Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 19. dec 2016, 19:57

http://www.dr.dk/nyheder/indland/lastbil-koerer-ind-i-julemarked-i-berlin

plus at der åbenbart er skudt i en folkemængde ved en kirke i Zürich. (Kan dog umiddelart ikke finde noget om det sidste)




Og hvor er det egentlig sørgeligt, at min umiddelbare tanke er "Håber sgu ikke det er terror."
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 19. dec 2016, 23:25

Hvorfor at samtlige forslag til plantegning/indretning af nybyggede huse har soveværelset klods op og ned af stuen? :forvirret:

Jamen, jeg forstår det virkelig ikke?
Jeg er med på at børn kan have den ene ende af huset og forældrene den anden, men planlægningsmæssigt er det ofte muligt at lave indretningen så ingen af soveværelserne har væg mod stuen.
Hvad hvis jeg har hovedpine/skal tidligt op og manden gerne vil sidde og se fjernsyn? Eller tale i tlf? Skal han så ned på et af de andre værelser? Skal han i køkkenet? Eller udenfor?
Jeg forstår overhovedet ikke pointen.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sortkaffe » 20. dec 2016, 14:04

at min ene fod gør ondt ..sådan under foden i midten. Det er dumt
0
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. dec 2016, 23:56

"Vladimir Odoevsky, who came out with a novel in 1835, described a world in which instant messaging, blogging, and even status updates were a very popular form of communication" :wacko:

Billede
Senest rettet af paint 21. dec 2016, 00:00, rettet i alt 1 gang.
4
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 20. dec 2016, 23:59

"In 1903 Edward Morgan Forrester released a novel called “The Machine Stops” which depicts a world in which people only communicate with each other using digital screens. He even goes as far as describing the fact that ideas and general knowledge are shared with everyone through a digital system that links everyone together. " :gruble:

Billede
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 21. dec 2016, 04:41

LadyFox skrev:Hvorfor nummer 2 box er nødvendig?


Mener du pga. prisen?
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 21. dec 2016, 08:14

Rakel skrev:
LadyFox skrev:Hvorfor nummer 2 box er nødvendig?


Det fungerer sådan, at barnet kan tage en voksen med i forlystelserne ved at have det turpas - og på den måde kan fx mor og far skiftes istedet for begge at have turpas.

Ah. Det var jo faktisk smart :D
0
...
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16203
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1066
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32404

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 21. dec 2016, 08:22

Jeg er admin i min by´s FB-gruppe og i den forbindelse oplever man mange sjove/skæve/underlige ting.

Jeg har feks i nat fået en venneanmodning fra et lokalt byråds-medlem...det er der jo intet odiøst i. :)

Jeg får så tjekket min indbakke...og har fået en PB fra selvsamme politiker med bla følgende ordlyd:

"Jeg kan via dine kommentarer i gruppen se, at du ofte er enig med mig i mine holdninger, og det ville jo-for mit parti og vores mærkesager- være en fordel at have en admin som ven i gruppen." :gruble:


Nu kan det så godt ske, at det skyldes min generelle mistro overfor politikere...men for helved jeg synes det virker såen lidt "ja, dig kan vi jo sagtens bruge for så får vi lidt længere snor."


Og just for the record; er så slet ikke enig i hans parti og deres politik, så hvordan han har fået den ide undrer mig sgu også. :gruble:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 21. dec 2016, 08:58

Hvad andre mennesker gør ved deres fjernbetjeninger? Jeg har arvet nyere brugte fjernsyn fra to forskellige familiemedlemmer, og i begge tilfælde har den tilhørende fjernbetjening været ret så beskidt - meget mere beskidt end fjernbetjeningen til det fjernsyn, jeg selv har haft i 7-8 år, og det er ikke ret tit, jeg har tørret den fjernbetjening af. Den seneste, jeg har modtaget, har jeg seriøst lyst til at skrubbe længe med sæbe og opvaskebørste, for de første 3 aftørringer med en fugtig klud har ikke taget det hele.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 21. dec 2016, 13:37

Hvad der får en "Facer" til at tænke, at en person der løber fra bussen mod toget har tid til at stoppe op og interesse i at høre på dem? :gruble:
8
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 21. dec 2016, 13:38

sigge skrev:Hvad andre mennesker gør ved deres fjernbetjeninger? Jeg har arvet nyere brugte fjernsyn fra to forskellige familiemedlemmer, og i begge tilfælde har den tilhørende fjernbetjening været ret så beskidt - meget mere beskidt end fjernbetjeningen til det fjernsyn, jeg selv har haft i 7-8 år, og det er ikke ret tit, jeg har tørret den fjernbetjening af. Den seneste, jeg har modtaget, har jeg seriøst lyst til at skrubbe længe med sæbe og opvaskebørste, for de første 3 aftørringer med en fugtig klud har ikke taget det hele.



Er du nu sikker på, du ønsker at vide det? :D
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 21. dec 2016, 13:40

decibell skrev:
sigge skrev:Hvad andre mennesker gør ved deres fjernbetjeninger? Jeg har arvet nyere brugte fjernsyn fra to forskellige familiemedlemmer, og i begge tilfælde har den tilhørende fjernbetjening været ret så beskidt - meget mere beskidt end fjernbetjeningen til det fjernsyn, jeg selv har haft i 7-8 år, og det er ikke ret tit, jeg har tørret den fjernbetjening af. Den seneste, jeg har modtaget, har jeg seriøst lyst til at skrubbe længe med sæbe og opvaskebørste, for de første 3 aftørringer med en fugtig klud har ikke taget det hele.



Er du nu sikker på, du ønsker at vide det? :D


Du har ret. :D I virkeligheden er det nok bedre ikke at vide det og så bruge rigeligt desinficerende middel. :tie:
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 21. dec 2016, 13:44

sigge skrev:
decibell skrev:
sigge skrev:Hvad andre mennesker gør ved deres fjernbetjeninger? Jeg har arvet nyere brugte fjernsyn fra to forskellige familiemedlemmer, og i begge tilfælde har den tilhørende fjernbetjening været ret så beskidt - meget mere beskidt end fjernbetjeningen til det fjernsyn, jeg selv har haft i 7-8 år, og det er ikke ret tit, jeg har tørret den fjernbetjening af. Den seneste, jeg har modtaget, har jeg seriøst lyst til at skrubbe længe med sæbe og opvaskebørste, for de første 3 aftørringer med en fugtig klud har ikke taget det hele.



Er du nu sikker på, du ønsker at vide det? :D


Du har ret. :D I virkeligheden er det nok bedre ikke at vide det og så bruge rigeligt desinficerende middel. :tie:


Ja, det er nok bedst for sindsroen. :devil:
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 21. dec 2016, 14:05

Hvorfor jeg aldrig var bekymret over at gå og vente på en fødsel, og tanken om endnu en fødsel heller ikke skræmmer mig det mindste, nu hvor jeg seriøst er ræd over tanken om at få sat en spiral op... o.O
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
AgentPixie
Indlæg: 2622
Tilmeldt: 3. okt 2016, 18:44
Kort karma: 352
Likede indlæg: 6083

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf AgentPixie » 21. dec 2016, 14:05

At så mange mennesker har gentagende problemer med Post Danmark. Jeg har da mistet et par breve i posten, men det er meget få. Pakker får jeg altid dagen efter eller næste dag.
2
Hey Will, give me all your money.
Nah Carlton, I don’t feel like playing 7-eleven.

A 23-6-17
V 14-7-19

Tilbage til "Generelt"