Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ExCoastal » 23. nov 2018, 20:21

Falstria skrev:
AgentPixie skrev:Black Friday i DK. Havde planer om at købe nogle julegaver hos h&m, men deres “tilbud” var 20% rabat - det har de jo fucking hele tiden.
Det samme gør sig gældende hos Babysam :sarkasme:


Folks forventninger...

Altså hvorfor skulle butikkerne forære varer væk eller tabe på at sælge dem?
Lige op til jul tilmed...

Januar udsalg derimod, det giver lidt mening.


Det var oprindeligt de vanvittige tilbud, der tiltrak folk (de såkaldte door busters), jeg har købt en del billige ting i årenes løb. Synes det er ved at være lidt udvandet, og jeg gider ikke deltage i ræset i Walmart. Nogle forrentninger åbnede ved midnat, jeg så en masse mennesker stå i kø udenfor Kohl's. På den anden side, så mangler vi ikke rigtigt noget.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 23. nov 2018, 21:49

Så skrøbeligt og flygtigt livet er
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16882
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20972

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 24. nov 2018, 02:15

Lucia skrev:
Misantropen skrev:Jamen det er fordi de kan give udtryk for deres mening på en anden måde end dyr. Det er jo heller ikke skadeligt for mennesker at spise tørfoder fx.

Hvis dyret fravælger foderet er det ikke lige så let at finde ud af hvad det skyldes. Mennesker kan sige om det er fordi det smager dårligt eller om det er fordi de ikke er sultne, konsetensen er ulækker osv., selvom de nok ikke har samme krav til foder som dyr, men et eller andet må man jo måle det på og nogen må jo teste det.

.. Tænker jeg :genert:

Jeg kan godt lidt se idéen i det, men omvendt, så kan man vel ikke vide at menneskers og dyrs smagsløg kan lide det samme?
Men hvad ved jeg, ud fra en hurtigt googling ser det ud til at det er et ægte job. Jeg er bare glad for det ikke er mig :D

Jamen det er det jeg mener. Hvilke krav bliver der stillet til dem der smagstester? :D

PS Jeg skulle heller ikke nyde noget :gisp:
0
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 24. nov 2018, 07:18

BlueBunny skrev:Så skrøbeligt og flygtigt livet er

Det er derfor du skal leve mens du har det, det nytter ikke at udskyde alle de ting du gerne vil prøve til du går på pension, du kan trods alt dø i morgen. Jeg undrer mig jævnligt over alle de folk der stolt siger at de skal i hvert fald dit og dat når først de går på pension.

Mig... jeg vælger at gøre tingene før jeg dør. Lev som om i dag er den sidste dag du har at leve og husk at fortæl dine kære at du elsker dem.

Jeg elsker livet og lever med et smil på læben, det eneste jeg mangler at opleve pt er en tur til usa, og det er næste punkt på min liste :-)
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 24. nov 2018, 14:37

Min søster som insisterer på at hendes små sønner gror langt hår. Jeg pointerede en gang at det ikke undrede mig at mange forveksler dem med piger, hvilket stødte hende. Jeg er teknisk set ligeglad, men hun bryder sig ikke om det. Well, så må hun jo enten klippe dem eller udstyre dem med et selvværd så de kan stå imod den slags kommentarer og dril de uundgåeligt vil møde i skolen og andre steder.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 24. nov 2018, 14:45

Ghattner skrev:Min søster som insisterer på at hendes små sønner gror langt hår. Jeg pointerede en gang at det ikke undrede mig at mange forveksler dem med piger, hvilket stødte hende. Jeg er teknisk set ligeglad, men hun bryder sig ikke om det. Well, så må hun jo enten klippe dem eller udstyre dem med et selvværd så de kan stå imod den slags kommentarer og dril de uundgåeligt vil møde i skolen og andre steder.

Jeg undrer mig altid over folk som mener at resten af verden skal indrette sig efter dem selv.
Det er SÅ mærkeligt og super usandsynligt at det sker, så det leder kun til skuffelse. Og så endda på hendes børns vegne. Meget mærkeligt :stoned:
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4349
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 485
Likede indlæg: 10662

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf BlueBunny » 24. nov 2018, 17:23

cola skrev:
BlueBunny skrev:Så skrøbeligt og flygtigt livet er

Det er derfor du skal leve mens du har det, det nytter ikke at udskyde alle de ting du gerne vil prøve til du går på pension, du kan trods alt dø i morgen. Jeg undrer mig jævnligt over alle de folk der stolt siger at de skal i hvert fald dit og dat når først de går på pension.

Mig... jeg vælger at gøre tingene før jeg dør. Lev som om i dag er den sidste dag du har at leve og husk at fortæl dine kære at du elsker dem.

Jeg elsker livet og lever med et smil på læben, det eneste jeg mangler at opleve pt er en tur til usa, og det er næste punkt på min liste :-)


Meget enig. Vi var på fem ugers rundrejse i Californien i foråret. I 2020 bliver det sydstaterne. USA er fantastisk. Glæd dig!
1
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1545
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2154

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lucia » 24. nov 2018, 17:54

Hver gang jeg støvsuger undrer jeg mig over at jeg har valgt et spisebord med to ekstra ben, der reelt kun er for synets skyld. Det er så besværligt at støvsuge i sådan en skov af stole- og bordben.
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 24. nov 2018, 21:01

cola skrev:
BlueBunny skrev:Så skrøbeligt og flygtigt livet er

Det er derfor du skal leve mens du har det, det nytter ikke at udskyde alle de ting du gerne vil prøve til du går på pension, du kan trods alt dø i morgen. Jeg undrer mig jævnligt over alle de folk der stolt siger at de skal i hvert fald dit og dat når først de går på pension.

