Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 14. maj 2018, 16:09

Tilly skrev:Det undrer mig hvor mange der mener at en lille pige på 1,5 år nok selv var skyld i at hun blev bidt af en hund

https://www.facebook.com/skallerup.dk/p ... 9808683247

https://ekstrabladet.dk/112/nikolajs-da ... iv/7155283

Ikke at jeg peger fingre af hunden heller, det er mere det faktum at en masse mennesker der IKKE overværede det, kan konkludere at pigen nok gjorde det ene eller det andet som fik hunden til at bide.

Den type artikler, eller vinklen, irriterer mig altid. Det er jo slet ikke fordi det ikke må have været en forfærdelig situation for alle involverede.

Der opstår bare hurtigt en lynchstemning fordi folk forholder sig fuldstændig ukritisk til det de læser.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lys » 14. maj 2018, 17:27

Mani skrev:
Wizzze skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:Hvordan medier prioriterer historier, og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:

I løbet af ugen har man kørt lidt af et tema om plast, naturen og forurening, man har dækket at butikker vil fjerne engangsplast som glas, bestik mm.
I går var historien alt det plast som ender i naturen, og journalisten var ude og samle plastbægre mm. op i København.
I dag er historien så Copenhagen Marathon, og som del af dækningen har journalisten så placeret sig ved et vanddepot, hvor der langes plastglas med og energidrik til løberne, og dækningen går så på hvor godt det er at der er 17.000 plastglas/krus ved dette depot, og hvordan det lyder nå alle de glas/krus bliver tømt, smidt og jokket på. Kritikken/historierne fra tidligere er åbenbart totalt glemt. :stoned:

Men der bliver forhåbentligt ryddet op efter et marathon, så de krus ikke havner i naturen?


Tror du at nogen går HELE ruten igennem og sikre at inden har smidt glas undervejs, og du tror ikke vind, løbende fødder og store mængder tilskuere ikke får spredt dem godt rundt i byen, for til sidst at ende i søer, kanaler og havnen?

Jeg er da sikker på at mange glas/krus vil blive samlet sammen, men mange vil også ende i naturen.

Altså jeg har lige stået på væskedepot ved et 1/2 marathon og der sørgede vi da for løbende at samle sammen + cyklede distancen efterfølgende. Der er dels grænser for hvor langt fra væskedepoterne løberne drøner rundt med en kop i hånden og forhåbentlig også grundig oprydning. Jeg kan ikke garanterer alle kopper er samlet sammen men det er i hvertfald højest nogle enkelte vi ikke finder (og ja, nogle enkelte er også for mange).


Der bliver ryddet meget op efter Copenhagen Marathon, men der ligger så meget emballage fra de der gels på vejen her bagefter. Jeg ville ønske, at løberne tog emballagen med sig og smed ved væskedepoterne fx.

Jeg ser til gengæld ikke rigtigt plastickrus.
0
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11229
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23207

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Mani » 14. maj 2018, 17:45

Lys skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:
Mani skrev:
Wizzze skrev:Hvordan medier prioriterer historier, og hvordan journalister ikke ender som skinger skøre skizo´er? :gruble:

I løbet af ugen har man kørt lidt af et tema om plast, naturen og forurening, man har dækket at butikker vil fjerne engangsplast som glas, bestik mm.
I går var historien alt det plast som ender i naturen, og journalisten var ude og samle plastbægre mm. op i København.
I dag er historien så Copenhagen Marathon, og som del af dækningen har journalisten så placeret sig ved et vanddepot, hvor der langes plastglas med og energidrik til løberne, og dækningen går så på hvor godt det er at der er 17.000 plastglas/krus ved dette depot, og hvordan det lyder nå alle de glas/krus bliver tømt, smidt og jokket på. Kritikken/historierne fra tidligere er åbenbart totalt glemt. :stoned:

Men der bliver forhåbentligt ryddet op efter et marathon, så de krus ikke havner i naturen?


Tror du at nogen går HELE ruten igennem og sikre at inden har smidt glas undervejs, og du tror ikke vind, løbende fødder og store mængder tilskuere ikke får spredt dem godt rundt i byen, for til sidst at ende i søer, kanaler og havnen?

Jeg er da sikker på at mange glas/krus vil blive samlet sammen, men mange vil også ende i naturen.

Altså jeg har lige stået på væskedepot ved et 1/2 marathon og der sørgede vi da for løbende at samle sammen + cyklede distancen efterfølgende. Der er dels grænser for hvor langt fra væskedepoterne løberne drøner rundt med en kop i hånden og forhåbentlig også grundig oprydning. Jeg kan ikke garanterer alle kopper er samlet sammen men det er i hvertfald højest nogle enkelte vi ikke finder (og ja, nogle enkelte er også for mange).


Der bliver ryddet meget op efter Copenhagen Marathon, men der ligger så meget emballage fra de der gels på vejen her bagefter. Jeg ville ønske, at løberne tog emballagen med sig og smed ved væskedepoterne fx.

Jeg ser til gengæld ikke rigtigt plastickrus.

Enig. Vi havde lavet drop zones, som ved cykelløb, af samme årsag. Det burde være muligt at have den emballage med videre eller smide den sådan et sted.
1
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 14. maj 2018, 22:19

At der tilsyneladende er nogle som mener at bogen 'Lille sorte Sambo', er racistisk fordi den handler om en 'indfødt afrikaner' (neger/sort). Kigger man på illustrationen til bogen (som skribenten til den artikel jeg læste, åbenbart ikke havde gjort), så optræder der en tiger på billedet. Hvor mange tigre er der i Afrika? Svar: ingen. Tigre lever i Indien og ikke i Afrika. Og lille sorte Sambo, er ikke sort (Afrikaner) men inder.

