Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 29. mar 2018, 16:31

Om man kan skrive "overbærenhed med en hvis irriterende og urimelig kollega" som argument til lønsamtalen
1
Undtagelsen
Indlæg: 2243
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 221
Likede indlæg: 4589

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Undtagelsen » 29. mar 2018, 16:44

Ghattner skrev:Om man kan skrive "overbærenhed med en hvis irriterende og urimelig kollega" som argument til lønsamtalen


Nej. Man bliver nødt til at fjerne h'et først.
15
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 29. mar 2018, 16:58

Undtagelsen skrev:
Ghattner skrev:Om man kan skrive "overbærenhed med en hvis irriterende og urimelig kollega" som argument til lønsamtalen


Nej. Man bliver nødt til at fjerne h'et først.


Det er stumt anyway, så chefen hører det ikke.
5
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1693
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3237

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf klumphen » 29. mar 2018, 17:18

Muspel skrev:...
Nogen der kan thai og tyde, hvad der står?

Du kan prøve med Microsoft Translator appen. Den har jeg haft en del held med at bruge på udenlandske varedeklarationer. Den bruger kameraet i telefonen, så man skal ikke først nørkle med at skrive det tekst man gerne vil have oversat.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16246
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 30. mar 2018, 14:43

At Hjem-Is kan blive ved at køre rundt......... og ikke kun i bilerne :D

Sådan rent økonomisk; hvor jeg bor ser jeg dem aldrig sælge noget som helst. :gruble:
5
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9664
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29274

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 30. mar 2018, 14:44

icelady skrev:At Hjem-Is kan blive ved at køre rundt......... og ikke kun i bilerne :D

Sådan rent økonomisk; hvor jeg bor ser jeg dem aldrig sælge noget som helst. :gruble:


Her sælger de noget stort set hver gang :)
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hunkat » 31. mar 2018, 01:43

Navnehalskæde... jeg forstår ikke fidusen?

Altså, kan du ikke huske dit eget navn? Orker du ikke at præsentere dig selv for ny bekendtskaber?
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 31. mar 2018, 07:55

Hunkat skrev:Navnehalskæde... jeg forstår ikke fidusen?

Altså, kan du ikke huske dit eget navn? Orker du ikke at præsentere dig selv for ny bekendtskaber?

Den kvindelige udgave af de der "dog tags" som fx uægte soldater også går med?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
fisken80
Indlæg: 22311
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1131
Likede indlæg: 52484

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 31. mar 2018, 09:00

Hunkat skrev:Navnehalskæde... jeg forstår ikke fidusen?

Altså, kan du ikke huske dit eget navn? Orker du ikke at præsentere dig selv for ny bekendtskaber?


Sådan en har jeg haft.... da jeg var 15.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 31. mar 2018, 09:08

Hunkat skrev:Navnehalskæde... jeg forstår ikke fidusen?

Altså, kan du ikke huske dit eget navn? Orker du ikke at præsentere dig selv for ny bekendtskaber?


Jeg har det på samme måde med folk der vælger at få tatoveret deres eget navn, fødselsdato o.lign. But....why?
7
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 31. mar 2018, 09:12

icelady skrev:At Hjem-Is kan blive ved at køre rundt......... og ikke kun i bilerne :D

Sådan rent økonomisk; hvor jeg bor ser jeg dem aldrig sælge noget som helst. :gruble:


Det har jeg også ofte tænkt. Men der er nu noget nolstalgisk over lyden af en hjem-is bil :) Jeg kunne blive helt vild hvis min far begyndte at finde sin pung frem. Der var et eller andet spændende/hyggeligt ved at gå ned på gaden og finde bilen og få lov at vælge hvilken pakke med is vi skulle købe :love2:

Her i Vanløse giver hjem-is manden den gas når han kommer. Han har opfundet sin helt egen "jingle" som han lystigt spiller med sin klokke :D Han virker til at være meget glad for sit job :lol:

Hvis jeg en dag selv får børn skal de også have lov til at opleve at købe is hos hjem-is. Jeg synes det er hyggeligt :)
7
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 31. mar 2018, 09:16

Hewlett skrev:
Hunkat skrev:Navnehalskæde... jeg forstår ikke fidusen?

Altså, kan du ikke huske dit eget navn? Orker du ikke at præsentere dig selv for ny bekendtskaber?


Jeg har det på samme måde med folk der vælger at få tatoveret deres eget navn, fødselsdato o.lign. But....why?


