Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 24. nov 2015, 19:18

Jeg undrer mig over hvornår det er blevet så populært at kramme alle mennesker, når man siger hej? Også dem man ikke kender. Jeg kan godt lide at give hånd til folk jeg aldrig har mødt. Det er andet faktisk en smule grænseoverskridende.
Og hvorfor er det så slemt bare at sige hej, når man mødes med nogen? Det er lidt akavet, når man skal gå på runde og kramme alle.
7
:banan: :banan:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 24. nov 2015, 20:00

Sevii skrev:Jeg undrer mig over hvornår det er blevet så populært at kramme alle mennesker, når man siger hej? Også dem man ikke kender. Jeg kan godt lide at give hånd til folk jeg aldrig har mødt. Det er andet faktisk en smule grænseoverskridende.
Og hvorfor er det så slemt bare at sige hej, når man mødes med nogen? Det er lidt akavet, når man skal gå på runde og kramme alle.


Det har jeg det også lidt stramt med.

For mig er kram forbeholdt folk, man kender. Ikke nogle, man lige møder.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 24. nov 2015, 20:08

Det er klingrende frost :-D
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 24. nov 2015, 20:17

Pandesteg skrev:
Sophaya skrev:
Lemonella skrev:Læste på Facebook om, hvem der havde vundet årets Robinson.
Det kan så undrer mig, at en masse af kommentarerne lød på "hvem er det"? Hvad er det? "Robinson, sluttede det ikke for mange år siden"? "Ser det ikke". "Hvem? Hvad? Hvor?
Hvorfor er det lige, at folk har sådan en frygtelig trang til, at fortælle omverdenen, at "det lort ser jeg sgu da ikke"?

Det gælder forøvrigt også i mange andre sammenhænge. Nogen mennesker har åbenbart et stort behov for, at fortælle deres mening på en, for mig, lidt uhensigtsmæssig måde.


Jeg troede faktisk oprigtigt, at robinson sluttede for flere år siden indtil en ven spurgte om jeg fulgte med i det i sidste uge. At jeg så ikke har et behov for at kommentere sådan nogle ting på facebook, det er noget andet :lol:


Det har kørt nærmest hvert år de sidste hvad, 15-20 år? Hvis man bare en gang i mellem ser TV3 kan man vist ikke undgå at opdage det. Men jeg er også sådan en oldschool person der både har TV og TV-kanaler endnu :-D

Men det er nok nemlig dét. Jeg ejer godt nok et TV. Men det har kun DRs kanaler, og det er vel tændt ca 3 gange på et år. Ellers bruger jeg kun DR-streaming, Netflix og TV2-play-streaming.
Nu flytter jeg sammen med min kæreste, der har TV og TV-kanaler (den lille pakke), men jeg ved, at jeg ikke får set meget mere TV. Vi har været en del hos ham i de år vi har kendt hinanden, og jeg synes simpelthen, det er alt for ufleksibelt, at jeg SKAL se noget på et bestemt tidspunkt og ikke kan holde pause osv :lol:
Så jeg vidste faktisk heller ikke, at Robinson eksisterede endnu. Jeg kan nævne ekstremt få TV3/SBS-realityshows og dem jeg kan nævne er ud fra nogle personer, der har været med.. Altså jeg har fx hørt om det der program med Linse Kessler.
Men for mig handler det ikke om at virke fin på den :lol: Jeg ser alt muligt lort. Jeg ser det bare på DR, Youtube, Tv2play og netflix :D og jeg ville købe streaming til TLC med det samme, hvis man kunne (så noget en weekend hos en veninde!).
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 24. nov 2015, 20:47

Sevii skrev:Jeg undrer mig over hvornår det er blevet så populært at kramme alle mennesker, når man siger hej? Også dem man ikke kender. Jeg kan godt lide at give hånd til folk jeg aldrig har mødt. Det er andet faktisk en smule grænseoverskridende.
Og hvorfor er det så slemt bare at sige hej, når man mødes med nogen? Det er lidt akavet, når man skal gå på runde og kramme alle.

