Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 8. aug 2018, 07:05

Dirtylittledevil skrev:Hvorfor nogen reagerer på andres skriverier om vejret, som om de tror der findes en stor vejrvægtskål hvor alle disse ord kan veje for og imod om vejret vil skifte.

Haha - enig. :D

"Nå, alle I sommerelskere - jeg håber I er glade. Nu døde min prydhave pga. tørken. Men uuuha, I er ligeglade. I vil bare have sommer, så skide være med hvad tørken gør"

"Vi har haft den bedste sommer ever! Og nu bliver det kun 21 grader. Så fik I da noget ud af jeres evindelige brok".
2
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 8. aug 2018, 09:22

Ado skrev:
Dirtylittledevil skrev:Hvorfor nogen reagerer på andres skriverier om vejret, som om de tror der findes en stor vejrvægtskål hvor alle disse ord kan veje for og imod om vejret vil skifte.

Haha - enig. :D

"Nå, alle I sommerelskere - jeg håber I er glade. Nu døde min prydhave pga. tørken. Men uuuha, I er ligeglade. I vil bare have sommer, så skide være med hvad tørken gør"

"Vi har haft den bedste sommer ever! Og nu bliver det kun 21 grader. Så fik I da noget ud af jeres evindelige brok".


Så i siger at der ikke er noget sted jeg kan gå hen hvis jeg gerne vil argumentere for jeg har fortjent have-fest-vejr på min 30 års, når nu jeg har brugt langt størstedelen af mine fødselsdage på regn og gråvejr? :whine:
2
...
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 8. aug 2018, 10:19

Jeg undrer mig, som mange andre, over vejret. Der blev lovet stegende hede i dag, så jeg har holdt barnet hjemme fra DP (alle burde have varmefri).
Og hvordan er vejret så? Overskyet, vind og lidt regn :skeptisk:

Men så kan jeg da få købt ind, uden at blive stegt levende :banan:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 8. aug 2018, 13:11

Hvad folk tror en hvalp må spise... altså jeg ved fx godt at en hvalp er en kødspiser og at det de ville få i det vilde er kød, men ... åbenbart mener folk at de ikke spiser kød herinde, eller også har jeg misforstået alle dem der mener at, det mest logiske at sige til en med mit spørgsmål er "det ligger i den køledisk" især når jeg går i slagterafd. og det ikke ligger der.
0
Pityt
Indlæg: 2610
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 8. aug 2018, 15:29

At mit ekstraværelse (aka roderummet der burde være et gæsteværelse) lugter lidt af klor :gruble: Der er ingen kemikalier derinde.
0
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 8. aug 2018, 17:25

cola skrev:Hvad folk tror en hvalp må spise... altså jeg ved fx godt at en hvalp er en kødspiser og at det de ville få i det vilde er kød, men ... åbenbart mener folk at de ikke spiser kød herinde, eller også har jeg misforstået alle dem der mener at, det mest logiske at sige til en med mit spørgsmål er "det ligger i den køledisk" især når jeg går i slagterafd. og det ikke ligger der.


Jeg har ikke hund og har aldrig haft det, og jeg omgås ikke hunde til hverdag, så derfor har jeg heller ikke gjort mig de store tanker om deres kost. Hvis jeg arbejdede i Bilka, og du kom hen og spurgte mig ordret “har I noget kød, en hvalp kan spise?”, ville jeg da ikke ane, hvad jeg skulle svare på det. Den måde, spørgsmålet er formuleret på, indikerer for mig, at hvalpe ikke kan spise alle slags kød, så du forventer, at medarbejderen skal vide, hvilke særlige slags kød, en hvalp må spise, og vise dig dem. Altså Bilka er jo ikke en dyrehandel, hvor de er eksperter i kost til forskellige dyr. Den medarbejder, du traf i slagterafdelingen, var i bedste fald slagter, men mere sandsynligt en tilfældig ungarbejder, så det er måske lidt meget at forvente, vedkommende ved noget om hvalpekost.

Havde du nu i stedet spurgt efter specifikke typer/udskæringer af kød, som DU som hundeejer ved, at hvalpen må få, var du nok kommet meget længere.

I øvrigt mener jeg, at medarbejderen i stedet fir bare at sige nej, kunne have været lidt mere serviceminded og spurgt ind til, hvilke typer kød, du mente.
19
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 8. aug 2018, 18:39

Altså ungarbejderne ved ikke engang hvad en aubergine er :lol: De kan nok ikke rådgive om hvalpekost.
8
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 8. aug 2018, 19:39

Jeg troede de fik hundemad :lol:
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14723
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19075

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 8. aug 2018, 21:49

LadyFox skrev:
Ado skrev:
Dirtylittledevil skrev:Hvorfor nogen reagerer på andres skriverier om vejret, som om de tror der findes en stor vejrvægtskål hvor alle disse ord kan veje for og imod om vejret vil skifte.

Haha - enig. :D

"Nå, alle I sommerelskere - jeg håber I er glade. Nu døde min prydhave pga. tørken. Men uuuha, I er ligeglade. I vil bare have sommer, så skide være med hvad tørken gør"

"Vi har haft den bedste sommer ever! Og nu bliver det kun 21 grader. Så fik I da noget ud af jeres evindelige brok".


Så i siger at der ikke er noget sted jeg kan gå hen hvis jeg gerne vil argumentere for jeg har fortjent have-fest-vejr på min 30 års, når nu jeg har brugt langt størstedelen af mine fødselsdage på regn og gråvejr? :whine:


Du kan altid prøve at spørge en mariehøne. De plejer at være glade for at hjælpe med den slags :afro:
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 9. aug 2018, 05:20

Jeg kan se at mange ikke helt ved og sikkert undrer sig over hvad man må give en hvalp. Jeg kan så svare, alt slags kød fra 4 benede dyr der ikke er behandlet med noget (marinade osv), den må få marvben fra køer og kan du få det fra et rådyr eller lign, er det endnu bedre, men absolut ikke fra grise. fjerkræ er kun kogt.