Jeg kender en der har følgende tatoveringer + nogle flere, som måske også er lidt stereotype...

Egen fødselsdato
“Blod er tykkere end vand” (måske fortrudt nu hvor barnet ikke er biologisk)
X-Y-X, med tribal rundt om, eget og søskendes initialer. Danner i øvrigt et ord, så for uindviede er den bare mere mystisk.
Eget navn
Egne initialer før ægteskab, nu er de anderledes.
Barnets navn

De øvrige er noget med sommerfugle, hjerte, tribal, måne, pistol :whine: Ikke en jeg har set i 4-5 år, så der er da sikkert kommet andet fedt til :gogo:
3
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4386

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Hewlett » 31. mar 2018, 09:34

Ficus skrev:
Hewlett skrev:
Hunkat skrev:Navnehalskæde... jeg forstår ikke fidusen?

Altså, kan du ikke huske dit eget navn? Orker du ikke at præsentere dig selv for ny bekendtskaber?


Jeg har det på samme måde med folk der vælger at få tatoveret deres eget navn, fødselsdato o.lign. But....why?


Jeg kender en der har følgende tatoveringer + nogle flere, som måske også er lidt stereotype...

Egen fødselsdato
“Blod er tykkere end vand” (måske fortrudt nu hvor barnet ikke er biologisk)
X-Y-X, med tribal rundt om, eget og søskendes initialer. Danner i øvrigt et ord, så for uindviede er den bare mere mystisk.
Eget navn
Egne initialer før ægteskab, nu er de anderledes.
Barnets navn

De øvrige er noget med sommerfugle, hjerte, tribal, måne, pistol :whine: Ikke en jeg har set i 4-5 år, så der er da sikkert kommet andet fedt til :gogo:


Nej. Bare nej.

Lidt i samme båd: de folk der får tatoveret de der "livscitater" som rigtig mange også har hængende i billedrammer på væggen. "Happiness is a thing you create, not a thing you get" - i den boldgade. Jeg kan SLET ikke have det.

Min søster valgte at få lavet sådan én, en lidt "dybere" tekst, ment på den måde at når folk læser den kan de godt regne ud, at der er sket noget i hendes liv som har efterladt spor. Og så kommer der ALTID den der akavede stemning lige efter, hvor folk helt sikkert overvejer om de skal spørge ind til betydningen bag, eller om det er for personligt at spørge om.

Af samme grund er jeg holdt helt op med at spørge til betydningen bag folks tatoveringer. Jeg kan kommentere hvis jeg synes den er flot (motivet) og godt lavet, men jeg giiiider ikke høre om en eller anden personlig historie bag. I don't care.

Af samme grund kunne det være virkelig befriende at møde en med et eller andet motiv som så bare ville svare "Nå, den? Jeg synes bare motivet var virkelig flot". Tak!!!
4
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 31. mar 2018, 09:38

Hewlett skrev:Af samme grund kunne det være virkelig fedt at møde én med et eller andet motiv som så bare ville svare "Nå, den? Jeg synes bare motivet var virkelig flot". Tak!!!


:wave:

Det er mig.

Har dog, dengang jeg gik i byen, fundet på masser af gode baggrundshistorier, til når nederen fyre spurgte ind til dem.
1
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6503
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14434

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 31. mar 2018, 09:40

Hewlett skrev:
icelady skrev:At Hjem-Is kan blive ved at køre rundt......... og ikke kun i bilerne :D

Sådan rent økonomisk; hvor jeg bor ser jeg dem aldrig sælge noget som helst. :gruble:


Det har jeg også ofte tænkt. Men der er nu noget nolstalgisk over lyden af en hjem-is bil :) Jeg kunne blive helt vild hvis min far begyndte at finde sin pung frem. Der var et eller andet spændende/hyggeligt ved at gå ned på gaden og finde bilen og få lov at vælge hvilken pakke med is vi skulle købe :love2:

Her i Vanløse giver hjem-is manden den gas når han kommer. Han har opfundet sin helt egen "jingle" som han lystigt spiller med sin klokke :D Han virker til at være meget glad for sit job :lol:

Hvis jeg en dag selv får børn skal de også have lov til at opleve at købe is hos hjem-is. Jeg synes det er hyggeligt :)


Ude ved os har Hjem-Is næsten altid kørt så hurtigt, at man slet ikke kunne nå at komme ud, før den var væk igen :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Generelt"