Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Ficus
Indlæg: 2194
Tilmeldt: 17. jul 2016, 06:49
Kort karma: 193
Likede indlæg: 2906

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Ficus » 29. nov 2016, 07:16

At DAO pakkemand tænkte at det var en rigtig udemærket ide at hænge en så bred/tung pakke på vores dørhåndtag, at vi ikke kunne komme ud af lejligheden....

Viceværten var ikke så imponeret over vores opkald og det kunne potentielt have været ret farligt, havde der været brand eller noget
4
Brugeravatar
Patience
Indlæg: 1424
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:04
Kort karma: 102
Likede indlæg: 4866

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Patience » 29. nov 2016, 08:39

ManicNinja skrev:At alle danskere - eller i hvert fald alle, jeg kender til/har hørt om - laver lasagne med reven mozzarella ovenpå. Jeg gør det også selv. Men italienere laver lasagne med parmasan. Og der er mig bekendt ingen ost i en "rigtig" bechamel/besciamella, selv om de fleste danskere, jeg kender, gladeligt drøner en ordentlig gang parmasan i. Fænomenet må henhøre under 'lokal variation' ...


Der må være variationer lokalt her i landet også, for jeg kender ingen der laver lasagne med mozzarella ovenpå. Nogen kommer bare bechamel øverst og andre drysser med en håndfuld parmigiano.
Men jeg lavede mad til en fyr engang, som var meget fornærmet over at jeg ikke brugte mozzarella øverst. Dengang tænkte jeg, at han var virkelig sær, men jeg kan så forstå, at der åbenbart er mange der mener, det hører sig til :lol:
0
There are only four questions of value in life. What is sacred? Of what is the spirit made? What is worth living for, and what is worth dying for? The answer to each is the same: only love.
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2841
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 231
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5530

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Luffegås » 29. nov 2016, 08:50

Kan man mærke huden trække sig sammen, når man taber sig? Er i gang med vægttab, og de sidste 2 dage har jeg haft ondt på maven når jeg f.eks. strækkede mig
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16232
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32435

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 29. nov 2016, 09:41

Om der mon er nogen herinde der ved hvor man kan henvende sig (gratis) for at få oversat en lægelig udtalelse ang MR-scannings-billeder. :gruble:

Det er jo fuldstændig sort. :genert:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ManicNinja » 29. nov 2016, 10:19

Patience skrev:
ManicNinja skrev:At alle danskere - eller i hvert fald alle, jeg kender til/har hørt om - laver lasagne med reven mozzarella ovenpå. Jeg gør det også selv. Men italienere laver lasagne med parmasan. Og der er mig bekendt ingen ost i en "rigtig" bechamel/besciamella, selv om de fleste danskere, jeg kender, gladeligt drøner en ordentlig gang parmasan i. Fænomenet må henhøre under 'lokal variation' ...


Der må være variationer lokalt her i landet også, for jeg kender ingen der laver lasagne med mozzarella ovenpå. Nogen kommer bare bechamel øverst og andre drysser med en håndfuld parmigiano.
Men jeg lavede mad til en fyr engang, som var meget fornærmet over at jeg ikke brugte mozzarella øverst. Dengang tænkte jeg, at han var virkelig sær, men jeg kan så forstå, at der åbenbart er mange der mener, det hører sig til :lol:


Der er med andre ord steder i Danmark, hvor vi endnu ikke har fået "ødelagt" retten i forhold til originalen, siger du? Herligt! :D
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
icelady
Moderator
Indlæg: 16232
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:56
Kort karma: 1068
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 32435

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 29. nov 2016, 13:19

Lemonella skrev:
icelady skrev:Om der mon er nogen herinde der ved hvor man kan henvende sig (gratis) for at få oversat en lægelig udtalelse ang MR-scannings-billeder. :gruble:

Det er jo fuldstændig sort. :genert:


Kan du ikke spørge din læge om en oversættelse til menneskesprog?
Lægen og jeg er ikke ligefrem perlevenner så vil gerne have en andens oversættelse/forklaring.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9660
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29251

