Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aesel82 » 8. feb 2019, 22:47

dgd2007 skrev:... hvorfor der altid skal være så mange klip med sygeplejersker og romantik i krigsfilm!? :gab:
Kvinder gider jo ikke se de film alligevel!



Jeg er kvinde, og jeg ser Pearl Harbor :D
5
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 8. feb 2019, 23:25

Aesel82 skrev:Jeg er kvinde, og jeg ser Pearl Harbor :D

Men er det så pga. sygeplejerskescenerne? :)
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43830

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 8. feb 2019, 23:32

:gruble:

Billede
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 9. feb 2019, 03:46

paint skrev::gruble:

Billede

A cock with boobs :santa2:




Billede
0
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aesel82 » 9. feb 2019, 05:36

dgd2007 skrev:
Aesel82 skrev:Jeg er kvinde, og jeg ser Pearl Harbor :D

Men er det så pga. sygeplejerskescenerne? :)


Ikke nødvendigvis, men jeg synes bestemt, at den kærligheds- og venskabshistorie giver noget mere til filmen, end hvis det “bare” havde været krig.

Når det er sagt, så elsker jeg også fx Band of Brothers, som mere er “ren” krig, og We were soldiers, hvor der godt nok er en kærlighedshistorie, men ingen sygeplejersker :D
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 9. feb 2019, 08:31

Jeg har sådan en rigtig forårsfornemmelse i kroppen - men det er jo ikke ligefrem fordi vejret er særlig forårsagtig :gruble:
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36729

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 9. feb 2019, 08:56

Misantropen skrev:
paint skrev::gruble:

Billede

A cock with boobs :santa2:




Billede

Det var ikke lige boobs jeg først tænkte på :afro:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
fisken80
Indlæg: 22068
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52045

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf fisken80 » 9. feb 2019, 09:27

dgd2007 skrev:... hvorfor der altid skal være så mange klip med sygeplejersker og romantik i krigsfilm!? :gab:
Kvinder gider jo ikke se de film alligevel!


Gør de ikke? Det var ret nyt for mig.
2
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 9. feb 2019, 09:33

Daine skrev:
Misantropen skrev:A cock with boobs :santa2:

Det var ikke lige boobs jeg først tænkte på :afro:

Har du ikke hørt om unghanebryster? :cool2:



Billede
1
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5014

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HerErJeg » 9. feb 2019, 10:15

Hvorfor skal alting blive større og større? Jeg er på jagt efter et helt almindeligt herreur, men fordi jeg har ret smalle håndled, så er det næsten umuligt at finde ure som ikke er både store i diameter og tykkelse.
Det er ligesom vores mobiltelefoner, endnu kan vi ikke få lavet en fingerforlængelse så hele skærmen kan nås, men det bliver vist snart nødvendigt.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 9. feb 2019, 10:17

Animi skrev:Jeg har sådan en rigtig forårsfornemmelse i kroppen - men det er jo ikke ligefrem fordi vejret er særlig forårsagtig :gruble:

Det samme her. Jeg har en trang til at gå i haven, til at plante blomster ud, til at tage i havecenter. :D Åh, jeg savner forår og lys. Og det undrer jeg mig over, at jeg skriver. For normalt er jeg jo et vinterhulehyggemenneske.
1
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2019, 10:32

Smiling_Goat skrev:
Skorstenen skrev:
Smiling_Goat skrev:Nogle gange får jeg er "hypersensitiv" lugtesans - det i sig selv er til at undre sig over. Det er jo typisk noget gravide kvinder beklager sig over.

For tiden synes jeg stegt svinekød lugter af våd hund, og det har fået mig til at overveje, om der mon er enighed blandt gravide kvinder om, hvordan forskellige fødevarer lugter eller om hver næse lugter noget forskelligt.

Det er da et lidt spøjst fænomen, synes jeg


Det tror jeg altså ikk er din lugtesans der er hypersensitiv.
Jeg tror du har fået enten ornekød eller stresset kød.


Det er bare ikke et enkeltstående tilfælde eller isoleret til svinekød.

Anførselstegnene omkring "hypersensitiv" var i øvrigt også tiltænkt som en indikator af, at jeg ikke mente det bogstaveligt.

Tanken om, hvad gravide kvinder egentligt lugter finder jeg imidlertid stadig interessant



Min teori om gravides lugtesans er at er eb slags urinstinkt. For at beskytte sig selv og fosteret mod evt dårlig mad/kød.


