Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 18. okt 2017, 04:17

Hvor tiden er blevet af, der er lige gået 4 år... og jeg ved ikke helt hvor de er blevet af.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25739

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 18. okt 2017, 04:38

At journalisten mener, at det er nødvendigt at oversætte (sent, red)

Unavngivet.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
5
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 18. okt 2017, 04:42

Lisma skrev:Det er i en chatbesked, men den forsvinder ligesom ikke... Ikke hos mig i hvert fald. Jeg har glemt at sætte timer på det. Men jeg fatter virkelig heller ikke en bjælde af det.


Hvis du går ind i chatten og holder fingeren nede på billedet, så kan man komme til at "gemme" billedet, så det ikke forsvinder i chatten. Hvis man holder fingeren nede på billedet igen, så kan der komme til at stå "ikke gemt", og så skulle det gerne forsvinde.

Jeg ved dog ikke, om det er det, der er sket hos dig :)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 18. okt 2017, 04:43

LadyFox skrev:
Mangoness skrev:
LadyFox skrev:Men... jeg bor på 48 kvm, og har aldrig mit service med ud af hjemme, hvordan kan halvdelen af mine teskeer så mangle... det giver inden mening :forvirret:


Der er kun en forklaring: Nisser! De samler bestik ind, så de er klar, når du sætter risengrød op på loftet! :-D

..eller teske-spisende/samlende katte og/eller fugle som hopper ind ad vinduet :genert:

Dvs. Når julen er ovre bliver jeg nødt til at spise med fingrende?


Ja, de skal jo gemmes til næste år. Man kan da ikke forvente af nisser, at de skal stjæle teskeer hvert år :naughty:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 05:11

Delfin skrev:At journalisten mener, at det er nødvendigt at oversætte (sent, red)

Unavngivet.png

Ha-ha, men du er jo også selv ved at være i den fuldmodne alder ... men man bliver faktisk overrasket over, hvor mange af de gamle ord, næste generation ikke kender. Jeg kan lige komme i tanke om sådan nogle udtryk som "hvad der er fat" og "fager", som jeg opdagede, at de unge mennesker ikke havde nogen anelse om, hvad betød.

Måske har det noget at gøre med, at man gik over til at læse mere nyere ting i skolen og ikke så meget af det gamle. Et ord som "silde" kender jeg da kun derfra. Jeg har aldrig hørt nogen sige eller skrive det i nutiden. Så måske er det nødvendigt(?) :gruble:
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Slettet bruger » 18. okt 2017, 05:31

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:At journalisten mener, at det er nødvendigt at oversætte (sent, red)

Unavngivet.png

Ha-ha, men du er jo også selv ved at være i den fuldmodne alder ... men man bliver faktisk overrasket over, hvor mange af de gamle ord, næste generation ikke kender. Jeg kan lige komme i tanke om sådan nogle udtryk som "hvad der er fat" og "fager", som jeg opdagede, at de unge mennesker ikke havde nogen anelse om, hvad betød.

Måske har det noget at gøre med, at man gik over til at læse mere nyere ting i skolen og ikke så meget af det gamle. Et ord som "silde" kender jeg da kun derfra. Jeg har aldrig hørt nogen sige eller skrive det i nutiden. Så måske er det nødvendigt(?) :gruble:


Jeg kender vendingen "årle og silde", som jeg egentlig troede var den faste vending, og som jeg indimellem selv bruger lidt spøgefuldt, jeg tror den er ret almindelig blandt ældre jyder. Jeg studsede over vendingen "tidligt og silde" da jeg læste den på eb.dk, jeg ville forvente enten "tidligt og sent" eller "årle og silde". Men Google siger at "tidligt og silde" også er ret almindeligt.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 18. okt 2017, 05:41

abcd skrev:Jeg kender vendingen "årle og silde", som jeg egentlig troede var den faste vending, og som jeg indimellem selv bruger lidt spøgefuldt, jeg tror den er ret almindelig blandt ældre jyder. Jeg studsede over vendingen "tidligt og silde" da jeg læste den på eb.dk, jeg ville forvente enten "tidligt og sent" eller "årle og silde". Men Google siger at "tidligt og silde" også er ret almindeligt.

