Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 26. jun 2018, 15:20

Om det egentlig er mit ansvar at rengøre det håndtag på min hoveddør der er ude i opgangen. For hvis det er, så er det pænt ulækkert.
1
...
Brugeravatar
differentdaydifferentperson
Indlæg: 881
Tilmeldt: 27. sep 2016, 19:04
Kort karma: 99
Likede indlæg: 1126

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf differentdaydifferentperson » 26. jun 2018, 15:23

LadyFox skrev:Om det egentlig er mit ansvar at rengøre det håndtag på min hoveddør der er ude i opgangen. For hvis det er, så er det pænt ulækkert.



Hvad er der sket med det? :gruble: :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 26. jun 2018, 15:27

Jeg har vist skrevet det ved en tidligere slutrunde, men jeg undrer mig virkelig over “moden” med at trække fodboldstrømper helt op over knæene. Jeg synes virkelig, det ser fjollet ud, og det er vel næppe, fordi fodboldspillerne fryser med de temperaturer, der er i Rusland lige nu.
1
You can't spell awesome without me.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 26. jun 2018, 15:35

sigge skrev:Jeg har vist skrevet det ved en tidligere slutrunde, men jeg undrer mig virkelig over “moden” med at trække fodboldstrømper helt op over knæene. Jeg synes virkelig, det ser fjollet ud, og det er vel næppe, fordi fodboldspillerne fryser med de temperaturer, der er i Rusland lige nu.


Der er vel heller ikke så stor temperaturforskel om det er over eller under.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 26. jun 2018, 15:53

differentdaydifferentperson skrev:
LadyFox skrev:Om det egentlig er mit ansvar at rengøre det håndtag på min hoveddør der er ude i opgangen. For hvis det er, så er det pænt ulækkert.



Hvad er der sket med det? :gruble: :)

Ikke andet end at hvis det er mit ansvar så er det ikke blevet rengjort i i hvert fald halvandet år. Hvilket jo ikke er så lækkert.
0
...
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24921

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 26. jun 2018, 16:00

Lykke skrev:
sigge skrev:Jeg har vist skrevet det ved en tidligere slutrunde, men jeg undrer mig virkelig over “moden” med at trække fodboldstrømper helt op over knæene. Jeg synes virkelig, det ser fjollet ud, og det er vel næppe, fordi fodboldspillerne fryser med de temperaturer, der er i Rusland lige nu.


Der er vel heller ikke så stor temperaturforskel om det er over eller under.


Næh, det er nok ikke tykke uldstrømper, de spiller i. :D
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 26. jun 2018, 16:01

Lemonella skrev:
LadyFox skrev:
differentdaydifferentperson skrev:
LadyFox skrev:Om det egentlig er mit ansvar at rengøre det håndtag på min hoveddør der er ude i opgangen. For hvis det er, så er det pænt ulækkert.



Hvad er der sket med det? :gruble: :)

Ikke andet end at hvis det er mit ansvar så er det ikke blevet rengjort i i hvert fald halvandet år. Hvilket jo ikke er så lækkert.


Er det døren ind til din lejlighed, så er ansvaret vist dit. Er det døren ind til opgangen, må det være ejendommens ansvar.


Det er døren ind til min lejlighed. :)
Jeg rengører den del der er inde i lejligheden en gang i mellem, men jeg havde bare aldrig tænkt over at der også er en anden side, som NOGEN burde rengøre, før i dag hvor jeg jo undrede mig over om den nogen var mig, eller det firma der vasket trapperne :lol: Men det er så mig kan jeg forstå.
0
...
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 26. jun 2018, 16:05

Lemonella skrev:
LadyFox skrev:
Lemonella skrev:Jeg undrer mig ret meget over den forskel der er, når man retter i et af sine indlæg.
Nogen gange, lige når jeg har postet et indlæg, opdager jeg en fej og skynder mig at rette den og selvom der max. går 10 sekunder, står der alligevel, jeg har rettet indlægget.
Andre gange, opdager jeg først fejlen en 5 minutters tid efter og retter, men så står der ikke noget bagefter om min rettelse.

Der står at det er rettet hvis der i mellemtiden er kommet et indlæg i tråden efter det du har rettet.


Det lyder jo rimeligt nok, men nogen gange, er der jo ikke kommet et indlæg. Som når jeg retter omgående. Eller det er i hvert fald det jeg har lagt mærke til.
Nå, skidt pyt. Måske jeg bare skal finde noget andet at undrer mig over. :-p


Jeg tror, at det afhænger af, om nogen har set dit indlæg endnu.

