Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19589
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 22. aug 2016, 15:45

Lykke skrev:
File - skulle der stå.

Tak, jeg fattede ingenting :D

Men det er sgu da noget ulækkert noget at gøre i offentlig transport :o
0
...
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 22. aug 2016, 15:49

Nu skriver jeg det i denne tråd og ikke i "Hvad irriterer dig grænseløst" fordi det kom op her.

Jeg synes at det er en ret nederen attitude at man synes at folk ikke må græde på landsdækkende tv. Jeg synes at det er gammeldags, puritansk og jeg bliver egentlig lidt vred over at der gives udtryk for at det er noget de kan styre. Og så fristes jeg til at tro at DGD mener at der også her er forskel på hvad mænd og kvinder må. Tydeligvis falder det dig for brystet når det er store, stærke mænd der viser deres følelser. Jeg undrer mig over at man ikke er kommet ind i dette århundrede, og jeg fristes til at tænke at det er folk med den holdning der gør at det stadig i dag er svært for mænd at gå til læge eller psykolog når behovet opstår. For det gør mænd ikke *indsæt selv latterliggørelse*

Bare fordi man ikke forstår noget, behøver man ikke latterliggøre, mistænkeliggøre eller afvise at andre kan have det behov uden at der er noget galt med dem.

(Det drejer sig både om kønsroller, maskulinitet og seksualitet der tit dukker op i denne her kontekst)
8
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 15:58

Smiling_Goat skrev:
decibell skrev:Jo, de andre kan da sikkert både forstå det og ville måske også selv gøre det, fordi det nu engang er blevet normen og acceptabelt i sportsverdenen i dag - det gør det bare ikke mere sympatisk at se på, når det går over gevind (altså hvor de glemmer taberen i flere minutter).

Jeg tror, at det netop er et spørgsmål om kultur og normer. For hvis det var kulturen at gøre det modsatte, er jeg sikker på, de nok skulle finde selvbeherskelsen frem noget mere.


Men hvis det er kultur og norm, hvad er så problemet? :P

Hvis dem "det går ud over" ikke føler sig dårligt behandlet, og dem der "behandler dem dårligt" ikke har intentionen at gøre det, hvorfor er det så grimt at se på? De er jo ligeglade, hvorfor kan tilskuerne så ikke være det?


At noget er normen, betyder jo ikke, at alle synes om det? Eller at det bør være sådan? Det betyder bare, at det hersker så meget, at de fleste underordner sig, fordi det kan være for svært at stå imod. Bare se vores "Det må man ikke sige..."-tråd, og hvordan det går der. :P

Ret beset ved vi heller ikke, hvorvidt "dem det går ud over" føler sig dårligt behandlet eller ej (andet end hvad deres ansigtsudtryk og kropssprog viser)? Og dårlig opførsel er ikke altid styret af intentionen om at opføre sig dårligt og få andre til at føle sig dårligt tilpas. Lige her vil jeg påstå, at det mest er styret af ligegyldighed og selvoptagethed, fordi vinderne sætter sig selv først. Intention eller ej, det gør ikke handlingen mindre usympatisk. Det er stadig at være en dårlig vinder.

Hvis vi skal tage efter lidt sandsynlighedsregning, er der nok nogen, der har det skidt med det, lige så vel som vi herinde finder folk af begge meninger. Og tilskuernes opfattelse vil divergere lige så meget.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 22. aug 2016, 16:03

Moxy-lady skrev:Nu skriver jeg det i denne tråd og ikke i "Hvad irriterer dig grænseløst" fordi det kom op her.

Jeg synes at det er en ret nederen attitude at man synes at folk ikke må græde på landsdækkende tv. Jeg synes at det er gammeldags, puritansk og jeg bliver egentlig lidt vred over at der gives udtryk for at det er noget de kan styre. Og så fristes jeg til at tro at DGD mener at der også her er forskel på hvad mænd og kvinder må. Tydeligvis falder det dig for brystet når det er store, stærke mænd der viser deres følelser. Jeg undrer mig over at man ikke er kommet ind i dette århundrede, og jeg fristes til at tænke at det er folk med den holdning der gør at det stadig i dag er svært for mænd at gå til læge eller psykolog når behovet opstår. For det gør mænd ikke *indsæt selv latterliggørelse*

Bare fordi man ikke forstår noget, behøver man ikke latterliggøre, mistænkeliggøre eller afvise at andre kan have det behov uden at der er noget galt med dem.

(Det drejer sig både om kønsroller, maskulinitet og seksualitet der tit dukker op i denne her kontekst)


Bare lige for en ordens skyld, så er jeg altså ikke af den mening, at man ikke må græde på tv. Jeg diskuterer udelukkende de tilfælde, hvor vinderne går helt hen i overdrevet af et følelsesshow, så taberen kan stå der totalt glemt.
2
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24604
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3192
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36689

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Daine » 22. aug 2016, 16:52

Lykke skrev:Ja jeg har kørt meget med offentlig transport i dag..

