Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. feb 2016, 08:40

dgd2007 skrev:
2SHY skrev:Han er for viderekomne. Hvor gang han åbner munden har jeg mest lyst til at stikke fingrene i ørerne og synge la la la la la. Jeg er bange for at det smitter og jeg mister hjerneceller

"la" som i liberal alliance? :D
Nej, mon ikke også hans partifæller ind imellem ville ømske, at han var lidt mere tilbageholdende med at kaste sig ud i den højere filosofi? :gruble:

:lol: Ah godt spottet. Nej mere for at forsøge at lydisolere over det crap han fyrer af
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. feb 2016, 09:29

Hvorfor Ingen lige stopper op inden det her ryger ud i avisen..
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
...
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 9. feb 2016, 09:33

LadyFox skrev:Hvorfor Ingen lige stopper op inden det her ryger ud i avisen..

Okay selv den talblinde her kan se det der er fuldstændig fucked up :stoned: :lol:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. feb 2016, 09:41

2SHY skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor Ingen lige stopper op inden det her ryger ud i avisen..

Okay selv den talblinde her kan se det der er fuldstændig fucked up :stoned: :lol:

Ja. Det er ret heldigt at personen ikke har med løn og skat at gøre :P Lidt træls at have arbejdet en måned med en skat på 37% og så få en kæmpe regning i løn. Hvordan kan man ikke selv se den er HEL gal?
1
...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 9. feb 2016, 11:21

At jeg er så træt i disse dage: Jeg spiser sundt, sover en syv-otte-somme-tider-ni timer i døgnet. Jeg sørger så vidt muligt for at komme ud at gå i raskt trav en tre kvarters tid hver anden dag og/eller snupper tolv km på kondicyklen, æder kvali-vitaminpiller (håber jeg, de er - til den pris!). :gruble:
Godt nok vildt, hvis det her simpelthen handler om, at mit immunforsvar er på overarbejde pga min ru hals. Hvad man dog ikke går igennem for en smule forår ...
Senest rettet af ManicNinja 9. feb 2016, 11:23, rettet i alt 1 gang.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 9. feb 2016, 11:22

LadyFox skrev:Hvorfor Ingen lige stopper op inden det her ryger ud i avisen..


Fååårk :stoned: Er det fra en lokalavis? :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. feb 2016, 11:26

ManicNinja skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor Ingen lige stopper op inden det her ryger ud i avisen..


Fååårk :stoned: Er det fra en lokalavis? :D

Jeg ved det ikke, fik det bare sendt :P
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 9. feb 2016, 11:30

LadyFox skrev:
ManicNinja skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor Ingen lige stopper op inden det her ryger ud i avisen..


Fååårk :stoned: Er det fra en lokalavis? :D

Jeg ved det ikke, fik det bare sendt :P

Det skulle angiveligt være fra "JydskeVestkysten".
0
...
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 9. feb 2016, 11:33

Wauw - de plejer da ellers at holde en vis standard. Men okay, det kan jo blive småt for enhver ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9162

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Kommodedyret » 9. feb 2016, 13:35

Undrer mig over hvorfor jeg nogen gange taler som en gammel sydsjællænder. :gruble:

Jeg er ikke fra Sydsjælland og er ikke engang midaldrende endnu.

Kender ikke engang nogle gamle sjællændere....
1
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Marichen12 » 9. feb 2016, 13:41

Kommodedyret skrev:Undrer mig over hvorfor jeg nogen gange taler som en gammel sydsjællænder. :gruble:

Jeg er ikke fra Sydsjælland og er ikke engang midaldrende endnu.

Kender ikke engang nogle gamle sjællændere....


Det kender jeg godt :lol: Og det samme sker med jysk. Well, min mor er jyde (oprindeligt), men har boet på Sjælland i 50 år og taler absolut ikke jysk længere. Jeg har ingen familie i Jylland (som jeg har kontakt til)...alligevel ryger der vestjysk accent på med jævne mellemrum :stoned: Det samme sker for min 6-årige søn, i øvrigt :D
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 9. feb 2016, 13:44

GnueN skrev:
Derudover er det jo også en gedigen gang vrøvl. De 12 nødhjælpsorganisationer er stort set alle sammen modtagere af DANIDA-midler, og ligger vel under den grænse på 7% i administrationsudgifter, som Udenrigsministeriet foreskriver. Der var engang - for bare 15-20 år siden - hvor det gav fin mening at være efter nødhjælpsorganisationerne for at have administrationsomkostninger på helt op til 30%... men hvis man seriøst mener, at størstedelen af pengene i dag går til tårnhøje lønninger og dyre middage, så er man simpelthen komplet uvidende om, hvad der foregår i den virkelige verden.

