Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf hthy » 15. maj 2016, 11:28

dgd2007 skrev:
hthy skrev:Jeg er også ældre (65) og har heller aldrig foretrukket appelsinvand. Jeg tror jeg gik direkte fra rød sodavand som lille til grapetonic eller Lemash eller cola. I dag drikker jeg sjældent sodavand, men vil helst have Schweppes Leemon eller hyldeblomstdrik, jeg kan dog godt lide god appelsinjuice.

Da det blev bragt på bane med "ældre", der drak appelsinvand, opfattede jeg det nu også som, at der blev ment lidt ældre endnu.



Det var nu også fordi Lemonella kaldte sig ældre at jeg også gjorde det. Men min mor er 92 og hun drikker heller ikke gerne appelsinvand, og da hun slet ikke drikker øl, har hun faktisk tit et problem, da der ofte ikke er meget andet andet at vælge mellem. Så alle ældre foretrækker ikke appelsinvand, mange gør måske. :)
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2016, 12:53

hthy skrev:Det var nu også fordi Lemonella kaldte sig ældre at jeg også gjorde det. Men min mor er 92 og hun drikker heller ikke gerne appelsinvand, og da hun slet ikke drikker øl, har hun faktisk tit et problem, da der ofte ikke er meget andet andet at vælge mellem. Så alle ældre foretrækker ikke appelsinvand, mange gør måske. :)

Nej, det er klart. Men der er ingen tvivl om, at "sodavandsscenen" har ændret sig dramatisk siden deres generation. Der var ingen, der kværnede 1½ liter amerikansk sodavand hver dag, og hvis man var på restaurant ("restauration") og ikke ville have øl/vin, så var det appelsinvand, citronvand eller dansk vand.

Så det er ikke mærkeligt, hvis det afspejler sig i, hvordan en del af dem stadig vælger sodavand. Mine forældre er (eller ville have været for den enes vedkommende) sidst i 80'erne. Og ingen af dem har været de store sodavandsdrikkere i det hele taget. :)
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9081
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21923

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Purple Haze » 15. maj 2016, 15:01

Nogle af de ting folk skriver herinde.

At man ikke liiiige kikker på hvad man egentlig skrev, inden man kaster sig ud i sårede følelse over at blive modsagt.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 15. maj 2016, 15:34

Studsgaard skrev:Jeg undrer mig over, hvordan den super fantastiske lille plade mini muh chokolade jeg fik som barn, nu smager så mystisk, og over hovedet ikke er sådan som jeg husker ?

Jeg blev så glad tidligere idag, da jeg så der var lavet en mega mini muh, i begrænset mængder, så sådan en skulle jeg da have.
Jeg er så skuffet!

Nogen der ved om det vare er den kæmpe udgave der er fup, eller mine smagsløg mon bare har udviklet sig og "husker anderledes" :gruble:


Jeg synes aldrig, det har smagt godt. Det har efter min mening altid haft en meget discount-agtig smag, så selv som barn var jeg ikke fan. Og jeg kan ellers godt lide billig mælkechokolade som f.eks. de almindelige påskeæg.
Men af samme grund har jeg heller ikke købt det i nyere tid, så jeg ved egentlig ikke, om smagen er ændret. Men det skulle da ikke undre, hvis "de" også har fået ødelagt det ligesom så meget andet slik.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2016, 16:06

sigge skrev:Jeg synes aldrig, det har smagt godt. Det har efter min mening altid haft en meget discount-agtig smag, så selv som barn var jeg ikke fan. Og jeg kan ellers godt lide billig mælkechokolade som f.eks. de almindelige påskeæg.
Men af samme grund har jeg heller ikke købt det i nyere tid, så jeg ved egentlig ikke, om smagen er ændret. Men det skulle da ikke undre, hvis "de" også har fået ødelagt det ligesom så meget andet slik.