Mig... jeg vælger at gøre tingene før jeg dør. Lev som om i dag er den sidste dag du har at leve og husk at fortæl dine kære at du elsker dem.

Jeg elsker livet og lever med et smil på læben, det eneste jeg mangler at opleve pt er en tur til usa, og det er næste punkt på min liste :-)


Jeg tænker, det er godt at have noget at drømme om at gøre, når man bliver pensionist. Til den tid skal livet forhåbentlig også leves og ikke bare henslæbes i kedsommelighed foran tv. Overlever man ikke så længe, er det jo bare ærgerligt, men drømmen har man da stadig haft at leve højt på.
5
14 11 14
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5071
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9827

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Tilly » 25. nov 2018, 09:40

Zinde skrev:Min mand fandt et haglgevær på sin morgengåtur med hunden. Hvordan kan man glemme at tage sit gevær med hjem efter jagten? :stoned:

Godt at det var din mand der fandt det og ikke et barn :8:
3
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36731

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 25. nov 2018, 10:27

Ham den granvoksne mand der var forbi for at samle ind til ... Folkekirkens Nødhjælp, tror jeg. Han ejede godt nok ikke tålmodighed! Først ringede han på døren én gang, sekundet efter 2 gange mere. Hvorefter han bankede hårdt på døren nogle gange og ringede yderligere to gange på ringklokken bagefter.

Altså, det tog mig 10-12 sekunder at gå fra stuen og derud, så slap dog af! :forvirret:

Jeg hader sådan noget, især fordi min ringklokkes lyd er ret høj (han kunne sagtens høre den udenfor, så han kunne ikke være i tvivl om at den ringede). Og havde jeg nu været en ældre person, så var jeg da ikke kommet hurtigere til døren af at han var så ‘aggressiv’. Han må have set for mange amerikanske film eller ikke have lært almindelig ringklokke-pli :sur:
11
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22079
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52051

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 25. nov 2018, 13:03

Daine skrev:Ham den granvoksne mand der var forbi for at samle ind til ... Folkekirkens Nødhjælp, tror jeg. Han ejede godt nok ikke tålmodighed! Først ringede han på døren én gang, sekundet efter 2 gange mere. Hvorefter han bankede hårdt på døren nogle gange og ringede yderligere to gange på ringklokken bagefter.

Altså, det tog mig 10-12 sekunder at gå fra stuen og derud, så slap dog af! :forvirret:

Jeg hader sådan noget, især fordi min ringklokkes lyd er ret høj (han kunne sagtens høre den udenfor, så han kunne ikke være i tvivl om at den ringede). Og havde jeg nu været en ældre person, så var jeg da ikke kommet hurtigere til døren af at han var så ‘aggressiv’. Han må have set for mange amerikanske film eller ikke have lært almindelig ringklokke-pli :sur:


Kirkens Korshær, der samler ind til hjemløse og fattige danskere.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 25. nov 2018, 13:26

Øhm, var Sys Bjerre ikke lesbisk? :forvirret:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Persnikedy » 25. nov 2018, 14:32

Delfin skrev:
cola skrev:
BlueBunny skrev:Så skrøbeligt og flygtigt livet er

Det er derfor du skal leve mens du har det, det nytter ikke at udskyde alle de ting du gerne vil prøve til du går på pension, du kan trods alt dø i morgen. Jeg undrer mig jævnligt over alle de folk der stolt siger at de skal i hvert fald dit og dat når først de går på pension.

Mig... jeg vælger at gøre tingene før jeg dør. Lev som om i dag er den sidste dag du har at leve og husk at fortæl dine kære at du elsker dem.

Jeg elsker livet og lever med et smil på læben, det eneste jeg mangler at opleve pt er en tur til usa, og det er næste punkt på min liste :-)


Jeg tænker, det er godt at have noget at drømme om at gøre, når man bliver pensionist. Til den tid skal livet forhåbentlig også leves og ikke bare henslæbes i kedsommelighed foran tv. Overlever man ikke så længe, er det jo bare ærgerligt, men drømmen har man da stadig haft at leve højt på.


Jeg tror man skal vælge hvad der er bedst at gøre nu eller i pensionist livet så man ikek ender sådan her

Billede
2
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15292
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 25. nov 2018, 14:58

Persnikedy skrev:
Delfin skrev:
cola skrev:
BlueBunny skrev:Så skrøbeligt og flygtigt livet er

Det er derfor du skal leve mens du har det, det nytter ikke at udskyde alle de ting du gerne vil prøve til du går på pension, du kan trods alt dø i morgen. Jeg undrer mig jævnligt over alle de folk der stolt siger at de skal i hvert fald dit og dat når først de går på pension.

Mig... jeg vælger at gøre tingene før jeg dør. Lev som om i dag er den sidste dag du har at leve og husk at fortæl dine kære at du elsker dem.

Jeg elsker livet og lever med et smil på læben, det eneste jeg mangler at opleve pt er en tur til usa, og det er næste punkt på min liste :-)


Jeg tænker, det er godt at have noget at drømme om at gøre, når man bliver pensionist. Til den tid skal livet forhåbentlig også leves og ikke bare henslæbes i kedsommelighed foran tv. Overlever man ikke så længe, er det jo bare ærgerligt, men drømmen har man da stadig haft at leve højt på.


Jeg tror man skal vælge hvad der er bedst at gøre nu eller i pensionist livet så man ikek ender sådan her

Billede


Jeg drømmer godt nok om at tilbringe nogle vintermåneder på varmere himmelstrøg, når jeg engang bliver pensionist, men jeg har nok forestillet mig det lidt anderledes :lol:
2
14 11 14

Tilbage til "Generelt"