Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 4. dec 2018, 22:54

Mistermor skrev:Jeg undrer mig over, hvordan man har det generelt, hvis man kan komme til at græde ved at tale om køer, der slagtes. Altså jeg er helt med på, at landbruget kunne give dyrene bedre vilkår, og at transport osv kan være væmmelig, og at man slår dyrene ihjel. Og jeg kan også godt se, at det er svært at gradbøje forfærdelighed. Men børn spiser græs i Syrien, der er krig og elendighed mange steder, hvordan rummer de det, hvis de kan græde udenfor et slagteri? Det må jo være ulideligt at være dem. (veganere, fra Save movement)

"Det er så synd og stressende for dyrene det der foregår derinde! Det ses tydeligt på dem! :whine:"

Jamen så skal det da nok hjælpe at I står og filmer køerne imens I står og flæber og råber, for det påvirker jo slet ikke dyrene..

Jeg forstår ikke deres logik.

Edit: Link til en ældre artikel med en video af ovnstående https://www.tv2ostjylland.dk/artikel/ve ... -holocaust
2
Brugeravatar
Santa
Indlæg: 9512
Tilmeldt: 13. aug 2015, 05:56
Kort karma: 994
Likede indlæg: 26587

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Santa » 5. dec 2018, 05:27

Tråden om indkøbsvogne og børn.....11 siders skænderi om indkøbsvogne?!?
8
Lad være med at læse mellem linjerne, der står stadig ikke noget. ;)
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 5. dec 2018, 06:03

Hvorfor de her typer rappere er så populære or hvorfor Vega hyrer dem når de ofte har diverse domme. Forbilleder for ungdommen?
http://m.tmz.com/#!2018/12/04/lil-pump- ... -canceled/
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 5. dec 2018, 06:04

Mistermor skrev:Jeg undrer mig over, hvordan man har det generelt, hvis man kan komme til at græde ved at tale om køer, der slagtes. Altså jeg er helt med på, at landbruget kunne give dyrene bedre vilkår, og at transport osv kan være væmmelig, og at man slår dyrene ihjel. Og jeg kan også godt se, at det er svært at gradbøje forfærdelighed. Men børn spiser græs i Syrien, der er krig og elendighed mange steder, hvordan rummer de det, hvis de kan græde udenfor et slagteri? Det må jo være ulideligt at være dem. (veganere, fra Save movement)

Folk græder jo over alt muligt mærkeligt, uden de græder over alt, eller uden at det de græder over nødvendigvis er mere forfærdeligt end det de ikke græder over.

Jeg gør i hvert fald.
1
...
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 5. dec 2018, 06:08

LadyFox skrev:
Mistermor skrev:Jeg undrer mig over, hvordan man har det generelt, hvis man kan komme til at græde ved at tale om køer, der slagtes. Altså jeg er helt med på, at landbruget kunne give dyrene bedre vilkår, og at transport osv kan være væmmelig, og at man slår dyrene ihjel. Og jeg kan også godt se, at det er svært at gradbøje forfærdelighed. Men børn spiser græs i Syrien, der er krig og elendighed mange steder, hvordan rummer de det, hvis de kan græde udenfor et slagteri? Det må jo være ulideligt at være dem. (veganere, fra Save movement)

Folk græder jo over alt muligt mærkeligt, uden de græder over alt, eller uden at det de græder over nødvendigvis er mere forfærdeligt end det de ikke græder over.

Jeg gør i hvert fald.

Jeg græder over bambi... og det er fiktion... så kan det ikke blive mindre forfærdeligt.
2
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2531
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8488

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 5. dec 2018, 06:21

Santa skrev:Tråden om indkøbsvogne og børn.....11 siders skænderi om indkøbsvogne?!?

Du mener tråden om børneopdragelse og forældreshaming i begge retninger i butikker?
Det undrer mig ikke. :D
2
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 5. dec 2018, 06:59

cola skrev:
LadyFox skrev:
Mistermor skrev:Jeg undrer mig over, hvordan man har det generelt, hvis man kan komme til at græde ved at tale om køer, der slagtes. Altså jeg er helt med på, at landbruget kunne give dyrene bedre vilkår, og at transport osv kan være væmmelig, og at man slår dyrene ihjel. Og jeg kan også godt se, at det er svært at gradbøje forfærdelighed. Men børn spiser græs i Syrien, der er krig og elendighed mange steder, hvordan rummer de det, hvis de kan græde udenfor et slagteri? Det må jo være ulideligt at være dem. (veganere, fra Save movement)

Folk græder jo over alt muligt mærkeligt, uden de græder over alt, eller uden at det de græder over nødvendigvis er mere forfærdeligt end det de ikke græder over.

Jeg gør i hvert fald.

Jeg græder over bambi... og det er fiktion... så kan det ikke blive mindre forfærdeligt.


Eller Dumbo.

For ikke at nævne at der er fint accepteret at gå helt i spåner over videoer på facebook med hunde der mangler ben, eller hvalpe der skal aflives.
Men så snart det er et dyr der smager godt, så er man ekstremt mærkelig, hvis man synes det er forfærdeligt.

Mærkeligt.
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf IrmaPigen » 5. dec 2018, 07:44

Over hvor tråden om folks opførsel i forbindelse med brug af salgsportaler er placeret henne?
0
Brugeravatar
PerXX
Indlæg: 1372
Tilmeldt: 25. maj 2016, 13:53
Kort karma: 153
Likede indlæg: 4533

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf PerXX » 5. dec 2018, 08:29

IrmaPigen skrev:Over hvor tråden om folks opførsel i forbindelse med brug af salgsportaler er placeret henne?

Denne her?
viewtopic.php?f=39&t=9923
0
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8018

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 5. dec 2018, 08:40

Smiling_Goat skrev:For noget tid siden parkerede en malermester sin varevogn nede foran mit vindue. Han slukkede den imidlertid ikke, før han forlod den.. Så jeg har siddet og hørt på den holde i tomgang. Jeg er ved at være liiiiidt træt af lyden

Gad vide hvor upassende det ville være at gå ned at slukke for vognen

Evt. Parkere den på den anden side af vejen.

Gør det :D
1
Muspel
Indlæg: 3878
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 768
Likede indlæg: 10745

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 5. dec 2018, 08:45

Smiling_Goat skrev:For noget tid siden parkerede en malermester sin varevogn nede foran mit vindue. Han slukkede den imidlertid ikke, før han forlod den.. Så jeg har siddet og hørt på den holde i tomgang. Jeg er ved at være liiiiidt træt af lyden

Gad vide hvor upassende det ville være at gå ned at slukke for vognen

Evt. Parkere den på den anden side af vejen.


Skriv en postit, med ‘du kan hente nøglerne på afsatsen til 4. Sal. Og byt den ud med nøglerne.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 5. dec 2018, 09:26

0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 5. dec 2018, 09:33



Jeg håber de kan bruge deres følsomhed til at skabe noget kunst eller andet genialt
0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. dec 2018, 09:43

0
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf FormerlyKnownAs » 5. dec 2018, 09:59

Dmitra skrev:


Deres følelser er tydeligvis reelle og jeg synes det er helt fint de giver los også for åbent kamera og selvom dyr ikke er dumme så tror jeg altså ikke de ved at de står for at skulle slagtes, det er måske lige at gøre dyrerne lige lidt for kloge, men hvad ved jeg.


Nej jeg tror heller ikke at de tænker “nu er det nu”.

Jeg tror tilgengæld at jeg også ville tude hvis jeg skulle stå og se på at en masse dyr blive slagtet. Det er da ikke specielt rart.
2

Tilbage til "Generelt"