Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3109

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Velvet-Goldmine » 13. jun 2018, 11:36

Hvor mange mærkværdige opkald man pludselig får, når man har opstartet firma.
Jeg er både blevet tilbudt en "helt ny og fantastisk" mobilopdateret hjemmeside der KUN tilbydes ganske få firmaer i X kommune
At være med til at trække folk til håndbold... :gruble:
Div. meget billige (selvklart) kurser i alskens ting som jeg ingenlunde har brug for.

Jeg er overhovedet ikke vant til disse forstyrrende opkald da jeg altid har stået på den der liste så ingen analysefirmaer eller annoncører måtte ringe til mig, men det overrules åbenbart når nummeret bliver tilknyttet et firma.
Jeg gider ikke at div. annoncører og sælgere ringer til mig i tide og utide - telefonen er for mine kunder og venner/familie, nå :sur:
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 805
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 17736

Indlægaf icelady » 13. jun 2018, 13:04

Folks reaktion i sagen om jægeren, der skrev, hvordan man kunne skyde en ulv, så det ikke kunne pege på en selv (indebar at dyret led unødigt).

Jeg forstår ikke dem, der mener manden skal miste jagttegn og våbentilladelse. Alle jægere ved jo det samme, som han gør. Skal de så også miste jagttegn og våbentilladelse :gruble:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Muddi
Kort karma: 258
Likede indlæg: 1363

Indlægaf Muddi » 13. jun 2018, 13:25

Lemonella skrev:
dgd2007 skrev:
Ghattner skrev:Jo, det er receptpligtigt, men så vidt jeg ved kræver lægen ikke at man også får psykologisk hjælp. Fx er min mor lige blevet ordineret, men hun gider ikke få psykologisk hjælp selvom jeg synes hendes tankemønstre er meget uhensigtsmæssige.

Nå ja, den almindelige læge kan skrive den recept. Det kom jeg også til at tænke på, efter jeg havde postet. :)

Psykologer må jo ikke udskrive medicin, så måske det er klogt (og billigere), at tage en snak med sin læge først og så prøve pillerne og se om de virker. Det tager jo, efter sigende, op til en 3 ugers tid, før pillerne virker.

Der kan faktisk gå helt op til 6 uger, før den fulde virkning indtræffer, fik jeg at vide.

Der er ting, der ikke “kan klares” med en pille. Det fandt jeg ud af, da medicinen mod min depression begyndte at virke. Meget blev bedre, men noget murrede stadig rundt i hovedet. Nu er jeg så startet ved en psykolog, der virkelig trykker på nogle knapper, medicin ikke kan. Men det er da klart blevet nemmere at arbejde med de ting, end før jeg fik medicin.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 784
Likede indlæg: 14778

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 13:31

icelady skrev:Folks reaktion i sagen om jægeren, der skrev, hvordan man kunne skyde en ulv, så det ikke kunne pege på en selv (indebar at dyret led unødigt).

Jeg forstår ikke dem, der mener manden skal miste jagttegn og våbentilladelse. Alle jægere ved jo det samme, som han gør. Skal de så også miste jagttegn og våbentilladelse :gruble:

Jeg har ikke læst det du nævner, men det er ikke fordi han har gjort noget ulovligt? Misbrugt sit jagttegn og våbentilladelse om man vil.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 13. jun 2018, 13:51

Juki skrev:
icelady skrev:Folks reaktion i sagen om jægeren, der skrev, hvordan man kunne skyde en ulv, så det ikke kunne pege på en selv (indebar at dyret led unødigt).

Jeg har ikke læst det du nævner, men det er ikke fordi han har gjort noget ulovligt? Misbrugt sit jagttegn og våbentilladelse om man vil.

Det eneste manden har gjort er at fortælle i en (lukket) FB-gruppe, hvordan man kan anskyde en ulv således at den ikke dør på ens eget jagtområde. (Dvs den skydes og render væk, hvilket medfører en lang og unødvendig pinefuld død.)

https://stiften.dk/indland/Ulvemodstandere-Saadan-giver-du-ulven-en-lang-og-pinefuld-doed-og-slipper-fra-det/artikel/518466

Han har efterfølgnede meldt sig ud af den lokale jagtforening, efter samtaler med flere medlemmer af den forening.

Han er vist også udelukket som medlem af Dansk Jægerforbund.
0
....

Brugeravatar
PerXX
Kort karma: 41
Likede indlæg: 1300

Indlægaf PerXX » 13. jun 2018, 14:12

icelady skrev:
Juki skrev:

Det eneste manden har gjort er at fortælle i en (lukket) FB-gruppe, hvordan man kan anskyde en ulv således at den ikke dør på ens eget jagtområde. (Dvs den skydes og render væk, hvilket medfører en lang og unødvendig pinefuld død.)

https://stiften.dk/indland/Ulvemodstandere-Saadan-giver-du-ulven-en-lang-og-pinefuld-doed-og-slipper-fra-det/artikel/518466

Han har efterfølgnede meldt sig ud af den lokale jagtforening, efter samtaler med flere medlemmer af den forening.

Det eneste?
Jeg undrer mig over hvordan man kan undre sig over den slags primitiv opførsel.
6
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 14:26

icelady skrev:
Juki skrev:

Bare det at han tænker og opfører sig sådan burde fratage ham retten til at have jagttegn og våbentilladelse.

