjemmefra, hvor jeg bare troede han, mente om jeg ville låse af hjemme. Så vi måtte tilbage til Sønderborg og hente nøgle og betale færge en gang til.
0
Brugeravatar
Hønsekræmmeren
Indlæg: 213
Tilmeldt: 3. sep 2015, 17:47
Kort karma: 15
Geografisk sted: Henne om hjørnet - nede i kælderen...
Likede indlæg: 300

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hønsekræmmeren » 24. sep 2015, 02:06

Jeg undrer mig en del over hvad forskellen egentligt er på 'op ad bakke' vs. 'ned ad bakke'....

- 'det går hurtigt ned ad bakke med gamle Karl-Petter, kan man se!'..... - (så ved vi jo nok hvad vej det går med den gamle starut, ikke..?)

- 'det er godt nok noget op ad bakke med den nye lærling, synes jeg!'.... - (ergo, idioten fatter hat af hva' det hele handler om...!)



Jow, den danske sprog er sgu en mærkelig nogen.... :gruble:


:D
1
'Vi kan ikke løse vores problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem'.. (Albert Einstein)
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf didas » 24. sep 2015, 08:21

Hønsekræmmeren skrev:Jeg undrer mig en del over hvad forskellen egentligt er på 'op ad bakke' vs. 'ned ad bakke'....

- 'det går hurtigt ned ad bakke med gamle Karl-Petter, kan man se!'..... - (så ved vi jo nok hvad vej det går med den gamle starut, ikke..?)

- 'det er godt nok noget op ad bakke med den nye lærling, synes jeg!'.... - (ergo, idioten fatter hat af hva' det hele handler om...!)



Jow, den danske sprog er sgu en mærkelig nogen.... :gruble:


:D


Sproget.dk har svaret :) http://sproget.dk/raad-og-regler/artikler-mv/svarbase/SV00006980
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Persnikedy » 24. sep 2015, 11:21

At der lige var et opkald fra nummer +192 :gruble:
Det må da være et spam opkald. Det har jeg bare ikke fået før
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 24. sep 2015, 14:22

Om det er p-pillerne, der har gjort, at jeg i månedsvis har haft svært ved at finde min sædvanlige gejst og livsglæde og snarere har været irritabel, træt og trist, eller om det handler om kombinationen af min utilfredsstillende jobsituation og sorgen i forhold til mine forældre. Dét er sgu svært at afgøre :gruble: Kunne have været fedt, hvis jeg bare kunne lade være med at tage pillerne. Men den går desværre ikke.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Dime
Indlæg: 838
Tilmeldt: 13. aug 2015, 17:17
Kort karma: 394
Likede indlæg: 1727
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dime » 24. sep 2015, 14:45

Hvorfor nogle af mine 8mm bolte kun er 7.7mm, andre 7.9mm... Der er ingen på 7.8mm... De fleste i pakken er dog de 7.98mm som de skal være, men alligevel lidt underligt...
0

Tilbage til "Generelt"