Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 19. jul 2019, 19:37

Mangoness skrev:
2SHY skrev:
Mangoness skrev:Var der ikke en fra debatten, som sagde, at hun var voice actor? For det job kunne jeg da godt tænke mig at høre noget mere om :-D

Det har muligvis været mig :) I hvert fald er det noget jeg laver ved siden af mit normale arbejde


Uh, hvordan får man lige sådan et arbejde, og hvem arbejder man f.eks. for? :-D

Jeg har en forestilling om, at det er meget freelance arbejde fra udlandet :genert:

De projekter jeg er med i er udelukkende passion projects fordi de er nystartede og der derfor ikke er nok indtjening på nuværende tidspunkt men på sigt vil det forhåbentlig komme. I mellemtiden får jeg noget mere erfaring så jeg står stærkere ift de betalte jobs

Men det er meget forskelligt både hvad man laver, hvem man arbejder for og hvad man får for det. Jeg gør indtil videre primært i audio drama podcasts men der er opgaver der spænder fra alt fra dubbing, reklame speaks, indlæsning af lydbøger, computer spil og speaks til apps... det er kun fantasien der sætter grænser

Der findes bureauer hvor man kan få opgaver fra og jeg forestiller mig at det nok er bedre betalt end de steder jeg kigger. En veninde har en profil på en side der hedder Fiverr der bl.a. har VA opgaver man kan byde ind på. Men der er altså en del fetish opgaver som man skal gøre op med sig selv om man har lyst til at indtale eller ej :tie:

Men altså... pt samler jeg erfaring nok til at få optaget en professionel demo som kan blive sendt afsted til nogle bureauer både her i landet og i udlandet. Fingers crossed :)
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 20. jul 2019, 10:24

2SHY skrev:
Mangoness skrev:
2SHY skrev:
Mangoness skrev:Var der ikke en fra debatten, som sagde, at hun var voice actor? For det job kunne jeg da godt tænke mig at høre noget mere om :-D

Det har muligvis været mig :) I hvert fald er det noget jeg laver ved siden af mit normale arbejde


Uh, hvordan får man lige sådan et arbejde, og hvem arbejder man f.eks. for? :-D

Jeg har en forestilling om, at det er meget freelance arbejde fra udlandet :genert:

De projekter jeg er med i er udelukkende passion projects fordi de er nystartede og der derfor ikke er nok indtjening på nuværende tidspunkt men på sigt vil det forhåbentlig komme. I mellemtiden får jeg noget mere erfaring så jeg står stærkere ift de betalte jobs

Men det er meget forskelligt både hvad man laver, hvem man arbejder for og hvad man får for det. Jeg gør indtil videre primært i audio drama podcasts men der er opgaver der spænder fra alt fra dubbing, reklame speaks, indlæsning af lydbøger, computer spil og speaks til apps... det er kun fantasien der sætter grænser

Der findes bureauer hvor man kan få opgaver fra og jeg forestiller mig at det nok er bedre betalt end de steder jeg kigger. En veninde har en profil på en side der hedder Fiverr der bl.a. har VA opgaver man kan byde ind på. Men der er altså en del fetish opgaver som man skal gøre op med sig selv om man har lyst til at indtale eller ej :tie:

Men altså... pt samler jeg erfaring nok til at få optaget en professionel demo som kan blive sendt afsted til nogle bureauer både her i landet og i udlandet. Fingers crossed :)

Det slog mig lige at jeg ikke fik svaret på hvordan man får sådan et arbejde :lol: Eller måske mere hvordan man kommer i gang

Personligt startede jeg ved at jeg så et casting call (en form for job opslag) for en podcast jeg hører. Og egentlig var det ikke planen at jeg havde tænkt det var noget jeg skulle fortsætte med men mere en “gør noget du finder grænseoverskridende” og glem alt om det bagefter. Men jeg fik rigtig meget konstruktiv feedback og fik at vide jeg ville være god til det hvis jeg gerne ville.

