Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 9. feb 2018, 12:50

dykkersild skrev:Ny kollega har haft 3 sygedag med selvdiagnostiseret halsbetændelse og influenza - nu er han retur helt rask uden nogle eftervirkninger. Sorry to say - jeg tror simpelthen ikke på at han har været syg.

Folk tror, de har halsbetændelse, når de har ondt i halsen, og at de har influenza, når de nyser og har det lidt skidt...
Mon ikke bare han har været forkølet. Forstår godt din mistro.
Senest rettet af Planten 9. feb 2018, 18:34, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 9. feb 2018, 14:12

Planten skrev:
dykkersild skrev:Ny kollega har haft 3 sygedag med selvdiagnostiseret halsbetændelse og influenza - nu er han retur helt rask uden nogle eftervirkninger. Sorry to say - jeg tror simpelthen ikke på at han har været syg.

Folk tror, de har halsbetændelse, når de har ondt i halsen, og at de har influenza, når de nyser og har det lidt skidt...
Min ikke bare han har været forkølet. Forstår godt din mistro.

Det er så irriterende når folk skal gøre sig mere syge end de er! Forkølelse og ondt i halsen kan være slemt nok og sagtens være nok til sygemelding, men hold nu op med at kalde det noget værre end det er! Utroligt mange har influenza 7 gange om året åbenbart :rulle:
3
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 9. feb 2018, 14:46

Når man så til gengæld har været syg, så skal folk bare virkelig ikke sige “mon ikke i bare var forkølede?”

Vi var virkelig syge i næsten 3 uger i efteråret, begge nåede 2 forskellige penicillinkure, tror faktisk lægen havde ret.
1
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 9. feb 2018, 16:32

1) hvad Martin Brygman skal lyde som i den der synoptik reklame og 2) at nogen ikke tænkte "hmmm... det lyder pænt nedladende overfor pågældende nationalitiet
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 9. feb 2018, 18:32

Hvorfor lyden på TV3 max er så lav i forhold til de andre kanaler. Har I andre det problem?
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 10. feb 2018, 07:18

Nicolait skrev:Hvorfor lyden på TV3 max er så lav i forhold til de andre kanaler. Har I andre det problem?

Jeg har ikke tænkt over det, men ser den heller ikke tit. Jeg tjekker næste gang.
Den eneste jeg har lagt mærke til mht. det, er BBC World - den skal skrues et par ekstra takker op her.
0
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9555
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26704

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 10. feb 2018, 09:21

Jeg undrer mig over den dame, jeg mødte i dag.
Hun stod og smed brød på et grønt område med legeplads og bænke.
Jeg spurgte hende om hun godt vidste, at hun var i gang med at fodre rotter?
Nej?! Det var da til fuglene...?
Jeg forklarede hende så at en af grundene til Københavns mange rotter, netop var brød og madrester på jorden.
Det var åbenbart helt ny viden for hende.
Og det undrer mig, at man ikke har hørt om det, eller set de plakater, som har hængt rundt omkring med budskabet.

Men nu ved hun det så....selvom jeg dog tror at hun blev sur. :rulle:
5
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14591

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 10. feb 2018, 10:49

Santa skrev:Jeg undrer mig over den dame, jeg mødte i dag.
Hun stod og smed brød på et grønt område med legeplads og bænke.
Jeg spurgte hende om hun godt vidste, at hun var i gang med at fodre rotter?
Nej?! Det var da til fuglene...?
Jeg forklarede hende så at en af grundene til Københavns mange rotter, netop var brød og madrester på jorden.
Det var åbenbart helt ny viden for hende.
Og det undrer mig, at man ikke har hørt om det, eller set de plakater, som har hængt rundt omkring med budskabet.

Men nu ved hun det så....selvom jeg dog tror at hun blev sur. :rulle:


Jeg bad en gang en dame om at stoppe med at fodre fugle i vores gård, både pga rotter og måger ( der var mågefest hver dag klokken solopgang, som vækkede hele bebyggelsen).

