Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 21. jul 2018, 13:11

Vira skrev:At man kan købe 20 hygiejnebind i Aldi for 1,75 kroner :gruble:

At du ikke har hamstret dem.... :gruble:
0
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52574

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 21. jul 2018, 13:46

Reklamerne for deen der nye dating-side der hedder noget med single. De ligger op til, at det er umuligt at finde kærligheden uden netdating, og no offense, men det er der dog stadig rigtig mange der gør og hvordan tror de folk blev kærester for 30+ år siden?
Jaja, det er en reklame, men den er mærkelig
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 21. jul 2018, 13:58

fisken80 skrev:Reklamerne for deen der nye dating-side der hedder noget med single. De ligger op til, at det er umuligt at finde kærligheden uden netdating, og no offense, men det er der dog stadig rigtig mange der gør og hvordan tror de folk blev kærester for 30+ år siden?
Jaja, det er en reklame, men den er mærkelig

Dem bag siden var måske ikke født for 30 år siden. Så kan det godt være svært at forstå ting har set anderledes ud engang :lol:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 21. jul 2018, 16:14

No1 skrev:Hvad der skal stå her.

2288D774-7DC8-44AE-8EB6-53CE1434F951.jpeg

Ja, det er godt nok goddag mand økseskaft-agtigt. :lol:

Jeg vil gætte på "i Superligaen" og "har seks point". Så glider den vist nogenlunde ned.
Men pinligt at ingen tjekker sådan en stor overskrift. :tie:
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. jul 2018, 04:00

At folk blir forargede eller direkte modbydelige mod sælger af en hund, der normalt ligger i 12k, men som de har valgt kun skal koste 6-7k. Som det er bevist flere gange så er en hund der koster meget, ikke mere værd end en hund der koster lidt, plus det er ikke så dyrt at have hvalpe, jeg forstår de 6k, så har du stadig fortjeneste med.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 05:07

cola skrev:At folk blir forargede eller direkte modbydelige mod sælger af en hund, der normalt ligger i 12k, men som de har valgt kun skal koste 6-7k. Som det er bevist flere gange så er en hund der koster meget, ikke mere værd end en hund der koster lidt, plus det er ikke så dyrt at have hvalpe, jeg forstår de 6k, så har du stadig fortjeneste med.

Hvorfor bliver folk forargede over prisen? :gruble:

Har de noget at skulle have sagt til det?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 22. jul 2018, 05:40

Juki skrev:
cola skrev:At folk blir forargede eller direkte modbydelige mod sælger af en hund, der normalt ligger i 12k, men som de har valgt kun skal koste 6-7k. Som det er bevist flere gange så er en hund der koster meget, ikke mere værd end en hund der koster lidt, plus det er ikke så dyrt at have hvalpe, jeg forstår de 6k, så har du stadig fortjeneste med.

Hvorfor bliver folk forargede over prisen? :gruble:

Har de noget at skulle have sagt til det?

Åh ja. Der er mange der har en mening om hunde og priserne.
Hende vi lige har købt, der koster de normalt over ti tusinde. Men fordi sælger fik et meget stort kuld (11 hvalpe) har de sat dem til 8000kr for at være sikker på det ikke er prisen der skræmmer folk væk.
Mem dem, på eksempelvis facebook, der normalt har de her hunde og styrer grupperne angående dem, de er vildt forargede og gør en del for at nedgøre sælger.
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1378
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4561

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 22. jul 2018, 05:50

Juki skrev:
cola skrev:At folk blir forargede eller direkte modbydelige mod sælger af en hund, der normalt ligger i 12k, men som de har valgt kun skal koste 6-7k. Som det er bevist flere gange så er en hund der koster meget, ikke mere værd end en hund der koster lidt, plus det er ikke så dyrt at have hvalpe, jeg forstår de 6k, så har du stadig fortjeneste med.

Hvorfor bliver folk forargede over prisen? :gruble:

Har de noget at skulle have sagt til det?


Uden at have det endelige svar, så tænker jeg at det har noget at gøre med de mange forfærdelige historier om hvalpefabrikker der har været de seneste par år, som folk heldigvis er ved at blive mere opmærksomme på.
Et så kraftigt nedslag i prisen kan få folk til tro der er noget galt, på samme måde som man nok ville være mistroisk hvis man fik tilbudt et Rolex eller en ny iPhone til halv pris.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 05:51

Studsgaard skrev:
Juki skrev:
cola skrev:At folk blir forargede eller direkte modbydelige mod sælger af en hund, der normalt ligger i 12k, men som de har valgt kun skal koste 6-7k. Som det er bevist flere gange så er en hund der koster meget, ikke mere værd end en hund der koster lidt, plus det er ikke så dyrt at have hvalpe, jeg forstår de 6k, så har du stadig fortjeneste med.

Hvorfor bliver folk forargede over prisen? :gruble:

Har de noget at skulle have sagt til det?