Jeg kunne i øvrigt knap nok handle i butikker med slagterafdeling i starten af mine graviditeter. Kunne lugte kød i hele butikken. Og kødlugt var = opkast for mig.


Min forhold til flæskesteg er aldrig blevet helt godt siden jeg i starten af første graviditet skulle grille en kamsteg. :genert:
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Bøtte » 9. feb 2019, 12:07

Smiling_Goat skrev:
Bøtte skrev:
Smiling_Goat skrev:
Skorstenen skrev:
Smiling_Goat skrev:Nogle gange får jeg er "hypersensitiv" lugtesans - det i sig selv er til at undre sig over. Det er jo typisk noget gravide kvinder beklager sig over.

For tiden synes jeg stegt svinekød lugter af våd hund, og det har fået mig til at overveje, om der mon er enighed blandt gravide kvinder om, hvordan forskellige fødevarer lugter eller om hver næse lugter noget forskelligt.

Det er da et lidt spøjst fænomen, synes jeg


Det tror jeg altså ikk er din lugtesans der er hypersensitiv.
Jeg tror du har fået enten ornekød eller stresset kød.


Det er bare ikke et enkeltstående tilfælde eller isoleret til svinekød.

Anførselstegnene omkring "hypersensitiv" var i øvrigt også tiltænkt som en indikator af, at jeg ikke mente det bogstaveligt.

Tanken om, hvad gravide kvinder egentligt lugter finder jeg imidlertid stadig interessant



Min teori om gravides lugtesans er at er eb slags urinstinkt. For at beskytte sig selv og fosteret mod evt dårlig mad/kød.


Jeg kunne i øvrigt knap nok handle i butikker med slagterafdeling i starten af mine graviditeter. Kunne lugte kød i hele butikken. Og kødlugt var = opkast for mig.


Min forhold til flæskesteg er aldrig blevet helt godt siden jeg i starten af første graviditet skulle grille en kamsteg. :genert:


Jeg tænkte mere, at den gravide jo selv har en forestilling om, at det hun lugter er lugten af kød. Altså man steger et eller andet, det har en lugt, og derfor tænker man naturligt nok, at det er sådan, det man steger, lugter, men man taler vel ikke sammen om lugtens nuancer?

Min tanke er, at man vel ikke kan vide, om det man lugter, virkelig er det stegte, med mindre man kan afdække med andre gravide, hvordan det stegte lugter for dem.

Den anden dag syntes jeg fx at stegt gris lugtede af våd hund - min lugtesans bliver som sagt nogle gange sær - og så kom jeg til at tænke på, hvordan gravide ville beskrive det, de lugter, og om de ville beskrive det nogenlunde ens. Fx kylling lugter af sure sokker, oksekød af armsved osv.
Hvis de beskriver det ens, ville der jo være lidt mere belæg for at tro, at det virkelig er kødet de kan lugte. Beskriver de det i øst og i vest, ville det være sværere at formode, der var en sammenhæng.

Giver det mening? :genert:


Måske :lol: Er ikke helt sikker på jeg forstår det.

Da jeg var gravid lugtede råt kød stadig af kød, det lugtede bare mere kraftigt. Og det var egentlig også det jeg mente med min teori, at man har en skærpet lugtesans for at passe på sig selv og babyen.

Men jeg oplevede at tarteletter smagte som lavendel-toiletrens lugter lige efter en fødsel :whine:
1
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5887
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14690

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. feb 2019, 13:27

Hvorfor de fleste behandlinger har det man behandlet mod, som bivirkning?

Er lige blevet behandlet mod ikke-menstruelle blødninget og en af bivirkningerne er vaginale blødninger. Hvor er logikken? :gruble:
0
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pityt » 9. feb 2019, 13:36

TakeAChanceOnMe skrev:Hvorfor de fleste behandlinger har det man behandlet mod, som bivirkning?

Er lige blevet behandlet mod ikke-menstruelle blødninget og en af bivirkningerne er vaginale blødninger. Hvor er logikken? :gruble:

Det fatter jeg heller ikke :forvirret: Har engang fået migrænemedicin, der havde hovedpine som bivirkning og på indlægssedlen til Omeprazol (mod mavesyre), står der, at en bivirkning kan være mavesmerter :lol:
0
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Generelt"