Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5875
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 828
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14615

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 9. feb 2019, 13:44

Pityt skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Hvorfor de fleste behandlinger har det man behandlet mod, som bivirkning?

Er lige blevet behandlet mod ikke-menstruelle blødninget og en af bivirkningerne er vaginale blødninger. Hvor er logikken? :gruble:

Det fatter jeg heller ikke :forvirret: Har engang fået migrænemedicin, der havde hovedpine som bivirkning og på indlægssedlen til Omeprazol (mod mavesyre), står der, at en bivirkning kan være mavesmerter :lol:


Jeg har fået amitriptyline mod min IBS, til at gentræne det centrale nervesystem til at tænke “det er normalt” i stedet for “SHIT VI SKAL DØ” ved normale tarmbevægelser. Amitriptyline er en anti-depressiva. En af bivirkningerne er depression :stoned:

Det giver jo absolut ingen mening. Nogle gange tænker jeg at de bare smider alt på indlægssedlen, så man ikke kan komme efter dem og beskylde dem for noget :lol:
2
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf zembra1986 » 9. feb 2019, 14:01

Ja, jeg har også længe undret mig med de antidepressiver jeg har taget igennem tiden. Alle med bivirkninger: Øget selvmordstanker/forværring i depression i starten. But why?? :stoned:
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20376
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 763
Likede indlæg: 43764

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 9. feb 2019, 15:04

zembra1986 skrev:Ja, jeg har også længe undret mig med de antidepressiver jeg har taget igennem tiden. Alle med bivirkninger: Øget selvmordstanker/forværring i depression i starten. But why?? :stoned:


Det skyldes at antidepressiva, laver ændringer i Serotoninkoncentrationen/balancen i hjernen. Man tilfører ikke Serotonin med antidepressiver, man hæmmer genoptagelsen af stoffet i hjernen, derved stiger koncentrationen nogle steder og ikke andre steder. SSRI, står for ' Selective Serotonin reuptake Inhibitor (altså Serotonin genoptagelses-hæmmer). SNRI, som er en anden gruppe, påvirker også Noradrenalin-systemet. Det er især sidstnævnte præparater, der kan skabe en midlertidig såkaldt 'paradoksal effekt'= negativ effekt. Men det er altid kun midlertidigt, og det er ikke alle der oplever det.

Det hele bunder formentlig i, at man ikke kan tilføre Serotonin, direkte til hjernens 'stofskifte', eller rettere, det nedbrydes til noget andet inden det når frem, hvor det skal (groft sagt). Derfor hæmmer man i stedet genoptagelsen og derved stiger niveauet af Serotonin til et 'normalt' niveau. Man jonglerer med andre ord, lidt rundt med stofferne i hjernen. Dét skal hjernen lige vænne sig til :)
7
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 9. feb 2019, 15:12

Jeg har ikke spist hakket oksekød siden jeg blev gravid, kan simpelthen ikke udstå luften. Det lugter stadig i oksekød, men bare langt mere kraftigt. Jeg fødte i øvrigt for 4 måneder siden, men modviljen sidder der stadig. Kan sagtens spise oksekød der ikke er hakket :stoned:
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20887

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Misantropen » 9. feb 2019, 16:01

Pityt skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:Hvorfor de fleste behandlinger har det man behandlet mod, som bivirkning?

Er lige blevet behandlet mod ikke-menstruelle blødninget og en af bivirkningerne er vaginale blødninger. Hvor er logikken? :gruble:

Det fatter jeg heller ikke :forvirret: Har engang fået migrænemedicin, der havde hovedpine som bivirkning og på indlægssedlen til Omeprazol (mod mavesyre), står der, at en bivirkning kan være mavesmerter :lol:

De sørger vel bare for at være på den sikre side :lol:

Jeg fik en overgang noget medicin der angiveligt ikke skulle påvirke ena vægt, men bivirkningerne var bl.a øget appetit og madlyst :D

Så er det jo let nok at sælge sit produkt som noget fantastisk det måske ikke er.
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6643
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18791

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æble » 9. feb 2019, 19:18

Jeg har aldrig kunne fordrage ananas. Da jeg var gravid med min datter for ti år siden gik jeg pludselig lyst til ananas og spise sindssygt meget. En hel ananas ad gangen :lol: Efter graviditeten har jeg et normalt forhold til ananas. Det er da vildt syret.
3
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9658
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29243

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 9. feb 2019, 19:44

Æble skrev:Jeg har aldrig kunne fordrage ananas. Da jeg var gravid med min datter for ti år siden gik jeg pludselig lyst til ananas og spise sindssygt meget. En hel ananas ad gangen :lol: Efter graviditeten har jeg et normalt forhold til ananas. Det er da vildt syret.