Hun svarede også at det kun var til småfuglene, hvorefter jeg prøvede at forklare hende at både rotter og måger var skideligeglade med hvem brødet var tiltænkt. :lol:
17
:ninja:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 10. feb 2018, 12:10

Vira skrev:At det virker som om der for mange kvinder, er gået sport i at vaske hår så sjældent som muligt

Hvordan sport?

Jeg vasker kun hår ved behov, altså når det trænger. Nogle gange er det en gang om ugen, andre gange to hvis det går vildt for sig.

Jeg bliver sindssyg af en alt for vanepræget hverdag hvor alt gøres på rutinen fordi det plejer man. Jeg dur slet ikke til at jeg "skal" vaske hår hver anden dag, vaske tøj hver weekend, skifte sengetøj og gøre rent hver 14. dag osv. Bare noget så åndssvagt som en madplan er jeg for stædig og rebelsk til at følge :lol:
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22340
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52562

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 10. feb 2018, 15:38

icelady skrev:At jeg via bærbar IKKE kan lave opslag på YouSees FB-side. Jeg kan dog godt svare i opslag.


Via mobil kan jeg godt lave opslag på YouSees Fb-side, og også svare.


Det er sgu da underligt :gruble:


Det er vi mange der oplever. Jeg tror det er når man logger på via browser man ikke kan, for jeg kan når jeg logger på via app på min ipad, men ikke når jeg bruger browser på samme ipad.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Zoxa » 10. feb 2018, 15:44

Om Prins Henrik ikke allerede har stillet træskoene nu og hvorfor - i givet fald - de så ikke offentlig gører det? Ellers var der vel ingen grund til at de alle er forsamlet nu.

Og vil de så alligevel sende melodi grand prix på DR i aften? - for hvis ikke, bliver min datter stik tosset :lol2:

Eller er det fordi at dronningen også selv vil se grand prix'et, så det er derfor hun måske venter... - hmmm, meget at spekulere på :gruble:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 10. feb 2018, 19:21

Zoxa skrev:Om Prins Henrik ikke allerede har stillet træskoene nu og hvorfor - i givet fald - de så ikke offentlig gører det? Ellers var der vel ingen grund til at de alle er forsamlet nu.

Og vil de så alligevel sende melodi grand prix på DR i aften? - for hvis ikke, bliver min datter stik tosset :lol2:

Eller er det fordi at dronningen også selv vil se grand prix'et, så det er derfor hun måske venter... - hmmm, meget at spekulere på :gruble:

Synes godt nok dit indlæg er temmelig upassende og respektløst.
6
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 11. feb 2018, 00:04

Hvad dælen YouSee har gang i??

Ville se om jeg kunne ændre kanalvalg...så har jeg pludselig 10 point?? For hvad? :gruble:


(men danskfilmskat koster kun 3 point :D )
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 11. feb 2018, 05:52

icelady skrev:Hvad dælen YouSee har gang i??

Ville se om jeg kunne ændre kanalvalg...så har jeg pludselig 10 point?? For hvad? :gruble:


(men danskfilmskat koster kun 3 point :D )

Vil du gerne se den der dansk filmskat? Så kan jeg give dig en måned gratis...når jeg kommer hjem igen
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 11. feb 2018, 14:55

Alle de spekulationer ang. Prins Henriks sygdomsforløb og aktuelle tilstand.

Manden er døende, måske allerede død, men er det ikke lige meget? Vi skal nok få det at vide når familien er klar til at dele det.

Gør det virkelig den store forskel om den almene dansker får det at vide "nu", om nogle timer eller om nogle dage?

Som pårørende er det frygteligt at vente på at døden indtræffer, uanset om den er længe ventet og velkommen eller ej.

Edit: Og så er det virkelig mærkeligt med dem der tidligere har gjort grin med ham osv., men nu hvor hans tilstand er terminal uha så kan man sagtens forstå at han gerne vil have været konge osv. :rulle:
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"