Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TinaW » 28. mar 2019, 06:41

Vi varetager nogle opgaver for kommunen og det er selvfølgelig en del af mine arbejdsopgaver, men det undrer mig alligevel at en mail med en annonce, der skal i ugeavisen, sendes til mig, for at jeg så kan videresende den til hvor, den nu skal hen.
Hvorfor ikke bare sende den direkte?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 28. mar 2019, 09:21

Teenageres idé med at lægge et selfie på fb, mens de tagger en bunke mennesker, så deres selfie dukker op på de taggedes profil. Why? :forvirret:
3
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 28. mar 2019, 11:30

Hvad gør at folk kan huske nogen de kun har haft sporadisk kontakt med (max 6 mdr skolegang), vel at mærke huske så godt så de senere (efter 12 år) tager kontakt til vedkommende ude i det offentlige.

Jeg oplever ofte at blive genkendt eller husket, og folk stopper mig og spørger om ikke jeg er "mit navn" og jeg kan kun sige ja, hvorefter de fortæller hvor de kender mig fra og hvad de kan huske, og jeg står bare og ligner et stort spørgsmål, for jeg kan ikke huske dem.

Jeg gad godt vide hvad det er der gør at folk kan huske mig så godt.
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17190
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3575
Likede indlæg: 41796

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaMariposa » 28. mar 2019, 12:58

Hvorfor Apples kortfunktion mener, at denne update er nødvendig. Det er da rart at vide, men jeg er ikke i Sverige og har ikke været der i meget lang tid :-D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
:lun: Be brave
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 28. mar 2019, 13:02

LaMariposa skrev:Hvorfor Apples kortfunktion mener, at denne update er nødvendig. Det er da rart at vide, men jeg er ikke i Sverige og har ikke været der i meget lang tid :-D

Måske for at lokke dig derover - nu da det er blevet kortlagt? :)
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. mar 2019, 13:24

Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 28. mar 2019, 13:40

paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:

Hvis man ikke kører i S-tog så tit, har man altså lov at til at prøve sig lidt frem! :gammel:
7
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5924
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 833
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14743

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 28. mar 2019, 14:02

At forsikringsselskabet var okay med at tage næsten £1000 på min kærestes kort uden at tale med min kæreste først. Nejnej, han skulle bare have at vide fra mig at det var okay med min kæreste. Hvad nu hvis jeg havde taget en fremmeds kort og sagde at det var min kæreste?

Da jeg arbejdede i call center måtte vi ikke tage nogle former for betaling på kort uden at have snakket med kortindehaveren. Heller ikke selvom det drejede sig om 5 pund. Jeg spurgte endda om han ikke skulle snakke med min kæreste om det, neeeeej da.
1
gro71
Indlæg: 915
Tilmeldt: 2. nov 2015, 12:26
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3261

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf gro71 » 28. mar 2019, 14:14

paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:


Arh, det gør de altså så langt fra altid. Jeg har da stået ved sådan nogle døre og udført en mindre, modernistisk dans (inkl. aftagning af handsker, fordi en venlig sjæl mente, at kontakten ikke kunne "aflæse" hænder i handsker) uden at få lortet til at åbne sig. Sikkert til stor moro for resten af togkupeen.

Og ja, jeg kører med S-tog på daglig basis.
6
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. mar 2019, 14:34

gro71 skrev:
paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:


Arh, det gør de altså så langt fra altid. Jeg har da stået ved sådan nogle døre og udført en mindre, modernistisk dans (inkl. aftagning af handsker, fordi en venlig sjæl mente, at kontakten ikke kunne "aflæse" hænder i handsker) uden at få lortet til at åbne sig. Sikkert til stor moro for resten af togkupeen.

Og ja, jeg kører med S-tog på daglig basis.