Så jeg har ellers holdt øje med casting calls på forskellige hjemmesider, discord servers, Facebook og primært Twitter. Så jeg finder casting calls, jeg synes er interessante, optager auditions, sender afsted og krydser fingre alt imens jeg forsøger at glemme den, fordi man ellers bliver bims af at tjekke sin e-mail

Man kan også selv være opsøgende ved at kontakte dem der er creators og spørge til om de mangler en VA i deres projekt på et senere tidspunkt og det giver også af og til pote. Og så ellers være på god fod med de projekter (podcasts i mit tilfælde), som jeg er interesseret i. Det har jeg haft lidt held med i hvert fald

Man kan også være heldig at blive kontaktet for at høre om man er interesseret i et projekt fordi folk kender dig fra noget andet eller har arbejdet med dig før. Det er sket et par gange for mig og det er super fedt :)

Alternativt kan man starte sin egen podcast sådan som jeg og 5 andre kvinder gjorde. Det er et KÆMPE arbejde og pisse hårdt men kan bestemt være det hele værd
Senest rettet af 2SHY 20. jul 2019, 11:39, rettet i alt 1 gang.
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 20. jul 2019, 10:49

Folk, der oprigtigt ikke tror på, at månelandingen fandt sted for 50 år siden. De er omtrent lige så dumme, som dem der tror jorden er flad.
8
Donna Martin Graduates!
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 20. jul 2019, 12:18

Hvorfor ældre mennesker på Facebook er så vilde med den der monokel-emoji.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5556

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Luffegås » 20. jul 2019, 12:21

Jeg sidder på en lokal gruppe fo rne af de der loppe-butikker, hvor folk gør vild reklame for deres stand. Folk efterspørger ting, og andre lægger et billede op og skriver "er folk intreresserede?? For så lægger jeg den der ud!", og andre sidder og aftaler minuttal for hvornår de kan købe ting. Hallo man, butikken tager 15% i kommision!! Hvorfor i alverden klare man den ikke bare over mobilepay og i privaten?

Så det lige om en børnebog. Køber vil give 25 kr. sælger skrev "nej, for der er også kommision, så vi siger 35!" :nerve:
2
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Aviva
Indlæg: 1772
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aviva » 20. jul 2019, 13:30

Om jeg er blevet kræsen, eller om de film jeg senest har droppet bare er for dårlige..

Bla: -the little drummer girl - serie
The mule - med Clint Eastwood
Kursk

Gad ikke se mere efter jeg havde sat dem på pause, pga enten tissepause eller hente snacks i køkkenet
0
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Death_By_Chocolate
Indlæg: 56
Tilmeldt: 14. jul 2019, 15:20
Kort karma: 4
Likede indlæg: 137

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Death_By_Chocolate » 20. jul 2019, 14:12

Synes jeg ser flere og flere skrive “hin” i stedet for “hun”.
Hvad går det ud på?
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 20. jul 2019, 14:52

Al neglelakken er gået af min ene tå? Og ja, de andre tæer trænger til at få en ny omgang, men jeg har ikke udstyret med i rygsækken på ferie :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9549
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26698

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 20. jul 2019, 15:39

Mani skrev:Al neglelakken er gået af min ene tå? Og ja, de andre tæer trænger til at få en ny omgang, men jeg har ikke udstyret med i rygsækken på ferie :)

Hvis der har været noget olie eller fedt (fx sæberester, creme) på neglen, så kan lakken ikke rigtig binde sig til neglen og skaller nemt af. Kan det være derfor?
1
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Death_By_Chocolate
Indlæg: 56
Tilmeldt: 14. jul 2019, 15:20
Kort karma: 4
Likede indlæg: 137

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Death_By_Chocolate » 20. jul 2019, 15:42

Marott skrev:
Death_By_Chocolate skrev:Synes jeg ser flere og flere skrive “hin” i stedet for “hun”.
Hvad går det ud på?



Fede fungre på tastatiret. I og U er luge ved suden af hunanden.





