Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16248
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32463

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 25. apr 2016, 19:50

Folk, der nu brokker sig over at Prins Henrik ikke vil med på sommertogtet.

Da han ikke var pensioneret var der også alt muligt galt med ham; når han nu er trådt i baggrunden er det også galt.

Jeg fristes til at tænke: "Typisk dansk."
10
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 25. apr 2016, 21:40

Jeg undrer mig virkelig meget over Ateistisk Selskab. Det er så mærkeligt.
3
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 25. apr 2016, 21:51

Daine skrev:I er jo bindegale, begge to :naughty:

Men de har jo en pointe i, at hvis de er mange nok, så bliver det mainstream. :cool:
0
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12461

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf IrmaPigen » 26. apr 2016, 04:34

Firebird skrev:Hvad med differentieret moms istedet for afgift. 25% på oksekød og 7% på frugt, grønt, mælk og havregryn. Det praktiseres fint i Tyskland. Hvorfor ikke her?


Total enig.

Anyway, hvis ideen skal gennemføres, så skal mælk jo også belægges med en afgift.

Malkekøer "gasser" vel ikke mindre end spisekvæg.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24627
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3194
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 26. apr 2016, 05:41

dgd2007 skrev:
Daine skrev:I er jo bindegale, begge to :naughty:

Men de har jo en pointe i, at hvis de er mange nok, så bliver det mainstream. :cool:


Du har ret. Så er det vist første gang Kommode er mainstream - og jeg ikke er :lol:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. apr 2016, 08:53

Jeg undrer mig over de mennesker som frivilligt går med til at deres barn/børn skal i familiepleje, og så derefter går målrettet efter at planlægge ny baby. But why? Kunne de så ikke lige så godt beholde det barn de allerede havde? :s
7
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 26. apr 2016, 10:37

Dirtylittledevil skrev:Jeg undrer mig over de mennesker som frivilligt går med til at deres barn/børn skal i familiepleje, og så derefter går målrettet efter at planlægge ny baby. But why? Kunne de så ikke lige så godt beholde det barn de allerede havde? :s


Størstedelen af dem der kommer i frivillig familiepleje er et "tvungent valg"
De får som oftest at vide at de frivilligt kan sig god for det, og dermed have noget mere indflydelse end hvis det bliver tvungent.

Jeg forstår så heller ikke hvorfor de så får et nyt barn som de ved at de med stor sansynlighed ikke får lov at beholde.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. apr 2016, 10:48

Studsgaard skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg undrer mig over de mennesker som frivilligt går med til at deres barn/børn skal i familiepleje, og så derefter går målrettet efter at planlægge ny baby. But why? Kunne de så ikke lige så godt beholde det barn de allerede havde? :s


Størstedelen af dem der kommer i frivillig familiepleje er et "tvungent valg"
De får som oftest at vide at de frivilligt kan sig god for det, og dermed have noget mere indflydelse end hvis det bliver tvungent.

Jeg forstår så heller ikke hvorfor de så får et nyt barn som de ved at de med stor sansynlighed ikke får lov at beholde.


Ja udefra ser det bare så simpelt ud, men det er det garanteret ikke i virkeligheden. Min undren opstod på baggrund af en jeg ofte ser via facebook pga fælles venner, hun poster rigtig mange positive poster ang. sin lille datters liv hos en plejefamilie, og hvor dejligt det er og hvor godt det valg var for dem alle osv osv... og det er jo alle tiders. Men hun har altså lige fået en ny baby. Og så kom der lige en post i dag hvor hun kaldte babyen et ønskebarn og noget snak om hvordan hun næsten havde opgivet at blive gravid efter mange forsøg.
Men ja som du siger så er sandheden nok at hun ikke havde et valg. Og ja jeg kan se hun også ligger i krig med kommunen angående noget som i hendes øjne er uretfærdig personforfølgelse mht babyen... åh suk.
0
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 26. apr 2016, 10:59

Dirtylittledevil skrev:
Studsgaard skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg undrer mig over de mennesker som frivilligt går med til at deres barn/børn skal i familiepleje, og så derefter går målrettet efter at planlægge ny baby. But why? Kunne de så ikke lige så godt beholde det barn de allerede havde? :s


Størstedelen af dem der kommer i frivillig familiepleje er et "tvungent valg"
De får som oftest at vide at de frivilligt kan sig god for det, og dermed have noget mere indflydelse end hvis det bliver tvungent.