Ingenting er som det var ...
Min kone var på udkig efter sin barndom "Pernille" mælkechokolade, og jeg var ude efter nogle små barer med blød nougat og nødder, som kunne holde en sammen i gymnasietiden. Men ingen af delene findes mere :blush2:
0
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 15. maj 2016, 16:16

Min kat har været oppe og vade lidt rundt på computerens tastatur.
Den skrev denne besked til mig: 5p<azzzzzzzzzzzzzzzz

:gruble: Nu undrer jeg mig så over hvad beskeden betyder, og om min kat muligvis synes at jeg er en spas... :gruble:
3
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Elvispop » 15. maj 2016, 16:18

Vejret i dag..
Så beslut dig for om det skal være solskin, så jeg skal trække gardiner for.
Eller gråvejr, så jeg skal trække gardinerne fra.

(Jeg kan jo ikke ha' solsejlet oppe, med de vandmægder0
1
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 15. maj 2016, 17:16

Kommodedyret skrev:Min kat har været oppe og vade lidt rundt på computerens tastatur.
Den skrev denne besked til mig: 5p<azzzzzzzzzzzzzzzz

:gruble: Nu undrer jeg mig så over hvad beskeden betyder, og om min kat muligvis synes at jeg er en spas... :gruble:

Eller muligvis at din azzzz (numse) kunne trænge til the 5p :ad!:

1
...
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pandesteg » 15. maj 2016, 18:12

dgd2007 skrev:
sigge skrev:Jeg synes aldrig, det har smagt godt. Det har efter min mening altid haft en meget discount-agtig smag, så selv som barn var jeg ikke fan. Og jeg kan ellers godt lide billig mælkechokolade som f.eks. de almindelige påskeæg.
Men af samme grund har jeg heller ikke købt det i nyere tid, så jeg ved egentlig ikke, om smagen er ændret. Men det skulle da ikke undre, hvis "de" også har fået ødelagt det ligesom så meget andet slik.

Ingenting er som det var ...
Min kone var på udkig efter sin barndom "Pernille" mælkechokolade, og jeg var ude efter nogle små barer med blød nougat og nødder, som kunne holde en sammen i gymnasietiden. Men ingen af delene findes mere :blush2:


Man kan nu stadig godt få Pernille-chokolade, men om den er den samme som i gamle dage ved jeg ikke. Den anden chokolade du omtaler får mig til at tænke på Ragusa :)
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2016, 20:14

Pandesteg skrev:Man kan nu stadig godt få Pernille-chokolade.

Virkelig? Hvor? Vi hørte ellers senere, at de havde været reintroduceret på et tidspunkt i 00'erne, men nu var holdt op igen(?)

Pandesteg skrev:Den anden chokolade du omtaler får mig til at tænke på Ragusa :)

Ja, nej ... det var nu ikke lige den - men jeg kan da prøve den ved lejlighed :)
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32473

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 16. maj 2016, 19:58

Hvordan man kommer på navnet "Momondo" til en side med flypriser/hotelpriser osv. . :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 16. maj 2016, 19:59

icelady skrev:Hvordan man kommer på navnet "Momondo" til en side med flypriser/hotelpriser osv. . :gruble:


Jeg opfatter det som mo-mondo= mere af verden. :)
4
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf klumphen » 16. maj 2016, 20:45

Afklippet skægs evne til at flyde ovenpå i et toilet?! Man burde jo nærmest bruge det som fyld i redningsveste.
10
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Whoosh » 16. maj 2016, 21:14

klumphen skrev:Afklippet skægs evne til at flyde ovenpå i et toilet?! Man burde jo nærmest bruge det som fyld i redningsveste.

Hold kæft, hvor ulækkert. :lol:
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1696
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3244

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf klumphen » 16. maj 2016, 21:30

Whoosh skrev:
klumphen skrev:Afklippet skægs evne til at flyde ovenpå i et toilet?! Man burde jo nærmest bruge det som fyld i redningsveste.

Hold kæft, hvor ulækkert. :lol:

Ja ja, det siger du nu. Men når du ligger og flyder rundt ude midt på havet, så tror jeg nok du vil sætte pris på at din redningsvest ikke kan synke :D
3

Tilbage til "Generelt"