Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7485
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 17. feb 2017, 14:31

kidkomb skrev:
TheAuthor skrev:
Moxy-lady skrev:Er jehovas vidner danske?


Giver de deres børn gaver 24. december og har de juletræ? ;)

Hehe.

Men bortset fra det, så nej, det er de vist ikke.
De betragter vist sig selv som et folk, uden tilhørsforhold til et land, så jeg tror faktisk ikke de selv mener de er danske (dem i Dk, red.).
Måske Anione ved det?


Det var mere for at gøre opmærksom på at der ikke er nogen der sætter spørgsmålstegn ved jehovas vidners nationalitet. Det er bizart at bygge op omkring nogle præferencer som ikke alle etniske danskere dyrker. Om det er jul, flæskesteg eller flag. Min kæreste er ærke dansk, men holder ikke jul fordi han ikke gider og spiser ikke sovs og kartofler og han har ikke noget forhold til hverken flag eller egen nationalitet. Men ham er der ingen der vil fratage hans nationalitet.
1
My world 12-10-18 :lun:
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 17. feb 2017, 14:58



Hans tankegang er simpelthen så vammel :puke:
1
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 17. feb 2017, 14:58

At der var en A38 i køleskabet ingen vil vedkende sig. Den er 17 dage for gammel.
Den smager helt som den skal.
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. feb 2017, 15:24

Hvad pointen i papirslommetørklæder med mønster der buler op ad er? :gruble:

Det er ret upraktisk, især når mønstret er hårdt/fast, kan jeg hilse og sige :tie:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 17. feb 2017, 16:28

Jeg undrer mig over at jeg lader en kollega påvirke mit humør så meget. Alt ved mit job er perfekt, men jeg overvejer at stoppe bare pga hende. Hvorfor kan jeg ikke bare være ligeglad med hende? Det undrer mig virkelig .,,
0
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14808
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24920

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 17. feb 2017, 16:52

BlueBunny skrev:Jeg undrer mig over at jeg lader en kollega påvirke mit humør så meget. Alt ved mit job er perfekt, men jeg overvejer at stoppe bare pga hende. Hvorfor kan jeg ikke bare være ligeglad med hende? Det undrer mig virkelig .,,


Åh, jeg føler med dig. :kram:

Jeg havde også sådan en kollega engang, og jeg overvejede også mange gange at sige op, selvom jeg ville ende uden job og få karantæne i a-kassen mm. Han strøg mig bare virkelig mod hårene med sin væremåde - uden at være decideret ubehagelig eller ondskabsfuld. Jeg var ikke ked af det, da han blev fyret, inden jeg nåede at gøre alvor af det. Så jeg har desværre ikke nogle gode råd til, hvordan man takler det. Ud over at slippe damp ud på debatten/til venner og familie.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Wizzze » 18. feb 2017, 11:41

Undrer mig over hvorfor tulipaner kniker som de gør? :gruble:
Synes ikke der er andre blomster der har en lyd?
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Skorstenen
Indlæg: 4894
Tilmeldt: 23. maj 2016, 15:58
Kort karma: 552
Likede indlæg: 8821

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skorstenen » 18. feb 2017, 11:46

TAK fordi I undrer jer over noget andet istedet for at flyde over med muslimer-debat her. :)

Jeg undrer mig over, hvorfor vi altid er ved at falde over hinandens ben og tastaturer for at få en tråd til at fylde 3-4 sider omkring muslimere. Opret tråde til det :)
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 18. feb 2017, 12:03

Jeg undrer mig over, at jeg er begyndt at få notifikationer når folk skriver indlæg i tråde jeg har skrevet i. Ikke citater af noget jeg har skrevet. Bare indlæg. Tror altså ikke det er noget jeg selv har bedt om :gruble:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 18. feb 2017, 12:22

Muspel skrev:
Aspargsen skrev:
Muspel skrev:
Aspargsen skrev:
Muspel skrev:
Aspargsen skrev:


Det samme som han altid har tænkt på ?