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Sangius » 29. nov 2016, 13:28

icelady skrev:
Lemonella skrev:
icelady skrev:Om der mon er nogen herinde der ved hvor man kan henvende sig (gratis) for at få oversat en lægelig udtalelse ang MR-scannings-billeder. :gruble:

Det er jo fuldstændig sort. :genert:


Kan du ikke spørge din læge om en oversættelse til menneskesprog?
Lægen og jeg er ikke ligefrem perlevenner så vil gerne have en andens oversættelse/forklaring.


Jeg har udført ikke en, men hold nu fast, to MR scanninger for 4 år siden. Du kunne jo prøve mig, lige nu kan jeg intet huske, men det ku' jo være der ringede en klokke :D

Men ellers ville jeg nok ringe op til afdelingen og høre dem ad.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19613
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46131

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 29. nov 2016, 17:39

Vira skrev:Om det er et krav at man skal hedde et eller andet popsmart som fx Kevin, for at arbejde som sælger hos Cbb, gul strøm og lignende steder

Er Kevin nu popsmart? :shock:
3
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19613
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2445
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46131

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 29. nov 2016, 17:51

Vira skrev:
LadyFox skrev:
Vira skrev:Om det er et krav at man skal hedde et eller andet popsmart som fx Kevin, for at arbejde som sælger hos Cbb, gul strøm og lignende steder

Er Kevin nu popsmart? :shock:

Ja :-D

Vildt. Jeg kender op til flere popsmarte typer så :D Og jeg er ikke engang særlig moderne selv :blush2:
0
...
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4888
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7865

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 29. nov 2016, 20:30

Falstria skrev:
Rosa Espinosa skrev:Esbjerg for helvede, din dejlige dejlige by :lol:


Der er en eller anden rumænsk/ukrainsk chauffør der får sig en overraskelse.

Så kan de lære vores alfabet og også gerne sproget, hvis de skal køre rundt med vogne her. :lol:


De tænker sikkert: balloner! :dance:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 29. nov 2016, 21:57

Rosa Espinosa skrev:Esbjerg for helvede, din dejlige dejlige by :lol:

Animalske endetarme? Er det ikke dem, man laver indbagte blæksprutteringe af :D
1
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20432
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43885

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 29. nov 2016, 22:38

At nogen kan finde på at løbetræne kl 22.30 i dag, iført shorts, t-shirt og bare fødder (uden sko og strømper). Den yngre fyr, der gjorde det, løb meget hurtigt - og det kan man vel egentlig ikke fortænke ham i. Men hvad f..... er formålet?
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20432
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43885

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf paint » 29. nov 2016, 23:17

Falstria skrev:
paint skrev:At nogen kan finde på at løbetræne kl 22.30 i dag, iført shorts, t-shirt og bare fødder (uden sko og strømper). Den yngre fyr, der gjorde det, løb meget hurtigt - og det kan man vel egentlig ikke fortænke ham i. Men hvad f..... er formålet?


Han må have en virkeligt stram krampe af en kone derhjemme.


Tjah...men han finder næppe en anden (kone), ved at piske afsted i bidende kulde, kl 22.30, i bare fødder, t-shirt og shorts :gruble:
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4888
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7865

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 30. nov 2016, 00:07

Novella skrev:
Rosa Espinosa skrev:Esbjerg for helvede, din dejlige dejlige by :lol:

Animalske endetarme? Er det ikke dem, man laver indbagte blæksprutteringe af :D


Noo! Fy - sådan noget må man ikke sige. :shock:
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4888
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 288
Likede indlæg: 7865

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Nicolait » 30. nov 2016, 00:11

Hvorfor bliver jeg ved med at få bannerreklamer for et eller andet, der hedder nazilæges frontludere? Det blev nævnt et sted, måske herinde, men jeg deltog vist ikke i samtalen.
0
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"

Tilbage til "Generelt"