Er det så ikke fordi, at du har ført hånden på langs af dørene? Det ser jeg nemlig tit nogle gøre. Man skal føre hånden ind mod døren med fingerspidserne forrest. Jeg har endnu til gode, at det ikke virker.
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 28. mar 2019, 16:04

gro71 skrev:
paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:


Arh, det gør de altså så langt fra altid. Jeg har da stået ved sådan nogle døre og udført en mindre, modernistisk dans (inkl. aftagning af handsker, fordi en venlig sjæl mente, at kontakten ikke kunne "aflæse" hænder i handsker) uden at få lortet til at åbne sig. Sikkert til stor moro for resten af togkupeen.

Og ja, jeg kører med S-tog på daglig basis.


Jeg tror aldrig jeg er kommet igennem sådan en dør uden at ende ud i den videste Las Ketchup dans før det lykkes. Jeg regner den aldrig ud, og det er ydmygende, jeg forstår slet ikke hvad der er i vejen med en knap.
6
...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 28. mar 2019, 16:07

Til togdansen kan jeg så tilføje at intet er sjovere end at gå hen imod en dør hvor der på den anden side bliver udført "så åben dog" dansen, og man så stiller sig op på den modsatte side og starter sin egen "så åben dog" dans... uden at døren åbner sig.
5
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43968

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. mar 2019, 17:12

Instruktion i S-togs døråbning :)

Man skal IKKE læse piktogrammet på døren sådan, at man skal sætte siden af hånden hen forbi døren. Man skal sætte hånden på samme måde, som hvis man skulle trykke på en knap - altså i en lige vinkel på døren (se pædagogisk instruktion)
Jeg tror jeg har undervist mindst 50 passagerer i det, og hver gang fanger de det og døren åbner

Over døren sidder en fotocelle (gul pil), som sender stråler ned langs med forsiden døren, sådan ca. et par centimeter fra selve døren. For at aktiverer døren skal strålen brydes - dvs 'noget' skal passere forbi i strålen og ind i strålen igen. Derfor vifter man sin fremstrakte hånd, sidelæns foran døren, og så går den op. (man må godt råbe cha cha cha eller boogie- woogie, når man gør det. Men det er ikke nødvendigt) :-D
Én af mine venner er ingeniør og har været til at implementere systemet.


S-tog.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 28. mar 2019, 17:58

paint skrev:Instruktion i S-togs døråbning :)

Man skal IKKE læse piktogrammet på døren sådan, at man skal sætte siden af hånden hen forbi døren. Man skal sætte hånden på samme måde, som hvis man skulle trykke på en knap - altså i en lige vinkel på døren (se pædagogisk instruktion)
Jeg tror jeg har undervist mindst 50 passagerer i det, og hver gang fanger de det og døren åbner

Over døren sidder en fotocelle (gul pil), som sender stråler ned langs med forsiden døren, sådan ca. et par centimeter fra selve døren. For at aktiverer døren skal strålen brydes - dvs 'noget' skal passere forbi i strålen og ind i strålen igen. Derfor vifter man sin fremstrakte hånd, sidelæns foran døren, og så går den op. (man må godt råbe cha cha cha eller boogie- woogie, når man gør det. Men det er ikke nødvendigt) :-D
Én af mine venner er ingeniør og har været til at implementere systemet.


S-tog.jpg

Jeg forstår bare stadig ikke hvad det er på dine illustrationer som ikke er det jeg allerede gør. Men okay, jeg kan heller ikke se forskel på det jeg gør, og det alle der andre der godt kan finde ud af det gør. :stoned:
0
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 28. mar 2019, 20:11

paint skrev:Mennesker, der i S-tog, står og roder rundt oppe under loftet for at få dørene til at åbne sig. Gad vide om de ikke har forstået det ikon, der sidder på dørene, der viser en hånd, der stikkes vinkelret ind mod døren. Gør man dette (og vifter en gang frem og tilbage), åbner dørene faktisk. :cool:


Det er fordi Københavnere har så forbandet travlt, at de vifter mere og mere febrilsk, hvis den ikke reagerer et halvt sekund -før- de holder hånden frem. Man behøver ikke engang vifte frem og tilbage ved symbolet, man kan bare lige så roligt og nonchalant løfte underarmen en smule foran døren :-D
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"