Jeg forstår så heller ikke hvorfor de så får et nyt barn som de ved at de med stor sansynlighed ikke får lov at beholde.


Ja udefra ser det bare så simpelt ud, men det er det garanteret ikke i virkeligheden. Min undren opstod på baggrund af en jeg ofte ser via facebook pga fælles venner, hun poster rigtig mange positive poster ang. sin lille datters liv hos en plejefamilie, og hvor dejligt det er og hvor godt det valg var for dem alle osv osv... og det er jo alle tiders. Men hun har altså lige fået en ny baby. Og så kom der lige en post i dag hvor hun kaldte babyen et ønskebarn og noget snak om hvordan hun næsten havde opgivet at blive gravid efter mange forsøg.
Men ja som du siger så er sandheden nok at hun ikke havde et valg. Og ja jeg kan se hun også ligger i krig med kommunen angående noget som i hendes øjne er uretfærdig personforfølgelse mht babyen... åh suk.


Jeg tror på ingen måde det er simpelt. Men jeg har en del indsigt i emnet. Både fra speciale jeg i tidernes morgen har skrevet. Men også mere nutidigt hvor jeg har en del kendskab til nogle anbragte børn. Og i de tilfælde har det altid været "frivillig-tvang" hvis man kan sige det sådan.

Men med det du fortæller, så ja så lyder det da spøjst (i mangel af andet ord)
1
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2147
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4981

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anne Droid » 26. apr 2016, 17:04

Jeg undrer mig over noget vegetarmad. Hvorfor skal det navngives efter en kødret? Jeg har en veninde der fortalte om nogle vegetarkødboller hun godt kan lide.
Og når proteinprodukter skal sammenlignes med kød. Quorn smager som og har samme konsistens som kylling :cuss: Gu har det da ej. Jeg prøver heller ikke at få vegetarere til at spise kød og sammenligne det med kartofler.

Jeg kan godt lide vegetarmad og laver det gerne selv, men jeg vil ikke spise de køderstatningsprodukter.
8
Klimatosse
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15650
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21043

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 26. apr 2016, 17:27

At nogen træner med korset på :stoned: Og påstår at det har en effekt. But why? Åh jeg føler mine hjerneceller dør på stribe når jeg hører om sådan noget og så endda i nyhederne!
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 26. apr 2016, 18:28

Anne Droid skrev:Jeg undrer mig over noget vegetarmad. Hvorfor skal det navngives efter en kødret? Jeg har en veninde der fortalte om nogle vegetarkødboller hun godt kan lide.
Og når proteinprodukter skal sammenlignes med kød. Quorn smager som og har samme konsistens som kylling :cuss: Gu har det da ej. Jeg prøver heller ikke at få vegetarere til at spise kød og sammenligne det med kartofler.

Jeg kan godt lide vegetarmad og laver det gerne selv, men jeg vil ikke spise de køderstatningsprodukter.


"Nøddesteg", "svampebøffer" .... :rulle:

Er så enig!
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Elvispop » 26. apr 2016, 22:08

Hvorfor facebook skal være på tværs, når jeg vil facebook-stalke nogen.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Elvispop
Indlæg: 2407
Tilmeldt: 14. aug 2015, 16:37
Kort karma: 263
Geografisk sted: 9900
Likede indlæg: 4555

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Elvispop » 26. apr 2016, 22:20

ShuruQ skrev:
Elvispop skrev:Hvorfor facebook skal være på tværs, når jeg vil facebook-stalke nogen.


Fordi stalking er forbudt. Facebook er simpelthen blevet kriminalpræventiv. Sig mig, vidste du ikke det :P?


:devil2:
Det er nu bare noget så uskyldigt som at finde vores nye praktikant, på fjæset.
Så det er nok mere detektivarbejde.
0
Så tænd dog for helvede de baglygter
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25732

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 26. apr 2016, 22:52

IrmaPigen skrev:Folks prioriteter.

Man vælger at ryge for 4000 kr om måneden. Men har ikke råd til medicin for 300 kr. om måneden.


Jeg er eks-ryger, og jeg undrer mig over, hvordan man bærer sig ad med at nå at ryge for så meget om måneden. Selv med Prince, de (vistnok) dyreste cigaretter, til 45 kr pakken, skal man ryge 3 pakker om dagen for at nå derop. Hvis vi så siger, at man er vågen 16 timer i døgnet, så skal man ryge 3-4 cigaretter i timen for at nå det.

Jeg betvivler ikke dine ord, men ... :nerve:
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23

Tilbage til "Generelt"