Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2018, 19:18

kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:https://www.bt.dk/viralt/folk-taber-underkaeben-jeg-stoler-ikke-paa-min-hjerne-laengere

Please forklar mig det, jeg bliver åndssvag!!


Jeg synes, det virker ret random, hvad den siger. Det passede ikke hver gang på, hvad jeg tænkte i hvert fald.

Min kæreste kan slet ikke få den til at sige Brainstorm. På mig siger den præcis det jeg tænker. Hver gang. ARgh!!!


Sært. Måske du bare er ekstra forudsigelig i din tankegang :lol:

Nej. Finten er at det er samme lyd der kommer. Hver gang. Det er min hjerne der spiller mig et puds :D
Det virker ikke for alle.

Hvad siger den hvis man ikke ved hvilke ord man kan tænke på :gruble:
0
...
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 17. maj 2018, 19:19

LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:https://www.bt.dk/viralt/folk-taber-underkaeben-jeg-stoler-ikke-paa-min-hjerne-laengere

Please forklar mig det, jeg bliver åndssvag!!


Jeg synes, det virker ret random, hvad den siger. Det passede ikke hver gang på, hvad jeg tænkte i hvert fald.

Min kæreste kan slet ikke få den til at sige Brainstorm. På mig siger den præcis det jeg tænker. Hver gang. ARgh!!!


Sært. Måske du bare er ekstra forudsigelig i din tankegang :lol:

Nej. Finten er at det er samme lyd der kommer. Hver gang. Det er min hjerne der spiller mig et puds :D
Det virker ikke for alle.

Hvad siger den hvis man ikke ved hvilke ord man kan tænke på :gruble:

Jeg ved det ikke. Jeg er meget frustreret :lol:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 17. maj 2018, 19:21

LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:https://www.bt.dk/viralt/folk-taber-underkaeben-jeg-stoler-ikke-paa-min-hjerne-laengere

Please forklar mig det, jeg bliver åndssvag!!


Jeg synes, det virker ret random, hvad den siger. Det passede ikke hver gang på, hvad jeg tænkte i hvert fald.

Min kæreste kan slet ikke få den til at sige Brainstorm. På mig siger den præcis det jeg tænker. Hver gang. ARgh!!!


Sært. Måske du bare er ekstra forudsigelig i din tankegang :lol:

Nej. Finten er at det er samme lyd der kommer. Hver gang. Det er min hjerne der spiller mig et puds :D
Det virker ikke for alle.

Hvad siger den hvis man ikke ved hvilke ord man kan tænke på :gruble:

Okay, mystisk. Hvis jeg kigger på den siger den hvad jeg tænker. Hvis jeg kigger væk fra skærmen siger den Green needle uanset hvor hårdt jeg tænker brainstorm...
1
...
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15373
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25741

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 18. maj 2018, 00:27

LadyFox skrev:
LadyFox skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:https://www.bt.dk/viralt/folk-taber-underkaeben-jeg-stoler-ikke-paa-min-hjerne-laengere

Please forklar mig det, jeg bliver åndssvag!!


Jeg synes, det virker ret random, hvad den siger. Det passede ikke hver gang på, hvad jeg tænkte i hvert fald.

Min kæreste kan slet ikke få den til at sige Brainstorm. På mig siger den præcis det jeg tænker. Hver gang. ARgh!!!


Sært. Måske du bare er ekstra forudsigelig i din tankegang :lol:

Nej. Finten er at det er samme lyd der kommer. Hver gang. Det er min hjerne der spiller mig et puds :D
Det virker ikke for alle.

Hvad siger den hvis man ikke ved hvilke ord man kan tænke på :gruble:

Okay, mystisk. Hvis jeg kigger på den siger den hvad jeg tænker. Hvis jeg kigger væk fra skærmen siger den Green needle uanset hvor hårdt jeg tænker brainstorm...


Jeg hører det, jeg tænker på.

Jeg har lige prøvet at snyde den ved at sidde og messe forskellige andre ord for at forhindre mig selv i at tænke på de to. Ved de fleste af ordene blev det til brainstorm.
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Myresluger » 18. maj 2018, 04:45

Det er edderhylemig mærkeligt! Den siger det jeg tænker - godt den kun kan to ord :shock:

Den med yanny/laurel kunne jeg ikke høre laurel lige meget hvor meget jeg prøvede.
0
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 18. maj 2018, 04:57

At gasgrills til haven uden videre kan koste alt mellem 10 og 30.000 kr.
10.000 er jo næsten bare en startpris, og skal man noget, så er det ikke de sidste 'håndører' der vælter læsset.
En slags enorm statussymbol som næsten er vokset ud af det blå, lur mig om de fleste mega griller ender deres liv med at varme pølser og skiveskåret kød. De færreste gider stå at bøvle med den mere avancerede madlavning som disse apparater jo skulle kunne håndtere.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4382
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10735

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 18. maj 2018, 05:05

kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:
Flora skrev:
kidkomb skrev:https://www.bt.dk/viralt/folk-taber-underkaeben-jeg-stoler-ikke-paa-min-hjerne-laengere

Please forklar mig det, jeg bliver åndssvag!!