Billede
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 14. maj 2018, 23:05

paint skrev:At der tilsyneladende er nogle som mener at bogen 'Lille sorte Sambo', er racistisk fordi den handler om en 'indfødt afrikaner' (neger/sort). Kigger man på illustrationen til bogen (som skribenten til den artikel jeg læste, åbenbart ikke havde gjort), så optræder der en tiger på billedet. Hvor mange tigre er der i Afrika? Svar: ingen. Tigre lever i Indien og ikke i Afrika. Og lille sorte Sambo, er ikke sort (Afrikaner) men inder.

Billede

Er det en ny sag eller er der blevet pustet liv i nogle gamle gløder?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 15. maj 2018, 19:32

https://www.kristeligt-dagblad.dk/danma ... egteskaber
Artiklen er godt nok låst, men overskriften siger det hele
Det undrer mig, at man taler højt om de her anbefalinger til medierne. Hele pointen med at stikke en ske i trussen eller en mønt i bh'en falder jo til jorden, hvis familien til en pige der bliver tvangsgiftet, kender til rådet og tjekker efter....
6
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2018, 19:35

Animi skrev:https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/put-en-moent-i-bhen-minoritetskvinder-hjaelpes-til-undgaa-tvangsaegteskaber
Artiklen er godt nok låst, men overskriften siger det hele
Det undrer mig, at man taler højt om de her anbefalinger til medierne. Hele pointen med at stikke en ske i trussen eller en mønt i bh'en falder jo til jorden, hvis familien til en pige der bliver tvangsgiftet, kender til rådet og tjekker efter....

Hvad er ideen da? :genert:
0
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 15. maj 2018, 19:38

dgd2007 skrev:
Animi skrev:https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/put-en-moent-i-bhen-minoritetskvinder-hjaelpes-til-undgaa-tvangsaegteskaber
Artiklen er godt nok låst, men overskriften siger det hele
Det undrer mig, at man taler højt om de her anbefalinger til medierne. Hele pointen med at stikke en ske i trussen eller en mønt i bh'en falder jo til jorden, hvis familien til en pige der bliver tvangsgiftet, kender til rådet og tjekker efter....

Hvad er ideen da? :genert:


Hvis de bliver sendt til udlandet for at blive tvangsgift, vil de blive stoppet af lufthavnens metaldetektor, hvis de har en mønt i undertøjet.
1
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 15. maj 2018, 19:39

dgd2007 skrev:
Animi skrev:https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/put-en-moent-i-bhen-minoritetskvinder-hjaelpes-til-undgaa-tvangsaegteskaber
Artiklen er godt nok låst, men overskriften siger det hele
Det undrer mig, at man taler højt om de her anbefalinger til medierne. Hele pointen med at stikke en ske i trussen eller en mønt i bh'en falder jo til jorden, hvis familien til en pige der bliver tvangsgiftet, kender til rådet og tjekker efter....

Hvad er ideen da? :genert:

Metallet gør at de i tolden bliver trukket ind til kontrol, hvor de kan fortælle, de rejser ud af landet mod egen vilje, f.eks pga. tvangsægteskab. Det startede i England og der har lige kørt en kampagne i Sverige
1
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 15. maj 2018, 19:39

dgd2007 skrev:
Animi skrev:https://www.kristeligt-dagblad.dk/danmark/put-en-moent-i-bhen-minoritetskvinder-hjaelpes-til-undgaa-tvangsaegteskaber
Artiklen er godt nok låst, men overskriften siger det hele
Det undrer mig, at man taler højt om de her anbefalinger til medierne. Hele pointen med at stikke en ske i trussen eller en mønt i bh'en falder jo til jorden, hvis familien til en pige der bliver tvangsgiftet, kender til rådet og tjekker efter....

Hvad er ideen da? :genert:

At pigerne der skal til et andet land for at tvangsgiftes bliver taget i sikkerhedskontrollen og kan fortælle deres historie til tolderen når de hives alene ind i et andet rum, så de kan få hjælp.
1
...
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Animi » 15. maj 2018, 19:40

Nårh, tror du du fangede den dgd2007? :D
9
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf landsbytossen » 15. maj 2018, 19:43

Animi skrev:Nårh, tror du du fangede den dgd2007? :D

Hvis ikke kan vi tage den en gang til for Prins Knud :D
2
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 15. maj 2018, 19:57

Animi skrev:Nårh, tror du du fangede den dgd2007? :D

:lol: Jo, det begynder at dæmre. Tak for alle svar!
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16224
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32427

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 15. maj 2018, 20:36

At en lille håndfuld af de lokale drankere har besluttet sig for at give sig til at grille nu :gruble:


Det skal nok blive sjovt...det sker i baggården mellem 2 blokke, hvor mange har soveværelse ud til baggården. :D



Jeg har satset en tier med svigerdatteren om, hvilken beboer der først får nok af deres ævlen, råben og synge højt og siger noget til dem. :D
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4884
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7852

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 15. maj 2018, 21:25

At der enten er nogen, eller nogens hund som havde skidt på gulvet i elevatoren på forum station.
Jeg hælder mest til at det var nogen.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"