Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 17. maj 2019, 12:14

Sorenspige skrev:
2SHY skrev:Kan jeg stemme uden et valgkort? Eller hvordan får jeg et nyt? Jeg er lige flyttet og tror kortene er sendt til min gamle adresse


Det kan du godt, men vi har altså heller ikke fået valgkort endnu.

Jeg har fået mit valgkort. Desværre med automatisk stempel, så ved ikke hvornår det landede i min postkasse, men det var før onsdag ... Ja jeg tjekker ikke min postkasse så tit.
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13008
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2856
Likede indlæg: 28040

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 17. maj 2019, 13:06

Er det her en reklame eller hvordan ? Der Virker lidt malplaceret.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
fisken80
Indlæg: 22013
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1122
Likede indlæg: 51940

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 17. maj 2019, 13:10

PaleSeptember skrev:Om valgplakater overhovedet har nogen effekt i forhold til at få stemmer?


Det er undersøgt, og de flytter personlige stemmer
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Aviva
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:30
Kort karma: 49
Likede indlæg: 616

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aviva » 17. maj 2019, 13:29

Hvorfor så mange kvindelige musikere optræder i "strippertøj", vil hellere høre dem synge.
5
GO ISRAEL

R.I.P Jina Mahsa Amini
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. maj 2019, 16:41

Hvorfor man ikke sparer penge ved at sende begge valgkort ud i samme kuvert

Eller er der noget i vejen for at sende dem i e-boks :gruble:
1
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 17. maj 2019, 16:55

Delfin skrev:Hvorfor man ikke sparer penge ved at sende begge valgkort ud i samme kuvert

Eller er der noget i vejen for at sende dem i e-boks :gruble:

De skal jo medbringes til valgstedet og det vil kræve at alle har mulighed for at komme til at printe inden et valg. Og der kan være mange der ikke har mulighed eller gider gøre det ekstra for at stemme. Så et brev med valgkort er den nemmeste løsning for borgeren, så længe vi ikke kan stemme digitalt.

Og de bliver ikke sendt ud sammen, fordi de sikkert ikke er trykt på samme tid. Er mit gæt.
3
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. maj 2019, 17:01

Daine skrev:
Delfin skrev:Hvorfor man ikke sparer penge ved at sende begge valgkort ud i samme kuvert

Eller er der noget i vejen for at sende dem i e-boks :gruble:

De skal jo medbringes til valgstedet og det vil kræve at alle har mulighed for at komme til at printe inden et valg. Og der kan være mange der ikke har mulighed eller gider gøre det ekstra for at stemme. Så et brev med valgkort er den nemmeste løsning for borgeren, så længe vi ikke kan stemme digitalt.

Og de bliver ikke sendt ud sammen, fordi de sikkert ikke er trykt på samme tid. Er mit gæt.


Ja det overvejede jeg også med e-boks, og det er sikkert årsagen til det. Der findes jo også nogle, som ikke har e-boks.

Det er muligt, men det kunne man jo gøre. Nå men så tjener postnord da lidt i de her dage
1
14 11 14
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36688

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 17. maj 2019, 17:17

Delfin skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Hvorfor man ikke sparer penge ved at sende begge valgkort ud i samme kuvert

Eller er der noget i vejen for at sende dem i e-boks :gruble:

De skal jo medbringes til valgstedet og det vil kræve at alle har mulighed for at komme til at printe inden et valg. Og der kan være mange der ikke har mulighed eller gider gøre det ekstra for at stemme. Så et brev med valgkort er den nemmeste løsning for borgeren, så længe vi ikke kan stemme digitalt.

Og de bliver ikke sendt ud sammen, fordi de sikkert ikke er trykt på samme tid. Er mit gæt.


Ja det overvejede jeg også med e-boks, og det er sikkert årsagen til det. Der findes jo også nogle, som ikke har e-boks.

Det er muligt, men det kunne man jo gøre. Nå men så tjener postnord da lidt i de her dage

Jo, men EU valget har været kendt i længere tid end DK valget. Det tager tid at distribuere (det er jo PN ;) ), så de har vel ikke turdet vente med at sende EU valgkortet ud, der er jo 1 1/2 uge mellem de to valg.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Stitch » 17. maj 2019, 17:24

Delfin skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Hvorfor man ikke sparer penge ved at sende begge valgkort ud i samme kuvert

Eller er der noget i vejen for at sende dem i e-boks :gruble:

De skal jo medbringes til valgstedet og det vil kræve at alle har mulighed for at komme til at printe inden et valg. Og der kan være mange der ikke har mulighed eller gider gøre det ekstra for at stemme. Så et brev med valgkort er den nemmeste løsning for borgeren, så længe vi ikke kan stemme digitalt.

