Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2019, 05:52

At der åbenbart er så mange konservative mennesker på debatten. Et romantisk fotografi bliver ikke anerkendt som sådan, men i stedet kritiseret for at afbillede en farlig situation, og hvis man ryger pot eller drikker sig fuld efter 30, er man umoden.
5
And we both know: I will be delicious
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 13. jun 2019, 14:12

Jeg undre mig over om jeg vitterlig er én af ganske få, der ikke kan svømme. Folk er ved at falde bagover, når jeg fortæller det......jeg synes jo ikke det er så mærkeligt igen.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 13. jun 2019, 14:34

Jeg har "sat et kryds" i min kalender på min telefon som jeg ellers meget sjældent bruger den 25. Juni. Begivenheden jeg har markeret er sat til at vare hele dagen, med beskrivelsen "X".. Nu vil jeg gerne vide hvad det var jeg har planlagt, måske var det spændende.
4
...
fisken80
Indlæg: 22342
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52575

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 13. jun 2019, 15:31

Mistermor skrev:
zembra1986 skrev:Jeg undre mig over om jeg vitterlig er én af ganske få, der ikke kan svømme. Folk er ved at falde bagover, når jeg fortæller det......jeg synes jo ikke det er så mærkeligt igen.


Min datter kan slet ikke svømme, og min søn kan kun svømme lidt. De er vokset op et sted, hvor vi kun havde et udendørs svømmebad, så sæsonen var meget kort. (der var 20 min. kørsel til svømmehaller, så det var nærmest umuligt for skolen at tilbyde) Vi har ikke været i vandland eller på charterferie, mens de var børn, og så er det bare ikke så nemt. Ligesom vi forældre heller ikke kunne svømme. - Men det er da en af de ting, jeg er virkelig ked af, vi ikke fik sørget for.

De møder også bestyrtelse og vantro, når de fortæller det.


Jeg voksede også op et sted, hvor det nærmeste vand var et friluftsbad. Og der lærte jeg så at svømme i hen over et par somre. Det var ofte skide koldt, men som barn var man jo lidt ligeglad.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 13. jun 2019, 16:01

Jeg forstår nok bare ikke, hvordan man ikke kan svømme. Hvad før man når man kommer i vandet? For mig virker det bare helt naturligt, at man bevæger sig således at man ikke synker til bunds. Som alle andre dyr ville gøre.

Jeg forstår ikke, når man siger man ikke kan svømme, fordi det reelt ikke forstår, at det er noget der skal læres. :gruble:

Men det er nok bare mig, der ikke forstår det, fordi jeg aldrig husker ikke at kunne have svømmet.

Lærte at svømme "rigtigt" da jeg gik i 5. klasse eller noget. Før det baksede jeg bare rundt på må og få
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 13. jun 2019, 16:22

Sangius skrev:Jeg forstår nok bare ikke, hvordan man ikke kan svømme. Hvad før man når man kommer i vandet? For mig virker det bare helt naturligt, at man bevæger sig således at man ikke synker til bunds. Som alle andre dyr ville gøre.

Jeg forstår ikke, når man siger man ikke kan svømme, fordi det reelt ikke forstår, at det er noget der skal læres. :gruble:

Men det er nok bare mig, der ikke forstår det, fordi jeg aldrig husker ikke at kunne have svømmet.

Lærte at svømme "rigtigt" da jeg gik i 5. klasse eller noget. Før det baksede jeg bare rundt på må og få


Jeg har haft vandskræk altid og jeg har hverken førhen eller i dag haft behov for at skulle svømme. Jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skulle lære det egentlig. Mit liv bliver ikke på nogle måde ringere af, ikke at kunne svømme......Jeg kan stadig gå i havet og i søerne at bade......går bare ikke så langt ud.
2
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 13. jun 2019, 16:26

fisken80 skrev:
Mistermor skrev:
zembra1986 skrev:Jeg undre mig over om jeg vitterlig er én af ganske få, der ikke kan svømme. Folk er ved at falde bagover, når jeg fortæller det......jeg synes jo ikke det er så mærkeligt igen.


Min datter kan slet ikke svømme, og min søn kan kun svømme lidt. De er vokset op et sted, hvor vi kun havde et udendørs svømmebad, så sæsonen var meget kort. (der var 20 min. kørsel til svømmehaller, så det var nærmest umuligt for skolen at tilbyde) Vi har ikke været i vandland eller på charterferie, mens de var børn, og så er det bare ikke så nemt. Ligesom vi forældre heller ikke kunne svømme. - Men det er da en af de ting, jeg er virkelig ked af, vi ikke fik sørget for.

De møder også bestyrtelse og vantro, når de fortæller det.


Jeg voksede også op et sted, hvor det nærmeste vand var et friluftsbad. Og der lærte jeg så at svømme i hen over et par somre. Det var ofte skide koldt, men som barn var man jo lidt ligeglad.

