Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 9. apr 2018, 20:41

Er det bare mig eller virker det her ikke som en ret heftig overreaktion? :gruble:

http://fredensborg.lokalavisen.dk/famil ... 09583/1042

http://fredensborg.lokalavisen.dk/leder ... 09535/1042

To artikler omhandlende en familie, hvis yngste datter åbenbart ikke kan starte på samme skole som deres ældste. De bor vist ikke engang i den kommune hvor skolen er, men det virker mere som om det er forældrene der skaber et problem pga. den måde de takler det på. "“Det er jo en stor ting for sådan en lille pige. Det var nu, hun skulle have glædet sig. Efter planen skulle hun have startet i børnehaveklasse sammen med i sin bedste veninde. Men nu er det blevet tabubelagt, fordi vi ikke har nogen plan B,” siger han." :gruble:

Men at dømme ud fra kommentarerne så er det mere alvorligt end jeg åbenbart troede :wacko:

Et ord er et ord, men åbenbart IKKE FOR lederen på skolen. FJER SÅDAN EN klovn der IKKE HOLDER ORD. Familien SKAL IKKE OPGIVE AT tvinge skolen til at holde det ord / løfte de har givet mundtligt, med alle midler. Men der er vel en anden der skal ha pladssen så lederen kan få lidt til at forsøde tilværelsen.... Det er simpelthen svineri af værste skuffe.

Det kan godt være der ikker er fysiske beviser,men hvorfor skulle familien gå online med deres frustration,hvis den ikke er sand.
Ringe ansvar fra skolens ledelse,som kunne have holdt den ene plads åben.Eller allerede fra start af forløbet sagt nej der er ikke plads.
Det kaldes ansavrsforflygtigelseb!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tak for jeres tanker og omsorg - det er en svær tid vi gennemlever, både for os selv (forældre) men så sandelig også hvad angår vore børn, hvilket bestemt ikke er nemt. Men vi klare den, det er vi nærmest forpligtet til som forældre - at være stærkere end vores børn og sørge for deres fremtid.

---

Vi kæmper naturligvis til sidste blodsdråbe -og håber på at vores datter kommer ind på skolen. Vi har endnu ikke opgivet håbet om at der blive plads til hende.

Det virker bare ret absurd på mig når der ikke er tale om et specielt forløb, fx pga. sygdom eller høj intelligens, der kræver noget mere/andet end hvad end en almindelig folkeskole som regel kan tilbyde :stoned: :tie:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 10. apr 2018, 12:54

Hvorfor d. 9 april er den eneste officielle flagdag, hvor flaget starter på halv men ender på hel?

Og hvorfor det skift til middag. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 10. apr 2018, 13:00

icelady skrev:Hvorfor d. 9 april er den eneste officielle flagdag, hvor flaget starter på halv men ender på hel?

Og hvorfor det skift til middag. :gruble:


Iflg. wiki er det en tradition fra 1945, hvor man den 9. april holdt en mindehøjtidelighed for de faldne på Rådhuspladsen kl. 12 og herefter lod flagene gå på hel, ligesom man til bisættelser lader flaget gå på hel efter højtideligheden i kirken.

https://da.wikipedia.org/wiki/9._april
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 10. apr 2018, 13:07

sigge skrev:
icelady skrev:Hvorfor d. 9 april er den eneste officielle flagdag, hvor flaget starter på halv men ender på hel?

Og hvorfor det skift til middag. :gruble:


Iflg. wiki er det en tradition fra 1945, hvor man den 9. april holdt en mindehøjtidelighed for de faldne på Rådhuspladsen kl. 12 og herefter lod flagene gå på hel, ligesom man til bisættelser lader flaget gå på hel efter højtideligheden i kirken.

https://da.wikipedia.org/wiki/9._april



Ja, det læste jeg godt, men undrer mig lidt over at man lader flag gå på hel efter en sørgelig begivenhed. :gruble:

Om det ganske enkelt er en måde at vise, at selv om der sker sørgelige ting, så går livet videre (sørgeligt = halv, livet går videre = hel).
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14804
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24917

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 10. apr 2018, 13:14

icelady skrev:
sigge skrev:
icelady skrev:Hvorfor d. 9 april er den eneste officielle flagdag, hvor flaget starter på halv men ender på hel?

Og hvorfor det skift til middag. :gruble:


Iflg. wiki er det en tradition fra 1945, hvor man den 9. april holdt en mindehøjtidelighed for de faldne på Rådhuspladsen kl. 12 og herefter lod flagene gå på hel, ligesom man til bisættelser lader flaget gå på hel efter højtideligheden i kirken.

https://da.wikipedia.org/wiki/9._april



Ja, det læste jeg godt, men undrer mig lidt over at man lader flag gå på hel efter en sørgelig begivenhed. :gruble:

Om det ganske enkelt er en måde at vise, at selv om der sker sørgelige ting, så går livet videre (sørgeligt = halv, livet går videre = hel).