Jeg synes, det virker ret random, hvad den siger. Det passede ikke hver gang på, hvad jeg tænkte i hvert fald.

Min kæreste kan slet ikke få den til at sige Brainstorm. På mig siger den præcis det jeg tænker. Hver gang. ARgh!!!


Sært. Måske du bare er ekstra forudsigelig i din tankegang :lol:

Nej. Finten er at det er samme lyd der kommer. Hver gang. Det er min hjerne der spiller mig et puds :D
Det virker ikke for alle.


Ja det er samme video. Men vildt underligt.
Jeg hører klart og tydeligt det jeg tænker og de to ord minder jo ikke om hinanden.
Jeg viste den for min kæreste og så prøvede vi. “Ja brainstorm” siger han. Og jeg hørte tydeligt “green needle”. Virkelig underligt at de to ord kan forveksles :lol:
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 18. maj 2018, 08:26

Jeg undrer mig over så helt usansynligt berøringsangste danskere er.
Jeg var frivillig til VM i ishockey, og der får man en gratis spisebillet til kantinen for frivilligt personale.
Nærmest uden undtagelse, så vælger hver person der kommer ind for at spise, at tage et helt bord til sig selv, så man ikke risikerer at snakke med andre end sin egen telefon. Og ja, jeg gjorde det selv, men mest fordi jeg synes det ligner små bobler som udstråler stor grad af privatliv, og så "tør" jeg næsten ikke spørge om jeg må sætte mig ned.
Faktisk, så ville jeg nok meget sjældent få nej, hvis jeg sprugte, og det er da røvkedeligt bare at sidde og glo ud i luften.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 18. maj 2018, 08:30

Veganerne. Igen. DR spørger på deres Facebookside, om folk har droppet mælken. Og der er svar fra begge lejre. Og selvfølgelig også de sædvanlige "veganer betyder dårlig jæger"-kommentarer. Og så er der den hårde veganerkerne, der suser rundt og kommenterer på mælkedrikkernes svar. Ikke ét sted har jeg endnu set i det kommentarfelt, at det omvendte er sket: At et mælkeskæg har kommenteret på en veganers kommentar.

Hold nu op, hvor har de travlt med at kommentere med grædende reaktioner og links og "ad, drikker du af et andet pattedyrs patter?".
Jeg undrer mig virkelig. Tror de oprigtigt, at de kan omvende folk? Det ER da naivt.
7
Donna Martin Graduates!
HerErJeg
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 18. maj 2018, 08:41

Ado skrev:Veganerne. Igen. DR spørger på deres Facebookside, om folk har droppet mælken. Og der er svar fra begge lejre. Og selvfølgelig også de sædvanlige "veganer betyder dårlig jæger"-kommentarer. Og så er der den hårde veganerkerne, der suser rundt og kommenterer på mælkedrikkernes svar. Ikke ét sted har jeg endnu set i det kommentarfelt, at det omvendte er sket: At et mælkeskæg har kommenteret på en veganers kommentar.

Hold nu op, hvor har de travlt med at kommentere med grædende reaktioner og links og "ad, drikker du af et andet pattedyrs patter?".
Jeg undrer mig virkelig. Tror de oprigtigt, at de kan omvende folk? Det ER da naivt.

Det giver jeg dig ret i. Der er en gruppe som har en total vrangforestilling om den perfekte verden - og den ska pinedød proppes ned i halsen på os alle sammen.
Sandheden er vel, at hvis 7,5 milliarder mennesker på jorden skal brødfødes, så kan animalske produkter på ingen måde undværes. Den mængde grøntfoder der skal produceres for at erstatte animalsk alternativ vil være så svimlende, at jorden ikke vil kunne bære det. At det så oven i købet også skal være økologisk uden gødning vil bare starte en spiral uden ende, hvor svage jorder vil ende som en udpint ørken.
2
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4388

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 18. maj 2018, 11:29

Hvorfor en butik (i dette tilfælde en dyrehandel) vælger at ansætte en medarbejder der er så lidt kundeserviceminded, at jeg næsten kom til at grine lidt over hendes komplet manglende fornemmelse for, hvordan man snakker til kunderne :stoned:

Jeg er virkelig ærgerlig over, at min slange tilsyneladende kun vil spise frosne foderdyr fra denne butik, først fordi de er vanvittigt dyre og nu også fordi jeg faktisk ikke gider handle der :wacko:

Og nej. Jeg var ikke unfair i min forespørgsel - jeg har selv arbejdet i butik i 10 år og ved hvor trælse nogle kunder kan være :cuss:
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 18. maj 2018, 11:45

HerErJeg skrev:Jeg undrer mig over så helt usansynligt berøringsangste danskere er.
Jeg var frivillig til VM i ishockey, og der får man en gratis spisebillet til kantinen for frivilligt personale.
Nærmest uden undtagelse, så vælger hver person der kommer ind for at spise, at tage et helt bord til sig selv, så man ikke risikerer at snakke med andre end sin egen telefon. Og ja, jeg gjorde det selv, men mest fordi jeg synes det ligner små bobler som udstråler stor grad af privatliv, og så "tør" jeg næsten ikke spørge om jeg må sætte mig ned.
Faktisk, så ville jeg nok meget sjældent få nej, hvis jeg sprugte, og det er da røvkedeligt bare at sidde og glo ud i luften.

Sæt dig ned ved et sådan bord, uden at spørge... det ville jeg have gjort, der var en person, der var plads... jeg sætter mig. Så kan de se op, brokke sig eller sidde med deres mobil, hvis det er hvad de vil, men jeg er nok for social til bare at sætte mig for mig selv.
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 18. maj 2018, 11:51

Ado skrev:Veganerne. Igen. DR spørger på deres Facebookside, om folk har droppet mælken. Og der er svar fra begge lejre. Og selvfølgelig også de sædvanlige "veganer betyder dårlig jæger"-kommentarer. Og så er der den hårde veganerkerne, der suser rundt og kommenterer på mælkedrikkernes svar. Ikke ét sted har jeg endnu set i det kommentarfelt, at det omvendte er sket: At et mælkeskæg har kommenteret på en veganers kommentar.

Hold nu op, hvor har de travlt med at kommentere med grædende reaktioner og links og "ad, drikker du af et andet pattedyrs patter?".
Jeg undrer mig virkelig. Tror de oprigtigt, at de kan omvende folk? Det ER da naivt.


Jeg ELSKER det argument. Og jeg elsker at fortælle dem at det er der skam masser af dyr der også gør. Surrogatmødre til forældreløse dyr er helt normalt, også på tværs af arter man måske ikke lige havde set som et match.
Smågrise kan f.eks. bruges til at få dyr til at die som ellers har problemet med at få gang i mælken. Man har også brugt smågrise som surrogat-unger når zoodyr f.eks. mister et kuld.
Og søer er sgu ligeglad hvem der dier hos dem, smågrise eller flodsvin, det rører dem ikke.
3
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8320

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fru Himmelblå » 18. maj 2018, 13:50

At så mange folk der brokker sig over overvågningsstaten, samtidig raskt væk giver deres personlige oplysninger til enhver virksomhed, der efterspørger dem.
4
Vir prudens non contra ventum mingit
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9558
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26713

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 18. maj 2018, 14:37

Hunkat skrev:
Ado skrev:Veganerne. Igen. DR spørger på deres Facebookside, om folk har droppet mælken. Og der er svar fra begge lejre. Og selvfølgelig også de sædvanlige "veganer betyder dårlig jæger"-kommentarer. Og så er der den hårde veganerkerne, der suser rundt og kommenterer på mælkedrikkernes svar. Ikke ét sted har jeg endnu set i det kommentarfelt, at det omvendte er sket: At et mælkeskæg har kommenteret på en veganers kommentar.

Hold nu op, hvor har de travlt med at kommentere med grædende reaktioner og links og "ad, drikker du af et andet pattedyrs patter?".
Jeg undrer mig virkelig. Tror de oprigtigt, at de kan omvende folk? Det ER da naivt.


Jeg ELSKER det argument. Og jeg elsker at fortælle dem at det er der skam masser af dyr der også gør. Surrogatmødre til forældreløse dyr er helt normalt, også på tværs af arter man måske ikke lige havde set som et match.
Smågrise kan f.eks. bruges til at få dyr til at die som ellers har problemet med at få gang i mælken. Man har også brugt smågrise som surrogat-unger når zoodyr f.eks. mister et kuld.
Og søer er sgu ligeglad hvem der dier hos dem, smågrise eller flodsvin, det rører dem ikke.


Jeg ville nok bare blive upassende pervers og svare:
"Patter er patter, de skal suttes! :ivrig: "
6
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)

Tilbage til "Generelt"