Sådan havde jeg det med kokos. Har aldrig kunne lide det, i nogen afskygninger. Heller ikke i min første graviditet. Men i graviditet nummer 2, der guffede jeg det lystigt, og fandt alt muligt med kokos i - yoghurter, sodavand, slik, you name it.
Nu efter jeg har født, kan jeg godt lide kokos. Det smager ikke vildt godt, men det er ok. :forvirret2:
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12919
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3532
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55517
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ado » 10. feb 2019, 07:53

At det nu også er ganske meget dyrplageri at ride på heste. I hvert fald ifølge en på min venneliste. #veganer
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6322
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 763
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14442

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Pjeps » 10. feb 2019, 12:15

Jeg fik en mail fra mit forsikringsselskab lørdag aften kl 22,30 med tilsagn om at de ville dække skaderne på min cykel. Troede ikke forsikringsfolk arbejdede på det tidspunkt .
1
:ninja:
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2521
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8478

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Raenil » 10. feb 2019, 12:37

Pjeps skrev:Jeg fik en mail fra mit forsikringsselskab lørdag aften kl 22,30 med tilsagn om at de ville dække skaderne på min cykel. Troede ikke forsikringsfolk arbejdede på det tidspunkt .

Forsikringsselskaber og banker er ikke kun store, onde og ansigtsløse. De består også af funktionærer der er kommet bagud med ugens arbejde og derfor tager lørdag aften til hjælp.
4
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 10. feb 2019, 12:57

Ado skrev:At det nu også er ganske meget dyrplageri at ride på heste. I hvert fald ifølge en på min venneliste. #veganer

Gætter på vedkommende heller ikke har nogen kæledyr, for så vil det også tangere dyrplageri.
1
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf cola » 10. feb 2019, 14:26

Jeg vil gerne høre herinde hvordan reglen er ved et vejkryds hvor kun 2 af de 4 veje har hajtænder, nemlig dem overfor hinanden, hvem må køre først når den store vej er fri? Indtil videre har vi kørt efter "first come first go" princippet, men ville høre hvad der egentlig er rigtigt.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 10. feb 2019, 14:36

cola skrev:Jeg vil gerne høre herinde hvordan reglen er ved et vejkryds hvor kun 2 af de 4 veje har hajtænder, nemlig dem overfor hinanden, hvem må køre først når den store vej er fri? Indtil videre har vi kørt efter "first come first go" princippet, men ville høre hvad der egentlig er rigtigt.


Så vidt jeg husker min teoriundervisning, skal venstresvingende altid holde tilbage for dem, der skal ligeud eller dreje til højre. Hvis begge biler skal dreje til venstre, ved jeg ikke, hvad reglen er.
0
You can't spell awesome without me.
Muspel
Indlæg: 3876
Tilmeldt: 22. nov 2015, 16:38
Kort karma: 766
Likede indlæg: 10729

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Muspel » 10. feb 2019, 14:39

sigge skrev:
cola skrev:Jeg vil gerne høre herinde hvordan reglen er ved et vejkryds hvor kun 2 af de 4 veje har hajtænder, nemlig dem overfor hinanden, hvem må køre først når den store vej er fri? Indtil videre har vi kørt efter "first come first go" princippet, men ville høre hvad der egentlig er rigtigt.


Så vidt jeg husker min teoriundervisning, skal venstresvingende altid holde tilbage for dem, der skal ligeud eller dreje til højre. Hvis begge biler skal dreje til venstre, ved jeg ikke, hvad reglen er.


Jeps. Højresving har første ret. Skal begge til højre giver det ingen problemer. Og skal begge til venstre kører man vel principielt heller ikke i hinandens baner?
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14666
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24663

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf sigge » 10. feb 2019, 14:52

Muspel skrev:
sigge skrev:
cola skrev:Jeg vil gerne høre herinde hvordan reglen er ved et vejkryds hvor kun 2 af de 4 veje har hajtænder, nemlig dem overfor hinanden, hvem må køre først når den store vej er fri? Indtil videre har vi kørt efter "first come first go" princippet, men ville høre hvad der egentlig er rigtigt.


Så vidt jeg husker min teoriundervisning, skal venstresvingende altid holde tilbage for dem, der skal ligeud eller dreje til højre. Hvis begge biler skal dreje til venstre, ved jeg ikke, hvad reglen er.


Jeps. Højresving har første ret. Skal begge til højre giver det ingen problemer. Og skal begge til venstre kører man vel principielt heller ikke i hinandens baner?


Man skal vel på en eller anden måde krydse hinandens baner. :gruble: Men hvis bare man kører nogenlunde synkront, burde det ikke give problemer.
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Generelt"