Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Queen Molly
Indlæg: 526
Tilmeldt: 12. aug 2015, 05:52
Kort karma: 17
Likede indlæg: 813

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Queen Molly » 17. jul 2018, 07:23

Ser spise med price. De taler som normalt mens de går rundt på et marked og kigger på tomater. Pludselig kommer en mand ind og siger at det skal gå hurtigere og de skal lægge billeder på Instagram undervejs. Så de hopper rundt og speed snakker som en ny rapper i halvfemserne. Så slukkede jeg igen. Troede at det var et normalt madprogram, men det der var for underligt.
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 17. jul 2018, 08:05

At det er gået helt henover hovedet på mig, at Michael Laudrup er bedstefar - endda til to børnebørn. Den sidste, er lige kommet til (en pige) :gruble:
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. jul 2018, 08:47

paint skrev:At det er gået helt henover hovedet på mig, at Michael Laudrup er bedstefar - endda til to børnebørn. Den sidste, er lige kommet til (en pige) :gruble:

Du er ikke alene :P
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 17. jul 2018, 10:18

^^ Altid rart at vide, at man ikke er alene om at være uvidende ;)
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Movita
Indlæg: 169
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:07
Kort karma: 8
Likede indlæg: 175

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Movita » 17. jul 2018, 11:02

Om der virkelig findes mennesker der gladeligt betaler den nette sum af 995 danske kroner om MÅNEDEN, for at få afgang til en lukket facebook gruppe, hvor opretteren dagligt vil sende videoer ud, hvor hun som hun siger deler sin inderste energi og sjæl ud, og vil overføre den til dig. Har hørt kvindens instastorys og hvert andet ord der kommer ud af hendes mund er fuck og fucking :tie:
4
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22044

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 17. jul 2018, 11:45

Movita skrev:Om der virkelig findes mennesker der gladeligt betaler den nette sum af 995 danske kroner om MÅNEDEN, [...]

Ellers må hun jo sætte prisen lidt ned. :-D
1
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 17. jul 2018, 13:36

Hvor mange jobs Fru Kanin har (Gurli Gris). I dag har hun både kørt skolebus og haft en porcelænsforretning.
9
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14799
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24905

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 17. jul 2018, 13:45

At jeg kan få sådan en stor rift på armen uden at opdage det, da det skete.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
You can't spell awesome without me.
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sof » 17. jul 2018, 13:54

AgentPixie skrev:Hvor mange jobs Fru Kanin har (Gurli Gris). I dag har hun både kørt skolebus og haft en porcelænsforretning.

Hun får da en helligdag, fordi hun er så hjælpsom eller arbejdsom og personligt tak fra dronningen, eller noget i den dur.

Mangler da også bare, når man har en is- og kaffebod, et (rum)museum, et akvarie, et supermarked, hun kører os tog, flyver luftballon og har boder i Tivoli, chef i mødrenes brandmandskorps. Plus 2 unger, og hendes mand går i jakkesæt, så herhjemme har vi konkluderet at manden nok ikke typen der afleverer og henter :genert:
5
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 14:17

Zombie skrev:Jeg undrer mig over positive fordomme om psykiske sygdomme. Synes jeg engang imellem render ind i folk som har en attitude med, at psykiske lidelser er noget med at lytte til Evanescense og kigge på regn på vinduet.
Og bliver dybt chokeret, når de finder ud af, at folk som er syge, også kan være totalt nederen og gøre outrageous ting.

Vi har en person i omgangskredsen hvor folk ved, vedkommende har en diagnose og de har også vidst, vedkommende havde en rigtig træls periode nu her. Og nu er de helt chokeret over, at vedkommende har løjet lidt og haft en lidt presset virkelighedsopfattelse, som personen har smidt videre til andre som den pureste sandhed.

Måtte lige have fat i folk og sige, at det er helt fair hvis de skal passe på sig selv, men dét her, lige præcis sådan noget her, er også psykisk sygdom inklusiv at blive tyk pga medicin eller være så distanceret fra sin krop at man skider i bukserne, eller 117 andre ting, der ikke er sådan lidt emo-romantisk, men bare er bygget af nederen.
Og i stedet for at bebrejde den syge, må de gøre op med sig selv, om de er der eller ej for vedkommende, og agere ud fra det.

Man må gerne være såret og ked af det, men det undrer mig, at der åbenbart er nogle mennesker med et Disneyficeret syn på psykiske sygdomme.

Tak.

Må jeg tilføje at den slags sygdomme/tilstande ikke er et tilvalg?

Uanset om ens sygdom er medfødt eller ej så er det at være psykisk syg og hvordan man har det, grundet den sygdom, ikke noget man har et valg om. Heller ikke selvom det kun er i perioder andre mærker noget til det.

Det er ikke et aktivt valg man tager at ens sygdom skal blusse op. Og det er heller ikke for at være hypokonder eller træls overfor sine medmennesker at man fx aflyser en aftale for at forhindre det bliver værre.