Åh ja. Der er mange der har en mening om hunde og priserne.
Hende vi lige har købt, der koster de normalt over ti tusinde. Men fordi sælger fik et meget stort kuld (11 hvalpe) har de sat dem til 8000kr for at være sikker på det ikke er prisen der skræmmer folk væk.
Mem dem, på eksempelvis facebook, der normalt har de her hunde og styrer grupperne angående dem, de er vildt forargede og gør en del for at nedgøre sælger.

Vildt nok. Det kan jeg ikke mindes jeg er stødt på. Det er kun når prisen er for høj folk galper op, synes jeg.

Man skulle da ellers tro at folk med interesse i de hunde(racer) også var interesserede i at de blev solgt, fremfor at hvalpene blev aflivet eller ikke trives pga. manglende opmærksomhed for den enkelte hund ved opdrætteren. For alternativet er vel så at opdrætter ender med at må beholde sine hvalpe selv?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 22. jul 2018, 06:00

PerXX skrev:
Juki skrev:
cola skrev:At folk blir forargede eller direkte modbydelige mod sælger af en hund, der normalt ligger i 12k, men som de har valgt kun skal koste 6-7k. Som det er bevist flere gange så er en hund der koster meget, ikke mere værd end en hund der koster lidt, plus det er ikke så dyrt at have hvalpe, jeg forstår de 6k, så har du stadig fortjeneste med.

Hvorfor bliver folk forargede over prisen? :gruble:

Har de noget at skulle have sagt til det?


Uden at have det endelige svar, så tænker jeg at det har noget at gøre med de mange forfærdelige historier om hvalpefabrikker der har været de seneste par år, som folk heldigvis er ved at blive mere opmærksomme på.
Et så kraftigt nedslag i prisen kan få folk til tro der er noget galt, på samme måde som man nok ville være mistroisk hvis man fik tilbudt et Rolex eller en ny iPhone til halv pris.

Tjo, men det skal man jo alligevel undersøge når man besøger opdrætteren :)

Jeg har ikke indtryk af at det er unormalt at sænke prisen på nogle racer, hvis ikke de er afsat omkring de 8 uger. En hund, og særligt en familiehund, stiger sjældent i værdi med alderen, desværre. Ældre hunde er bare ikke lige så eftertragtede som hvalpe og for mange virker det ikke tiltalende med en hund de ikke selv har kunne præge, opdrage og træne. Der er jo stadig arbejde i en hund selvom det er en omplaceringshund.

Jeg har aldrig bemærket at et nedslag i prisen skulle være et problem for andre.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. jul 2018, 07:15

Min CC koster normalt 12k, jeg så ham til 6k, og tænkte, måske det er godt nok, spurgte mig for hos "avleren" og var nede og besøge dem 3-4 gange, har ikke helt tal på, og for hver uge fik jeg et nyt billede af min lille hvalp, og i dag er han en glad lille 11 ugers hvalp, der bider i stort set alt :-)

Hvorfor skulle jeg betale 12k for ham, når han ikke kommer fra en hvalpefabrik, de færreste hvalpefabrikker tillader du kommer forbi 3-4 gange blot for at se din hvalp. Jeg fik også snakket med moren for det var lige så vigtigt for mig at se hende med hendes hvalpe, og hendes reaktion på det at jeg var der.

Jeg sparede 6k, og kan virkelig ikke se hvad jeg ville have fået for de ekstra 6k, andet end papir på at han er en cc, men i dag betyder papir intet, hvis hunden bider så er den død, om den har papir eller ej.
Btw, han er sundhed tjekket, vaccineret, ormekur og chippet da jeg fik ham. Jeg overvejer stadig om jeg skal tusse ham, bare for en sikkerheds skyld.
1
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 22. jul 2018, 07:39

cola skrev:Min CC koster normalt 12k, jeg så ham til 6k, og tænkte, måske det er godt nok, spurgte mig for hos "avleren" og var nede og besøge dem 3-4 gange, har ikke helt tal på, og for hver uge fik jeg et nyt billede af min lille hvalp, og i dag er han en glad lille 11 ugers hvalp, der bider i stort set alt :-)

Hvorfor skulle jeg betale 12k for ham, når han ikke kommer fra en hvalpefabrik, de færreste hvalpefabrikker tillader du kommer forbi 3-4 gange blot for at se din hvalp. Jeg fik også snakket med moren for det var lige så vigtigt for mig at se hende med hendes hvalpe, og hendes reaktion på det at jeg var der.

Jeg sparede 6k, og kan virkelig ikke se hvad jeg ville have fået for de ekstra 6k, andet end papir på at han er en cc, men i dag betyder papir intet, hvis hunden bider så er den død, om den har papir eller ej.
Btw, han er sundhed tjekket, vaccineret, ormekur og chippet da jeg fik ham. Jeg overvejer stadig om jeg skal tusse ham, bare for en sikkerheds skyld.