Vi lærte det i havet. Shit, det var koldt at gå til svømning ind i mellem, men der var ingen svømmehal på den bette ø jeg voksede op på.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11309
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1793
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23385

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 13. jun 2019, 17:46

Mistermor skrev:
Mani skrev:Vi lærte det i havet. Shit, det var koldt at gå til svømning ind i mellem, men der var ingen svømmehal på den bette ø jeg voksede op på.


Det skulle jeg også forestille at gøre, men jeg holdt aldrig sæsonen ud. Undervisningen lå i starten af sommerferien, som jo var lidt tidligere end nu. Og det var ikke engang ved en ordentlig badestrand men i en bådehavn. Så stod underviseren oppe på broen ofte i regnstøj og sydvest. :) Der var så mange sten, vi skulle ud over. Og jeg var en lille tynd pige, der slet ikke kunne holde varmen. Så jeg kan kun svømme en smule.

Mit ene barn udviklede vandskræk pga en ubehagelig lærer, og den anden led af tilbagevendende lungebetændelser. Jeg ville stadig ønske, at vi havde formået at tackle det bedre. Men nu er de 27 og 30, så nu er det op til dem selv.

Det lyder meget lig min erfaring. Vores svømmelærerinde stod på molen og vi skulle ud over sten og tang. Vi havde undervisning rundt om sommerferien i juni og august *brrr* :ad!:
Men i dag er jeg jo glad for at have lært det, selvom selve undervisningen var hæslig.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 13. jun 2019, 18:29

Altså det ikke at kunne svømme er vel egentlig det samme som ikke have bil...mange kan ikke se hvordan folk kommer omkring uden bil, det er jo umuligt i dagens Dk, med mindre du bor i kbh, og kun skal 5m eller hvad folk nu siger.

Jeg personligt ser det som valg, de har valgt ikke at svømme, eller have bil eller spise kød.
0
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24638
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3202
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36817

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 13. jun 2019, 18:37

Mistermor skrev:
zembra1986 skrev:Jeg undre mig over om jeg vitterlig er én af ganske få, der ikke kan svømme. Folk er ved at falde bagover, når jeg fortæller det......jeg synes jo ikke det er så mærkeligt igen.


Min datter kan slet ikke svømme, og min søn kan kun svømme lidt. De er vokset op et sted, hvor vi kun havde et udendørs svømmebad, så sæsonen var meget kort. (der var 20 min. kørsel til svømmehaller, så det var nærmest umuligt for skolen at tilbyde) Vi har ikke været i vandland eller på charterferie, mens de var børn, og så er det bare ikke så nemt. Ligesom vi forældre heller ikke kunne svømme. - Men det er da en af de ting, jeg er virkelig ked af, vi ikke fik sørget for.

De møder også bestyrtelse og vantro, når de fortæller det.

Vi har ikke hverken svømmehal eller friluftsbad hvor jeg bor, så vi blev fragtet til nærmeste svømmehal pr bus (ca 20 min væk). Det har da sikkert været en større udgift for skolen, men det kan jo ret nemt arrangeres. Vi gik til svømning 2 timer om ugen i et halvt år i både 4. og 5. klasse - jeg er dog aldrig blevet andet end en basic svømmer.
2
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 13. jun 2019, 19:02

cola skrev:Altså det ikke at kunne svømme er vel egentlig det samme som ikke have bil...mange kan ikke se hvordan folk kommer omkring uden bil, det er jo umuligt i dagens Dk, med mindre du bor i kbh, og kun skal 5m eller hvad folk nu siger.

Jeg personligt ser det som valg, de har valgt ikke at svømme, eller have bil eller spise kød.


Jep det er helt det samme
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sorenspige » 13. jun 2019, 19:40

At to af de kommende folketingsmedlemmer for “Nye Borgerlige” er folkeskolelærere...
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. jun 2019, 04:37

En far, der her kl. 6.37 sidder i bussen og fodrer sin lille søn med Kinderæg.
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Planten » 14. jun 2019, 05:28

DetSorteCirkus skrev:En far, der her kl. 6.37 sidder i bussen og fodrer sin lille søn med Kinderæg.

Det er lige før jeg også vil fodres med kinder æg - som belønning for at jeg kommer afsted! :D
3
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28063

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 14. jun 2019, 05:53

Planten skrev:
DetSorteCirkus skrev:En far, der her kl. 6.37 sidder i bussen og fodrer sin lille søn med Kinderæg.

Det er lige før jeg også vil fodres med kinder æg - som belønning for at jeg kommer afsted! :D


Præcis :lol:

Min venindes datter var altid sur og ville ikke med når de akulle afsted til børnehave om morgnen, men når det var far var der ingen sure miner og hu hej hvor det går. Det viste sig at han altid købte en chokolade croissant til hende hos bageren på hjørnet :klap:
9

Tilbage til "Generelt"