Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 28. sep 2017, 11:56

dgd2007 skrev:
Dmitra skrev:I forlængelse af at kvinder fra næste år må sidde bag rettet i Saudi Arabien på lovlig vis er er igen den der med at det skade en kvinde æggestokke at køre bil. Umiddelbart lyder det ikke som andet end en ikke gennemtænkt undskyldning, men hvis vi holder fast i den påstand hvorfor skulle det skade æggestokkene at sidde bag rettet hvis ikke også æggestokkene tager skade at blot at være passager?

Ah, jeg tror, nogle af de der arabiske præster ... for dem er kvindelige organer ikke simpel biologi, men et stort mytologisk fænomen, som kan tiltros al mulig uforklarlig adfærd.


Det er ikke kun for arabiske præster. Helt frem til år 2000 (mener jeg det var) kunne kvinder ikke blive jagerpiloter i Danmark (bl.a). Årsagen man henviste til, var at den kvindelige fysiognomi (især i 'underetagen') ikke kunne tåle det.

Men i 2005, blev den første danske kvindelige jagerpilot uddannet, og fik sine 'vinger'. Der forlyder ikke noget om at hun har taget skade af det.

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 29. sep 2017, 06:29

At man producerer en bluse i ganske almindeligt viskose/elasthan-blanding, som ikke må vaskes men kun (tør)renses.

Men den er for fin til, at jeg vil returnere den, så den ryger nok i vaskemaskinen på et tidspunkt. Så må jeg jo se, om den tager varig skade, eller der bare er tale om en ualmindeligt overforsigtig producent.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 29. sep 2017, 08:08

Vira skrev:Om hårspray kan bliver for gammelt :gruble: Har lige hevet en Elnett hårspray frem der seriøst ligner noget fra 1930. Jeg ved ikke hvor den kommer fra men det kunne fint være en jeg har fået for 30 år siden af min mormor eller sådan noget :lol: :D


Er det ikke bare designkonceptet for Elnett: At det skal ligne noget fra 1930? :-D

Jeg ville smide den ud, alene af den grund, at jeg hader "duften" af den hårspray. Desværre bruger min mor den, og på vores nylige familieferie var jeg ved at krepere (okay, overdrivelse fremmer forståelsen) bare ved at køre i bil med hende, selvom det var flere timer siden, hun havde sprayet den i håret.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14706
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 29. sep 2017, 08:18

Vira skrev:
sigge skrev:
Vira skrev:Om hårspray kan bliver for gammelt :gruble: Har lige hevet en Elnett hårspray frem der seriøst ligner noget fra 1930. Jeg ved ikke hvor den kommer fra men det kunne fint være en jeg har fået for 30 år siden af min mormor eller sådan noget :lol: :D


Er det ikke bare designkonceptet for Elnett: At det skal ligne noget fra 1930? :-D

Jeg ville smide den ud, alene af den grund, at jeg hader "duften" af den hårspray. Desværre bruger min mor den, og på vores nylige familieferie var jeg ved at krepere (okay, overdrivelse fremmer forståelsen) bare ved at køre i bil med hende, selvom det var flere timer siden, hun havde sprayet den i håret.

Altså jow det er vel egentligt deres koncept, men lige den her der kom frem i gemmerne må være virkelig helt seriøst meget for gammel, hvis hårspray altså kan blive det :lol: :lol:


Jeg synes, du skal tage en for holdet og teste, om den kan blive for gammel. :D Det værste, der kan ske, er vel, at den enten ikke kommer ud af dåsen, slet ikke stiver mere eller er blevet mega-klistret. Duften kan selvfølgelig også været blevet noget hengemt, men da jeg i forvejen ikke er fan, forestiller jeg mig, at det næsten ikke kan blive værre.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 29. sep 2017, 08:44

Vira skrev:Jamen jeg har lige prøvet den faktisk :D :D Altså den virker fint, som hårspray nu gør, også selvom den er meget gammel. Jeg havde dog lykkelig glemt hvor gremt Elnett lugter. Hvordan kunne det være the shit i 80'erne? :lol: :lol2: Så nu har jeg altså smidt den ud :-D


Man kan altid lugte på gangene, når der er pensionisttræf på skolen. Altså, jeg forstår det ikke. Det må stå et eller andet sted i et ukendt pensionskodeks, at man SKAL bruge Elnett for at få udbetalt folkepension. Ingen af de kolleger, der er gået af i min periode her på stedet, brugte før, de gik på pension.