Jeg tror også, der jeg bedst husker det fra, var en sang, hvor der indgik "... årle så og silde".
Ej, jeg er også stødt på det andre steder, men jeg husker særligt den linje, fordi vi også fik forklaret, at "så og" i denne forbindelse betød "således også" ;)
0
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fillie » 18. okt 2017, 05:48

dgd2007 skrev:
abcd skrev:Jeg kender vendingen "årle og silde", som jeg egentlig troede var den faste vending, og som jeg indimellem selv bruger lidt spøgefuldt, jeg tror den er ret almindelig blandt ældre jyder. Jeg studsede over vendingen "tidligt og silde" da jeg læste den på eb.dk, jeg ville forvente enten "tidligt og sent" eller "årle og silde". Men Google siger at "tidligt og silde" også er ret almindeligt.

Jeg tror også, der jeg bedst husker det fra, var en sang, hvor der indgik "... årle så og silde".
Ej, jeg er også stødt på det andre steder, men jeg husker særligt den linje, fordi vi også fik forklaret, at "så og" i denne forbindelse betød "således også" ;)


I de små klasser sang vi “På Samsø var en pige”, hvor en del af teksten lyder “nu er det for silde, her skal være gilde, jeg skal ha’ en lille, o, det var en skam”.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2575
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. okt 2017, 10:24

At jeg ikke har hørt noget fra et job jeg søgte, hvor fristen var d. 8.
Jeg forventer selvfølgelig ikke et positivt svar nu. Men det er et stort selskab, så jeg forventer da at de har en helt fast rekrutteringsproces, der også indeholder afslag til de fravalgte.
0
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 18. okt 2017, 16:33

NejJegErIkkeAsiat skrev:At jeg ikke har hørt noget fra et job jeg søgte, hvor fristen var d. 8.
Jeg forventer selvfølgelig ikke et positivt svar nu. Men det er et stort selskab, så jeg forventer da at de har en helt fast rekrutteringsproces, der også indeholder afslag til de fravalgte.

Når det kun er 10 dage siden fristen, så ville jeg ikke begynde at undre mig over manglende afslag endnu. Det er i hvert fald min erfaring, at der snildt kan gå en måneds tid.
1
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Undtagelsen » 18. okt 2017, 17:42

LadyFox skrev:Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:


Under/mellem hynderne i din sofa eller lænestol.
0
Brugeravatar
NejJegErIkkeAsiat
Indlæg: 2575
Tilmeldt: 11. maj 2016, 10:08
Kort karma: 351
Geografisk sted: Hafnia
Likede indlæg: 7614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf NejJegErIkkeAsiat » 18. okt 2017, 17:42

Lucia skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:At jeg ikke har hørt noget fra et job jeg søgte, hvor fristen var d. 8.
Jeg forventer selvfølgelig ikke et positivt svar nu. Men det er et stort selskab, så jeg forventer da at de har en helt fast rekrutteringsproces, der også indeholder afslag til de fravalgte.

Når det kun er 10 dage siden fristen, så ville jeg ikke begynde at undre mig over manglende afslag endnu. Det er i hvert fald min erfaring, at der snildt kan gå en måneds tid.


Ok. Jeg tænkte bare at vi selv på min arbejdsplads giver besked senest en uge efter udløb, så derfor troede jeg det var normalt.
Jeg fik så faktisk det forventede afslag i dag.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 18. okt 2017, 17:52

Undtagelsen skrev:
LadyFox skrev:Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:


Under/mellem hynderne i din sofa eller lænestol.

Umildbart nej. De er virkelig helt væk. :/
0
...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 18. okt 2017, 18:00

LadyFox skrev:
Undtagelsen skrev:
LadyFox skrev:Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:


Under/mellem hynderne i din sofa eller lænestol.

Umildbart nej. De er virkelig helt væk. :/

... med fare for at lyde juleglad... så er det nisserne, du har glemt at give dem mad, så de har sørget for du ikke kan få kage :-)
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 18. okt 2017, 18:01

cola skrev:
LadyFox skrev:
Undtagelsen skrev:
LadyFox skrev:Hvor alle mine teskeer er blevet af? :gruble:


Under/mellem hynderne i din sofa eller lænestol.

Umildbart nej. De er virkelig helt væk. :/

... med fare for at lyde juleglad... så er det nisserne, du har glemt at give dem mad, så de har sørget for du ikke kan få kage :-)

Jeg har intet loft, jeg kan ikke give dem mad. :'( det bliver en lang jul.
0
...

Tilbage til "Generelt"