Det mest mærkelige var, at første gang jeg blev klar over, det var blevet mode, var blandt rimeligt konservative, midaldrende folk i Nordsjælland :D
1
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 24. nov 2015, 22:47

Hvor går folk rundt og krammer folk de ikke kender?? Det har jeg da aldrig oplevet..
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 09:26

At jeg er blevet inviteret til en afskedsreception for mig selv via min arbejdsmail, som som jeg ikke tjekker, mens jeg er sygemeldt.
Jeg har i øvrigt takket nej.
Det undrer mig også, at de overhovedet vil holde sådan noget, når de har fyret mig og desuden ignorerede min fødselsdag.
Men den ledelse er bare til at lukke op og skide i.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 25. nov 2015, 11:57

Pernille skrev:
Flora skrev:Hvor går folk rundt og krammer folk de ikke kender?? Det har jeg da aldrig oplevet..


Haha, det samme tænkte jeg. :gruble:

Jeg har noget lidt fjernere familie på Nordsjælland, som normalt bestemt ikke kan betegnes som "kumbaya-agtige" :)
Men pludselig for nogle år siden var de gået over til at hilse ved at gå rundt og knuse alle på række som velkomst.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Thestral » 25. nov 2015, 14:06

dindebat.dk
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 25. nov 2015, 14:54

Thestral skrev:dindebat.dk

    :fløjt:
    Jubii.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Sevii
Indlæg: 519
Tilmeldt: 19. nov 2015, 08:30
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1345

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sevii » 25. nov 2015, 15:54

.
Senest rettet af Sevii 30. jun 2016, 19:25, rettet i alt 1 gang.
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
Brutus
Indlæg: 770
Tilmeldt: 20. sep 2015, 16:03
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1169

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Brutus » 25. nov 2015, 16:33

:forvirret: Om en glad kat kan siges at være misfornøjet. :P
0
If it is not yours, dont take it
If it is not right, dont do it.
If it is not true, dont say it.
If you dont know, shut up

(Japanese Wisdom)
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14697
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19027

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 25. nov 2015, 16:59

Sevii skrev:
Flora skrev:Hvor går folk rundt og krammer folk de ikke kender?? Det har jeg da aldrig oplevet..

Jamen, du er da bare heldig. Mit eksempel var for nogle dage siden, da jeg skulle mødes med min kæreste og hans venner. Min kærestes ven havde så nogle af sine familiemedlemmer med. Jeg har aldrig mødt dem og vidste ikke engang hvad de hed... gør jeg faktisk stadig ikke, og så håbede jeg jo lidt man kunne give hånd og præsentere sig selv. Men nej, der skulle krammes - og det mente de alle sammen.
Det værste er, at de også ville have et kram, når man sagde farvel igen.

Men generelt kan min kærestes venner godt lide at kramme - det er lige meget om du kender dem. Det har jeg skulle vænne mig til. Som du kan se, er jeg egentlig bare den mærkelige i den gruppe, fordi alle andre synes det er normalt. :gruble:


Hmm... så kan jeg trøste dig med at jeg synes du er den normale i gruppen. Jeg ville i hvert fald også finde det sært :kram:
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21945
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59498

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. nov 2015, 11:45

Crookshanks skrev:http://nyhederne.tv2.dk/krimi/2015-11-26-fanget-paa-kamera-udgav-sig-for-at-vaere-laege-ved-trafikulykke

"Manden har ikke ønsket at udtale sig til Station 2 men siger, at han bare gerne ville hjælpe ved ulykken."


Hvad var det lige han mente at han kunne "hjælpe med"? Sådan en idiot!


Det virker lidt, som om han lider af det der syndrom, hvor man er afhængig af positiv opmærksomhed og fascination, for det er godt nok noget af en risiko at løbe at begynde at pille ved en kvæstet persons skulder og nakke :ad!:
0
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Karkluden » 26. nov 2015, 14:38

Jeg undrer mig virkelig, når nogen af mine FB-venner stiller sig som "i et kompliceret forhold", hvor man kan fornemme, at det ikke er en joke, men sådan.. for real. Det er altså enormt kikset og luftning af beskidt vasketøj IMO.
Og det er sgu ikke kun unge, men også de ældre.. Det er maje mærkeligt.
4
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.

Tilbage til "Generelt"