Selvfølgelig skal man da vide af det stortset er umuligt af finde et åbent supermarked den 24. 25. 26. december
Selvfølgelig skal man da vide af hvis ens barn går i en normal folkeskole så vil barnet føle sig undefor hvis det ikke har fået nogen gaver den 24.
Selvfølgelig skal man da vide nogen om kristendommen for af forstå helligdagene som er hængt op på kristendommen

Der er jo ikke noget ny i det han siger


Men han taler jo ikke om at skulle vide noget om kristne højtider. Fair nok. Det er da oplagte spørgsmål i den der test man skal tage for at blive statsborger.

Men 'fejre' :gruble: hvordan vil man overhovedet tjekke det. Melder du dig til en patrulje, der lige gennemgår alle opgangene i dit nabolag for at tjekke om juletræet nu er der, anden på bordet og en stiv onkel i hjørnet. Og er det nok at have juletræ- eller skal der danses? Hvor mange salmer er ok? Og må man nøjes med de tre første vers og så det sidste?

Jeg tænker egentligt, at hvis nu jeg kan koncentrere mig om at holde jul selv- så synes jeg det er fantastisk, at der står en muslimsk dansker klar på skadestuen, når min faster bliver indlagt med maveproblemer på grund af for meget grønlangkål. Works for me. :jule:


det med af de skal fejre er kun noget der står i overskriften for af få dig til af klikke på nyheden
og af man markerer de kristne højtider, virker da som en meget naturlig ting når nu man har valgt slå sig ned i et kristent land
så som af man give sit barn en gave den 24. så det ikke efter juleferien sidder som det eneste barn i klassen som ikke har fået en gave


Ok, fair nok. Så markere. Men det ændrer ikke min argumentation. Hvordan vil du tjekke det som stat?

Og gælder der alle trosretninger - også jøder, Jehovas vidner og andre, der har boet i Danmark i mange 100 år?


Jeg er ikke stat
Det er dig der vil tjekke det ikke mig
Det gælder kun Muslimer




Hvorfor skal muslimer overholde andre regler for at få liv at kalde sig danske end andre?

http://www.bt.dk/politik/naser-khader-g ... -tilstande
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Undtagelsen
Indlæg: 2244
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4592

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Undtagelsen » 18. feb 2017, 12:29

Wizzze skrev:Undrer mig over hvorfor tulipaner kniker som de gør? :gruble:
Synes ikke der er andre blomster der har en lyd?


Den sprøde lyd er noget af det allerbedste ved tulipaner :D
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. feb 2017, 12:31

Flora skrev:Jeg undrer mig over, at jeg er begyndt at få notifikationer når folk skriver indlæg i tråde jeg har skrevet i. Ikke citater af noget jeg har skrevet. Bare indlæg. Tror altså ikke det er noget jeg selv har bedt om :gruble:

Det er vist en indstilling, om man automatisk "overvåger" tråde, man har skrevet i.
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 18. feb 2017, 13:08

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Jeg undrer mig over, at jeg er begyndt at få notifikationer når folk skriver indlæg i tråde jeg har skrevet i. Ikke citater af noget jeg har skrevet. Bare indlæg. Tror altså ikke det er noget jeg selv har bedt om :gruble:

Det er vist en indstilling, om man automatisk "overvåger" tråde, man har skrevet i.


Jeg kan kun se dette :gruble:

Beskeder.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. feb 2017, 13:17

Flora skrev:Jeg kan kun se dette :gruble:

Hmm ... det var måske på "den gamle", at man kunne vælge, om man automatisk overvågede tråde, man havde skrevet i :gruble:
Men hvis du ikke vil have det, kan du så ikke slå notifikation fra i Nr. 3: "Ved nyt indlæg i et emne du overvåger"?
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14724
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19076

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 18. feb 2017, 13:30

dgd2007 skrev:
Flora skrev:Jeg kan kun se dette :gruble:

Hmm ... det var måske på "den gamle", at man kunne vælge, om man automatisk overvågede tråde, man havde skrevet i :gruble:
Men hvis du ikke vil have det, kan du så ikke slå notifikation fra i Nr. 3: "Ved nyt indlæg i et emne du overvåger"?


Jo, det kunne jeg selvfølgelig gøre. Så kan jeg jo så bare ikke overvåge noget med vilje og få besked. Men det er nu også begrænset hvor meget jeg bruger den funktion, så det går nok :D
0

Tilbage til "Generelt"