Og de bliver ikke sendt ud sammen, fordi de sikkert ikke er trykt på samme tid. Er mit gæt.


Ja det overvejede jeg også med e-boks, og det er sikkert årsagen til det. Der findes jo også nogle, som ikke har e-boks.

Det er muligt, men det kunne man jo gøre. Nå men så tjener postnord da lidt i de her dage


Jeg har lige brevstemt hos Borgerservice - jeg skulle blot have billedID med og så printede de valgkortet og jeg skulle blot lige skrive under og vise mit ID et par gange. Det kunne man da godt gøre til almindeligt valg også?
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15233
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1240
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25520

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. maj 2019, 17:37

Stitch skrev:
Delfin skrev:
Daine skrev:
Delfin skrev:Hvorfor man ikke sparer penge ved at sende begge valgkort ud i samme kuvert

Eller er der noget i vejen for at sende dem i e-boks :gruble:

De skal jo medbringes til valgstedet og det vil kræve at alle har mulighed for at komme til at printe inden et valg. Og der kan være mange der ikke har mulighed eller gider gøre det ekstra for at stemme. Så et brev med valgkort er den nemmeste løsning for borgeren, så længe vi ikke kan stemme digitalt.

Og de bliver ikke sendt ud sammen, fordi de sikkert ikke er trykt på samme tid. Er mit gæt.


Ja det overvejede jeg også med e-boks, og det er sikkert årsagen til det. Der findes jo også nogle, som ikke har e-boks.

Det er muligt, men det kunne man jo gøre. Nå men så tjener postnord da lidt i de her dage


Jeg har lige brevstemt hos Borgerservice - jeg skulle blot have billedID med og så printede de valgkortet og jeg skulle blot lige skrive under og vise mit ID et par gange. Det kunne man da godt gøre til almindeligt valg også?


Det kunne man sikkert godt, men jeg brevstemte ved sidste valg, og den proces var lidt mere langsommelig, så det kunne godt give lange køer. På den anden side behøver man vel ikke lægge dem i to kuverter, når borgeren selv putter stemmen i kassen, men jeg tror alligevel det ville give lange køer
0
14 11 14
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4873
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 287
Likede indlæg: 7832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 18. maj 2019, 05:21

At Kristian "kylling" Jensen stolede på Løkkes løfte om, at han vil overtage formandsposten naturligt i Venstre, når Løkke går af, den famøse nat i kælderen i Odense.
3
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Sorenspige
Indlæg: 7047
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 966
Likede indlæg: 9300

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2019, 07:18

Hvorfor der altid sidder nogen i stillekupen og snakker... I det her tilfælde er det endda to mænd, som har bestilt plads. Hvorfor ikke bare bestille i den almindelige del af toget.
12
Brugeravatar
computermus
Indlæg: 1786
Tilmeldt: 25. aug 2015, 18:32
Kort karma: 127
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 2276

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf computermus » 18. maj 2019, 10:50

Hvem i alverden der smider 980 kr. efter dette der " Shaman- show " med Martha- Louise og hendes " shaman" kæreste. Og det sidste nye er at der under showet i morgen , ikke må tages billeder overhovedet , samt at hun lige har aflyst et pressemøde, i forbindelse med dette " Show " .
Senest rettet af computermus 18. maj 2019, 20:46, rettet i alt 1 gang.
3
MrMister
Indlæg: 2396
Tilmeldt: 13. jan 2019, 18:24
Kort karma: 284
Likede indlæg: 6930

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MrMister » 18. maj 2019, 11:36

Hvorfor Clement må afbryde alt og alle, men stadig insistere på at være en dygtig ordstyrer...
5
"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 18. maj 2019, 12:01

MrMister skrev:Hvorfor Clement må afbryde alt og alle, men stadig insistere på at være en dygtig ordstyrer...

Det har jeg også undret mig over!
0

Tilbage til "Generelt"