Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Skralde » 26. mar 2018, 08:39

Jeg undrer mig virkelig over at så mange synes det er svært at tale med deres børn om sex o. Lign. :gruble: Børn er da så fordomsfrie og åbne at det er lige til.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 26. mar 2018, 14:08

Jeg talte med en fyr i byen i lørdags, som sagde han engang var med i den store bagedyst. Jeg har aldrig set den store bagedyst, og jeg kan ikke huske hans navn, så jeg kan ikke fortælle min bagedyst-fanatiker veninde hvem han var. Og jeg kan ikke umiddelbart finde billede af ham.
Og så har jeg fået et gigantisk blåt mærke, uden at vide hvordan, også efter byturen (som forløb udelukkende i selskab med fremmede mennesker).
Senest rettet af Anilara 26. mar 2018, 14:20, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 26. mar 2018, 14:09

Skralde skrev:Jeg undrer mig virkelig over at så mange synes det er svært at tale med deres børn om sex o. Lign. :gruble: Børn er da så fordomsfrie og åbne at det er lige til.

Arh, jeg var sgu ikke et barn der gad tale med mine forældre om det! Kan huske min mor forsøgte, men at jeg nærmest løb væk med hænderne for ørerne og råbte LALALA.
2
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Primerose » 26. mar 2018, 14:26

Anilara skrev:Jeg talte med en fyr i byen i lørdags, som sagde han engang var med i den store bagedyst. Jeg har aldrig set den store bagedyst, og jeg kan ikke huske hans navn, så jeg kan ikke fortælle min bagedyst-fanatiker veninde hvem han var. Og jeg kan ikke umiddelbart finde billede af ham.
Og så har jeg fået et gigantisk blåt mærke, uden at vide hvordan, også efter byturen (som forløb udelukkende i selskab med fremmede mennesker).



Måske kunne han bare se at du er sådan en der godt kan lide kager og prøvede at imponere dig :gruble:
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Anilara » 26. mar 2018, 14:38

Primerose skrev:
Anilara skrev:Jeg talte med en fyr i byen i lørdags, som sagde han engang var med i den store bagedyst. Jeg har aldrig set den store bagedyst, og jeg kan ikke huske hans navn, så jeg kan ikke fortælle min bagedyst-fanatiker veninde hvem han var. Og jeg kan ikke umiddelbart finde billede af ham.
Og så har jeg fået et gigantisk blåt mærke, uden at vide hvordan, også efter byturen (som forløb udelukkende i selskab med fremmede mennesker).



Måske kunne han bare se at du er sådan en der godt kan lide kager og prøvede at imponere dig :gruble:

Haha, jeg mindes at jeg svarede "nå", og så begyndte at snakke om Ace of base, så det var ikke så vellykket i så fald.
3
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ghattner » 26. mar 2018, 14:46

Undrer mig over hvordan ret føles at være ked af det når man generelt har et positivt og lyst sind.
Jeg er selv lettere depressiv og tungsindig af natur, så det at være ked af det er ikke en følelse der ligger langt fra min grundfølelse.
0
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8603

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Studsgaard » 26. mar 2018, 15:05

Ghattner skrev:Undrer mig over hvordan ret føles at være ked af det når man generelt har et positivt og lyst sind.
Jeg er selv lettere depressiv og tungsindig af natur, så det at være ked af det er ikke en følelse der ligger langt fra min grundfølelse.

Jeg syntes selv jeg plejer at være ret positiv og have en glad og måske naiv tilgang til livet, men Ligenu i min depression er det mega hårdt og gør at det nærmeste føles som om jeg ikke er mig selv.
At græde uden at jeg ved hvorfor, og have den tristhed tager en masse energi
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 27. mar 2018, 17:26

Hvorfor folk gang på gang bliver overrasket over at deres færden online bliver gemt og evt. brugt af firmaer til at målrette diverse ting?

Jeg synes da også det er fucked at mine opslag på Facebook osv. må gemmes til evig tid, men det er da ikke fordi det kommer bag på mig eller at det er første gang der bliver gjort opmærksom på det. Det er fint der kommer nogle retningslinjer omkring det, men man kan jo også gøre meget selv ved at læse betingelserne for diverse ting inden man opretter sig på Facebook og andre sider..
12
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 28. mar 2018, 09:53

Jeg har en kollega på arbejdet.
En naturligt køn, slank, ung kvinde. Hun virker fint i balance og er nem at komme i snak med.

Hun har kun, og jeg mener kun, veninder der er, hvordan skal jeg forklare det uden at det virker forkert; markant grimmere end hende selv.
Usikre, overvægtige, trying-too-hard-piger. Ingen af dem har endda et kønt ansigt. Sådan nogle piger, som klæber sig til hende og som jeg tænker har været nemme mobbe-ofre i folkeskolen. Sådan nogle piger man får lidt ondt i maven over og moder-instinktet rammer og man håber for dem at de vil få det bedre med sig selv.

Jeg går som regel ikke op i hvordan folk ser ud, men efter mange, mange billeder på facebook og når man møder hende med en veninde, så viser der sig et mønster og jeg kan simpelthen ikke greje hvad "dealen" er :gruble:
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 28. mar 2018, 10:54

kartoffelpizza skrev:
kidkomb skrev:Jeg har en kollega på arbejdet.
En naturligt køn, slank, ung kvinde. Hun virker fint i balance og er nem at komme i snak med.