At man ligger meget på sofaen eller i sengen i en periode er ikke det samme som at man er lad og doven, men kan sagtens være et udtryk for at man passer på sig selv og tager ansvar for sit liv fordi man lytter til sin krop og ved hvad den har brug for, for at forhindre det eskalerer og måske bliver meget værre.

At andre tror de ved hvad der er bedst for en er ikke lig med at den syge tager ansvar for sig selv og sin situation hvis rådene bliver fulgt. Heller ikke selvom det bliver gjort eller sagt i den bedste mening.

Man kan sagtens tage hånd om sig selv og hjælpe sig selv uden at følge den gængse opfattelse af hvordan man får det bedre. Hvis man har en vis erfaring med sin sygdom har man tit også nogle erfaringer i forhold til hvordan man får det bedre.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 17. jul 2018, 14:41

sigge skrev:At jeg kan få sådan en stor rift på armen uden at opdage det, da det skete.

Det svarer lidt til når jeg får et sort blåt mærke, uden at vide hvor det stammer fra eller at have lagt mærke til det kom. (btw, har fået at vide af en eller anden læge på et sygehus, at sorte blå mærker er dem der kommer, når man virkelig har slået sig) jeg får dem jævnligt, de fleste er dog helt alm. blå mærker over i det lilla, igen de opstår bare.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 14:57

cola skrev:
sigge skrev:At jeg kan få sådan en stor rift på armen uden at opdage det, da det skete.

Det svarer lidt til når jeg får et sort blåt mærke, uden at vide hvor det stammer fra eller at have lagt mærke til det kom. (btw, har fået at vide af en eller anden læge på et sygehus, at sorte blå mærker er dem der kommer, når man virkelig har slået sig) jeg får dem jævnligt, de fleste er dog helt alm. blå mærker over i det lilla, igen de opstår bare.

Hvordan ser de sorte blå mærker ud i forhold til de andre?

Jeg har bare troet at uanset hvor på farveskalaen vi var så var det et spørgsmål om skaden og hvor gammel den var, men ikke nødvendigvis omfanget af skaden og hvad den skyldes.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 17. jul 2018, 14:58

Confucius skrev:
Undtagelsen skrev:
AgentPixie skrev:At det ikke gør ondt på små børn, når de falder på røven.


Bleen tager en god del af stødet.


Og hvalpefedtet tager resten.

Så tykke synes jeg bare hverken ble eller røv er :genert:
0
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25736

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Delfin » 17. jul 2018, 15:23

Jeg kan ikke se problemet. Det er vel ikke Silvans opgave at sørge for, at kunderne ikke tænder bål, og kunderne må vel gerne købe bålfade, selvom de ikke kan bruges i aften :gruble:

'At lave mad og spise sammen er noget, vi (heldigvis) gør ret ofte. Men at lave mad over ild hører vist mest fortiden til - indtil nu!'.

Sådan lyder det fra Silvan i en nyhedsmail, som i løbet af mandagen er blevet sendt ud til over 50.000 danskere, der abonnerer på Silvans nyhedsbrev.

'Bålmad er nemlig blevet populært igen. Ikke kun fordi, det er nemt og smager fantastisk, men også fordi det er en aktivitet, der skaber god stemning omkring måltidet. Store som små er vi samlet foran bålet og må arbejde sammen om at få maden klar', lyder det videre i mailen, der også giver gode tilbud på bålfade.

Formuleringen af den mail har fået flere kunder til at undre sig.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ta=nyheder
3
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 17. jul 2018, 15:46

Delfin skrev:Jeg kan ikke se problemet. Det er vel ikke Silvans opgave at sørge for, at kunderne ikke tænder bål, og kunderne må vel gerne købe bålfade, selvom de ikke kan bruges i aften :gruble:

'At lave mad og spise sammen er noget, vi (heldigvis) gør ret ofte. Men at lave mad over ild hører vist mest fortiden til - indtil nu!'.

Sådan lyder det fra Silvan i en nyhedsmail, som i løbet af mandagen er blevet sendt ud til over 50.000 danskere, der abonnerer på Silvans nyhedsbrev.

'Bålmad er nemlig blevet populært igen. Ikke kun fordi, det er nemt og smager fantastisk, men også fordi det er en aktivitet, der skaber god stemning omkring måltidet. Store som små er vi samlet foran bålet og må arbejde sammen om at få maden klar', lyder det videre i mailen, der også giver gode tilbud på bålfade.

Formuleringen af den mail har fået flere kunder til at undre sig.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund ... ta=nyheder

Silvan i kæmpe brøler: - Det er dybt beklageligt.

Øh nej, prøv med at det er dybt beklageligt at folk er så fatsvage i stedet :rulle:

Ja undskyld mit sprog. Måske folk der godt kan administrere et afbrændingsforbud gerne vil have et bålfad alligevel. Måske skal de slet ikke bruge det i Danmark :ad!:
8
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"