Ordentlige jægere sørger for at dyret ikke lider unødigt. Hvis man skyder et dyr og det kun bliver såret og derfor løber væk, så gør man hvad man kan for at finde det, og kan man ikke det så får man fat i en schweisshundefører hvis hund kan spore sig frem til det sårede dyr så det kan blive aflivet. Ligesom hvis man påkører et dyr eller på anden måde selv skader et dyr eller finder et skadet dyr. Så sørger man også for at det bliver aflivet ordentligt.
5

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 13. jun 2018, 14:34

PerXX skrev:
Det eneste?

Jeg er helt enig i, at skulle han (eller andre) udføre det, så er det en primitiv opførsel Men han har altså ikke gjort det; han har sagt det højt. Og så længe manden ikke har udført det forstår jeg ikke han skulle miste jagttegn/våbentilladelse.
2
....

Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 13. jun 2018, 14:38

Juki skrev:
icelady skrev:Bare det at han tænker og opfører sig sådan burde fratage ham retten til at have jagttegn og våbentilladelse.

Ordentlige jægere sørger for at dyret ikke lider unødigt. Hvis man skyder et dyr og det kun bliver såret og derfor løber væk, så gør man hvad man kan for at finde det, og kan man ikke det så får man fat i en schweisshundefører hvis hund kan spore sig frem til det sårede dyr så det kan blive aflivet. Ligesom hvis man påkører et dyr eller på anden måde selv skader et dyr eller finder et skadet dyr. Så sørger man også for at det bliver aflivet ordentligt.

Det med hvad ordentlige jægere gør, hvis de anskyder et dyr ved jeg godt.

Min undren bunder i, at denne mand har som en af de få jægere sagt højt, hvad man kunne gøre. Det er trods alt ikke ensbetydende med, at han kunne finde på at gøre det. ( I min optik.) Jeg vil satse på at sådan cirka 98% af de danske jægere ved det samme; de har bare valgt ikke at skrive det på mere eller mindre tilgængelige sider.
1
....

AstaPasta
Kort karma: 23
Likede indlæg: 1232

Indlægaf AstaPasta » 13. jun 2018, 14:43

icelady skrev:
PerXX skrev:
Det eneste?

Jeg er helt enig i, at skulle han (eller andre) udføre det, så er det en primitiv opførsel Men han har altså ikke gjort det; han har sagt det højt. Og så længe manden ikke har udført det forstår jeg ikke han skulle miste jagttegn/våbentilladelse.

Det kan også være ulovligt at true med vold eller opfordre til vold. Helt uden at der er gjort noget.
Det var egentligt min forståelse, at noget af det der indøves i forbindelse med jagttegn netop er fokus på, at dyret lider mindst muligt. Så han går imod "ånden" i jagttegnet.
Du burde (efter min mening) også miste kørekortet, hvis du laver detaljerede vejledninger til, hvordan man kører nogen ihjel uden at blive straffet.
4
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 13. jun 2018, 14:45

icelady skrev:
Juki skrev:
icelady skrev:Bare det at han tænker og opfører sig sådan burde fratage ham retten til at have jagttegn og våbentilladelse.

Det med hvad ordentlige jægere gør, hvis de anskyder et dyr ved jeg godt.

Min undren bunder i, at denne mand har som en af de få jægere sagt højt, hvad man kunne gøre. Det er trods alt ikke ensbetydende med, at han kunne finde på at gøre det. ( I min optik.) Jeg vil satse på at sådan cirka 98% af de danske jægere ved det samme; de har bare valgt ikke at skrive det på mere eller mindre tilgængelige sider.

Jeg forstår godt at de formænd overvejer at fratage ham retten. En ting er at vide det, noget andet er at skrive det et sted hvor det kan blive misbrugt.

Jeg undrer mig over at det kan overraske ham at det kan få konsekvenser for ham, bl.a fordi diverse jagtforeninger ikke vil associeres med den "opskrift". I alle mulige andre situationer vil det også få konsekvenser for skriveren, hvis folk reagerer på den beskrivelse af mishandling og drab.
1

fisken80
Kort karma: 301
Likede indlæg: 10753

Indlægaf fisken80 » 13. jun 2018, 14:48

icelady skrev:
PerXX skrev:
Det eneste?

Med den logik så skulle man vel heller ikke straffe folk for at komme med trusler? De har jo ikke udført dem endnu.
Eller have straffet Kundby-pigen. Hun havde godt nok sprængstof liggende, men hun havde ikke brugt det endnu.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 609
Likede indlæg: 13134

Indlægaf Sangius » 13. jun 2018, 16:02

icelady skrev:
PerXX skrev:
Det eneste?

Synes du slet ikke, at det kræver en form for handling, at man opfordrer og giver tips til ulovlig og skadende adfærd?
1
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 726
Likede indlæg: 9543

Indlægaf Dmitra » 13. jun 2018, 16:05

Røde kort sender jeg meget få af. Er ikke fan. Tror samlet jeg i min debattid har sendt 10 eller deromkring (plus røde til dem der samler på dem)

Jeg vil nok helst sende kritiske grønne, men en generel observation er at røde 9 ud af 10 gange betyder der kvitteres med et rødt tilbage, hvilket er fair nok, det er ikke det, men sender man grønnee kort er det langt sjældnere de betyder grønt tilbage. Er ligeglad med kortene men det undrer mig bare :).
0
Don't ever fall inl love. It's the Devil's own invention :deer: .
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 63
Likede indlæg: 2031

Indlægaf catnip » 13. jun 2018, 16:18

Ghattner skrev:
catnip skrev:Hvor mange mødre der har travlt med (uopfordret) at fortælle en, at man ikke aner hvad man går glip af, hvis man ikke ønsker at få børn.

Det hører faktisk mere til i upassende-tråden synes jeg...

Det er faktisk rigtigt...
0

Tilbage til "Generelt"