-Folk som konstant smasker med tyggegummi og laver bobler.
- At nogen har tastelyde til på deres telefon.
- Folk som ytrer sig ganske rascistisk, på en højlydt hviskende måde, blandt mange menensker.
- Folk som vælger at sidde og gule negle. Ikke bare lige en enkelt negl, nej alle 10, indtil der står en sky af negl omkring.

Det skal nok blive to dejlige pendlerår ;)

Jeg kan ikke undvære tastelydene :genert: Jeg har svært ved at skrive, hvis jeg ikke kan høre det, det går endnu mere langsomt end normalt. Jeg aner ikke hvorfor :) Til gengæld forsøger jeg at skrive mindst muligt når jeg er sammen med andre, fordi jeg er obs på det kan genere. Men helt undgå det kan jeg ikke :)
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
HappyQ
Indlæg: 2692
Tilmeldt: 12. aug 2015, 09:37
Kort karma: 398
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 3848

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf HappyQ » 22. aug 2016, 17:02

At man kan føle sig utryg, fordi et arabisk bryllup fejres nede på gaden.
1
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ina » 22. aug 2016, 18:19

At nogen synes det her er en eftertragtet kropsform. Det ser vildt skørt ud med den store bagdel til de slanke ben/den slanke talje.

(hedder det det? Kropsform? :genert: )

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2339

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Æske » 22. aug 2016, 18:22

Om messenger har lavet om på indstillingerne i mine gruppesamtaler :gruble:
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7454
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1758
Likede indlæg: 24344

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Moxy-lady » 22. aug 2016, 22:24

decibell skrev:
Moxy-lady skrev:Nu skriver jeg det i denne tråd og ikke i "Hvad irriterer dig grænseløst" fordi det kom op her.

Jeg synes at det er en ret nederen attitude at man synes at folk ikke må græde på landsdækkende tv. Jeg synes at det er gammeldags, puritansk og jeg bliver egentlig lidt vred over at der gives udtryk for at det er noget de kan styre. Og så fristes jeg til at tro at DGD mener at der også her er forskel på hvad mænd og kvinder må. Tydeligvis falder det dig for brystet når det er store, stærke mænd der viser deres følelser. Jeg undrer mig over at man ikke er kommet ind i dette århundrede, og jeg fristes til at tænke at det er folk med den holdning der gør at det stadig i dag er svært for mænd at gå til læge eller psykolog når behovet opstår. For det gør mænd ikke *indsæt selv latterliggørelse*

Bare fordi man ikke forstår noget, behøver man ikke latterliggøre, mistænkeliggøre eller afvise at andre kan have det behov uden at der er noget galt med dem.

(Det drejer sig både om kønsroller, maskulinitet og seksualitet der tit dukker op i denne her kontekst)


Bare lige for en ordens skyld, så er jeg altså ikke af den mening, at man ikke må græde på tv. Jeg diskuterer udelukkende de tilfælde, hvor vinderne går helt hen i overdrevet af et følelsesshow, så taberen kan stå der totalt glemt.


Det var på ingen måde dig mit indlæg var rettet mod :)
0
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Aspargsen » 22. aug 2016, 23:11

Lykke skrev:- Folk som vælger at sidde og gule negle. Ikke bare lige en enkelt negl, nej alle 10, indtil der står en sky af negl omkring.


Hvordan Guler man negle ?
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 22. aug 2016, 23:39

Aspargsen skrev:
Lykke skrev:- Folk som vælger at sidde og gule negle. Ikke bare lige en enkelt negl, nej alle 10, indtil der står en sky af negl omkring.


Hvordan Guler man negle ?

Med auto-corrupt(?) :fløjt:
3
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23757
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22003

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 23. aug 2016, 08:40

Vira skrev:At når jeg sender mails til mig selv , havner de konsekvent i spammappen. Det virker ikke helt normalt :gruble:

Jeg mener, jeg engang imellem har fået rigtig spam, hvor jeg selv står som afsender. Det er måske derfor, nogle filtre gætter på, at det er spam(?)
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7518
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8607

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf decibell » 23. aug 2016, 09:15

Moxy-lady skrev:Det var på ingen måde dig mit indlæg var rettet mod :)


Det ved jeg godt. :kys: Det var mere mig, der pga. dine ord fik trang til at smide en disclaimer, fordi det godt kan virke som om, vi taler om forskellige ting ellers (længden på deres følelsesudbrud vs. at vise følelser i det hele taget). :)
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 23. aug 2016, 09:25

ina skrev:At nogen synes det her er en eftertragtet kropsform. Det ser vildt skørt ud med den store bagdel til de slanke ben/den slanke talje.

(hedder det det? Kropsform? :genert: )

image.jpeg

Det ligner en tung lorteble.
Det ligner at hendes numsehul er blevet syet sammen og hun har glemt at tømme fra den sidste uge.
Jeg kan heller ikke forstå det. Ej heller store silikonebryster, der ser tydeligt kunstige ud.
Bevares, take it away, folk skal gøre og være som de har lyst til, men jeg forstår godt din undren.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. aug 2016, 17:19

Vira skrev:Lisbeth Østergaards valg af brudekjole

Hendes seneste brudekjole er godt nok heller ikke lige min stil..
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Generelt"