Har du et billede af ham?
Vores er også en cc
Det kunne godt lyde som om det er nogle af de samme folk der har ondt i røven over cc’er sælges billigere end andre.
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 22. jul 2018, 08:11

Studsgaard skrev:
cola skrev:Min CC koster normalt 12k, jeg så ham til 6k, og tænkte, måske det er godt nok, spurgte mig for hos "avleren" og var nede og besøge dem 3-4 gange, har ikke helt tal på, og for hver uge fik jeg et nyt billede af min lille hvalp, og i dag er han en glad lille 11 ugers hvalp, der bider i stort set alt :-)

Hvorfor skulle jeg betale 12k for ham, når han ikke kommer fra en hvalpefabrik, de færreste hvalpefabrikker tillader du kommer forbi 3-4 gange blot for at se din hvalp. Jeg fik også snakket med moren for det var lige så vigtigt for mig at se hende med hendes hvalpe, og hendes reaktion på det at jeg var der.

Jeg sparede 6k, og kan virkelig ikke se hvad jeg ville have fået for de ekstra 6k, andet end papir på at han er en cc, men i dag betyder papir intet, hvis hunden bider så er den død, om den har papir eller ej.
Btw, han er sundhed tjekket, vaccineret, ormekur og chippet da jeg fik ham. Jeg overvejer stadig om jeg skal tusse ham, bare for en sikkerheds skyld.

Har du et billede af ham?
Vores er også en cc
Det kunne godt lyde som om det er nogle af de samme folk der har ondt i røven over cc’er sælges billigere end andre.

Hvis du er medlem af CC danmark gruppen på fb kan du se ham, herinde må jeg ikke dele billeder af ham, da alle mine billeder åbenbart ender med at være 5 MB og det er for stort for debatten... nogle af dem er nede på 1,4 MB men stadig for stort. Ja han fylder noget den lille, 11 uger og 35 cm over skulderen og vejer ca 9 kg... Han var skravlet i flokken og det er han stadig, hans søskende vejer omkring det dobbelte.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. jul 2018, 08:12

Juki skrev:
PerXX skrev:
Juki skrev:
cola skrev:At folk blir forargede eller direkte modbydelige mod sælger af en hund, der normalt ligger i 12k, men som de har valgt kun skal koste 6-7k. Som det er bevist flere gange så er en hund der koster meget, ikke mere værd end en hund der koster lidt, plus det er ikke så dyrt at have hvalpe, jeg forstår de 6k, så har du stadig fortjeneste med.

Hvorfor bliver folk forargede over prisen? :gruble:

Har de noget at skulle have sagt til det?


Uden at have det endelige svar, så tænker jeg at det har noget at gøre med de mange forfærdelige historier om hvalpefabrikker der har været de seneste par år, som folk heldigvis er ved at blive mere opmærksomme på.
Et så kraftigt nedslag i prisen kan få folk til tro der er noget galt, på samme måde som man nok ville være mistroisk hvis man fik tilbudt et Rolex eller en ny iPhone til halv pris.

Tjo, men det skal man jo alligevel undersøge når man besøger opdrætteren :)

Jeg har ikke indtryk af at det er unormalt at sænke prisen på nogle racer, hvis ikke de er afsat omkring de 8 uger. En hund, og særligt en familiehund, stiger sjældent i værdi med alderen, desværre. Ældre hunde er bare ikke lige så eftertragtede som hvalpe og for mange virker det ikke tiltalende med en hund de ikke selv har kunne præge, opdrage og træne. Der er jo stadig arbejde i en hund selvom det er en omplaceringshund.

Jeg har aldrig bemærket at et nedslag i prisen skulle være et problem for andre.


Jeg ville tænke der var noget galt ved en hvalp på 8 uger til halv pris. Hvorfor ellers gå så langt ned i pris? Dels tænker jeg at afhængigt af hvordan man har hvalpe og hvad man regner med i prisen så kan det jo hurtigt blive dyrt at have dem, derudover er jeg en af de der forfærdelige hundemennesker der godt mener at hvalpe give opdrætter lidt overskud.

Jeg ville først og fremmest undre mig over om hvalpen havde tavle, om den var importeret fra et østeuropæisk land, om det havde vist sig at forældrene ikke var helt egnede til avl, om der var noget fysisk galt med hvalpen, om den ikke levede op til racestandarten, om opdrætteren bare ikke havde styr på udbud og efterspørgslen på sin race.

Jeg ville være meget interesseret i hvorfor dette prisnedslag, og jeg ville ikke købe et svar i stil med at "fordi en hund til 6000 er lige så god som en til 12.000" eller andet svaren uden om. For det synes jeg lugter.
3
...
Brugeravatar
MilleMercy
Indlæg: 390
Tilmeldt: 12. aug 2015, 21:17
Kort karma: 46
Likede indlæg: 576

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MilleMercy » 22. jul 2018, 08:56

Hvorfor biografer ikke vælger at køre med lidt nedslag i billetprisen i dagsforestillingerne denne sommer.. En voksen og to børn skal koste 280 kr. i billetter alene i en ellers helt tom biografsal.
3

Tilbage til "Generelt"