Altså til en bisættelse/begravelse i kirken er det jo fordi, at når ceremonien er slut, har man sendt sjælen videre til Himlen, og det er glædeligt, at den nu er kommet "hjem". Jeg tænker, det har været den samme tanke, der gjorde sig gældende i 1945, at man betragtede højtideligheden på Rådhuspladsen som en art kirkelig højtidelighed.
1
You can't spell awesome without me.
Fynbo
Indlæg: 171
Tilmeldt: 21. aug 2015, 14:19
Kort karma: 36
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 444

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fynbo » 10. apr 2018, 13:22

icelady skrev:Hvorfor d. 9 april er den eneste officielle flagdag, hvor flaget starter på halv men ender på hel?

Og hvorfor det skift til middag. :gruble:


Jeg mener, der flages på hel efter kl. 12, fordi Danmark er frit.
1
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 10. apr 2018, 13:38

Juki skrev:Er det bare mig eller virker det her ikke som en ret heftig overreaktion? :gruble:

http://fredensborg.lokalavisen.dk/famil ... 09583/1042


Det virker bare ret absurd på mig når der ikke er tale om et specielt forløb, fx pga. sygdom eller høj intelligens, der kræver noget mere/andet end hvad end en almindelig folkeskole som regel kan tilbyde :stoned: :tie:


Jeg er helt enig, det virker som lidt af en overreaktion. Men ja, du havde læst rigtigt, de bor i Helsingør Kommune og har søgt en folkeskole i Fredensborg Kommune.

Lokalavisen her har også for nyligt haft denne artikel på forsiden http://m.fredensborg.lokalavisen.dk/fir ... 59717/1042
Så jeg foreslår at de bare sender begge pigerne herhen, hvis de har SÅ stort et ønske om at blive fremtidige Fredensborg-borgere eller hvad de nu skrev. Kunne hende moren i øvrigt have en surere mund på det billede?
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 10. apr 2018, 14:10

Fynbo skrev:Jeg mener, der flages på hel efter kl. 12, fordi Danmark er frit.

Ja, det kan godt være logikken: det var en tragedie - men det gik jo over.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24635
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36814

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 10. apr 2018, 14:19

dgd2007 skrev:
Fynbo skrev:Jeg mener, der flages på hel efter kl. 12, fordi Danmark er frit.

Ja, det kan godt være logikken: det var en tragedie - men det gik jo over.

Vi fejrer/mindes da først befrielsen til maj?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 10. apr 2018, 14:29

Daine skrev:Vi fejrer/mindes da først befrielsen til maj?

Ich weiss - men da det blev vedtaget at gøre det på den måde, var det jo også lige efter befrielsen. Og det kan det jo godt have føltes rart lige at understrege at "vi overlevede", og det gik væk igen - ved kun at have sørgestillingen den halve dag?
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf klumphen » 10. apr 2018, 17:00

Lemonella skrev:
Mangoness skrev:Hvordan fjerner man den der "gamle" lugt fra genbrugstøj? :gruble:


Læg det i blød i halv vand og halv eddike. Vask det bagefter.
Hjælper det ikke, så vask det i vaskemaskinen med et par dl rodalon men uden sæbe. Sæbe skulle efter sigende ophæve rodalonens effekt.

Hvis man ikke gider døje med Rodalon, så hjælper det også bare at lægge det i blød i sæbevand.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1069
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32469

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 10. apr 2018, 19:27

Jeg er begyndt at se Rejseholdet igen.. Og jeg undrer mig over Ingrids "børn".

Drengen er hendes biologiske søn, men pigen er steddatter, som alligevel får lov at bo hos hende.

Det irriterer mig faktisk lidt at man ikke får at vide, hvorfor tøsen får lov at bo hos Ingrid, fremfor hos sin biologiske mor.
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 10. apr 2018, 19:30

Jeg var kaldt til telefonmøde med en sagsbehandler i dag, mødes gik ud på at sagsbehandleren fortalte at min forrige koordinerende sagsbehandler kommer tilbage fra barsel, og hun vil kontakte mig snart.
Altså, jeg vidste godt hende jeg havde i barslen var stoppet og der er en måned til jeg burde have en samtale. Så hvorfor ikke bare lade min sagsbehandler kontakte mig når det var ved at være tid, eller lave en sagsbehandler holde det telefonmøde en af dagene så vi kunne snakke om om der var noget hun skulle følge op på til næste gang.
0
...
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 10. apr 2018, 19:33

icelady skrev:Jeg er begyndt at se Rejseholdet igen.. Og jeg undrer mig over Ingrids "børn".

Drengen er hendes biologiske søn, men pigen er steddatter, som alligevel får lov at bo hos hende.

Det irriterer mig faktisk lidt at man ikke får at vide, hvorfor tøsen får lov at bo hos Ingrid, fremfor hos sin biologiske mor.

Apropos så spiller de to børn virkelig dårligt :tie:

Jeg elsker Rejseholdet, men børnenes præstation ødelægger det virkelig.
3
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 10. apr 2018, 19:35

dgd2007 skrev:Hvis du havde brugt et andet ord, hvor der ikke var r i slutningen - fx "tænke", så ville du sikkert ikke være i tvivl om hvornår det skulle være tænke eller tænker.


Min dansklærer sagde altid: "Er du i tvivl, så prøv med prøver" (som i: erstat ordet undre med ordet prøve, for at høre hvornår det skal bøjes hvordan) :D
0

Tilbage til "Generelt"