Jeg undrer mig over hvor jeg kan finde marvben henne, for det plejer de at have i diverse butikker, men det er de åbenbart holdt op med.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 9. aug 2018, 06:26

Flora skrev:
LadyFox skrev:
Så i siger at der ikke er noget sted jeg kan gå hen hvis jeg gerne vil argumentere for jeg har fortjent have-fest-vejr på min 30 års, når nu jeg har brugt langt størstedelen af mine fødselsdage på regn og gråvejr? :whine:


Du kan altid prøve at spørge en mariehøne. De plejer at være glade for at hjælpe med den slags :afro:


Sidst jeg prøvede den vej, var mariehønerne så lade af varme, at de ikke orkede at flyve (op til Vorherre og be' om godt (køligere) vejr i morgen). De landede bare på jorden igen, når jeg pustede dem af min finger.
2
You can't spell awesome without me.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 9. aug 2018, 07:40

Lemonella skrev:
cola skrev:Jeg kan se at mange ikke helt ved og sikkert undrer sig over hvad man må give en hvalp. Jeg kan så svare, alt slags kød fra 4 benede dyr der ikke er behandlet med noget (marinade osv), den må få marvben fra køer og kan du få det fra et rådyr eller lign, er det endnu bedre, men absolut ikke fra grise. fjerkræ er kun kogt.

Jeg undrer mig over hvor jeg kan finde marvben henne, for det plejer de at have i diverse butikker, men det er de åbenbart holdt op med.


Prøv en rigtig slagter. “Min” slagter sælger masser af marvben til hunde.

Jeg har lidt svært ved at finde en slagter, de er en uddøende race, i hvert fald i mit område, jeg ved der ligger en i Århus, kan dog ikke huske vejen til den, og den er helt sikkert ikke billig, godt kød, men ikke billig.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24916

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 9. aug 2018, 07:46

cola skrev:
Lemonella skrev:
cola skrev:Jeg kan se at mange ikke helt ved og sikkert undrer sig over hvad man må give en hvalp. Jeg kan så svare, alt slags kød fra 4 benede dyr der ikke er behandlet med noget (marinade osv), den må få marvben fra køer og kan du få det fra et rådyr eller lign, er det endnu bedre, men absolut ikke fra grise. fjerkræ er kun kogt.

Jeg undrer mig over hvor jeg kan finde marvben henne, for det plejer de at have i diverse butikker, men det er de åbenbart holdt op med.


Prøv en rigtig slagter. “Min” slagter sælger masser af marvben til hunde.

Jeg har lidt svært ved at finde en slagter, de er en uddøende race, i hvert fald i mit område, jeg ved der ligger en i Århus, kan dog ikke huske vejen til den, og den er helt sikkert ikke billig, godt kød, men ikke billig.


Der er en slagter i Allingåbro, hvis det er nærmere dig:

https://da-dk.facebook.com/SlagterDrachmann/
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24634
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36807

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 9. aug 2018, 08:29

cola skrev:
Lemonella skrev:
cola skrev:Jeg kan se at mange ikke helt ved og sikkert undrer sig over hvad man må give en hvalp. Jeg kan så svare, alt slags kød fra 4 benede dyr der ikke er behandlet med noget (marinade osv), den må få marvben fra køer og kan du få det fra et rådyr eller lign, er det endnu bedre, men absolut ikke fra grise. fjerkræ er kun kogt.

Jeg undrer mig over hvor jeg kan finde marvben henne, for det plejer de at have i diverse butikker, men det er de åbenbart holdt op med.


Prøv en rigtig slagter. “Min” slagter sælger masser af marvben til hunde.

Jeg har lidt svært ved at finde en slagter, de er en uddøende race, i hvert fald i mit område, jeg ved der ligger en i Århus, kan dog ikke huske vejen til den, og den er helt sikkert ikke billig, godt kød, men ikke billig.

Prøv at henvende dig direkte ved slagterdisken i Bilka, spørg evt efter slagtermesteren. Og så hør ham om de har/kan skaffe kødben/marvben til din hvalp. Dem der går ude i butikken ved ikke nødvendigvis ret meget - hvad du så også fandt ud af :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 9. aug 2018, 08:48

Daine skrev:
cola skrev:
Lemonella skrev:
cola skrev:Jeg kan se at mange ikke helt ved og sikkert undrer sig over hvad man må give en hvalp. Jeg kan så svare, alt slags kød fra 4 benede dyr der ikke er behandlet med noget (marinade osv), den må få marvben fra køer og kan du få det fra et rådyr eller lign, er det endnu bedre, men absolut ikke fra grise. fjerkræ er kun kogt.

Jeg undrer mig over hvor jeg kan finde marvben henne, for det plejer de at have i diverse butikker, men det er de åbenbart holdt op med.


Prøv en rigtig slagter. “Min” slagter sælger masser af marvben til hunde.

Jeg har lidt svært ved at finde en slagter, de er en uddøende race, i hvert fald i mit område, jeg ved der ligger en i Århus, kan dog ikke huske vejen til den, og den er helt sikkert ikke billig, godt kød, men ikke billig.

Prøv at henvende dig direkte ved slagterdisken i Bilka, spørg evt efter slagtermesteren. Og så hør ham om de har/kan skaffe kødben/marvben til din hvalp. Dem der går ude i butikken ved ikke nødvendigvis ret meget - hvad du så også fandt ud af :)

Det var slagtermesteren jeg snakkede med.
0

Tilbage til "Generelt"