Hvis ingen har set det = der kommer ikke en 'indlægget er rettet'-besked
Hvis nogen har set det = Bam! 'Indlægget er blevet rettet!'

Men det er selvfølgelig bare en teori :lol:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24476

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 26. jun 2018, 16:37

Lemonella skrev:Jeg undrer mig ret meget over den forskel der er, når man retter i et af sine indlæg.
Nogen gange, lige når jeg har postet et indlæg, opdager jeg en fej og skynder mig at rette den og selvom der max. går 10 sekunder, står der alligevel, jeg har rettet indlægget.
Andre gange, opdager jeg først fejlen en 5 minutters tid efter og retter, men så står der ikke noget bagefter om min rettelse.


Jeg synes at det her er ret sjovt. :blush:
4
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6660
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18861

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 26. jun 2018, 18:57

DEr er regler for hvordan tøjet inkl strømper skal sidde til VM. Man skal fx have blusen bede i bukserne og man må ikke have trøjen omvendt på fx. Er ret sikker på st FET med strømperne også er en regel.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23795
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 26. jun 2018, 23:55

Lemonella skrev:Det lyder jo rimeligt nok, men nogen gange, er der jo ikke kommet et indlæg. Som når jeg retter omgående. Eller det er i hvert fald det jeg har lagt mærke til.
Nå, skidt pyt. Måske jeg bare skal finde noget andet at undrer mig over. :-p

Jeg tror nu, Foxen har ret i at det er spørgsmålet om der er kommet nye indlæg i tråden efter dit, der er afgørende.
Før det kan du rette så tosset du vil, uden at den sladrer. Bagefter noterer den det hver gang. :D
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4636
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 678
Likede indlæg: 21210

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf catnip » 27. jun 2018, 10:58

Hvilken nederdrægtig sadist der nogensinde har fundet på at "pecha kucha" er et alletiders format til præsentationer. 20 slides, som skifter automatisk hver 20. sekund....hvad fucking fanden er det jeg har rodet mig ud i her? Fuck me! :wacko:
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 27. jun 2018, 14:27

Jeg hørte en sang i radioen i dag, hvor en mand sang: "jeg ved ikke, hvorfor du tror, at jeg kan læse dine tanker" (vist nok når dine veninder er der) - er der nogen, som ved, hvad den hedder? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tibbler » 27. jun 2018, 14:50

Jeg undrer mig over formuleringen i denne artikel:

https://ekstrabladet.dk/nationen/majbri ... en/7211877

"Sådan lyder det fra Majbritt, der lige nu er dybt ulykkelig over, at hendes boligselskab Baldersbo vil smide hende ud fordi hun har to hunde. Majbritt - der har været på førtidspension pga af tristhed i mere end 25 år - er nemlig meget afhængig af det samvær hun har med Petit og Pytten. Og hun er så desperat, at hun beder nationen! om hjælp:"

Tristhed? Havde der stået depression, så havde jeg forstået det, men er "tristhed" en diagnose, eller en pensionsgivende tilstand?
5
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 27. jun 2018, 15:04

Tibbler skrev:Jeg undrer mig over formuleringen i denne artikel:

https://ekstrabladet.dk/nationen/majbri ... en/7211877

"Sådan lyder det fra Majbritt, der lige nu er dybt ulykkelig over, at hendes boligselskab Baldersbo vil smide hende ud fordi hun har to hunde. Majbritt - der har været på førtidspension pga af tristhed i mere end 25 år - er nemlig meget afhængig af det samvær hun har med Petit og Pytten. Og hun er så desperat, at hun beder nationen! om hjælp:"

Tristhed? Havde der stået depression, så havde jeg forstået det, men er "tristhed" en diagnose, eller en pensionsgivende tilstand?


Måske kunne man for 25 år siden? Ej, egentlig tror jeg det er skrevet bevidst på den måde, for at vække noget forargelse, det er trods alt Ekstra Bladet...
Jeg undrer mig i øvrigt over, at “artiklen” kun handler om den ekstra hund og slet ikke nævner, at hun åbenbart også holder fugle på altanen og at det sviner så meget, at det tiltrækker skadedyr. Det fremgår af billedet af brevet fra boligselskabet og det er da også sådan rimelig relevant i sammenhængen...
6
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans

Tilbage til "Generelt"