De 7% DANIDA (læs: den danske stat og den politisk valgte regering) FORLANGER, at internationale hjælpeorganisationer skriver ind i deres budgetter, bruges først og fremmest på quality assurance, monitorering og evaluering, og en masse New Public Management-gøgl som administreres af en støt voksende stab af hornbrillebærende, meget statslige og ministerielle embedsmænd, som tager sig VÆSENTLIGT bedre betalt for at evaluere på kvaliteten af de evalueringer, dem de forlanger skal evaluere, evaluerer sig frem til.

:

DR har oplyst, hvor meget der gik til hjælp. Enten var det 121 eller 129 kr, ud af 150
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 9. feb 2016, 14:07

GnueN skrev:
landsbytossen skrev:
GnueN skrev:
Derudover er det jo også en gedigen gang vrøvl. De 12 nødhjælpsorganisationer er stort set alle sammen modtagere af DANIDA-midler, og ligger vel under den grænse på 7% i administrationsudgifter, som Udenrigsministeriet foreskriver. Der var engang - for bare 15-20 år siden - hvor det gav fin mening at være efter nødhjælpsorganisationerne for at have administrationsomkostninger på helt op til 30%... men hvis man seriøst mener, at størstedelen af pengene i dag går til tårnhøje lønninger og dyre middage, så er man simpelthen komplet uvidende om, hvad der foregår i den virkelige verden.

De 7% DANIDA (læs: den danske stat og den politisk valgte regering) FORLANGER, at internationale hjælpeorganisationer skriver ind i deres budgetter, bruges først og fremmest på quality assurance, monitorering og evaluering, og en masse New Public Management-gøgl som administreres af en støt voksende stab af hornbrillebærende, meget statslige og ministerielle embedsmænd, som tager sig VÆSENTLIGT bedre betalt for at evaluere på kvaliteten af de evalueringer, dem de forlanger skal evaluere, evaluerer sig frem til.

:

DR har oplyst, hvor meget der gik til hjælp. Enten var det 121 eller 129 kr, ud af 150


Det beløb Danmarks Radio, TDC og diverse andre arrangører tager sig betalt for at afholde showet har intet med administrationsomkostningerne ved nødhjælpsarbejde at gøre.

Ifølge Danmarksindsamlingens egne regler må der i højest bruges 15% på omkostninger forbundet med selve showet, hvilket er dét, du snakker om, tror jeg - og ja, det ER omkostningstungt, i modsætning til hvad de selv påstår. Men det har altså intet med administrationsprocenten blandt nødhjælpsorganisationerne at gøre... og at det overhovedet er blevet sådan, at Danmarks Radio æder 15% af støttekroner for at vi kan indsamle mindre end 1% af, hvad vi kunne klare over skattebilletten forrige år, det er altså noget som de danske vælgere har bestemt.

Måske du ikke bemærkede det, men din forrige kommentar var til et indlæg vedr. Danmarksindsamlingen.

Hvad har nødhjælpsorganisationernes administrationskostninger med debatten at gøre, når det handler om administrationsomkostninger i forbindelse med Danmarksindsamlingen ?
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 255
Likede indlæg: 5869

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Velvet-Goldmine » 9. feb 2016, 14:16

landsbytossen skrev:
Hvad har nødhjælpsorganisationernes administrationskostninger med debatten at gøre, når det handler om administrationsomkostninger i forbindelse med Danmarksindsamlingen ?


Fordi det er en gruppe af de største nødhjælpsorganisationer der står for Danmarksindsamlingen (sammen med DR).
0
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 9. feb 2016, 14:18

Velvet-Goldmine skrev:
landsbytossen skrev:
Hvad har nødhjælpsorganisationernes administrationskostninger med debatten at gøre, når det handler om administrationsomkostninger i forbindelse med Danmarksindsamlingen ?


Fordi det er en gruppe af de største nødhjælpsorganisationer der står for Danmarksindsamlingen (sammen med DR).

De er jo kun en del af administrationsomkostningerne
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup

Tilbage til "Generelt"