Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Lulu
Indlæg: 2225
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:42
Kort karma: 136
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 2762

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lulu » 31. okt 2018, 01:57

At jeg altid (når jeg bliver syg) bliver syg ugen op til vi skal fejre børnefødselsdag. Jeg kan jo for pokker ikke laver noget når jeg har det så skidt, men huset ligner jo et bombet lokum. Manden kan ikke både nå at komme igennem det han skal læse, passe børn og tildels mig og gøre hjemmet klar. Argh hvor er det irriterende.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 31. okt 2018, 09:13

Hvordan i alverden jeg er blevet tilmeldt et nyhedsbrev fra en eller anden bilforhandler, som jeg ikke har nogen tilknytning til ellers? Jeg har jo nok deltaget i en konkurrence eller noget, men jeg kan slet ikke huske det...
Nu er det i hvert fald afmeldt igen.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 31. okt 2018, 11:07

Jeg undrer mig over at nogle supermarkeder har deres dankort-terminal foran ekspedienten, mens andre har dem nede for enden af rullebåndet. Sidstnævnte er klart at foretrække når man står og pakker sine ting og let kan betale frem for at fare tilbage og evt. gå i vejen for andre i køen.
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 31. okt 2018, 11:44

Ghattner skrev:Jeg undrer mig over at nogle supermarkeder har deres dankort-terminal foran ekspedienten, mens andre har dem nede for enden af rullebåndet. Sidstnævnte er klart at foretrække når man står og pakker sine ting og let kan betale frem for at fare tilbage og evt. gå i vejen for andre i køen.

Det har du ret i, men jeg synes nu aldrig jeg har set nogen have det for enden af båndet. :gruble: Eller måske, men i nærheden af kassen er vist det almindelige.
0
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 31. okt 2018, 12:39

dgd2007 skrev:
Ghattner skrev:Jeg undrer mig over at nogle supermarkeder har deres dankort-terminal foran ekspedienten, mens andre har dem nede for enden af rullebåndet. Sidstnævnte er klart at foretrække når man står og pakker sine ting og let kan betale frem for at fare tilbage og evt. gå i vejen for andre i køen.

Det har du ret i, men jeg synes nu aldrig jeg har set nogen have det for enden af båndet. :gruble: Eller måske, men i nærheden af kassen er vist det almindelige.


Min lokale Lidl har og det er dejligt praktisk og effektivt. Synes også jeg har mødt andre der har, men husker det ikke konkret.
1
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 31. okt 2018, 19:01

Det undrer mig at der så mange, der tager i toiletdøren på arbejde, når der er optaget. Der er jo adskillige indikationer for at der er nogen derinde. Døren er lukket i, lyset er tændt, låsen viser rødt. Hvorfor overhovedet prøve?
6
Brugeravatar
Kalimsofie
Indlæg: 853
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:35
Kort karma: 122
Likede indlæg: 2910

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kalimsofie » 31. okt 2018, 21:22

Ghattner skrev:
dgd2007 skrev:
Ghattner skrev:Jeg undrer mig over at nogle supermarkeder har deres dankort-terminal foran ekspedienten, mens andre har dem nede for enden af rullebåndet. Sidstnævnte er klart at foretrække når man står og pakker sine ting og let kan betale frem for at fare tilbage og evt. gå i vejen for andre i køen.

Det har du ret i, men jeg synes nu aldrig jeg har set nogen have det for enden af båndet. :gruble: Eller måske, men i nærheden af kassen er vist det almindelige.


Min lokale Lidl har og det er dejligt praktisk og effektivt. Synes også jeg har mødt andre der har, men husker det ikke konkret.


Kvickly i Farum har altid haft dem (den var åbenbart en del af den oprindelige forsøgsordning med dem), så jeg er vokset op med, at det var sådan. Var helt forvirret, første gang jeg som barn var i en butik, hvor min mor stod og betalte et helt andet sted, end vi plejede :forvirret:
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyHippo » 31. okt 2018, 23:42

Lucia skrev:Det undrer mig at der så mange, der tager i toiletdøren på arbejde, når der er optaget. Der er jo adskillige indikationer for at der er nogen derinde. Døren er lukket i, lyset er tændt, låsen viser rødt. Hvorfor overhovedet prøve?


Så man ved der står nogen og venter udenfor, og man eventuelt er hurtigere?
2
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 1. nov 2018, 05:09

Lucia skrev:Det undrer mig at der så mange, der tager i toiletdøren på arbejde, når der er optaget. Der er jo adskillige indikationer for at der er nogen derinde. Døren er lukket i, lyset er tændt, låsen viser rødt. Hvorfor overhovedet prøve?