:D

U det ene tulfælde er det bevudst. Det skriver hun altud :-D
1
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 20. jul 2019, 16:44

Santa skrev:
Mani skrev:Al neglelakken er gået af min ene tå? Og ja, de andre tæer trænger til at få en ny omgang, men jeg har ikke udstyret med i rygsækken på ferie :)

Hvis der har været noget olie eller fedt (fx sæberester, creme) på neglen, så kan lakken ikke rigtig binde sig til neglen og skaller nemt af. Kan det være derfor?

Måske :gruble: Men det er 2 uger siden jeg lakerede dem, så burde det ikke være sket før, så?

Anyway - jeg må rende rundt med en ‘bar’ negl resten af turen :genert:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf englishchannel » 20. jul 2019, 23:25

At min autocorrect på Samsung ofte (som i virkelig ofte) ændrer eksisterende og korrekt stavede ord til ord, der ikke findes. Når jeg eksempelvis skriver "festkjole" ændrer den det til "fesrkjole". Andre ord ændrer den til noget, der ikke engang lyder som et ord, f.eks. kan "postkasse" blive til "puogrndjse" eller lignende.

Jeg er normalt relativt god til IT, men det her kan jeg simpelthen ikke finde nogen som helst rationel forklaring på :gruble:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyPaww » 21. jul 2019, 06:03

englishchannel skrev:At min autocorrect på Samsung ofte (som i virkelig ofte) ændrer eksisterende og korrekt stavede ord til ord, der ikke findes. Når jeg eksempelvis skriver "festkjole" ændrer den det til "fesrkjole". Andre ord ændrer den til noget, der ikke engang lyder som et ord, f.eks. kan "postkasse" blive til "puogrndjse" eller lignende.

Jeg er normalt relativt god til IT, men det her kan jeg simpelthen ikke finde nogen som helst rationel forklaring på :gruble:

Er det ikke fordi du engang har tastet forkert, og den så har gemt ordet i ordbogen?
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 129
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8583

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 21. jul 2019, 07:49

HappyPaww skrev:
englishchannel skrev:At min autocorrect på Samsung ofte (som i virkelig ofte) ændrer eksisterende og korrekt stavede ord til ord, der ikke findes. Når jeg eksempelvis skriver "festkjole" ændrer den det til "fesrkjole". Andre ord ændrer den til noget, der ikke engang lyder som et ord, f.eks. kan "postkasse" blive til "puogrndjse" eller lignende.

Jeg er normalt relativt god til IT, men det her kan jeg simpelthen ikke finde nogen som helst rationel forklaring på :gruble:

Er det ikke fordi du engang har tastet forkert, og den så har gemt ordet i ordbogen?


Jo.
Samsungs autocorrect er simpelthen elendig hvad det angår. Et forkert stavet ord bliver puttet i ordbogen med forrang for det rigtigt stavede.
Man kan godt rette det enkeltvist per ord, men min løsning er at slette hele brugerordbogen ind imellem.
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 21. jul 2019, 09:09

Raenil skrev:
HappyPaww skrev:
englishchannel skrev:At min autocorrect på Samsung ofte (som i virkelig ofte) ændrer eksisterende og korrekt stavede ord til ord, der ikke findes. Når jeg eksempelvis skriver "festkjole" ændrer den det til "fesrkjole". Andre ord ændrer den til noget, der ikke engang lyder som et ord, f.eks. kan "postkasse" blive til "puogrndjse" eller lignende.

Jeg er normalt relativt god til IT, men det her kan jeg simpelthen ikke finde nogen som helst rationel forklaring på :gruble:

Er det ikke fordi du engang har tastet forkert, og den så har gemt ordet i ordbogen?


Jo.
Samsungs autocorrect er simpelthen elendig hvad det angår. Et forkert stavet ord bliver puttet i ordbogen med forrang for det rigtigt stavede.
Man kan godt rette det enkeltvist per ord, men min løsning er at slette hele brugerordbogen ind imellem.


Man kan da bare slette det enkelte ord?

Det er egentlig sjovt, for jeg hader Iphones ordbog af et godt hjerte, hvorimod jeg synes samsungs er ret god :D
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine

Tilbage til "Generelt"