Hun har kun, og jeg mener kun, veninder der er, hvordan skal jeg forklare det uden at det virker forkert; markant grimmere end hende selv.
Usikre, overvægtige, trying-too-hard-piger. Ingen af dem har endda et kønt ansigt. Sådan nogle piger, som klæber sig til hende og som jeg tænker har været nemme mobbe-ofre i folkeskolen. Sådan nogle piger man får lidt ondt i maven over og moder-instinktet rammer og man håber for dem at de vil få det bedre med sig selv.

Jeg går som regel ikke op i hvordan folk ser ud, men efter mange, mange billeder på facebook og når man møder hende med en veninde, så viser der sig et mønster og jeg kan simpelthen ikke greje hvad "dealen" er :gruble:

Jeg læste med en del meget objektivt smukke piger, der var på samme måde. De var helt ærlige om, at de ønskede at være smukkest, sjovest og mest overskudsagtige i deres vennegruppe.
De gad fx heller ikke hinanden, de smukke piger, men heller ikke fx mig - jeg er ikke nogen klassisk skønhed, men jeg har til gengæld et utroligt højt selvværd, og jeg foretrækker sådan set også at være i centrum når det giver mening :lol: det var ikke populært.

Det lyder ikke umuligt. Hun virker bare overhovedet ikke som typen der gerne vil være i centrum.
Men jeg kender hende ikke ret godt, så det kan jo sagtens være :D
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 28. mar 2018, 11:02

kidkomb skrev:
kartoffelpizza skrev:
kidkomb skrev:Jeg har en kollega på arbejdet.
En naturligt køn, slank, ung kvinde. Hun virker fint i balance og er nem at komme i snak med.

Hun har kun, og jeg mener kun, veninder der er, hvordan skal jeg forklare det uden at det virker forkert; markant grimmere end hende selv.
Usikre, overvægtige, trying-too-hard-piger. Ingen af dem har endda et kønt ansigt. Sådan nogle piger, som klæber sig til hende og som jeg tænker har været nemme mobbe-ofre i folkeskolen. Sådan nogle piger man får lidt ondt i maven over og moder-instinktet rammer og man håber for dem at de vil få det bedre med sig selv.

Jeg går som regel ikke op i hvordan folk ser ud, men efter mange, mange billeder på facebook og når man møder hende med en veninde, så viser der sig et mønster og jeg kan simpelthen ikke greje hvad "dealen" er :gruble:

Jeg læste med en del meget objektivt smukke piger, der var på samme måde. De var helt ærlige om, at de ønskede at være smukkest, sjovest og mest overskudsagtige i deres vennegruppe.
De gad fx heller ikke hinanden, de smukke piger, men heller ikke fx mig - jeg er ikke nogen klassisk skønhed, men jeg har til gengæld et utroligt højt selvværd, og jeg foretrækker sådan set også at være i centrum når det giver mening :lol: det var ikke populært.

Det lyder ikke umuligt. Hun virker bare overhovedet ikke som typen der gerne vil være i centrum.
Men jeg kender hende ikke ret godt, så det kan jo sagtens være :D


Kan være hun gerne vil redde dem. Mother Teresa syndrom i venindeformat.
1
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 28. mar 2018, 11:18

Æble skrev:Kan være hun gerne vil redde dem. Mother Teresa syndrom i venindeformat.

Jeg kom lige i tanke om, at i skoletiden havde nogle af drengene en teori om, at piger bevidst valgte at troppe op sammen med "grimmere" veninder, for selv at shine det mere. :genert:
Jeg har ikke selv nogen mening om det.
0
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lykke » 28. mar 2018, 11:21

dgd2007 skrev:
Æble skrev:Kan være hun gerne vil redde dem. Mother Teresa syndrom i venindeformat.

Jeg kom lige i tanke om, at i skoletiden havde nogle af drengene en teori om, at piger bevidst valgte at troppe op sammen med "grimmere" veninder, for selv at shine det mere. :genert:
Jeg har ikke selv nogen mening om det.


I hvilken verden foregår sådan noget?

Altså ligefrem at vælge veninder, og så med fokus på udseende - er det overhovedet en ting?
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 28. mar 2018, 11:25

Lykke skrev:I hvilken verden foregår sådan noget?
[...]

Teenagedrengenes tydningsunivers :lol:
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 28. mar 2018, 11:32

Lykke skrev:
dgd2007 skrev:
Æble skrev:Kan være hun gerne vil redde dem. Mother Teresa syndrom i venindeformat.

Jeg kom lige i tanke om, at i skoletiden havde nogle af drengene en teori om, at piger bevidst valgte at troppe op sammen med "grimmere" veninder, for selv at shine det mere. :genert:
Jeg har ikke selv nogen mening om det.


I hvilken verden foregår sådan noget?

Altså ligefrem at vælge veninder, og så med fokus på udseende - er det overhovedet en ting?

Er det første gang du hører det?

Ikke at jeg selv har praktiseret det(måske fordi jeg selv har været den grimme :lol:) Men det er da noget der har været "en ting" og er blevet joket med i mange år, synes jeg :gruble: Om det er sandt eller ej skal jeg ikke gøre mig til dommer over, men det er ikke noget nyt.

Edit: Det er vel bare en anden variant af at græsset er grønnere på den anden side og problematikken med at sammenligne sig med andre. Hvis bare jeg havde hendes udseende, var lige så klog, havde de muligheder så ville mit liv være meget lettere.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"