Elnett = turbohovedpine og kvalme. God, hvis du har trang til en sygedag.
3
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 29. sep 2017, 11:08

Hvornår jeg lærer at jeg ikke skal tage steder hen som bilka når der lige er gået penge ind. :panik:

Jeg skulle have noget i en butik lige ved siden af bilka, og besluttede mig for, at jeg da lige kunne handle de par ting jeg lige mangler her til weekenden.
For pokker der var fyldt med pensionister, mødregrupper og generelt bare mange irriterende mennesker der slet ikke var opmærksom på andet end sig selv.
Værst var det med den kvinde der kommer gående imens hun trækker den store vogn efter sig, men en hånd på styret, så den zig zagger frem og tilbage over ca halvandenmeters brede, dvs den rammer fryseren flere gange samt et par uheldige mennesker der stod pænt inde i siden. Jeg fik selv trådte heldigvis langt nok væk, det samme gjorde en anden kvinde, hvor vi så fik øjenkontakt og derefter smilede til hinanden med et lille opgivende træk på skulderen.

Jeg havde ikke lige tænkt på det var idag pengene gik ind - det var faktisk lige så slemt som når der kommer børnepenge :tie:
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 29. sep 2017, 13:50

Studsgaard skrev:Hvornår jeg lærer at jeg ikke skal tage steder hen som bilka når der lige er gået penge ind. :panik:

Jeg skulle have noget i en butik lige ved siden af bilka, og besluttede mig for, at jeg da lige kunne handle de par ting jeg lige mangler her til weekenden.
For pokker der var fyldt med pensionister, mødregrupper og generelt bare mange irriterende mennesker der slet ikke var opmærksom på andet end sig selv.
Værst var det med den kvinde der kommer gående imens hun trækker den store vogn efter sig, men en hånd på styret, så den zig zagger frem og tilbage over ca halvandenmeters brede, dvs den rammer fryseren flere gange samt et par uheldige mennesker der stod pænt inde i siden. Jeg fik selv trådte heldigvis langt nok væk, det samme gjorde en anden kvinde, hvor vi så fik øjenkontakt og derefter smilede til hinanden med et lille opgivende træk på skulderen.

Jeg havde ikke lige tænkt på det var idag pengene gik ind - det var faktisk lige så slemt som når der kommer børnepenge :tie:


De andre mennesker skulle nok også bare lige have et par ting til weekenden.
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 29. sep 2017, 15:31

Rosa Espinosa skrev:Hvorfor så mange muskuløse mænd er begyndt at få tatoveret Frida Kahlo på deres krop. Ved de overhovedet hvem hun er?


Er de da det?!
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 29. sep 2017, 15:51

Hele den der "det er alt for rosenrødt på Instagram i forbindelse med at få børn - så nu skal jeg lige fortælle sandheden"-kampen.

Altså ja, jeg støder da nogle gange på meget børnepositive og lidt bo bedre Instagramkonti. Men jeg synes virkelig der er overvægt af: det er (nærmest) et helvede at få børn-konti.
3
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 29. sep 2017, 15:56

Rosa Espinosa skrev:
Ghattner skrev:
Rosa Espinosa skrev:Hvorfor så mange muskuløse mænd er begyndt at få tatoveret Frida Kahlo på deres krop. Ved de overhovedet hvem hun er?


Er de da det?!


Er de hvad? Tatoveret eller uvidende?


Hov, der skulle stå "Er der da det?". Og ja, det skriver du jo lige :). Blev bare lidt forbløffet
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 29. sep 2017, 17:41

Hvor meget diverse (private) mærkedage betyder for mange af mine kolleger. Specielt fordi de sjældent virker til at være alignet med deres partner.
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6486
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14372

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mangoness » 29. sep 2017, 20:14

Hvad mener folk, når de siger, at de er kraftigt/spinkelt bygget? Er det knoglernes længde og tykkelse? Eller har det mere med ens fedtdepoter at gøre? :gruble:
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15290
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25614

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 29. sep 2017, 20:16

Mangoness skrev:Hvad mener folk, når de siger, at de er kraftigt/spinkelt bygget? Er det knoglernes længde og tykkelse? Eller har det mere med ens fedtdepoter at gøre? :gruble:


Knoglebygning
2
14 11 14
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 29. sep 2017, 20:35

Delfin skrev:
Mangoness skrev:Hvad mener folk, når de siger, at de er kraftigt/spinkelt bygget? Er det knoglernes længde og tykkelse? Eller har det mere med ens fedtdepoter at gøre? :gruble:


Knoglebygning


Hvilket ikke rigtig giver nogen mening, for det er kun 15% af jordens befolkning der har et større end gennemsnittet skelet, og selv her betyder det ikke at de er kraftige/overvægtige.

15% er måske ikke så lidt når man tænker på hvor mange mennesker der er på jorden - men i betragtning af hvor mange gange det er hørt sagt ... :genert: .
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 29. sep 2017, 20:37

Delfin skrev:
Mangoness skrev:Hvad mener folk, når de siger, at de er kraftigt/spinkelt bygget? Er det knoglernes længde og tykkelse? Eller har det mere med ens fedtdepoter at gøre? :gruble:


Knoglebygning

Ja, knoglernes tykkelse ville jeg også opfatte det som.
0

Tilbage til "Generelt"