En lukket dør betyder ikke at der er nogen derinde, det gør skiltet heller ikke, da der er mange wc hvor det ikke virker, eller i værste fald viser modsat, så står folk og venter på en ulåst dør.
3
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tricolette » 1. nov 2018, 08:59

Hvad sker der lige på debatten, med alle de udenlandske tråde? :gruble: :gruble: :gruble:
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 1. nov 2018, 09:12

HappyHippo skrev:
Lucia skrev:Det undrer mig at der så mange, der tager i toiletdøren på arbejde, når der er optaget. Der er jo adskillige indikationer for at der er nogen derinde. Døren er lukket i, lyset er tændt, låsen viser rødt. Hvorfor overhovedet prøve?


Så man ved der står nogen og venter udenfor, og man eventuelt er hurtigere?

Jeg hader altså også dem der tager aggressivt i døren. For hævled, se nu at den er rød?
Jeg får et mindre hjerteanfald hver gang og jeg kan love dig for at det tager længere tid, for så er min stråle afbrudt og min blære skal åbenbart lige sunde sig et øjeblik før den igen gider at være med.
Jeg hader simpelthen det chok jeg får!
4
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Annione » 1. nov 2018, 09:14

Tricolette skrev:Hvad sker der lige på debatten, med alle de udenlandske tråde? :gruble: :gruble: :gruble:


Og hvad sker der med, at de ikke bliver slettet? :gruble:
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 1. nov 2018, 12:32

cola skrev:
Lucia skrev:Det undrer mig at der så mange, der tager i toiletdøren på arbejde, når der er optaget. Der er jo adskillige indikationer for at der er nogen derinde. Døren er lukket i, lyset er tændt, låsen viser rødt. Hvorfor overhovedet prøve?

En lukket dør betyder ikke at der er nogen derinde, det gør skiltet heller ikke, da der er mange wc hvor det ikke virker, eller i værste fald viser modsat, så står folk og venter på en ulåst dør.

Det kan du godt have ret i.

Men forleden da jeg benyttede et offentlig toilet, undrede mig altså alligevel da en dame tog så aggressivt i døren at jeg var bange for at hun ville slå døren ind. For de 3 toiletter der var ved siden af var alle meget synligt ledige (dørene stod åbne, så der var ingen tvivl). Alligevel valgte hun at forsøge at slå døren ind til det eneste toilet hvor døren var lukket. Det var sgu mærkeligt. Og jeg havde nær fået et hjertestop :shock:

Så ja, du kan have ret i nogle tilfælde. Men nogle mennesker er altså også bare tankeløse. Og ligesom Kidkomb så kommer mit toiletbesøg også til at tage længere tid, fordi min blære får et chok :genert:
3
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 1. nov 2018, 12:34

Tilly skrev:
cola skrev:
Lucia skrev:Det undrer mig at der så mange, der tager i toiletdøren på arbejde, når der er optaget. Der er jo adskillige indikationer for at der er nogen derinde. Døren er lukket i, lyset er tændt, låsen viser rødt. Hvorfor overhovedet prøve?

En lukket dør betyder ikke at der er nogen derinde, det gør skiltet heller ikke, da der er mange wc hvor det ikke virker, eller i værste fald viser modsat, så står folk og venter på en ulåst dør.

Det kan du godt have ret i.

Men forleden da jeg benyttede et offentlig toilet, undrede mig altså alligevel da en dame tog så aggressivt i døren at jeg var bange for at hun ville slå døren ind. For de 3 toiletter der var ved siden af var alle meget synligt ledige (dørene stod åbne, så der var ingen tvivl). Alligevel valgte hun at forsøge at slå døren ind til det eneste toilet hvor døren var lukket. Det var sgu mærkeligt. Og jeg havde nær fået et hjertestop :shock:

Så ja, du kan have ret i nogle tilfælde. Men nogle mennesker er altså også bare tankeløse. Og ligesom Kidkomb så kommer mit toiletbesøg også til at tage længere tid, fordi min blære får et chok :genert:

Det undrer mig også at det skal være så aggressivt. Jeg kunne forstå hvis man lige tog i døren for at være sikker på at den er låst, men jeg oplever gang på gang på mit arbejde at folk bare går ind og simpelthen tager hårdt fat i alle døre til de finder en ledig. Så slap dog af altså. Og brug øjnene først. Eller tag stille og roligt i dørene.
3
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 1. nov 2018, 13:31

Dmitra skrev:Jeg undrer mig mere over dem der står bag den slags spam regner med nogen hopper på de der helt åbenlyse fupnumre.

Ved det kan ske for enhver og noget kan være så sofistikeret at de færreste kan gennemskue det, men det der lugter lige lidt for nemt alt for meget.

Det skulle efter sigende være bevidst taktik. De er kun interesserede i de dummeste 0-3% af befolkningen. :gisp:
0

Tilbage til "Generelt"